Wolf, Nl, Be, Du deel 2

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Mac

Re: Wolf, Nl, Be, Du deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-24 14:19

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-24 14:28

Ik heb alleen in het bos wandelen echt nodig om weer op te laden. Ik hou niet van met een groep wandelen. Ook is de kans dat je dan wat leuks tegenkomt ( vogels en ander wild) veel kleiner. Eigenijk vind ik elk wild dier leuk om tegen te komen. Behalve een of meer wolven.

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-24 14:33

Ik heb gedoneerd..

En ik moet zeggen normaal lopen de honden hele stukken met de fiets mee door het bos waar we routes fietsen.
Ik durf het eigenlijk niet meer

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-24 14:41

SusanH schreef:
Ik heb alleen in het bos wandelen echt nodig om weer op te laden. Ik hou niet van met een groep wandelen. Ook is de kans dat je dan wat leuks tegenkomt ( vogels en ander wild) veel kleiner. Eigenijk vind ik elk wild dier leuk om tegen te komen. Behalve een of meer wolven.

Ik ook. Ik ga nu wel wat later zodat er wat meer mensen in het bos zijn maar loop niet met ze op. En zondag in Rhenen heb ik ook toch weer een andere route gepakt omdat het me te druk werd.

Het hoort zo in mijn leven, door de bossen struinen.

Wintu

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-24 16:04

Jessix schreef:
Onali schreef:
Hier ook weer, hond niet loslaten, niet het bos ingaan, kind is niet gebeten, meisje = jongetje, wolf nipte alleen maar, doet een wolf niet.

Echt, om moedeloos van te worden ;(

Ja ik kan daar echt niet tegen. Je moet maar gewoon niet meer met je hond in het bos komen, en ook niet met kleine kinderen of misschien gewoon helemaal niet meer zodat de natuur de ruimte krijgt. Er wordt zo makkelijk geoordeeld over iemand anders leven. Er is totaal geen ruimte voor iemands gevoel hierin.

Ik woon in het bos, met al mijn dieren. Wat moet ik doen dan? Ze allemaal maar af laten maken en zelf verhuizen naar een flat in Amsterdam? Kunnen mensen zich nou echt niet indenken dat je houdt van je dieren, van wandelen en paardrijden in de bossen? Dat het deel uitmaakt van je leven? Bah...

Daar zei iemand het volgende over: "Je kiest er zelf voor om in de natuur te gaan wonen, moet je niet zeiken als het dan te moeilijk wordt".

Echt serieus...

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-24 16:06

Al die mensen vinden een ratten plaag ook prima en willen daar ook geen beheer in?

Wintu

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-24 16:07

Benzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-24 16:12

Ik denk dat een tijdelijke aanpassing helemaal niet zo'n groot probleem moet zijn. Er moet goed nagedacht worden hoe we dit probleem gaan oplossen en hoe we die vergunning gaan krijgen. Dat kan niet van vandaag op morgen, dus tot die tijd aanpassen.

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-24 16:15

Wintu schreef:
Daar zei iemand het volgende over: "Je kiest er zelf voor om in de natuur te gaan wonen, moet je niet zeiken als het dan te moeilijk wordt".

Echt serieus...

Ja tegen diegene zal ik dan zeggen, "Je kiest er zelf voor om onder de zeespiegel te gaan wonen..." Blub, blub... :+ :D

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-24 16:16

DuoPenotti schreef:
Al die mensen vinden een ratten plaag ook prima en willen daar ook geen beheer in?

Ja dat vraag ik me dan af... Je huis dan ook maar gewoon delen met muizen, insecten, etc. :')

Wintu

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-24 16:25

Benzz schreef:
Ik denk dat een tijdelijke aanpassing helemaal niet zo'n groot probleem moet zijn. Er moet goed nagedacht worden hoe we dit probleem gaan oplossen en hoe we die vergunning gaan krijgen. Dat kan niet van vandaag op morgen, dus tot die tijd aanpassen.

Wat is dan een tijdelijke aanpassing

Benzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-24 16:37

Wintu schreef:
Benzz schreef:

Het bos mijden voor zover mogelijk?
Zoals bij den Treek gedaan, tijdelijk de boel dichtgooien?

