Wolf, Nl, Be, Du

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Essie73, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Re: Wolf, Nl, Be, Du

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-23 21:20

Misschien wat tv makers bang maken op het mediapark.
Komt er wellicht andere berichtgeving

Wintu

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-23 23:23

Ze hebben een 'wolvenopleiding' gevolgd :')

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-23 07:15

Wintu schreef:
Ze hebben een 'wolvenopleiding' gevolgd :')

Daar leer je hoe je een wolf moet zijn. ;)

rien10

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-23 07:30

DuoPenotti schreef:
Misschien wat tv makers bang maken op het mediapark.
Komt er wellicht andere berichtgeving

Dit is precies wat ik bedoel met “het moet eerst de grachtengordel treffen”. Laat het maar gebeuren in Hilversum. Pas als de hond of pony van een BN-er gehakt wordt en het komt op Shownieuws, dan gaan mensen wel wakker worden

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-23 07:53

Zou het dezelfde wolf als die van Zeist eo zijn?
Daar hoor je niets meer over.

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-23 07:57

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-23 08:06

Bij ons in de buurt ( ook Heuvelrug) ook al een tijdje rustig maar gisteravond vond ik dit:

Afbeelding

Restant van een reekalfje. Normaal zie ik hier jaarlijks reekalfjes lopen, dit jaar geen 1 gezien. Gelukkig zitten er nog wel reeën want volwassen exemplaren zie ik nog.

En laat ze maar lekker in het Gooi rondstruinen en verder trekken. Dan is het niet meer alleen een probleem ver van huis voor de mensen in de randstad straks.

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-23 08:11

Jet schreef:
https://www.trouw.nl/duurzaamheid-econo ... google.nl/ .

Ik ben toch wel benieuwd hoe groot het percentage tegenstanders volgend jaar is. Gelukkig worden het er in elk geval meer!

Gelukkig wel inderdaad. Mooi dat je de enquête gepost hebt, wou het doen.
Vooralsnog is Drenthe de enige provincie waar een meerderheid tegen de wolf is.

Het lijkt erop hoe meer slachtoffers de wolf onder (landbouw)huisdieren maakt, men ook sterker vindt dat de wolf hier niet hoort.

Maw, de tegenstand zal inderdaad toenemen, wolven zullen in andere gebieden ook meer voor de gemakkelijke hap gaan. Ondanks wolfwerende rasters.
Gewoon omdat een koe, schaap, geit, pony en paard minder hard kunnen lopen dan reeen en herten.
En opbrengt is groter voor de wolf.

Mellow

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-23 08:46

En toch denk ik dat een boel het nog steeds prachtig blijven vinden. Alleen al de reacties bij weer wolvenwelpen erbij...
Als het een ver van je bed show is deert het de meeste mensen niet ofzo...

Wintu

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-23 08:57

SusanH schreef:
Bij ons in de buurt ( ook Heuvelrug) ook al een tijdje rustig maar gisteravond vond ik dit:

[ [url=m/n01NwQ.jpg]Afbeelding[/url] ]

Restant van een reekalfje. Normaal zie ik hier jaarlijks reekalfjes lopen, dit jaar geen 1 gezien. Gelukkig zitten er nog wel reeën want volwassen exemplaren zie ik nog.

En laat ze maar lekker in het Gooi rondstruinen en verder trekken. Dan is het niet meer alleen een probleem ver van huis voor de mensen in de randstad straks.

Reeen zijn veel schuwer geworden, daarom zie je ze ook minder. Hier zitten ze bijna de hele zomer in het mais en zie je ze ook bijna niet.

pillow

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-23 09:41

Mellow schreef:
En toch denk ik dat een boel het nog steeds prachtig blijven vinden. Alleen al de reacties bij weer wolvenwelpen erbij...

Dat het de mensen niet deert ligt ook aan de media er komt weinig negatiefs in het nieuws of de krant. De aanvallen zie je hier of op Facebook ed en dat zijn dus mensen die er in geïnteresseerd zijn. Ik sprak hier laatst een vrouw uit de straat die wat vroeg over de schapen. Uiteraard komt het dan ook op de wolf m'n over die doodgeschoten is. Toen ik de cijfers van de aanvallen en slachtoffers benoemde keek ze bevreemd. Ze zei. Ik vind die wolven erg mooie dieren en niks op tegen, maar nu ik dit hoor denk ik er toch wel anders over. Dat kan toch echt niet.
Nou wonen wij net over de Drentse Hoofdvaart tegen het DFW aan, dus vlakbij. En toch weten veel mensen de ernst van de zaak niet.

