[VOLG] Het tij keren, kan dat?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Muga

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-24 11:57

Monique1963 schreef:
Muga schreef:
Gisteravond dacht ik, nog even kijken voor ik ga slapen... toen merkte ik dat dat mis ging en ik steeds in slaap viel. (Misschien kun je een podcast voor mij inspreken? Ik heb zo lekker geslapen vannacht :+ ) maar net het filmpje nog maar even echt gekeken.

Wat wordt de logeerkamer mooi zeg! Wat een werk verzetten jullie met z'n twee in een week.
Zo'n miniatuur wilde m'n dochterje laatst graag hebben, kon ze knutselen. Ik vond haar er nog wat te jong voor met d'r 4 jaar... O:)

Hahaha, ja dat hoor ik vaker dat de muziekjes zo relaxed zijn en mijn stem zo rustgevend. Of saai. Hahahhaa. Dank voor je complimenten. En 4 jaar is nog erg jong voor modelbouwers, maar met hulp zijn er wel al miniaturen of poppenhuisjes die zij wel kan maken met jou samen. Bijvoorbeeld de kunststof serie van Rolife. Daar komt geen lijm bij kijken, niet zelf zagen of verven. Alleen in elkaar klikken. Veel meubeltjes zijn interactief en kunnen open en dicht. Ik plak de voorwerpjes altijd vast, maar als je dat niet doet kun je er mee blijven spelen. Maar dat raakt dan wel snel kwijt en kan ook in monden verdwijnen. Dit is er zo eentje die ik bedoel: https://www.robotime.nl/products/roboti ... ruit-store.
Of als je samen wilt knutselen is een eenvoudig muziekdoosje ook heel erg leuk: https://www.robotime.nl/products/roboti ... y-birthday

Wat leuk! Vooral dat muziekdoosje is wel echt heel schattig. Die ga ik op het lijstje zetten!

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-24 13:33

Muga schreef:
Wat leuk! Vooral dat muziekdoosje is wel echt heel schattig. Die ga ik op het lijstje zetten!

Leuk, laat me weten hoe het gegaan is!

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-24 19:48

Als je tips wilt kan ik altijd mijn vriend vragen wat hij zou doen? Hij is alleen een professional en Pietje precies in hoe het heurt dus ik weet niet of het de juiste match met jullie stijl is is :P

(Ik vind jullie huis lekker relaxed :j )

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-24 20:29

Sintara schreef:
Als je tips wilt kan ik altijd mijn vriend vragen wat hij zou doen? Hij is alleen een professional en Pietje precies in hoe het heurt dus ik weet niet of het de juiste match met jullie stijl is is :P

Hi Sintara, kan het zijn dat je op iets in een ander topic reageert?

Muga

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-24 20:36

Monique1963 schreef:
Sintara schreef:

Hi Sintara, kan het zijn dat je op iets in een ander topic reageert?

Ik gok dat ze reageert op de afwerking van de muren... daar zet ik m'n geld op. :+

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-24 20:40

Muga schreef:
Sintara schreef:

Ik gok dat ze reageert op de afwerking van de muren... daar zet ik m'n geld op. :+

Aha, tuurlijk, dank Muga.

@Sintara, advies mag altijd, maar ik denk dat we het snelst met schroten werken. Maar voor de leuk om mee te denken:
Het gaat om lemen plakken horizontaal, die niet gebakken zijn en smelten met water en verbrokkelen bij aanraking. Zolang je ze met rust laat, staan ze honderden jaren.

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-24 21:15

Dank dat is idd waar ik op reageerde :D
Sorry was niet zo duidelijk.

Mn vriend zegt dat hij er zelf cement tegen zou smeren, zoals wij op onze witte bakstenen muren hebben.
Maar ik weet het niet, dat geeft wel een andere look

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-24 23:42

Sintara schreef:
Dank dat is idd waar ik op reageerde :D
Sorry was niet zo duidelijk.

Mn vriend zegt dat hij er zelf cement tegen zou smeren, zoals wij op onze witte bakstenen muren hebben.
Maar ik weet het niet, dat geeft wel een andere look

Dat zou ook onze eerste gedachte zijn geweest, maar cement ademt niet. En dit hele huis van leem, ademt. Als we er een schrotenwand voorzetten, van hout of pvc dan kan het nog ademen door het frame dat er tussen de schroten en de muren zitten.

Tinka

Re: [VOLG] Het tij keren, kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-24 11:23

En dichtsmeren met kalk? Dat ademt wel

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-24 11:52

Tinka schreef:
En dichtsmeren met kalk? Dat ademt wel

Ja klopt, dat zou wel kunnen.