Er zijn zoveel mogelijkheden.

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-24 16:39

Er van uitgaande dat de aanvallen op honden en kinderen onder predatie vallen en er dus naar mening van de wolven een voedseltekort is, zal een gebied sluiten 0,0 oplossen, geen voedsel = ergens anders gaan zoeken naar eten.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-24 16:53

Dan komen ze gewoon in de wijk je hond halen. Zoals in andere landen in Europa ook gebeurt. Of je huiskat.

Mac

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-24 16:55

Ik snap niet dat daar geen lering uit wordt getrokken.
Wat in het buitenland gebeurt, gaat hier ook gebeuren.

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-24 17:12

Ondernemer gooit handdoek in de ring vanwege de roedel op de Utrechtse Heuvelrug

Citaat:
Hondenuitlaatservice Meet2Play uit Zeist stopt

Dat de komst van de wolf grote impact heeft, bewijst een brief van hondenuitlaatservice Meet2Play uit Zeist aan klanten. Uitbaatster Marjolein Beeris schrijft dat de wolven met hun welpen gesignaleerd zijn in de bossen waar zij altijd met de honden wandelt. „Als de welpen groot genoeg zijn, zullen ze met papa en mama op jacht gaan, ook buiten dat gebied van Den Treek.”

„Wat er allemaal gebeurt rondom de wolf houdt mij heel erg bezig. Ik sta ermee op en ga ermee naar bed. Het maakt mij erg onrustig, thuis maar ook tijdens het wandelen. Het werk wordt er op deze manier zeker niet leuker op, het is zelfs zo dat ik niet meer met zoveel plezier en rust loop als ik voorheen deed. Ik weet niet hoe de wolf op de groep zal reageren. Wij lopen immers in zijn territorium.”

Deze onzekerheid heeft haar doen besluiten per 31 december 2024 te stoppen met haar hondenuitlaatservice. „Ik wil het niet op mijn geweten hebben, ondanks dat ik het vertrouwen van u heb, dat ik u moet berichten dat er een confrontatie is geweest tussen de wolf en uw hond, met welke gevolgen dan ook.”

Bron geen wolf
https://www.facebook.com/share/p/mj2rY6 ... tid=WC7FNe

Knolselder

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-24 17:16

En netjes aan de wolf uitleggen dat hij dan ook wel niet het bos uit mag natuurlijk. Of zijn rustzone.

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-24 17:18

Nieuwsbrief september ‘24 Landgoed Den Treek
Citaat:
Het Landgoed is vanaf maandag 2 september weer toegankelijk is voor het publiek. U bent dus weer van harte welkom om te komen wandelen, mountainbiken, fietsen en paardrijden op het Landgoed. Wel vragen we u om alert te blijven op de mogelijke aanwezigheid van de wolven en de tips van de provincie in acht te nemen. Deze tips zijn via onderstaande button te bekijken. Ook op de website van de gemeente Leusden staat de nodige informatie: https://www.leusden.nl/wolf.

Het Landgoed roept de landelijke, provinciale en gemeentelijke overheden nogmaals en met klem op om tot een spoedige structurele oplossing van het wolvenprobleem te komen. Het tijdelijk sluiten van (een deel van) ons Landgoed is dat niet. De ontstane situatie is het gevolg van overheidsbeleid dan wel de afwezigheid daarvan en zal dan ook moeten worden opgelost door de overheid. Het Landgoed houdt u via deze nieuwsbrief en via de website op de hoogte van de ontwikkelingen.

Meer info
landgoed Den Treek
https://www.dentreekhenschoten.nl/

Wintu

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-24 17:33

Benzz schreef:
Wintu schreef:

Het bos mijden voor zover mogelijk?
Zoals bij den Treek gedaan, tijdelijk de boel dichtgooien?

Er zijn zoveel mogelijkheden.

Dat is toch niet zo gemakkelijk als je denkt, ook vanwege het feit dat wolven een enorm territorium hebben. Je kan niet tig vierkante kilometers gaan afsluiten, verder is een wolf ook heel vaak in de velden te vinden, hij blijft niet in het bos. Hij loopt rondom dorpen, bij boeren in de wei.