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-23 10:21

pillow schreef:
Mellow schreef:

Dat het de mensen niet deert ligt ook aan de media er komt weinig negatiefs in het nieuws of de krant. De aanvallen zie je hier of op Facebook ed en dat zijn dus mensen die er in geïnteresseerd zijn. Ik sprak hier laatst een vrouw uit de straat die wat vroeg over de schapen. Uiteraard komt het dan ook op de wolf m'n over die doodgeschoten is. Toen ik de cijfers van de aanvallen en slachtoffers benoemde keek ze bevreemd. Ze zei. Ik vind die wolven erg mooie dieren en niks op tegen, maar nu ik dit hoor denk ik er toch wel anders over. Dat kan toch echt niet.
Nou wonen wij net over de Drentse Hoofdvaart tegen het DFW aan, dus vlakbij. En toch weten veel mensen de ernst van de zaak niet.

Eens hoor, dat merk ik ook, veel mensen vangen dit nieuws gewoon niet op en de verhalen van de deskundigen op tv sussen de boel. Ik hoop dat de verwachting dat de wolf zich niet zal vestigen daar niet uitkomt, ze moeten ergens heen er zijn er nu al teveel, die wolven gaan zich aanpassen en leven in te kleine natuur, went aan de mens en laat zich meer zien met alle gevaren daarbij. Vanuit daar is het maar een hele kleine stap naar de kust strook

sterregoud

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-23 10:22

pillow schreef:
Mellow schreef:

Wat je ook ziet dat de media alsmaar de aandacht bij de wolf houdt, bij zijn perspectief.
Als er een berichtje komt van een gedood dier, bijv. een pony, dan staat er een foto van een wolf bij !
Er is maar minimaal aandacht voor het leed van het slachtoffer en zij eigenaren, en altijd die ‘ mooie ‘ wolfsfoto.
Zelfs hier bij bokt, 2 dagen terug berichtje over gedode pony fritske ( België), met weer een wolvenfoto.

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-23 10:38

En als er wel een foto staat is die geblurt. Nee laat dan de gruwel zien. En de missende keel beet

Mellow

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-23 11:09

Oh zelfs dan nog hoor dat ik zie dat mensen het prachtig vinden.
Moet je je dieren maar beter beschermen of op stal zetten is dan het antwoord. Het is soms ook maar wat je zelf wil zien hè. Is ook met voor of tegen iets zijn. De middenweg is lastig..

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-23 12:23

De wolf liep al veel langer in het gooi.
Het is daar ook uitgestrekt en veel bos. Soest, Tafelberg enz
Staat allemaal met elkaar in verbinding.
Verder gaan word iets lastiger want dan begint de randstad met zn drukke wegen

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-23 12:37

Tja, als je er zelf geen last van hebt dan kijk je er natuurlijk anders tegen aan. En inderdaad de misleidende pro wolf campagne doet ook zijn werk. Je ziet langzaam aan wel dat de publieke opinie meer en meer kantelt. En dat gaat vooral wanneer mensen met huishonden en katten er ook last van krijgen.

Loretta

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-23 12:39

sterregoud schreef:
Wat je ook ziet dat de media alsmaar de aandacht bij de wolf houdt, bij zijn perspectief.
Als er een berichtje komt van een gedood dier, bijv. een pony, dan staat er een foto van een wolf bij !
Er is maar minimaal aandacht voor het leed van het slachtoffer en zij eigenaren, en altijd die ‘ mooie ‘ wolfsfoto.
Zelfs hier bij bokt, 2 dagen terug berichtje over gedode pony fritske ( België), met weer een wolvenfoto.

Maar de Telegraaf laat nu wel gewoon zien wat de wolf aanricht.

https://www.telegraaf.nl/nieuws/4273458 ... HAlBrAtWEg

Heel toevallig trouwens dat ik dat artikel net tegen kwam nadat ik jouw bericht las.