Tinka

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-24 12:05

Evengoed is het wel meer werk dan schrootjes, maar wel veel mooier natuurlijk.

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-24 12:20

Tinka schreef:
Evengoed is het wel meer werk dan schrootjes, maar wel veel mooier natuurlijk.

Smaken verschillen, wij vinden de pvc-schroten die we bijv in de nieuwe badk hebben gebruikt erg mooi. Ik heb er geen vertrouwen in dat, wat ik dan ook op die kalkstenen muren ga smeren, gaat blijven zitten. Overal in het huis waar het gestuukt is, komt het in grote plakken van de muur los. Omdat die muren dus leven. Het is heel apart spul dat leem.

Tinka

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-24 12:27

Ik moet zeggen dat het bij ons in de stal ook nog korrelt hoor.

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-24 12:42

Tinka schreef:
Ik moet zeggen dat het bij ons in de stal ook nog korrelt hoor.

ah, toch ook wel. In een stal gelukkig minder erg dan bij ons in huis.

Over stal gesproken. De paarden zijn ook niet snel tevreden. Nu is het bewolkt, maar miezert het af en toe en staan ze ook binnen. Saai ;-)

Tinka

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-24 12:46

Met miezer staan die van mij wel op de wei, met regen ook in de stal hoor.

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-24 12:52

Tinka schreef:
Met miezer staan die van mij wel op de wei, met regen ook in de stal hoor.

Wat een watjes zijn paarden eigenlijk ;-)

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-24 13:28

Mijn pony's stonden met regen vaak wel buiten (er tussen juist binnen wegens steekbeesten), maar de schapen pasten plotseling allemaal op 1m2 onder het afdakje.

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-24 14:49

tamary schreef:
Mijn pony's stonden met regen vaak wel buiten (er tussen juist binnen wegens steekbeesten), maar de schapen pasten plotseling allemaal op 1m2 onder het afdakje.

Grappig. Hier steekbeesten, zon en regen, allemaal redenen om in de schuilstal te staan. En lekker hooi natuurlijk.

Kaatastrof

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-24 15:56

Hier giet het al quasi heel de dag en de kudde trekt er zich niets van aan :D
Afbeelding
De oudste staat vaak alleen tegenwoordig, net als Poupetje geraakt hij niet goed meer uit de benen.

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-24 16:14

Mooie plaatjes!

Ik vraag me ook af of het bij die oudjes ook te maken kan hebben, met geen zin. Het lijkt of Poupette zoiets heeft van, ik heb aan 1m2 genoeg om te eten, ik maak me niet meer zo druk, ik hoef niet meer zo ver te lopen.

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-24 16:46

Monique1963 schreef:
Mooie plaatjes!

Ik vraag me ook af of het bij die oudjes ook te maken kan hebben, met geen zin. Het lijkt of Poupette zoiets heeft van, ik heb aan 1m2 genoeg om te eten, ik maak me niet meer zo druk, ik hoef niet meer zo ver te lopen.

Deel van het ouder worden is: sneller vermoeid, stijfheid, ongemak en pijn. Ik zou dat niet onder 'geen zin' scharen. De klachten zorgen er wel voor dat ze minder zin krijgen in bewegen.

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-09-24 17:00

senna21 schreef:
Monique1963 schreef:
Mooie plaatjes!

Deel van het ouder worden is: sneller vermoeid, stijfheid, ongemak en pijn. Ik zou dat niet onder 'geen zin' scharen. De klachten zorgen er wel voor dat ze minder zin krijgen in bewegen.

Ik weet het niet, we hebben niet het idee dat ze ongemak of pijn heeft. Vermoeid, heb ik ook niet het idee. Stijfheid, kan, maar ik krijg meer het idee dat ze gewoon geen zin heeft weer die hele berg op en af te moeten sjokken. Ze kan de andere ook nooit bijhouden in stap.

balance
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-24 22:03

Nou Monique, mannetje werd gisteren ook door een wesp gestoken. Weegbree erop met een pleister. Daarstraks stootte hij er tegen en de plek is nu leeg waar eerst de zwelling zat. Dus blijkbaar werd zo ook het gif eruit getrokken.

rocymax

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-24 22:44

Ik heb altijd gedacht dat wespen bijten en bijen steken?? Of heb ik het mis?

balance
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-24 22:57

Wespen spuiten ook gif bij het steken maar verliezen niet hun angel.