[VOLG] Het tij keren, kan dat?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-09-24 00:26

Oei Balance wat naar. En wat goed van die weegbree. Moet ik echt onthouden! En klopt wat je schrijft over bijen en wespen. Hier is het waarom:

Astrid, bijen steken en als ze dat in onze huid doen, blijft hun angel vasthaken. De bij wil dan wegvliegen, maar dat kan niet en de angel wordt dan uit haar lijf gerukt. Zij gaat dood en jij krijgt het gif. (Mannetjesbijen, dus darren hebben geen giftige angel. Op die plek zit hun geslachtsdeel) Ik heb bijen gehouden, vandaar dat ik het weet.

Een wesp steekt ook. Maar die heeft geen haakjes aan haar angel en kan dus meerdere keren steken zonder dood te gaan.

Zowel wespen als bijen kunnen bijten, maar dat is uitzonderlijk dat ze dat in mensen doen en daar komt ook geen gif bij vrij.

Monique1963

Re: [VOLG] Het tij keren, kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-09-24 18:07

Hi all, over Poupette, het is denk ik écht geen zin hebben, want nu krijgen ze het druivenland weer en daar wil ze heel graag heen, dan loopt ze voorop!

Verder wonen we hier vandaag 4 jaar. Tijd voor een speciaal filmpje: https://www.youtube.com/watch?v=PWU5DYZ_5TQ

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-24 19:56

Wat een werk en wat hebben jullie al veel gedaan in 4 jaar. Mooi gedaan, en vooral veel good mood en creativiteit.
Chapeau =:)
Filmpje en de bijbehorende muziek ook +:)+ .

manja39

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-24 20:14

Ohh wauw 4 jaar alweer. Dan volg ik jou ook lang dus.in het vorige huis ben ik al aangehaakt. Pff wat gaat de tijd snel.
Jullie "sprookjeshuis", geweldig muziekske eronder gezet. Wat een berg werk al verzet,zo zie je het wel mooi allemaal op een rijtje.
Op naar nog vele mooie jaren !

-Namiro-

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-24 20:47

Zo leuk!!!
Ik heb wel 50x “o jaaa!!” Gezegd! :D

Tinka

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-24 23:33

Toch wel erg veel werk verzet hoor, zeker als je het zo achter elkaar zet. Jullie moeten alleen nog zoveel (nou ja moeten). Meerjaren plan.

joey2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-24 07:13

Wat leuk het filmpje , jeetje alweer 4 jaar.
Jullie hebben echt al veel werk gedaan. Zowel in als om het huis.
Jullie plekje word met de week meer jullie droomplek.
Het is prachtig aan het worden.

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-24 07:29

senna21 schreef:
Wat een werk en wat hebben jullie al veel gedaan in 4 jaar. Mooi gedaan, en vooral veel good mood en creativiteit.
Chapeau =:)
Filmpje en de bijbehorende muziek ook +:)+ .

Dank je Senna, good mood gaat idd goed de laatste tijden en we hopen de inspiratie door te geven.

manja39 schreef:
Ohh wauw 4 jaar alweer. Dan volg ik jou ook lang dus.in het vorige huis ben ik al aangehaakt. Pff wat gaat de tijd snel.
Jullie "sprookjeshuis", geweldig muziekske eronder gezet. Wat een berg werk al verzet,zo zie je het wel mooi allemaal op een rijtje.
Op naar nog vele mooie jaren !

Ha, ja inderdaad, Manja de meeste mensen volgen al heel wat jaren. Dank!

-Namiro- schreef:
Zo leuk!!!
Ik heb wel 50x “o jaaa!!” Gezegd! :D

LOL Namiro, die o jaaa-beleving hebben wij ook als we filmpjes terugkijken. Tjemig wat een gore puinhoop was het. En nog zijn veel delen zo, maar langzaamaan wordt het beter.

Tinka schreef:
Toch wel erg veel werk verzet hoor, zeker als je het zo achter elkaar zet. Jullie moeten alleen nog zoveel (nou ja moeten). Meerjaren plan.

Hi Odette, yep er moet nog wel heel wat gebeuren. Ja moeten vind ik wel, zijn toch nog wel heel wat belangrijke stappen die gezet moeten worden. Ik wil graag de gevel aanpakken. Al een jaar of 4 hahhaha. Komt vast goed.

joey2010 schreef:
Wat leuk het filmpje , jeetje alweer 4 jaar.
Jullie hebben echt al veel werk gedaan. Zowel in als om het huis.
Jullie plekje word met de week meer jullie droomplek.
Het is prachtig aan het worden.

Dank je Sandra, we hopen dit plekje aarde steeds schoner en mooier te kunnen maken!

boyca

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-24 08:52

Is het alweer 4 jaar? Mijn god waar blijft de tijd.
Ik volg dus al heel lang en nog steeds met plezier, op naar een heleboel mooie jaren op jullie prachtige stek!

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-24 08:54

boyca schreef:
Is het alweer 4 jaar? Mijn god waar blijft de tijd.
Ik volg dus al heel lang en nog steeds met plezier, op naar een heleboel mooie jaren op jullie prachtige stek!

Hi Boyca, ja jij bent ook een trouwe volger en time flies when you have fun!

Maar de meeste van jullie ken ik al van vóór deze filmpjes van het begin van dit topic dat ik rond deze tijd in 2017 ben begonnen. Dus we gaan met zijn allen een heel eind terug!

