Wolf, Nl, Be, Du deel 2

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Linnie050

Re: Wolf, Nl, Be, Du deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-24 21:55

Ik had het net verwijderd.

Er is wat verwarring welke hond nou wie is en wie wat voor verwonding heeft.

Op fb Harderwijkse zaken zegt nog niks over dit gebeuren.
Nunspeet wel.
Ik woon 10 minuten van Harderwijk.
Ik zal het nieuws in de gaten houden of er waarschuwingen komen.

Afbeelding

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-24 22:31

Op sbs6 Hart van Nederland wordt zo aandacht besteedt aan de zwaargewonde hond in Harderwijk.

jobamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-24 23:55

Tinka schreef:
Een knokploeg, dat meen je niet, die pro wolvers zijn echt wel extreem hoor.
Blij dat ik in Frankrijk woon, daar wordt een probleem wolf gewoon afgeschoten.

Afbeelding

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-24 00:01

tienus63 schreef:
Op sbs6 Hart van Nederland wordt zo aandacht besteedt aan de zwaargewonde hond in Harderwijk.

Ik heb net gekeken, het arme diertje ligt in een couveuse -O- zielig om te zien, wetende wat er allemaal aan verwondingen zijn en dat dit zo onnodig was. Ze lieten de beelden van de wolf ook zien (hetzelfde filmpje als wat hier voorbij is gekomen).

Wintu

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-24 00:12

jobamara schreef:
Tinka schreef:
Een knokploeg, dat meen je niet, die pro wolvers zijn echt wel extreem hoor.
Blij dat ik in Frankrijk woon, daar wordt een probleem wolf gewoon afgeschoten.

[ Afbeelding ]

Die Nick Nijmegen is zo geveld :D

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-24 07:52

Die heeft zo’n ploeg wel nodig.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-24 07:54

Op Facebook staat eea ook openbaar, ik weet alleen niet of ik het zo netjes vind om dit hier zo te bespreken.

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-24 08:01

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-24 08:23

Boerin Schrijft vat het ook weer goed samen.

Citaat:
Bram.

Na die Schotse Hooglander, dat hondje en vele andere voorvallen is Bram toch ver buiten zijn boekje gegaan. Wij noemen Bram speciaal bij de naam die zogenaamde "wolvengekkies" hem gegeven hebben.

Rens Muller, Redactiechef van De Gooi- en Eemlander, heeft een éénzijdig artikel geschreven. Hij gaat zonder refereren uit dat wat zelfbenoemde "wolvenexpert" Glenn Lelieveld, ecoloog en coördinator van het Wolvenmeldpunt, hem vertelt waar is.

Hier de link:
https://www.gooieneemlander.nl/regio/go ... 86678.html

Bram is een probleem, maar men probeert dat uit alle macht te verdoezelen. Bram zoekt steeds de mensen op.

Hoe zou dat nu komen?

Simpel! Bram zijn moeder was in 2018 de eerste wolf die zich vrij vestigde in Nederland.

Ho! Dat is niet waar! Bram zijn moeder is gebleven omdat zij en andere wolven bijgevoerd worden met wild, dat voor dat doel, afgeschoten is.

Ja, dat blijkt maar weer uit het WOO-verzoek dat door Annemieke Van Straaten Research is ingediend. U vind het bij de foto's.

De verklaring dat er in bepaalde gebieden wolvenoverlast is... is ook eenvoudig... Waar kan je beter wild schieten dan dicht bij militaire locaties?
Het "knallen" valt de gewone burger dan niet op, de wolf weet dan ook dat het bijna etenstijd is...

Tja, niets is wat het lijkt!

Rens Muller schrijft in het artikel ook dat een jong kind omver geduwd is. Nou Rens, je moet niet alles geloven wat "wolvengekkies" je vertellen.

Rens, je had beter even contact kunnen opnemen met Stichting Wijs met Wolven. Met feiten kom je verder als met de emotie van "wolvengekkies".

Dan heb je nog zo'n gekkie, genaamd Niko Koffeman. Zijn clubje van de "faunabescherming" beweerd dat braamstruiken gemeen kunnen bijten.

Nou, dan spoor je niet. Menig collega, zal net als mij, menig aanvaring met een braam gehad hebben. En die verwondingen zien er dan wel heel anders uit als die van dat kleine meisje.

Ach nee, Niko droomt sprookjes.

Wij geloven niet in sprookjes.

Kijk maar eventjes bij de foto's hoe de lijntjes van Niko, politiek en media lopen. Alles verklarend!

