Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
linda_arnold schreef:Earth schreef:
Die zijn er wel, je moet alleen een beetje kritisch zijn. En sommige stallen een beetje vermijden.(Sans souci, Haaster in Den Helder, stal Doorstap/Melanie op marktplaats). Ik zou kiezen voor een wat oudere PRE/lusitano. Dat past wel bij jullie wensen denk ik
![]()
Wat vind jij trouwens een "doe maar gewoon" prijs?
Mijn inziens is de markt daar momenteel kapot mee, die oudere pre en lusitano’s komen met vrachtwagens vol en zijn heel betaalbaar. Er wordt snel gecheckt wat de kunsten onder het zadel zijn en ze worden de markt op gebracht……precies waar het leed begint met ‘gevoelige en sensitieve’ paarden ( met verleden).
Ik heb vorige week een 13 jarige e ( pony ingemeten maar >160) ( nrps of KWPN) aangeboden gekregen met de knopjes tot het Z, gestart tot L2 (dacht ik)door huidige eigenaresse Zo’n type familiepaard. Werd geadverteerd voor 11k. Als mijn dochter ouder was geweest, was het zonder twijfel die geworden, hadden we perfect samen kunnen rijden.
frisian_love schreef:Spanjaard is idd niet mijn eerste keuze.
Juist omdat veel Spanjaarden mijns inziens toch een pakketje bagage hebben.
Zoek juist iets wat wat koeler in de kop is.
En wat ik ervoor wil betalen hangt af van wat voor pony het is.
Ik snap dat je voor €1500 geen gezonde pony kunt vinden.
Maar ik vind ook dat dressuurprijzen niet helemaal passen bij de gemiddelde tinker![]()
Dochterlief hoeft ook echt geen pony die de oefeningen tot de Z beheerst![]()
En genoemde handelssteden blijf ik idd bij weg.
linda_arnold schreef:frisian_love schreef:Spanjaard is idd niet mijn eerste keuze.
Maar ik vind ook dat dressuurprijzen niet helemaal passen bij de gemiddelde tinker![]()
Ben ik met je eens hoor wat betreft de tinkers, probleem is echter dat er een heleboel Tinkers uit Ierland komen. Dieren worden door handelsstallen geïmporteerd en tellen daar hun winst, het transport en de btw bij op……wat mij aanboden is qua tinkers was vanaf >€5500, zolang de vraagt blijft en mensen het betalen zullen die prijzen ook wel blijven
Het viel mij iig op dat het al vrij uniek is als je in deze markt een tinker kunt vinden met Nederlandse roots.
Daan13 schreef:Staat nu een hele mooie op mp ... € 800,-
Niet beleerd en 20 jaar...
Evamarie schreef:Zelf vind ik de Paints en de quarters heel tof maar hoe meer ik mij erin verdiep hoe meer ze wat lijken te mankeren. Heeft iemand daar hier meer weet van? (goede fokkers/stallen/ waar wel of juist niet kopen)
c_alsemgeest schreef:Voor de zoekers, ik zag een paard langs komen die aan de zoekopdracht van een aantal van jullie voldeed die de laatste tijd hier gepost zijn.
Jong, zeer braaf, knap om te zien, 5,5k
Bij Tess de Weerdt op haar FB.
PSvanLot schreef:Ik heb als het goed is mijn paard verkocht! Vrijdag zouden ze haar komen ophalen, ben heel erg benieuwd.
Komt aan huis te staan en de nieuwe eigenaresse heeft er zoveel zin in, echt heel erg leuk!
frisian_love schreef:Spanjaard is idd niet mijn eerste keuze.
Babootje schreef:PSvanLot schreef:Ik heb als het goed is mijn paard verkocht! Vrijdag zouden ze haar komen ophalen, ben heel erg benieuwd.
Komt aan huis te staan en de nieuwe eigenaresse heeft er zoveel zin in, echt heel erg leuk!
Leuk! Gefeliciteerd. Was dat dezelfde mevrouw waar jij zo'n goed gevoel bij had?
upendo schreef:c_alsemgeest schreef:Voor de zoekers, ik zag een paard langs komen die aan de zoekopdracht van een aantal van jullie voldeed die de laatste tijd hier gepost zijn.
Jong, zeer braaf, knap om te zien, 5,5k
Bij Tess de Weerdt op haar FB.
Wel even goed laten keuren en letten op cornage.Daarom zal de prijs ook zo laag zijn.