[VOLG] Het tij keren, kan dat?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Tinka

Re: [VOLG] Het tij keren, kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-24 18:04

Kbh zijn niet de makkelijkste honden inderdaad.
Griffons vind ik ook erg leuk, hij van dat ruwharige.
Er staan ook heel veel leuke katten op.

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-24 18:13

@Tamary wat zijn KBh?

@Odette, dit was mijn grappenmaker. Was een mix bastaardherder (Rotweiler, herder, rode collie) met griffon. Superslimme hond.

Afbeelding

Afbeelding

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-24 18:22

KBH = Kudde Bewakings Honden zoals pyr, maremma, kangal.

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-24 18:23

tamary schreef:
KBH = Kudde Bewakings Honden zoals pyr, maremma, kangal.

aha. Dank je.

Tinka

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-24 18:38

Wat een leukerd Mo

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-24 19:19

Tinka schreef:
Wat een leukerd Mo

Dank je. Hij wordt nog dagelijks gemist. Hij deed altijd gek met gordijnen. Ik denk dat jullie hem ook nog gezien hebben op Combette. Hij is hier in MaquÉden overleden begin vorig jaar. Hij zag er toen wel al veel ouder uit, maar humor heeft hij altijd gehouden. De laatste foto is vlak voor zijn overlijden:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Tinka

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-24 19:46

Ja, nu herinner ik hem.

Kaatastrof

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-24 23:05

Wat leuk Mo, dat jullie uitkijken naar een nieuwe hond. Ik kreeg toevallig nog een berichtje vandaag voor een 8-jarige Groenendaeler.. Na een uitje met vriendinnen in de Ardennen (waarbij 2 hun honden meehadden), miste ik toch echt wel een eigen hond. Zeker nu ik alleen woon en hier geen dieren heb. Het lijkt me fijn gezelschap en zou me potentieel ook wat meer uit mijn huis jagen. Maar deze hond is - op het ras na - eigenlijk alles wat ik niet zoek haha. Mijn mama zegt dan 'Maar Kaat, hij is via via op je pad gekomen, meestal gebeurd dat niet zo maar..' En daar heeft ze gelijk in, dus ik heb toch afgesproken om zondag te gaan kijken..

Hij is erg schuw en nog bang. Hij was vooral een erfhond en de laatste maanden zat hij in een ren. Baasje is overleden en had geen familie of vrienden. Iemand ontfermde zich over de hond en gaf hem eten, zijn hondenmaatje is ook gestorven. Nu is het huis verkocht en de hond moest weg. Een vrouw die hier een ranch uitbaat in de buurt heeft hem nu bij haar in haar roedel lopen en dat gaat goed.

Ik heb trouw alle filmpjes gekeken, maar het is wat hectisch met werk en huishouden dus nooit echt uitgebreid gereageerd. Maar ik geniet telkens weer! En het is zo leuk om jullie te zien verderbouwen aan wat we begonnen zijn samen. Ik hoop dat het goed met jullie gaat en dat Erwin niet met te veel spanning zit voor de naderende operatie.

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-24 23:43

Hey die Kaat, ik hoop heel erg dat je de hond meeneemt. Wij hebben een kruising groenendaler gehad (met labrador) en het was zo'n lieve intelligente hond. Soms wat schichtig (was ook uit het asiel) maar echt een lieverd. Ik vind groenendalers én erg mooi, én erg slim en aanhankelijk. Het lijkt mij geweldig als je een eigen hond hebt. Is ook veiliger! En idd met een dier in huis krijg je een vast ritme en heeft je dag meer indeling vind ik. En hij manifesteert zich nu aan jou ...

En ja, we gaan stug door op wat we samen met jou gestart zijn te bouwen. En ik hoop van harte dat als het af is, je er gebruik van komt maken!

Het gaat redelijk goed met Erwin, hij wil veel afmaken voor zijn operatie, omdat hij vermoed dat hij erna wel een paar maanden uit de running zal zijn en daardoor doen we veel meer dan goed is voor die voet, dus die voet is wel pijnlijk op het moment, maar goed, we hopen maar dat door de operatie het op den duur beter gaat worden.

