Wolf, Nl, Be, Du deel 2

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

veneri

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-24 17:32

nevica schreef:
Eigenlijk denk ik inmiddels dat er zelfs weinig gaat gebeuren als er een kind wordt (dood)gebeten. Wellicht dat ze desbetreffende wolf dan schieten maar ik geloof er niet in dat er veel meer zal gebeuren. Ja, dat wij moeten uitwijken, dat wel.

Dat denk ik ook,het klopt niet. Waarom?

Rocamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-24 17:35

En het grote verschil, als het een wolfhond was geweest, was er allang opdracht geweest om het dier af te laten maken.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-24 17:37

Rocamor schreef:
En het grote verschil, als het een wolfhond was geweest, was er allang opdracht geweest om het dier af te laten maken.

en de eigenaar die de dierenarts kosten moet de betalen

Ceetje_bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-24 17:41

knollentuin schreef:
DuoPenotti schreef:
Dan hebben jij en ik een andere gedachte bij wat natuur is en wat cultuurlandschap is.
Imo kan cultuurlandschap op natuur lijken maar is het niet.
Heide als voorbeeld.

Maar zelfs de heide in Nederland is aangelegd, dus ook dat is cultuurlandschap (vind ik) er is volgens mij in heel Nederland geen onbeheerd stukje oer alles is beheerd > aangelegd > gecultiveerd

Volgens mij is het geen mening maar een feit. Binnen de aardrijkskunde hanteren we de definitie dat de mens aan een natuurlandschap niets veranderd heeft. Bijna heel Nederland is op de schop geweest, aangepast en/of ingericht en dus een cultuurlandschap. Dat we daarin mooie natuur kunnen vinden is iets anders.

Wintu

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-24 18:00

knollentuin schreef:
DuoPenotti schreef:
Dan hebben jij en ik een andere gedachte bij wat natuur is en wat cultuurlandschap is.
Imo kan cultuurlandschap op natuur lijken maar is het niet.
Heide als voorbeeld.

Maar zelfs de heide in Nederland is aangelegd, dus ook dat is cultuurlandschap (vind ik) er is volgens mij in heel Nederland geen onbeheerd stukje oer alles is beheerd > aangelegd > gecultiveerd

Hier mijn stukje cultuurlandschap, wel met reeën, dassen, adders en ringslangen, hazen en konijnen en met als klap op de vuurpijl de zandhagedis en kamsalamander, voor wie alles opnieuw is ingericht en dan momenteel ook de wolven.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-24 18:02

Ceetje jij legt het goed uit.

En Wintu wat een prachtige plek.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-24 18:06

De heide is ook prachtig.
Maar als we dat niet laten begrazen is het bos.
Daarom is het cultuurlandschap, niemand zegt dat cultuurlandschap perse lelijk is hè. Of dat daar geen andere dieren leven.
Maar het is geen natuur zoals er bijvoorbeeld in Canada of Zweden nog bestaat.
Waar wel op de wolf gejaagd word....

Wintu

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-24 18:09

SusanH schreef:

Tis hier prachtig <3 maar ik ontspan er een stuk minder helaas.

Het stoort me ook enorm dat al die ecologen en boswachters de mond vol hebben over de wolf en de natuur, terwijl ze zelf overal met hun vingers aanzitten en alles manipuleren, met als topppunt de OVP, daarin wilden ze gewoon voor God spelen. En de overheid laat het allemaal maar gebeuren, die luisteren naar de "deskundigen". Terwijl elke nuchtere ziel op zijn klompen kan aanvoelen dat het helemaal fout gaat.

Wintu

Re: Wolf, Nl, Be, Du deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-24 18:10

Trouwens op de foto waar de ree door het draad gaat, daar is later een pink gegrepen door de wolf.

Wintu

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-24 18:11

DuoPenotti schreef:
Daarom is het cultuurlandschap, niemand zegt dat cultuurlandschap perse lelijk is hè. Of dat daar geen andere dieren leven.

Hier is een omgevallen boom die ze laten liggen natuur :')

Ceetje_bokt

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-24 18:45

SusanH schreef:

Dank je (het is m’n werk) en inderdaad prachtige plek Wintu!

Mac

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-24 18:47

Hetzelfde met het verhaal dat alle natuurgebieden aan elkaar verbonden moeten worden zodat dieren vrij heen en weer kunnen bewegen. Tegelijkertijd komen overal hekken, hekken en nog meer hekken om grote grazers te kunnen laten lopen en nu dus nog meer hekken vanwege de wolf wat de vrije beweging compleet belemmert.