Vanachter sluipt de wolf naar het meisje toe. Het meisje is met een begeleider een appel aan het verstoppen voor een speurtocht.

Ze liep aan de rand van de heuvel in het lange, deels platgelopen, gras. Toen kwam die wolf aansluiten en nam zijn kans.

Lees het hele verhaal in deze link:
https://www.rtvutrecht.nl/nieuws/377702 ... er-de-wolf

Wist u dat... het verhaal van Bram met dat meisje... een soort gelijk al eerder gebeurd is... Dat dat kind vergelijkbare verwondingen had?

In Israël pakte de wolf ook een meisje. De moeder hoorde haar dochtertje schreeuwen, keek en zag de wolf op het meisje. Kijk en luister dit filmpje met beelden van de verwondingen:
https://youtu.be/_MAcMlEFVHs?si=SDt_WSW ... V&sfnsn=wa

In 2017 zijn er in Israël tien aanvallen door wolven op mensen geweest. In de meeste gevallen probeerden de dieren ervandoor te gaan met kleine kinderen, meldde het dagblad Haaretz dinsdag.
https://www.timesofisrael.com/wolves-in ... erts-warn/

Glenn denkt dat Bram misschien eenzaam is en dat hij daarom contact met andere honden zoekt. Feit is dat het hem ontbreekt aan een gezonde dosis angst voor mensen. Hopelijk lukt het hem dat weer bij te brengen.

Ho Glenn! Angst voor mensen heeft hij niet. Bram is gewend aan de geur van de mensen, omdat deze hem voeren.
En hem een dosis angst laten beleven... droom verder, samen met Niko.

Er is maar één oplossing.

✒️Boerin Schrijft.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Bron Boerin schrijft, stichting wijs met wolven, Van Straaten Research
https://www.facebook.com/share/p/NoYsduKukwLHr2gi/?

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-24 10:16

@wintu: Dat oerbos ligt in Polen en over de grens in Belarus. Omdat het een route werd waardoor asielzoekers Polen binnenkwamen heeft Polen een hoog hek geplaatst dwars door dit bos, tussen Polen en Belarus vanwaar ze werden doorgesluisd. Nu kunnen allerlei dieren die ook in dit bos zitten ook niet meer migreren. Daaronder ook wolven.Dat is ook wel een hek zeg, ik weet niet hoe foto's door te plaatsen maar je kunt het zelf opzoeken via Google. Zoiets zouden we dan ook om onze weilanden moeten hebben om wolven tegen te houden want deze schijnen wel effectief te zijn?! (Overigens niet tegen de asielzoekers waarvoor het bedoeld was).

Benzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-24 10:22

Dat stuk van boerin schrijft is zo slecht geschreven dat niemand het serieus neemt.

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-24 10:29

Ik zit net het ochtend nieuws te kijken (NOS) en daar hebben ze het in elk geval wel over dat het meisje is gebeten door een wolf.
Dus niet dat flauwe twijfel zaaien of het geen braamstruik of verwonding door vallen is geweest, en of het nou wel of niet een wolf was, terwijl er gewoon getuigen aanwezig waren.
Het was een wolf, en het meisje is gebeten. Fijn dat de NOS het gewoon noemt zoals het is.

Skessa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-24 11:04

Ik las net weer wat reacties onder het artikel van het gebeten hondje, om te janken gewoon.

Ach is de natuur.
Er zijn veel meer bijt incidenten met honden en die worden ook niet gemeld.
Mensen en honden horen niet in de natuur.
Hij heeft nog geen mensen gedood, dus geen probleem.
Katten zijn een groter probleem, schiet die ook maar af
Enz enz -O-

https://www.ed.nl/binnenland/wolf-takel ... nts-anchor

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-24 11:09

Ik wil die reacties gewoon niet lezen. Walgelijk! :r

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-24 11:12

Tot het hun eigen hond of kat betreft dan piepen ze wel anders.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-24 11:55

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-24 12:09

Zorgelijk SusanH.

Gisteren was er ook weer een op geplaatst van bij mij uit de buurt. Maar ik begin ook wel een beetje te twijfelen aan de echtheid ervan. Sommige buren hebben de wolf al 3 keer in de tuin gehad en de reactie onder het bericht op Facebook gaven ook aan dat er hele roedels hier aan de rand van het bos lopen. Dat lijkt me toch wat overdreven… Een oude dame dacht ook achtervolgt te worden door een wolf maar dat was ons buurt damhert.

Dus bij mij in de buurt is ook wel de nodige sensatie. Wat natuurlijk niet wegneemt dat je er altijd en overal gewoon eentje tegen kan komen.

