Wie gaat er op zoek naar een paard?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Wie gaat er op zoek naar een paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-22 19:54

Wat leuk Ineke!

Ben benieuwd!

@absque_dubio: je mag mij een bptje sturen

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-22 19:59

linda_arnold schreef:
Earth schreef:

Die zijn er wel, je moet alleen een beetje kritisch zijn. En sommige stallen een beetje vermijden. :P (Sans souci, Haaster in Den Helder, stal Doorstap/Melanie op marktplaats). Ik zou kiezen voor een wat oudere PRE/lusitano. Dat past wel bij jullie wensen denk ik :)

Wat vind jij trouwens een "doe maar gewoon" prijs? :P

Mijn inziens is de markt daar momenteel kapot mee, die oudere pre en lusitano’s komen met vrachtwagens vol en zijn heel betaalbaar. Er wordt snel gecheckt wat de kunsten onder het zadel zijn en ze worden de markt op gebracht……precies waar het leed begint met ‘gevoelige en sensitieve’ paarden ( met verleden).

Ik heb vorige week een 13 jarige e ( pony ingemeten maar >160) ( nrps of KWPN) aangeboden gekregen met de knopjes tot het Z, gestart tot L2 (dacht ik)door huidige eigenaresse Zo’n type familiepaard. Werd geadverteerd voor 11k. Als mijn dochter ouder was geweest, was het zonder twijfel die geworden, hadden we perfect samen kunnen rijden.

Daarom zeg ik ook, je moet kritisch zijn ;)

frisian_love

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-22 21:48

Spanjaard is idd niet mijn eerste keuze.
Juist omdat veel Spanjaarden mijns inziens toch een pakketje bagage hebben.
Zoek juist iets wat wat koeler in de kop is.
En wat ik ervoor wil betalen hangt af van wat voor pony het is.
Ik snap dat je voor €1500 geen gezonde pony kunt vinden.
Maar ik vind ook dat dressuurprijzen niet helemaal passen bij de gemiddelde tinker :+
Dochterlief hoeft ook echt geen pony die de oefeningen tot de Z beheerst :D

En genoemde handelssteden blijf ik idd bij weg.

linda_arnold

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-22 22:08

frisian_love schreef:
Maar ik vind ook dat dressuurprijzen niet helemaal passen bij de gemiddelde tinker :+

Ben ik met je eens hoor wat betreft de tinkers, probleem is echter dat er een heleboel Tinkers uit Ierland komen. Dieren worden door handelsstallen geïmporteerd en tellen daar hun winst, het transport en de btw bij op……wat mij aanboden is qua tinkers was vanaf >€5500, zolang de vraagt blijft en mensen het betalen zullen die prijzen ook wel blijven

Het viel mij iig op dat het al vrij uniek is als je in deze markt een tinker kunt vinden met Nederlandse roots.

frisian_love

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-22 22:26

linda_arnold schreef:
frisian_love schreef:

Ben ik met je eens hoor wat betreft de tinkers, probleem is echter dat er een heleboel Tinkers uit Ierland komen. Dieren worden door handelsstallen geïmporteerd en tellen daar hun winst, het transport en de btw bij op……wat mij aanboden is qua tinkers was vanaf >€5500, zolang de vraagt blijft en mensen het betalen zullen die prijzen ook wel blijven

Het viel mij iig op dat het al vrij uniek is als je in deze markt een tinker kunt vinden met Nederlandse roots.

Ja, dat klopt helemaal.
Paarden worden op een vrachtwagen gegooid en binnen 2 weken op de markt gegooid.
Grote kans bij merries op 2 voor de prijs van 1 :+
Dat past bij ons ook niet.
Maar een leuke kruising zou ik al heel blij van worden.
En idd, zolang mensen het blijven betalen zullen de prijzen zeker hoog blijven.
Gelukkig heb ik absoluut geen haast.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-22 22:34

Zelf vind ik de Paints en de quarters heel tof maar hoe meer ik mij erin verdiep hoe meer ze wat lijken te mankeren. Heeft iemand daar hier meer weet van? (goede fokkers/stallen/ waar wel of juist niet kopen)

Daan13

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-22 22:41

Staat nu een hele mooie op mp ... € 800,-

Niet beleerd en 20 jaar...

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-22 22:52

Daan13 schreef:

Koopje!

OVer de PRE/Lusi, ik vind ze wel veel leuker en fijner dan Tinkers wat dat betreft :+ En nogmaals, je moet idd selectief zijn en niet zoals oud stalgenoten van mij een lusi kopen die net zadelmak is, braaf oogt maar ondertussen gewoon stijf staat van de spanning dus geen been verkeerd neer zet, tot hij thuis is. Nu kunnen ze niet eens meer opstappen, pony is constant in paniek onder het zadel en kids kunnen er niet meer op :+

In plaats daarvan zijn er ook pony's die echt een fijne opvoeding in NL hebben gehad, en echt alleskunners zijn. Maar die gaan waarschijnlijk weern iet voor een normale prijs weg, tenzij de pony wat ouder is. :P

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-22 23:02

Daan13 schreef:

Doen! :+

linda_arnold

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-22 23:36

Evamarie schreef:
Zelf vind ik de Paints en de quarters heel tof maar hoe meer ik mij erin verdiep hoe meer ze wat lijken te mankeren. Heeft iemand daar hier meer weet van? (goede fokkers/stallen/ waar wel of juist niet kopen)

Geen ervaring mee, vind ik ook tof, maar ik heb het idee dat kwalitatief goede paarden hier binnen die tak van sport onderhands wellicht van eigenaar switchen. Je zit ze iig niet zoveel geadverteerd worden. Ik heb op MP een dame in weke.r.om onder mijn favorieten staan. Vind dat zij hele aansprekende dieren adverteert. Maar gezien hoevaak ze de advertenties wijzigend met nieuwe dieren zal hier ook wel goede doorloop zijn. Weet niet hoe haar referenties zijn.