Hier in het DFW zit een grote roedel wolven bijvoorbeeld. Ik woon in de gemeente Westerveld en de wolven duiken echt overal in mijn gemeente op, de gemeente is qua oppervlakte 283 km2 en dat is dan nog alleen Drenthe, de zelfde roedel zit ook in een stuk Overijssel, bij Kallenkote en ook een stuk in Friesland, Boijl, Elsloo etc etc. Om even duidelijk te maken hoeveel je dan zou moeten afsluiten. In een straal van 600 meter van mijn woning zijn een halve kudde schapen gepakt, meerdere reeen en een pink. Afsluiten zou betekenen, dat velen dus niets meer kunnen.
Laatst bijgewerkt door Wintu op 02-09-24 17:43, in het totaal 1 keer bewerkt

Wintu

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-24 17:37

tienus63 schreef:
Nieuwsbrief september ‘24 Landgoed Den Treek
Citaat:
Het Landgoed is vanaf maandag 2 september weer toegankelijk is voor het publiek. U bent dus weer van harte welkom om te komen wandelen, mountainbiken, fietsen en paardrijden op het Landgoed. Wel vragen we u om alert te blijven op de mogelijke aanwezigheid van de wolven en de tips van de provincie in acht te nemen. Deze tips zijn via onderstaande button te bekijken. Ook op de website van de gemeente Leusden staat de nodige informatie: https://www.leusden.nl/wolf.

Het Landgoed roept de landelijke, provinciale en gemeentelijke overheden nogmaals en met klem op om tot een spoedige structurele oplossing van het wolvenprobleem te komen. Het tijdelijk sluiten van (een deel van) ons Landgoed is dat niet. De ontstane situatie is het gevolg van overheidsbeleid dan wel de afwezigheid daarvan en zal dan ook moeten worden opgelost door de overheid. Het Landgoed houdt u via deze nieuwsbrief en via de website op de hoogte van de ontwikkelingen.

Meer info
landgoed Den Treek
https://www.dentreekhenschoten.nl/

We verwachten, we denken..... dat het allemaal kan, maar neem je kinderen maar niet mee....

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-24 18:14

Slachting onder schapen bij Maarsbergen, 13 schapen gedood.
Citaat:
Maasbergen Utrecht
02-09-2024

13 schapen gedood in Maasbergen. Bij12 is nu aanwezig.

Meldingen over graag zo snel mogelijk aan de beheerders via whatsapp wolvenmeldpunt GW +31 6 17018889

#geenwolf

Afbeelding
Spoiler:
Afbeelding

Bron geen wolf
https://www.facebook.com/share/p/P8yWrXsqRcnpFoH3/?

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-24 18:21

Citaat:
Voor de propaganda film Wolf van Cees van Kempen heeft de Provincie Gelderland een subsidie van €75.000 verleend. Voor de documentaire Wolvenland van regisseur Niek Koppen heeft de Provincie Gelderland een subsidie van €40.000 verleend. De zelfbenoemde wolven experts die met hun roze wolvenbril waardeloze adviezen geven kunnen facturen blijven sturen en zo kan ik nog wel even doorgaan. Maar nou moeten de mensen waarvan hun hondje Bruno is aangevallen door een wolf in het bos Harderwijk lopen leuren om centjes om de factuur van de dierenarts te kunnen betalen, omdat de overheid ook hier niets voor geregeld heeft! Even serieus Provincie Gelderland en Gemeente Harderwijk laten jullie dit nou echt gebeuren? Ongelofelijk triest! Lieve mensen laten we er met zijn allen voor zorgen dat deze mensen de rekening van de dierenarts kunnen betalen? Waar blijft de politiek uit Gelderland?
Klik op deze link als u ook een donatie wilt doen!

https://www.gofundme.com/f/spoedoperati ... olf-aanval

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Bron Van Straaten Research
https://www.facebook.com/share/p/HZXqrt ... tid=WC7FNe

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-24 19:18

Wintu

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-24 19:23

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-24 19:25

Lijkt me sowieso wijzer dat zij eens nadenken voordat ze wat zeggen inzake de wolf.