Er is wat verwarring welke hond nou wie is en wie wat voor verwonding heeft.
Op fb Harderwijkse zaken zegt nog niks over dit gebeuren.
Nunspeet wel.
Ik woon 10 minuten van Harderwijk.
Ik zal het nieuws in de gaten houden of er waarschuwingen komen.

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
tienus63 schreef:Op sbs6 Hart van Nederland wordt zo aandacht besteedt aan de zwaargewonde hond in Harderwijk.
jobamara schreef:Tinka schreef:Een knokploeg, dat meen je niet, die pro wolvers zijn echt wel extreem hoor.
Blij dat ik in Frankrijk woon, daar wordt een probleem wolf gewoon afgeschoten.
[ Afbeelding ]
Citaat:Bram.
Na die Schotse Hooglander, dat hondje en vele andere voorvallen is Bram toch ver buiten zijn boekje gegaan. Wij noemen Bram speciaal bij de naam die zogenaamde "wolvengekkies" hem gegeven hebben.
Rens Muller, Redactiechef van De Gooi- en Eemlander, heeft een éénzijdig artikel geschreven. Hij gaat zonder refereren uit dat wat zelfbenoemde "wolvenexpert" Glenn Lelieveld, ecoloog en coördinator van het Wolvenmeldpunt, hem vertelt waar is.
Hier de link:
https://www.gooieneemlander.nl/regio/go ... 86678.html
Bram is een probleem, maar men probeert dat uit alle macht te verdoezelen. Bram zoekt steeds de mensen op.
Hoe zou dat nu komen?
Simpel! Bram zijn moeder was in 2018 de eerste wolf die zich vrij vestigde in Nederland.
Ho! Dat is niet waar! Bram zijn moeder is gebleven omdat zij en andere wolven bijgevoerd worden met wild, dat voor dat doel, afgeschoten is.
Ja, dat blijkt maar weer uit het WOO-verzoek dat door Annemieke Van Straaten Research is ingediend. U vind het bij de foto's.
De verklaring dat er in bepaalde gebieden wolvenoverlast is... is ook eenvoudig... Waar kan je beter wild schieten dan dicht bij militaire locaties?
Het "knallen" valt de gewone burger dan niet op, de wolf weet dan ook dat het bijna etenstijd is...
Tja, niets is wat het lijkt!
Rens Muller schrijft in het artikel ook dat een jong kind omver geduwd is. Nou Rens, je moet niet alles geloven wat "wolvengekkies" je vertellen.
Rens, je had beter even contact kunnen opnemen met Stichting Wijs met Wolven. Met feiten kom je verder als met de emotie van "wolvengekkies".
Dan heb je nog zo'n gekkie, genaamd Niko Koffeman. Zijn clubje van de "faunabescherming" beweerd dat braamstruiken gemeen kunnen bijten.
Nou, dan spoor je niet. Menig collega, zal net als mij, menig aanvaring met een braam gehad hebben. En die verwondingen zien er dan wel heel anders uit als die van dat kleine meisje.
Ach nee, Niko droomt sprookjes.
Wij geloven niet in sprookjes.
Kijk maar eventjes bij de foto's hoe de lijntjes van Niko, politiek en media lopen. Alles verklarend!
Vanachter sluipt de wolf naar het meisje toe. Het meisje is met een begeleider een appel aan het verstoppen voor een speurtocht.
Ze liep aan de rand van de heuvel in het lange, deels platgelopen, gras. Toen kwam die wolf aansluiten en nam zijn kans.
Lees het hele verhaal in deze link:
https://www.rtvutrecht.nl/nieuws/377702 ... er-de-wolf
Wist u dat... het verhaal van Bram met dat meisje... een soort gelijk al eerder gebeurd is... Dat dat kind vergelijkbare verwondingen had?
In Israël pakte de wolf ook een meisje. De moeder hoorde haar dochtertje schreeuwen, keek en zag de wolf op het meisje. Kijk en luister dit filmpje met beelden van de verwondingen:
https://youtu.be/_MAcMlEFVHs?si=SDt_WSW ... V&sfnsn=wa
In 2017 zijn er in Israël tien aanvallen door wolven op mensen geweest. In de meeste gevallen probeerden de dieren ervandoor te gaan met kleine kinderen, meldde het dagblad Haaretz dinsdag.
https://www.timesofisrael.com/wolves-in ... erts-warn/
Glenn denkt dat Bram misschien eenzaam is en dat hij daarom contact met andere honden zoekt. Feit is dat het hem ontbreekt aan een gezonde dosis angst voor mensen. Hopelijk lukt het hem dat weer bij te brengen.
Ho Glenn! Angst voor mensen heeft hij niet. Bram is gewend aan de geur van de mensen, omdat deze hem voeren.
En hem een dosis angst laten beleven... droom verder, samen met Niko.
Er is maar één oplossing.
✒️Boerin Schrijft.
Citaat:GESPREK MET CAROLINE VAN DER PLAS
Zojuist hebben een aantal van onze mensen een goed gesprek met Caroline van der Plas gevoerd over de huidige wolvensituatie in ons land en de zorgen die er voor de toekomst zijn.
In vervolg hierop komen wij binnenkort met nieuwe ontwikkelingen vanuit onze stichting.
En straks om 11.30 uur is Caroline van der Plas te horen bij Sven Kockelman op radio 1, onder andere over de wolf!
#wolvencrisis #wijsmetwolven #dewolfgezienopdeveluwe #BBB #CarolinevanderPlas
Citaat:Scherpenzeel Utrecht
01-08-2024
22.30 uur
Gisteravond, zondag 1 september, rond 22.30 is er een wolf gezien. Dit bij vijver ter hoogte van Burgemeester Heijsingel 12 en 10. De wolf is daar waarschijnlijk, via het bospad Oude Barneveldseweg, terechtgekomen en is daarvoor uit de bossen bij Ruwinkel komen lopen en de N224 is over gestoken.
Meldingen over graag zo snel mogelijk aan de beheerders via whatsapp wolvenmeldpunt GW +31 6 17018889
#geenwolf
Wintu schreef:Jessix schreef:Ik wil die reacties gewoon niet lezen. Walgelijk!
Ik ben ook gestopt die commentaren te lezen, mijn achting van de mens was al niet hoog, maar zakt door dit soort volk nog verder beneden peil.
Onali schreef:Hier ook weer, hond niet loslaten, niet het bos ingaan, kind is niet gebeten, meisje = jongetje, wolf nipte alleen maar, doet een wolf niet.
Echt, om moedeloos van te worden
Benzz schreef:Ik moet zeggen dat ik al even niet meer in het bos kom met de hond. En met mij velen. En als ik ga, spreek ik met wat andere hondeneigenaren af zodat je toch een soort van roedel hebt, maar zelfs dat vind ik niet prettig.