Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Tinka schreef:Leuk, een Beagle, wij hebben er ook 1 gehad. Heel lief, maar kon ook het bloed onder je nagels vandaan halen. Hij had een zeer sterk jachtinstinct, als ie iets rook, dan was ie weg. En dan luisterde ie absoluut niet, bleef wel eens een hele nacht weg.
Tinka schreef:Pablo, zo heette die van ons, luisterde op zich wel goed, totdat ie iets rook. En dan liep ie bv ergens in een graanveld bij de buren, hoorde je hem steeds janken, maar mooi dat ie niet terug kwam. Bij de puppy klas was hij nog 1e, omdat ie zo goed luisterde.
Monique1963 schreef:Tinka schreef:Pablo, zo heette die van ons, luisterde op zich wel goed, totdat ie iets rook. En dan liep ie bv ergens in een graanveld bij de buren, hoorde je hem steeds janken, maar mooi dat ie niet terug kwam. Bij de puppy klas was hij nog 1e, omdat ie zo goed luisterde.
Ow cute, deze honden zijn alleen maar afgericht op braaf zijn en niet bijten. Ze zijn niet zindelijk bijv. Maar dat was Yoda ook niet. Ik heb er enorm veel zin in, maar goed ik ben voorbarig, misschien willen ze ons niet.
joey2010 schreef:Ha wat leuk Mo.
Grappig , ik had 2 weken terug n topic geopend want ik wil me graag gaan opgeven voor gastgezin voor n hulphond , ik wil kijken wat de ervaringen van andere hiermee zijn.
En ik kan alleen maar zeggen dat t geweldig is om samen met je hond buitenritten te maken.
Ik hoop zo dat jullie in aanmerking komen voor de hond.
joey2010 schreef:Ja inderdaad je krijgt dan n pup en die mag je n basisopvoeding geven en de hond aan trein / bus en auto laten wennen alsmede naar winkels en drukke winkelstraten. Alles word dan wel goed begeleid door de organisatie .
En als de hond (gemiddeld)15 mnd is dan gaat hij inderdaad terug . Maar ik vind het heel leuk om honden iets te leren ,alles op n positieve manier wel.
Ik denk dat ik dat ook wel even moeilijk ga vinden om de hond dan weer terug te moeten brengen maar het is wel iets moois waar ik en de hond naartoe werken en daar hou ik me aan vast.
Monique1963 schreef:joey2010 schreef:Ja inderdaad je krijgt dan n pup en die mag je n basisopvoeding geven en de hond aan trein / bus en auto laten wennen alsmede naar winkels en drukke winkelstraten. Alles word dan wel goed begeleid door de organisatie .
En als de hond (gemiddeld)15 mnd is dan gaat hij inderdaad terug . Maar ik vind het heel leuk om honden iets te leren ,alles op n positieve manier wel.
Ik denk dat ik dat ook wel even moeilijk ga vinden om de hond dan weer terug te moeten brengen maar het is wel iets moois waar ik en de hond naartoe werken en daar hou ik me aan vast.
Dat vind ik geweldig nobel van je! Heel knap om dat te gaan doen. Ik vind jouw dieren ontzettend goed opgevoed dus zo'n hond komt bij jou wel goed! Uiteraard ook een heel mooi idee dat jouw opvoeding ergens weer een mens verder gaat helpen.
Op Netflix heb ik net een paar weken terug daar een docu over gezien.
Mondy schreef:Eindelijk weer eens bijgelezen![]()
Hoe gaat het nu na je val ?
Jammer van de Beagle, maar miss gezien je wens om buiten te rijden met hond ook wel "beter" ? Lijkt me fijner als je een hond hebt die ook los mee kan.
Tinka schreef:Ik volg mensen op Facebook die veel plaatsen over herplaats honden van asiels in het buitenland, komen vaak leuke honden voorbij.
Oa epagneul bretons in Spanje. Kan eens informeren bij iemand die er 3 heeft vanuit een opvang in Spanje als je wil.
Muga schreef:Klinkt alsof Q zich weer hersteld heeft en z'n dames weer opzoekt. Gewoon even een dagje rustig aan dacht ie waarschijnlijk, lui man![]()
De Beagle klinkt niet ideaal op jullie terrein. Die wil zo graag jagen, ik snap dat hoge hek wel.
Onze (franse) herders zijn heel baasgericht dus als de kruising met de herder is dan zou dat misschien een leuke optie zijn... die van mij is net 1, paar maanden geleden even getest wat ze met paarden deed, maar ze volgde gewoon los heel braaf door het bos. Die van 11,5 heeft dat jaren gedaan... maar nu te oud.
Gelukkig dat de klachten minder worden. Nu gewoon niet meer vallen(zeg ik, die bijna niet kan lopen van de spierpijn van na 5 weken vakantie weer gaan sporten en dan geen maat weet te houden)