Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
SusanH schreef:Ik heb alleen in het bos wandelen echt nodig om weer op te laden. Ik hou niet van met een groep wandelen. Ook is de kans dat je dan wat leuks tegenkomt ( vogels en ander wild) veel kleiner. Eigenijk vind ik elk wild dier leuk om tegen te komen. Behalve een of meer wolven.
Jessix schreef:Onali schreef:Hier ook weer, hond niet loslaten, niet het bos ingaan, kind is niet gebeten, meisje = jongetje, wolf nipte alleen maar, doet een wolf niet.
Echt, om moedeloos van te worden
Ja ik kan daar echt niet tegen. Je moet maar gewoon niet meer met je hond in het bos komen, en ook niet met kleine kinderen of misschien gewoon helemaal niet meer zodat de natuur de ruimte krijgt. Er wordt zo makkelijk geoordeeld over iemand anders leven. Er is totaal geen ruimte voor iemands gevoel hierin.
Ik woon in het bos, met al mijn dieren. Wat moet ik doen dan? Ze allemaal maar af laten maken en zelf verhuizen naar een flat in Amsterdam? Kunnen mensen zich nou echt niet indenken dat je houdt van je dieren, van wandelen en paardrijden in de bossen? Dat het deel uitmaakt van je leven? Bah...
Wintu schreef:Benzz schreef:Ik denk dat een tijdelijke aanpassing helemaal niet zo'n groot probleem moet zijn. Er moet goed nagedacht worden hoe we dit probleem gaan oplossen en hoe we die vergunning gaan krijgen. Dat kan niet van vandaag op morgen, dus tot die tijd aanpassen.
Wat is dan een tijdelijke aanpassing
Citaat:Hondenuitlaatservice Meet2Play uit Zeist stopt
Dat de komst van de wolf grote impact heeft, bewijst een brief van hondenuitlaatservice Meet2Play uit Zeist aan klanten. Uitbaatster Marjolein Beeris schrijft dat de wolven met hun welpen gesignaleerd zijn in de bossen waar zij altijd met de honden wandelt. „Als de welpen groot genoeg zijn, zullen ze met papa en mama op jacht gaan, ook buiten dat gebied van Den Treek.”
„Wat er allemaal gebeurt rondom de wolf houdt mij heel erg bezig. Ik sta ermee op en ga ermee naar bed. Het maakt mij erg onrustig, thuis maar ook tijdens het wandelen. Het werk wordt er op deze manier zeker niet leuker op, het is zelfs zo dat ik niet meer met zoveel plezier en rust loop als ik voorheen deed. Ik weet niet hoe de wolf op de groep zal reageren. Wij lopen immers in zijn territorium.”
Deze onzekerheid heeft haar doen besluiten per 31 december 2024 te stoppen met haar hondenuitlaatservice. „Ik wil het niet op mijn geweten hebben, ondanks dat ik het vertrouwen van u heb, dat ik u moet berichten dat er een confrontatie is geweest tussen de wolf en uw hond, met welke gevolgen dan ook.”
Citaat:Het Landgoed is vanaf maandag 2 september weer toegankelijk is voor het publiek. U bent dus weer van harte welkom om te komen wandelen, mountainbiken, fietsen en paardrijden op het Landgoed. Wel vragen we u om alert te blijven op de mogelijke aanwezigheid van de wolven en de tips van de provincie in acht te nemen. Deze tips zijn via onderstaande button te bekijken. Ook op de website van de gemeente Leusden staat de nodige informatie: https://www.leusden.nl/wolf.
Het Landgoed roept de landelijke, provinciale en gemeentelijke overheden nogmaals en met klem op om tot een spoedige structurele oplossing van het wolvenprobleem te komen. Het tijdelijk sluiten van (een deel van) ons Landgoed is dat niet. De ontstane situatie is het gevolg van overheidsbeleid dan wel de afwezigheid daarvan en zal dan ook moeten worden opgelost door de overheid. Het Landgoed houdt u via deze nieuwsbrief en via de website op de hoogte van de ontwikkelingen.
Benzz schreef:Wintu schreef:
Wat is dan een tijdelijke aanpassing
Het bos mijden voor zover mogelijk?
Zoals bij den Treek gedaan, tijdelijk de boel dichtgooien?
Er zijn zoveel mogelijkheden.
tienus63 schreef:Nieuwsbrief september ‘24 Landgoed Den TreekCitaat:Het Landgoed is vanaf maandag 2 september weer toegankelijk is voor het publiek. U bent dus weer van harte welkom om te komen wandelen, mountainbiken, fietsen en paardrijden op het Landgoed. Wel vragen we u om alert te blijven op de mogelijke aanwezigheid van de wolven en de tips van de provincie in acht te nemen. Deze tips zijn via onderstaande button te bekijken. Ook op de website van de gemeente Leusden staat de nodige informatie: https://www.leusden.nl/wolf.
Het Landgoed roept de landelijke, provinciale en gemeentelijke overheden nogmaals en met klem op om tot een spoedige structurele oplossing van het wolvenprobleem te komen. Het tijdelijk sluiten van (een deel van) ons Landgoed is dat niet. De ontstane situatie is het gevolg van overheidsbeleid dan wel de afwezigheid daarvan en zal dan ook moeten worden opgelost door de overheid. Het Landgoed houdt u via deze nieuwsbrief en via de website op de hoogte van de ontwikkelingen.
Meer info
landgoed Den Treek
https://www.dentreekhenschoten.nl/
Citaat:Maasbergen Utrecht
02-09-2024
13 schapen gedood in Maasbergen. Bij12 is nu aanwezig.
Meldingen over graag zo snel mogelijk aan de beheerders via whatsapp wolvenmeldpunt GW +31 6 17018889
#geenwolf
Citaat:Voor de propaganda film Wolf van Cees van Kempen heeft de Provincie Gelderland een subsidie van €75.000 verleend. Voor de documentaire Wolvenland van regisseur Niek Koppen heeft de Provincie Gelderland een subsidie van €40.000 verleend. De zelfbenoemde wolven experts die met hun roze wolvenbril waardeloze adviezen geven kunnen facturen blijven sturen en zo kan ik nog wel even doorgaan. Maar nou moeten de mensen waarvan hun hondje Bruno is aangevallen door een wolf in het bos Harderwijk lopen leuren om centjes om de factuur van de dierenarts te kunnen betalen, omdat de overheid ook hier niets voor geregeld heeft! Even serieus Provincie Gelderland en Gemeente Harderwijk laten jullie dit nou echt gebeuren? Ongelofelijk triest! Lieve mensen laten we er met zijn allen voor zorgen dat deze mensen de rekening van de dierenarts kunnen betalen? Waar blijft de politiek uit Gelderland?
Klik op deze link als u ook een donatie wilt doen!
https://www.gofundme.com/f/spoedoperati ... olf-aanval
DuoPenotti schreef:https://www.facebook.com/share/p/gChBNEw1nzUfr1hX/
Haha ze weten even niks meer te zeggen bij wolven in Nederland ...