TinkerTreas

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-24 10:02

Wauw zeg! Echt leuk om alles in het filmpje achter elkaar te zien.
Wat een werk hebben jullie verzet zeg!

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-24 11:54

TinkerTreas schreef:
Wauw zeg! Echt leuk om alles in het filmpje achter elkaar te zien.
Wat een werk hebben jullie verzet zeg!

Hi TT, ja dank je. In het begin schoot het het snelst op omdat opruimen meteen zo lekker opknapt. Nu gaat het steeds langzamer, maar dan breekt het lijntje niet!

Fleuribelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-24 12:33

Wat gaat de tijd snel en wat een werk hebben jullie verzet. Respect daarvoor.
Er is altijd wel wat te doen maar jullie hebben wel mega veel dingen aangepakt. Mooi om zo in een filmpje terug te zien.

Tinka

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-24 13:29

Dat opruimen herken ik wel van hier, wij hebben natuurlijk ook best wat bijgebouwen en in elk gebouw lag een berg troep. En dat knapt echt op als er weer iets leeg is.
In onze nieuwe huis heb ik wel veel zin in opknappen weer, bij elk huis leer je toch weer iets wat je anders wil doen.
Jullie huis heeft heel veel mogelijkheden, het is erg groot dis gewoon erg veel werk als je het allemaal zelf moet doen.

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-24 13:42

Tinka schreef:
Dat opruimen herken ik wel van hier, wij hebben natuurlijk ook best wat bijgebouwen en in elk gebouw lag een berg troep. En dat knapt echt op als er weer iets leeg is.
In onze nieuwe huis heb ik wel veel zin in opknappen weer, bij elk huis leer je toch weer iets wat je anders wil doen.
Jullie huis heeft heel veel mogelijkheden, het is erg groot dis gewoon erg veel werk als je het allemaal zelf moet doen.

Ik ben ook altijd jaloers op mensen (zoals jullie) die gaan verhuizen naar een oud Frans huis. Dat eerste jaar van opruimen en plannen maken en eerste verbeteringen doen, is zo kicken!

En ja, nog heel veel te doen, maar ik ben blij want wat zouden we anders moeten doen?

Fleuribelle schreef:
Wat gaat de tijd snel en wat een werk hebben jullie verzet. Respect daarvoor.
Er is altijd wel wat te doen maar jullie hebben wel mega veel dingen aangepakt. Mooi om zo in een filmpje terug te zien.

Dank je Fleuribelle, en op het filmpje staat niet eens alles. Er is zoveel onzichtbaar dat we ook gedaan hebben. Dus we gaan ervoor! Weer een MaquÉden jaar vol ontdekkingen en uitdagingen.

Tinka

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-24 14:09

Ja inderdaad plannen en opknappen is leuk. Maar ik vind keuzes dan weer lastig. Welke kleur verf op de muren, kleur keuken, blad, tegels, welke vloertegels. Vind veel mooi, de keuze is reuze.

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-24 14:10

Tinka schreef:
Ja inderdaad plannen en opknappen is leuk. Maar ik vind keuzes dan weer lastig. Welke kleur verf op de muren, kleur keuken, blad, tegels, welke vloertegels. Vind veel mooi, de keuze is reuze.

Hahaha de luxe van keuzestress...

Tinka

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-24 14:13

Zoiets ja, ik zie dan bijvoorbeeld voorbeelden op Facebook, maar dan twijfel ik of het na een jaar ofzo nog steeds mooi is.
De keuken kastjes worden in ieder geval groen. Met waarschijnlijk zwart werkblad.

Muga

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-24 18:53

Wat een heerlijke samenvatting! Gefeliciteerd met 4 jaar in jullie huis en al het moois wat jullie bereikt hebben! Ik denk zomaar dat het alleen maar mooier gaat worden. Kan ik alvast het plekje bovenaan de lijst reserveren voor als jullie de boel ooit moeten verkopen? O:)

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-24 19:39

Hi Muga, nou dat is een heel mooi compliment. We gaan het ooit als we oud zijn verkopen als viagère. Dwz dat we het vruchtgebruik mogen houden tegen een maandelijks pensioen van de koper. Als je dat kunt, zet ik je NU boven aan de lijst!

@Odette, dat klinkt heel erg gaaf, groen met zwart. Ons keukentje in het logeerappartementje, wordt groen met houtkleur. We hebben een groene aanrecht gescoord 2 jaar geleden, die gaat hier komen. Wel errug groen, net niet het groen dat internet zei, maar goed. Leuk genoeg.

Tinka

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-24 19:42

Houten aanrecht vind ik ook mooi. Hebben we nu, maar totaal niet praktisch, zit onder de beschadigingen. Ondanks 5 lagen speciale lak. Het wordt nu dus gewoon kunststof.

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-24 19:44

grinnik, ik zei daarom ook houtkleur.

We hebben nu ook een houten aanrecht is onze keuken, beuken, dat rijmt, maar dramatisch onpraktisch. Never nooit meer.

Tinka

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-09-24 20:04

Volgens mij hebben wij ook beuken. Echt ellende, zit vol met deuken.

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-09-24 23:05

nou daar kunnen we wel een rijmpje van maken, neem nooit beuken in je keuken want dan zit je aanrecht vol deuken.
Alle andere rijmwoorden erop mogen jullie zelf bedenken ;-)

JudithO

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-24 08:06

4 jaar alweer! De tijd vliegt... Heerlijk die overzichten, daar kan ik zo van genieten! Dan zie je echt van hoever je gekomen bent.