Moderators: Coby, balance, Dyonne, Essie73, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
DuoPenotti schreef:Misschien wat tv makers bang maken op het mediapark.
Komt er wellicht andere berichtgeving
Jet schreef:https://www.trouw.nl/duurzaamheid-econo ... google.nl/ .
Ik ben toch wel benieuwd hoe groot het percentage tegenstanders volgend jaar is. Gelukkig worden het er in elk geval meer!
SusanH schreef:Bij ons in de buurt ( ook Heuvelrug) ook al een tijdje rustig maar gisteravond vond ik dit:
[ [url=m/n01NwQ.jpg]Afbeelding[/url] ]
Restant van een reekalfje. Normaal zie ik hier jaarlijks reekalfjes lopen, dit jaar geen 1 gezien. Gelukkig zitten er nog wel reeën want volwassen exemplaren zie ik nog.
En laat ze maar lekker in het Gooi rondstruinen en verder trekken. Dan is het niet meer alleen een probleem ver van huis voor de mensen in de randstad straks.
Mellow schreef:En toch denk ik dat een boel het nog steeds prachtig blijven vinden. Alleen al de reacties bij weer wolvenwelpen erbij...
Als het een ver van je bed show is deert het de meeste mensen niet ofzo...
pillow schreef:Mellow schreef:En toch denk ik dat een boel het nog steeds prachtig blijven vinden. Alleen al de reacties bij weer wolvenwelpen erbij...
Dat het de mensen niet deert ligt ook aan de media er komt weinig negatiefs in het nieuws of de krant. De aanvallen zie je hier of op Facebook ed en dat zijn dus mensen die er in geïnteresseerd zijn. Ik sprak hier laatst een vrouw uit de straat die wat vroeg over de schapen. Uiteraard komt het dan ook op de wolf m'n over die doodgeschoten is. Toen ik de cijfers van de aanvallen en slachtoffers benoemde keek ze bevreemd. Ze zei. Ik vind die wolven erg mooie dieren en niks op tegen, maar nu ik dit hoor denk ik er toch wel anders over. Dat kan toch echt niet.
Nou wonen wij net over de Drentse Hoofdvaart tegen het DFW aan, dus vlakbij. En toch weten veel mensen de ernst van de zaak niet.
pillow schreef:Mellow schreef:En toch denk ik dat een boel het nog steeds prachtig blijven vinden. Alleen al de reacties bij weer wolvenwelpen erbij...
Dat het de mensen niet deert ligt ook aan de media er komt weinig negatiefs in het nieuws of de krant. De aanvallen zie je hier of op Facebook ed en dat zijn dus mensen die er in geïnteresseerd zijn. Ik sprak hier laatst een vrouw uit de straat die wat vroeg over de schapen. Uiteraard komt het dan ook op de wolf m'n over die doodgeschoten is. Toen ik de cijfers van de aanvallen en slachtoffers benoemde keek ze bevreemd. Ze zei. Ik vind die wolven erg mooie dieren en niks op tegen, maar nu ik dit hoor denk ik er toch wel anders over. Dat kan toch echt niet.
Nou wonen wij net over de Drentse Hoofdvaart tegen het DFW aan, dus vlakbij. En toch weten veel mensen de ernst van de zaak niet.
sterregoud schreef:Wat je ook ziet dat de media alsmaar de aandacht bij de wolf houdt, bij zijn perspectief.
Als er een berichtje komt van een gedood dier, bijv. een pony, dan staat er een foto van een wolf bij !
Er is maar minimaal aandacht voor het leed van het slachtoffer en zij eigenaren, en altijd die ‘ mooie ‘ wolfsfoto.
Zelfs hier bij bokt, 2 dagen terug berichtje over gedode pony fritske ( België), met weer een wolvenfoto.
SusanH schreef:Ik vind het wel ergens grappig dat ze gelijk roepen hier kan geen wolf zijn het is hier te druk. Dat geldt voor de rest van Nederland gelukkig helemaal niet. Maar hij zit er nu toch. En hij lijkt het er goed van te nemen. Die man die hem op de plaat had gezet vindt het gaaf, normaal fotografeert hij reeën. Ik hoop wel dat hij zich beseft dat er daar straks veel minder van zijn.
Wintu ik merk hier ook wel dat de reeën voorzichtiger zijn geworden. Behalve de bokken dan nu in de bronst want daar heb ik de afgelopen weken al 2 keer een bijna botsing mee gehad met het uitlaten van de hond. Steken ineens in volle vaart het pad over tot ze ons ineens doorhebben omdat ze bijna tegen ons aan kwamen. En er zat geen wolf achteraan.