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-24 20:29

balance
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-24 21:34

Mooi filmpje weer, bedankt hoor! Ik zal verder nog niks verklappen voor degenen die het eerst nog willen kijken.

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-24 22:11

Haha, dank je, ja dan is het altijd leuker!

Muga

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-24 08:39

Gisteravond dacht ik, nog even kijken voor ik ga slapen... toen merkte ik dat dat mis ging en ik steeds in slaap viel. (Misschien kun je een podcast voor mij inspreken? Ik heb zo lekker geslapen vannacht :+ ) maar net het filmpje nog maar even echt gekeken.

Wat wordt de logeerkamer mooi zeg! Wat een werk verzetten jullie met z'n twee in een week.
Zo'n miniatuur wilde m'n dochterje laatst graag hebben, kon ze knutselen. Ik vond haar er nog wat te jong voor met d'r 4 jaar... O:)

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-24 10:25

Muga schreef:
Gisteravond dacht ik, nog even kijken voor ik ga slapen... toen merkte ik dat dat mis ging en ik steeds in slaap viel. (Misschien kun je een podcast voor mij inspreken? Ik heb zo lekker geslapen vannacht :+ ) maar net het filmpje nog maar even echt gekeken.

Wat wordt de logeerkamer mooi zeg! Wat een werk verzetten jullie met z'n twee in een week.
Zo'n miniatuur wilde m'n dochterje laatst graag hebben, kon ze knutselen. Ik vond haar er nog wat te jong voor met d'r 4 jaar... O:)

Hahaha, ja dat hoor ik vaker dat de muziekjes zo relaxed zijn en mijn stem zo rustgevend. Of saai. Hahahhaa. Dank voor je complimenten. En 4 jaar is nog erg jong voor modelbouwers, maar met hulp zijn er wel al miniaturen of poppenhuisjes die zij wel kan maken met jou samen. Bijvoorbeeld de kunststof serie van Rolife. Daar komt geen lijm bij kijken, niet zelf zagen of verven. Alleen in elkaar klikken. Veel meubeltjes zijn interactief en kunnen open en dicht. Ik plak de voorwerpjes altijd vast, maar als je dat niet doet kun je er mee blijven spelen. Maar dat raakt dan wel snel kwijt en kan ook in monden verdwijnen. Dit is er zo eentje die ik bedoel: https://www.robotime.nl/products/roboti ... ruit-store.
Of als je samen wilt knutselen is een eenvoudig muziekdoosje ook heel erg leuk: https://www.robotime.nl/products/roboti ... y-birthday

Tinka

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-24 13:38

Ga je de muren van de logeerkamer nog invoegen of komt er iets tegenaan?

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-24 13:41

Hi Odette, aan de binnenkant gaan we het betimmeren met iets. Geen idee nog wat. Schroten of iets dergelijks denk ik. Aan de buitenkant dus aan de kant van de gang ga ik het crepieën. Maar dat is nog 100 jaar weg ;-) Voor deze week staat laatste loodjes afmetselen en weer een deel van de zoldervloer met platen en balken dichtleggen en misschien ook nog de deur erin, op de planning.

Tinka

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-24 14:04

Invoegen staat wel mooier denk ik. Wij hebben het in de paardenstal gedaan. Wel een rotkarwei, maar goed te doen. Zeker voor een kleinere ruimte wel te doen hoor.

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-24 14:56

Tinka schreef:
Invoegen staat wel mooier denk ik. Wij hebben het in de paardenstal gedaan. Wel een rotkarwei, maar goed te doen. Zeker voor een kleinere ruimte wel te doen hoor.

Als je een harde natuursteen hebt, ben ik het meteen met je eens. Hebben we in de andere Franse huizen ook gedaan. Maar ik vind wel dat natuursteen erg donker toont. In het huis in Combette was het zo somber in de woonkamer ook al was het prachtig.