Wintu

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-24 12:21

Benzz schreef:
Dat stuk van boerin schrijft is zo slecht geschreven dat niemand het serieus neemt.

Behalve deze one liner er zo even in te gooien, zou het wel fijn zijn als je je mening misschien onderbouwd.

Wintu

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-24 12:22

Jessix schreef:

Ik ben ook gestopt die commentaren te lezen, mijn achting van de mens was al niet hoog, maar zakt door dit soort volk nog verder beneden peil.

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-24 12:29

Citaat:
GESPREK MET CAROLINE VAN DER PLAS

Zojuist hebben een aantal van onze mensen een goed gesprek met Caroline van der Plas gevoerd over de huidige wolvensituatie in ons land en de zorgen die er voor de toekomst zijn.
In vervolg hierop komen wij binnenkort met nieuwe ontwikkelingen vanuit onze stichting.
En straks om 11.30 uur is Caroline van der Plas te horen bij Sven Kockelman op radio 1, onder andere over de wolf!

#wolvencrisis #wijsmetwolven #dewolfgezienopdeveluwe #BBB #CarolinevanderPlas

Bron stichting wijs met wolven
https://www.facebook.com/share/p/F9M3UpWkXrnx46FX/?

Bron npo Sven op 1, van 13.15 minuten gaat het over de wolf.
https://www.nporadio1.nl/uitzendingen/s ... -sven-op-1

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-24 12:45

Zichtmelding Scherpenzeel gisteravond
Citaat:
Scherpenzeel Utrecht
01-08-2024
22.30 uur

Gisteravond, zondag 1 september, rond 22.30 is er een wolf gezien. Dit bij vijver ter hoogte van Burgemeester Heijsingel 12 en 10. De wolf is daar waarschijnlijk, via het bospad Oude Barneveldseweg, terechtgekomen en is daarvoor uit de bossen bij Ruwinkel komen lopen en de N224 is over gestoken.

Meldingen over graag zo snel mogelijk aan de beheerders via whatsapp wolvenmeldpunt GW +31 6 17018889

#geenwolf

Afbeelding
Bron geen wolf
https://www.facebook.com/share/p/URhFXE ... tid=WC7FNe

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-09-24 13:29

Wintu schreef:
Jessix schreef:

Ik ben ook gestopt die commentaren te lezen, mijn achting van de mens was al niet hoog, maar zakt door dit soort volk nog verder beneden peil.

Hier ook weer, hond niet loslaten, niet het bos ingaan, kind is niet gebeten, meisje = jongetje, wolf nipte alleen maar, doet een wolf niet.

Echt, om moedeloos van te worden ;(

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-24 14:01

Onali schreef:
Hier ook weer, hond niet loslaten, niet het bos ingaan, kind is niet gebeten, meisje = jongetje, wolf nipte alleen maar, doet een wolf niet.

Echt, om moedeloos van te worden ;(

Ja ik kan daar echt niet tegen. Je moet maar gewoon niet meer met je hond in het bos komen, en ook niet met kleine kinderen of misschien gewoon helemaal niet meer zodat de natuur de ruimte krijgt. Er wordt zo makkelijk geoordeeld over iemand anders leven. Er is totaal geen ruimte voor iemands gevoel hierin.

Ik woon in het bos, met al mijn dieren. Wat moet ik doen dan? Ze allemaal maar af laten maken en zelf verhuizen naar een flat in Amsterdam? Kunnen mensen zich nou echt niet indenken dat je houdt van je dieren, van wandelen en paardrijden in de bossen? Dat het deel uitmaakt van je leven? Bah...

Benzz

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-24 14:10

Ik moet zeggen dat ik al even niet meer in het bos kom met de hond. En met mij velen. En als ik ga, spreek ik met wat andere hondeneigenaren af zodat je toch een soort van roedel hebt, maar zelfs dat vind ik niet prettig.

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-24 14:16

Benzz schreef:
Ik moet zeggen dat ik al even niet meer in het bos kom met de hond. En met mij velen. En als ik ga, spreek ik met wat andere hondeneigenaren af zodat je toch een soort van roedel hebt, maar zelfs dat vind ik niet prettig.

Tsja... ik zal wel moet, of ik moet d'r 5x per dag in de auto stoppen en naar het dorp rijden. Ik ben alert en voorzichtig, maar niet bang. Als ik bang wordt dan kan ik maar beter gaan doen wat ik boven in mijn andere post beschrijf en de boel verkopen.