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-23 12:41

Het is dan vooral door de leugens van de zelf benoemde experts.
Dat staat in de krant. Dus verdiep je je er niet wat meer in is dat dus wat het is.
Eigenlijk zouden die eens aangeklaagd mogen worden voor het nog steeds verspreiden van onwaarheden die ook in Nederland al lang bewezen niet kloppen. En in het buitenland al lang voordat ze hier waren.

MairiMacBran

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-23 13:57

Ik schrijf ook op een ander forum in een wolven topic mee. Nou ja, zo af en toe, want ik krijg echt vlekken in mijn nek van de onzin die daar gespuid wordt. Informatie halen ze van Facebook en aanverwanten, vooral bronnen die pro-wolf zijn uiteraard, maar bronnen van mensen die niet pro-wolf zijn worden steevast in twijfel getrokken want die komen niet van “serieuze, betrouwbare media”. Natuurmonumenten is zo ongeveer de heilige graal wat informatie betreft, wat daar staat, is waar.

Er plaatste net ook iemand het artikel dat hierboven al gedeeld is, maar dan van de site van Nieuwe Oogst. Direct reactie “ja, wij van WC-eend”.
Niet eens het artikel gelezen dus, want in de eerste alinea staan de bronnen en die zijn gewoon van het ANP en kieskompas, neutrale bronnen.

xDeena_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-23 16:47

Ik zag dat er al wat geplaatst was over dat de wolf hier gespot was, maar zag deze net ook voorbij komen:

https://www.rtvutrecht.nl/nieuws/362358 ... or-me-heen

Ik vind het 3x niks, wandelde altijd daar met de hond omdat dit een van de weinige plekken was waar ik nog niet zo bang was er een tegen te komen... maarja hopelijk hoe dichter naar de randstad de wolf trekt hoe groter de kans dat er wat gaat veranderen in de politiek.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-23 08:41

Ik vind het wel ergens grappig dat ze gelijk roepen hier kan geen wolf zijn het is hier te druk. Dat geldt voor de rest van Nederland gelukkig helemaal niet. Maar hij zit er nu toch. En hij lijkt het er goed van te nemen. Die man die hem op de plaat had gezet vindt het gaaf, normaal fotografeert hij reeën. Ik hoop wel dat hij zich beseft dat er daar straks veel minder van zijn.

Wintu ik merk hier ook wel dat de reeën voorzichtiger zijn geworden. Behalve de bokken dan nu in de bronst want daar heb ik de afgelopen weken al 2 keer een bijna botsing mee gehad met het uitlaten van de hond. Steken ineens in volle vaart het pad over tot ze ons ineens doorhebben omdat ze bijna tegen ons aan kwamen. En er zat geen wolf achteraan.

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-23 09:19

Inderdaad, alsof het op de UH zo rustig is. :D

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-23 10:32

Ik hoop ze gruwelijk aangevroten kadavers in het zicht van alle wandelaars en recreanten laten liggen. Het is er altijd vreselijk druk op de gooise heides en bossen. Kijken of ze het dan nog zo prachtig vinden...

MairiMacBran

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-23 10:38

SusanH schreef:
Ik vind het wel ergens grappig dat ze gelijk roepen hier kan geen wolf zijn het is hier te druk. Dat geldt voor de rest van Nederland gelukkig helemaal niet. Maar hij zit er nu toch. En hij lijkt het er goed van te nemen. Die man die hem op de plaat had gezet vindt het gaaf, normaal fotografeert hij reeën. Ik hoop wel dat hij zich beseft dat er daar straks veel minder van zijn.

Wintu ik merk hier ook wel dat de reeën voorzichtiger zijn geworden. Behalve de bokken dan nu in de bronst want daar heb ik de afgelopen weken al 2 keer een bijna botsing mee gehad met het uitlaten van de hond. Steken ineens in volle vaart het pad over tot ze ons ineens doorhebben omdat ze bijna tegen ons aan kwamen. En er zat geen wolf achteraan.

Hij vond het niet alleen gaaf, hij beweert ook doodleuk in dat stuk dat de wolf niet gevaarlijk is voor mens en dier en als je maar zorgt voor een goede omheining er he-le-maal niets aan de hand is.