Wie gaat er op zoek naar een paard?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

esje01

Re: Wie gaat er op zoek naar een paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-22 21:57

Dan moet ik nog eens op het papier kijken, dat was wat de eigenaar zei

Baileyi

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-22 22:01

-
Laatst bijgewerkt door Baileyi op 29-01-25 11:39, in het totaal 1 keer bewerkt

Koekie73

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-22 08:18

@Bayleyi, 5000 euro is momenteel een realistische prijs. Geen papieren maar wel gewild kleurtje.

frisian_love

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-22 09:36

Koekie73 schreef:
@Bayleyi, 5000 euro is momenteel een realistische prijs. Geen papieren maar wel gewild kleurtje.

En zelfs voor die €5000 heb ik nog weinig kunnen vinden wat braaf is en geen gebreken heeft :(

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-22 09:56

Ik denk dat €5000 niet een hoog budget is hoor, maar zou op zich wel moeten kunnen.
Kijk dan wel goed naar gebreken, maar dat is sowieso bij elk budget een aanrader natuurlijk.

Kiwiaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-22 10:00

Het gaat hier wel over een jonge net zadelmakke C-D pony he? Dan lijkt 5k me echt al wel genoeg.

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-22 10:02

Inderdaad het betreft hier geen paard maar een pony

3heathcliff5

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-22 10:07

Misschien kan ik dan slecht wennen aan de huidige prijzen, maar ik vind dat een fiks bedrag voor een jong papierloos, buiten niet bomproof, leuk kleurtje die je zelf al verder aan het opleiden bent. Zou het ervoor gevraagd kunnen worden aan een buitenstaander? Wellicht… maar bij iemand die de pony al verder voor je aan het opleiden is? We hebben het hier over een groene grote C/kleine D pony.
Voor een leuke, maar verder niet heel bijzondere D/E pony zou ik het eerder redelijk vinden. Maar goed voorlopig weet je nu nog niet of je de leasepony zou kunnen kopen en wat er dan eventueel voor gevraagd zou worden.

Baileyi

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-22 11:08

-
Laatst bijgewerkt door Baileyi op 29-01-25 11:39, in het totaal 1 keer bewerkt

Kiwiaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-22 11:22

Je rijdt een pony door en je betaalt daar veel geld voor? Zo.. die eigenaresse heeft het goed getroffen. :=

Baileyi

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-22 13:57

Kiwiaa schreef:
Je rijdt een pony door en je betaalt daar veel geld voor? Zo.. die eigenaresse heeft het goed getroffen. :=

Tja ik weet het.. Vandaar dat ik nu toch voor een eigen wil gaan.

Lukasje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-22 14:16

Goh, een grote C/kleine D is niet zó gewild natuurlijk. Ik vind dat persoonlijk de slechtste maat die er is. In dit geval is de pony net zadelmak en niet bomproef dus in mijn ogen niet geschikt als kinderpony en voor een jonge meid te klein, een volwassene zal eerder min. een maat groter gaan.
Indien de eigenaresse wil verkopen, kan je dat wel aangeven, plus het papierloze, plus het feit dat jij diegene bent die haar heeft gebracht tot wat ze nu kan en haar waarde verhoogd heeft.
5000€ vind ik genoeg.
Mocht je haar echt graag willen: succes !

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-22 17:12

5000 is echt genoeg idd

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-22 19:53

Nogmaals wezen kijken bij de pony en ik twijfel teveel of we wel bij elkaar gaan passen, dus ik kijk nog even verder.

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-22 19:54

Ineke2 schreef:
Nogmaals wezen kijken bij de pony en ik twijfel teveel of we wel bij elkaar gaan passen, dus ik kijk nog even verder.

Och wat jammer
Komt dat dan door de invloed van je instructie?

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-22 19:55

Bij twijfel niet doen. Je weet het als je je match gevonden hebt. En ik kan me herinneren dat jij en je vorige paard een heel intense band hadden, ik gun je dat weer.

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-22 19:56

Alja schreef:
Ineke2 schreef:

Och wat jammer
Komt dat dan door de invloed van je instructie?

Dat denk ik niet hoor. Is gewoon een afweging van meerdere punten.

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-22 19:57

Avalanche schreef:
Bij twijfel niet doen. Je weet het als je je match gevonden hebt. En ik kan me herinneren dat jij en je vorige paard een heel intense band hadden, ik gun je dat weer.

Ach dat is lief <3 Dat is zeker waar. Moeilijk om nogmaals te vinden.

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-22 20:02

Vandaag zijn wij weer met onze nieuwe aanwinst aan de slag gegaan en heb ik hem even gereden. Dat dier is echt leuk, hij was liever wat lui dan moe bij mn lesklantje maar toen ik hem aan het werk zette ging ie als een trein. Dus heb ik aangeboden om hem wat vaker te rijden, dan kan ik hem dressuurmatig wat aan het werk zetten en daar heeft zij ook weer profijt van. En ik kan gewoon lekker rijden :)

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-22 20:03

@ Ineke: Komt wel.

Ik was op zoek naar een vosse ruin met 4 hoge witte benen, en ik dacht dat ik nooit meer over het verlies van mijn prachtige Vi heen zou komen. En zo heeft het heel lang gevoeld ook, ik was op zoek naar Vi.

