Dan maar zo

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Wintu schreef:Ik word nu wakker van luid loeiende koeien in de verte. Fingers crossed dat het niets is, maar ik lig wel met een naar gevoel in bed.
Edit: het blijft onrustig buiten, veel geloei en het blijft aanhouden, veel blaffende honden. Ik vind het huiveringwekkend.
anca schreef:Wintu schreef:Ik word nu wakker van luid loeiende koeien in de verte. Fingers crossed dat het niets is, maar ik lig wel met een naar gevoel in bed.
Edit: het blijft onrustig buiten, veel geloei en het blijft aanhouden, veel blaffende honden. Ik vind het huiveringwekkend.
Heb je hier nog iets over gehoord in de omgeving?
pillow schreef:https://www.facebook.com/groups/1503466 ... 963258485/
Gewoon tussen de huizen op klaarlichte dag. Benieuwd wat voor verklaring Leugenveld en Loos hier voor hebben.
DuoPenotti schreef:pillow schreef:Gisteravond in De slimste ging het over de Dassen. Dat die het nu weer zo goed doen en massaal aanwezig zijn en dus overlast veroorzaken.
Zegt Maarten van Rossum.: Wat opvallend is dat dieren die op het randje van uitsterven staan en dan dus de beschermde status krijgen, binnen no time een plaag worden. En zo is het ook, maar helaas willen diegene die er wat mee moeten dat niet zien.
En dan kun je meteen afvragen hoeveel die dieren echt natuurlijk zo vermeerderd zijn of hoeveel flink geholpen zijn.
Dus of het echt wel re wilding is...
tienus63 schreef:Dassen, we zien ze al jaren. Lijfelijk en de schade.
En ook best vaak overdag.
Burchten te over.
pillow schreef:https://www.facebook.com/groups/1503466 ... 963258485/
Gewoon tussen de huizen op klaarlichte dag. Benieuwd wat voor verklaring Leugenveld en Loos hier voor hebben.
DuoPenotti schreef:Het lukt mij niet om de tekst te kopiëren
Dan maar zo
[ [url=m/pZsU4d.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/KLbLr6.jpg]Afbeelding[/url] ]
journee schreef:tienus63 schreef:Dassen, we zien ze al jaren. Lijfelijk en de schade.
En ook best vaak overdag.
Burchten te over.
Dat klopt, maar volgens het stuk is de oorzaak hiervan dus voedseltekort, waardoor dassen meer in bewoont gebied komen. Maar de populatie schijnt in veel gebieden de afgelopen jaren juist te zijn afgenomen en veel burchten worden blijkbaar niet meer bewoond. Bijzonder vond ik dat de komst van de wolf en daardoor minder toegankelijke weides, mede als oorzaak van de dalende dassen populatie werd genoemd.
amber15 schreef:Hier staan sinds een week of twee een groep schapen in het bos achter een draadje. Volgens mij dag en nacht, want er is geen schuur en ze staan er sowieso van zonsopgang tot zonsondergang. Elke keer als ik er langs rijd, verwacht ik het ergste, maar het gaat nog steeds goed. Ik begrijp het echt niet..
amber15 schreef:Hier staan sinds een week of twee een groep schapen in het bos achter een draadje. Volgens mij dag en nacht, want er is geen schuur en ze staan er sowieso van zonsopgang tot zonsondergang. Elke keer als ik er langs rijd, verwacht ik het ergste, maar het gaat nog steeds goed. Ik begrijp het echt niet..
pillow schreef:amber15 schreef:Hier staan sinds een week of twee een groep schapen in het bos achter een draadje. Volgens mij dag en nacht, want er is geen schuur en ze staan er sowieso van zonsopgang tot zonsondergang. Elke keer als ik er langs rijd, verwacht ik het ergste, maar het gaat nog steeds goed. Ik begrijp het echt niet..
En waar is hier? Is het een plaats waar vaker aanvallen zijn?