Wellicht hier eens binnen een subforum informeren naar bekende handels/trainings/verkoopstallen?

Daan13

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-22 07:15

Evamarie schreef:
Daan13 schreef:

Doen! :+

Nee bedankt :P

Ik ga liever voor zwart. En een heel stuk jonger,ook dat dan nog.

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-22 08:59

Voor de zoekers, ik zag een paard langs komen die aan de zoekopdracht van een aantal van jullie voldeed die de laatste tijd hier gepost zijn.
Jong, zeer braaf, knap om te zien, 5,5k
Bij Tess de Weerdt op haar FB.

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-22 09:01

Ik heb als het goed is mijn paard verkocht! Vrijdag zouden ze haar komen ophalen, ben heel erg benieuwd.

Komt aan huis te staan en de nieuwe eigenaresse heeft er zoveel zin in, echt heel erg leuk!

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-03-22 09:15

c_alsemgeest schreef:
Voor de zoekers, ik zag een paard langs komen die aan de zoekopdracht van een aantal van jullie voldeed die de laatste tijd hier gepost zijn.

Wel even goed laten keuren en letten op cornage. :) Daarom zal de prijs ook zo laag zijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-22 09:19

PSvanLot schreef:
Ik heb als het goed is mijn paard verkocht! Vrijdag zouden ze haar komen ophalen, ben heel erg benieuwd.

Komt aan huis te staan en de nieuwe eigenaresse heeft er zoveel zin in, echt heel erg leuk!

Wat fijn :D gefeliciteerd!
We lopen wel beetje gelijk op hè, tegelijkertijd bijna te koop en verkocht hihi.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-22 09:29

PSvanLot schreef:

Leuk! Gefeliciteerd. Was dat dezelfde mevrouw waar jij zo'n goed gevoel bij had?

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-22 09:44

frisian_love schreef:

Dat van de Spanjaarden kan ik beamen, had ik geweten wat ik nu weet, was ik nooit voor een Spanjaard gegaan :') Al vind ik ze echt prachtig, helemaal het type waar ik voor val weet ik niet of ik ooit nog eens voor een Spanjaard zou kiezen. De mijne is zo'n getraumatiseerd dier uit Spanje := Hij stond dan wel al 5 jaar in Duitsland, maar heeft de eerste 12 jaar in Spanje gestaan.

Gefelicciteerd met de verkoop PSvanLot *\o/*

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-22 09:47

Babootje schreef:
PSvanLot schreef:

Leuk! Gefeliciteerd. Was dat dezelfde mevrouw waar jij zo'n goed gevoel bij had?

Ja ze is afgelopen weekend geweest. De vijfde kijker die geweest en de eerste bij wie ik meteen echt een goed gevoel had. Zowel in de persoon, de plek waar ze heen gaat en de rijvaardigheid.

oji

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-22 09:57

Superfijn PSvanLot!

Padoertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-22 10:02

PSvanLot schreef:

Dat is fijn zeg! Gefeliciteerd!

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-22 10:04

Dankjewel! Maar wil eerst zien of ze echt opgehaald wordt vrijdag. Ga er natuurlijk wel vanuit, maar je weet het nooit.

Heb afgelopen weekend weer zoveel telefoon gehad, dat had ik niet verwacht.

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-22 10:19

upendo schreef:
c_alsemgeest schreef:

Wel even goed laten keuren en letten op cornage. :) Daarom zal de prijs ook zo laag zijn.

Klopt, staat er ook bij in de advertentie.

tirzasarah10

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-22 12:34

Op welke pagina's behalve mp en sporthorses kijken jullie nog meer? Ik had een mooie fb groep gevonden maar die is nu weer weg volgens mij :+

Nog een vraag, welk budget zouden jullie adviseren voor een leuk (sportief)recreatie paard? Paard moet wel +1.65 zijn omdat ik zelf 1.83 ben. Ik rij geen wedstrijden maar vind het wel leuk om lekker bezig te kunnen zijn. Paard moet tussen de 3 en 14 jaar oud zijn. Ik keek al een tijdje rond maar zag niks waar ik echt blij van werd. Ik denk omdat ik nog bezig was met mijn vorige Paard en de ellende bij mijn shetlander begon. Nu wonen we erg dicht bij het bos en ben ik van het weekend voor het eerst in het bos gaan wandelen en begon het toch wel heeel erg te kriebelen :D

Dus mocht iemand denk ik weet iets leuks stuur mij een pb :)

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-22 12:36

Je zoekt wat iedereen zoekt dus weet niet wat budget is?

Ehorse komt ook nog wel wat voorbij
En 2de hands.be

_Tarzan

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-22 12:38

ebay kleinanzeige is ook een goede als je bereid bent om over de grens te kopen