En dan, deze stenen zijn niet het natuursteen dat wij kennen van jouw omgeving. Het zijn kalkstenen en ongebakken kalkplakken aan de zon gedroogd. Die blijven allebei altijd kruimelen. Onze muren in de slaapkamer zijn soort van ingevoegd zeg maar, en dat blijft korrelen. Ik kan iedere dag langs de muur stofzuigen. Het is niet hard namelijk. Die muren zijn ook eigenlijk niet bedoeld om bloot te zijn, er zat altijd stuc overheen.

Tinka

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-24 15:08

Wij hebben hier leisteen.
Korrelen is niet handig nee, zijn gipsplaten niet mooier?

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-24 15:10

Ik weet dat yt finca life voor veel dingen lijnolie gebruikt, al het hout natuurlijk, maar ook voor het sealen van bv marmer. Zou dat bij deze stenen ook helpen alles bij elkaar te houden?

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-09-24 15:19

Tinka schreef:
Wij hebben hier leisteen.
Korrelen is niet handig nee, zijn gipsplaten niet mooier?

Wij hebben een erge hekel aan gipsplaten. Loeizwaar. Het breekt veel te snel. We vinden het K* werken. En dramatisch al die gaatjes dichten en dan het geheel verven. en dat je dan toch altijd bij strijklicht blijft zien waar je gevuld hebt. Brrr. Daarbij is het zo'n 35 € m2 en Lambris van pvc is 6,50 per m2 en ben je meteen klaar.

tamary schreef:
Ik weet dat yt finca life voor veel dingen lijnolie gebruikt, al het hout natuurlijk, maar ook voor het sealen van bv marmer. Zou dat bij deze stenen ook helpen alles bij elkaar te houden?

Lijnolie heb ik ook voor veel dingen gebruikt in het verleden, ik behandelde er mijn tafels mee. Een nadeel ervan vind ik dat het op de duur gaat plakken en stof vasthoudt. althans dat was bij mijn tafel zo. Dan moest ik hem goed afnemen en het weer overnieuw doen.

JudithO

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-24 08:08

Waar halen jullie die gipsplaten dat het er 35 euro per m2 van wordt? Ik betaal bij Point P 3,70 per m2.

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-24 08:17

Hey die Juud, hoest met jou?

Wauw, dat is goedkoop! Bij point P nog wel, die zijn normaal hartstikke duur.

We hebben al twee huizen lang geen gipsplaten meer gebruikt. Dus mijn info is van voor 2012 denk ik. Maar ik kan me niet voorstellen dat het toen zoveel duurder was. Waarschijnlijk vergis ik me dan een komma? Hahaha, zal wel psychische blokkade tegen die krengen zijn ;-) Maar wat ik zei, we vinden het krengen om mee te werken.

JudithO

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-24 10:01

Het zal vast een komma zijn, dat moet wel :D
Maar goed, als je het niet fijn vindt werken moet je er natuurlijk zeker niet voor gaan. Ik was alleen benieuwd naar die prijs!
Point P is niet altijd duurder. Veel dingen zijn daar juist goedkoper, net als hout. Dat halen we eigenlijk altijd daar, scheelt enorm met de commerciëlere brico's.

Met mij gaat het best hoor! Mega druk dus weinig tijd voor bokt ;)
Ik lees nog wel mee en kijk ook de filmpjes tussendoor.

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-24 11:02

JudithO schreef:
Het zal vast een komma zijn, dat moet wel :D
Maar goed, als je het niet fijn vindt werken moet je er natuurlijk zeker niet voor gaan. Ik was alleen benieuwd naar die prijs!
Point P is niet altijd duurder. Veel dingen zijn daar juist goedkoper, net als hout. Dat halen we eigenlijk altijd daar, scheelt enorm met de commerciëlere brico's.

Met mij gaat het best hoor! Mega druk dus weinig tijd voor bokt ;)
Ik lees nog wel mee en kijk ook de filmpjes tussendoor.

Lekker dat je druk bent. Hoe schiet jullie verbouwing op? Leuk dat je de filmpjes nog kijkt! Dank. Wij kopen hout altijd plaatselijk bij de Gedimat. Is niet de goedkoopste, leroy merlin is de goedkoopste, maar voor ons wel het efficiëntst qua tijd om het te gaan halen. Bij leroy in Toulouse heb je ook nog brandstofkosten.