Toen ik dat losliet kwam ik Madammeke tegen. En mijn hemel, zij besloot dat ik haar mens was, maar ik wist het ook op dat moment.
Je weet het als het zover is. Ga gewoon kijken bij wat je aanspreekt, en je vindt je grote liefde. Maar ga niet voor minder...... ga niet voor één die oké is, want je verdient super. En de pony of paard die bij jou komt, komt super terecht, dat weet ik zeker.

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-22 21:19

Met een E pony kun je wel internationaal bij de paarden starten. In het buitenland is alles boven de 1,48/1,49 gewoon een paard namelijk...

Tegenwoordig heb je ook children rubrieken. Daar rijden kinderen ook mee op paarden

Ik vind het jammer dat de prijzen zo enorm gestegen zijn. 6 jaar geleden heb ik 8000 euro betaald voor mijn toen 12 jarige keur Z1 dressuur kwpn merrie. Heb haar toen prok laten keuren dus toen had ik een elite merrie. Helaas vanwege blessureproblemen nog niet meer mee durven fokken. Wie weet kan het nog een keer. Ze heeft al 6 veulens gehad.

Nu vragen ze dat bedrag al voor een groen normaal paard, een L niveau D/E pony of voor een 17 jarig dier waar je nog een paar jaar op hoopt te rijden voor hij met (pré-)pensioen moet...

Babootje schreef:
Volgens mij is het "tegenwoordig" nog zo. E pony's kunnen niet op internationaal niveau worden uitgebracht.
Vroeger stopte het al bij het Z. Nu kun je op nationaal niveau alle klasses wel 'uit' lopen.
Dit heeft nog steeds het effect dat E-pony's goedkoper zijn. Kleine(re) paarden (1.57,5 is meen ik de officiële paardenmaat) zijn ook goedkoper dan de 'grote jongens'. Voor volwassenen geldt dat je met je E-pony ook niet internationaal tussen de paarden kunt starten. Er zijn uitzonderingen voor bepaalde rassen die als 'paard' worden aangemerkt maar toch net onder de officiele paardenmaat uitkomen.
https://www.knhs.nl/top-sport/meedoen-a ... onymeting/

* Voor de nationale federaties (in Nederland de KNHS) geldt dat alleen voor pony’s in de categorie D (met maximale stokmaat van 148 cm) of lager een FEI-ponypaspoort mag worden afgegeven.
* Tijdens FEI-wedstrijden kan de hoogte van pony’s worden gemeten. Dan wordt aangehouden dat een pony tijdens wedstrijddeelname niet hoger mag zijn dan 148 cm zonder ijzers of 149 cm met ijzers.
* Pony’s die internationaal te groot bevonden zijn, worden ook voor de KNHS-sport in de een andere categorie (categorie E) ingedeeld. De stokmaat van een pony bepaalt in welke categorie de pony ten behoeve van de KNHS-sport wordt ingedeeld.
* Voor het deelnemen aan internationale wedstrijden door KNHS-leden met een pony geldt dat aan de KNHS-reglementering voor wat betreft de meting moet zijn voldaan. Kijk daarvoor in het Algemeen Wedstrijdreglement van de KNHS (artikel 30 en 55) of op https://www.fei.org voor de internationale regels (Annex XVIII).

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-22 21:42

Klopt maar daarom niet interessant omdst ouders hun kinderen niet meteen tussen de grote willen laten starten. Over het algemeen is wedstrijd met paard 18+ en daar wil je een kind van 14 ook niet in mee laten rijden. Dus daar loop je wel tegen aan.

Padoertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-22 21:54

StalNollie schreef:
Klopt maar daarom niet interessant omdst ouders hun kinderen niet meteen tussen de grote willen laten starten. Over het algemeen is wedstrijd met paard 18+ en daar wil je een kind van 14 ook niet in mee laten rijden. Dus daar loop je wel tegen aan.

Waarom niet? Mijn dochter was met 14 jaar te lang voor haar D en startte ons paard heel succesvol in het B en L. Ze zat altijd in de top 3, waarvan vaak de eerste plaats. Hier rijden veel jonge meiden op het paard van hun moeder. Juist gaaf als je op jonge leeftijd goed mee kunt komen toch?!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-22 00:16

Ineke2 schreef:

Doe je goed. Bij twijfel beter niet doen idd. Wel jammer dat het toch niet mocht zijn wat je waarschijnlijk graag hoopte.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-22 00:26

De prijzen zijn idd enorm gestegen.

De prijscategorie waar ik nu kijk ligt veel malen hoger. Als je echt bijna 10000 procent zeker een zuiver dier wil hebben. :list: zit je zo op de 25k :\

Voor 5k durf ik al amper te kijken. Wat een prut beweging op filmpjes zie ik voorbij komen in deze categorie.

Het is echt een spitwerk geworden mijn zoektocht naar dat ene :wow: paard!

Mensen weten zelf ook wel of ze iets waardevols bezitten.

Het is dat ik naast mijn paard nog zoveel andere mooie dromen te verwezenlijken heb en dat ik zoveel geld ook echt wel een risico vind voor een levend dier.

Je kan een paard ook moeizaam 24uur per dag op slot zetten aan een ketting. :D