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-24 18:49

Prachtig wintu, hier ook veel natuur met de daarbij horende dieren, incl reeën wezels vossen bunzing alles huist hier , maar idd alles is aangelegd en beheerd behalve de wolf die mag alles , ontzettende rare toestand

Net was er op tv berichtgeving over dat de treek weer openging. Omdat de jongens groter zijn en ze minder beschermd hoeven worden door de ouders - het incident met het meisje werd weer aangehaald en wéér afgevlakt. Maar nog steeds, ga niet met je kinderen naar het bos - waarschuwing .
Niets over de incidenten in Harderwijk terwijl daar helemaal geen jongen zijn .

knollentuin

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-24 18:50

Mac schreef:
Hetzelfde met het verhaal dat alle natuurgebieden aan elkaar verbonden moeten worden zodat dieren vrij heen en weer kunnen bewegen. Tegelijkertijd komen overal hekken, hekken en nog meer hekken om grote grazers te kunnen laten lopen en nu dus nog meer hekken vanwege de wolf wat de vrije beweging compleet belemmert.

Klopt dat is wat mij ook zo stoort het plaatselijke wild wordt gewoon afgesloten van al hun eigen routes

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-24 18:52

Ik vind het wel typisch dat de zwijnen kerende rasters overal staan, hoge hekken om ook de herten tegen te houden. Maar die hekken houden de wolf niet tegen. Mijn man heeft er een paar maanden terug langs de A50 ter hoogte van Terlet 1 wolf gezien in de berm. In de vroege ochtend was dat. Daar staan overal hele hoge hekken langs de weg. Maar de wolf liep aan de andere kant daarvan. Voor mij is het feit dat er overal hekken moeten staan om eea in goede banen te leiden en de dieren daar te houden waar wij ze willen hebben, maar dat dit met een wolf niet gaat, voldoende bewijs dat het in ons land gewoon niet passend is. En dan zijn er die hards die hier ook nog lynxen en beren willen.

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-24 18:54

Echwel schreef:
Nyaleti schreef:
Ja dat van die vrachtwagen.. 'geluk' dat het een vrachtwagen was. Met een personenauto komt die chauffeur er ook niet goed vanaf.

Ik las in de reacties over de gebeten hond dat er mogelijk een crowdfunding wordt opgezet.

Nou plaats het maar hier of evt via pb
Aangezien ik.niet op geen wolf kan

Even hoor, maar op wat wordt gebaseerd dat het opjagen door een wolf kwam?
Mijn man heeft de melding ingezien en niemand spreekt over een wolf. Plus, de eigenaar was niet eens ter plaatse op het moment dat het gebeurde..

anjali

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-24 19:17

Wintu schreef:
DuoPenotti schreef:

Het schijnt dat het enige echte oerbos van heel Europa zich in Polen bevindt.

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-24 19:28

Tinka schreef:
Een knokploeg, dat meen je niet, die pro wolvers zijn echt wel extreem hoor.
Blij dat ik in Frankrijk woon, daar wordt een probleem wolf gewoon afgeschoten.

Ik denk dat die pro wolf vooral pipos zijn met enkel een grote bek van achter hun toetsenbordje en als je ze real life tegen komt en hard boe tegen ze roept ze al in hun broek poepen!

Mellow

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-24 19:38

Zou de wolf van de voorvallen niet de welbekende frikadellenwolf zijn? Hemelsbreed ligt die plaats waar die gezien werd niet ver van het bos waar de incidenten waren.

Overigens geen waarschuwingen of iets gezien verder.

Haarbal

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-24 19:41

Ik vind het wel schokkend dat nog geen enkel ander nieuwsmedium dit opgepikt heeft. Alleen de Stentor en HvN, terwijl toch overduidelijk is dat deze wolf op een snelle hap uit was.

vilheide

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-24 19:41

SusanH schreef:
Nou, ik vind dat wel een eye opener. Want het losloopgebied waar ik graag kom is net zo'n ingeklemd stukje bos waar het vaak druk is. Maar dat betekent dus niet dat het ook veilig is.

Als er al wolven in de omgeving bekend zijn kan ik me dat heel goed voorstellen maar het losloopgebied bij Ouwehand is nog geen wolf gespot dus daar zou ik het nog wel aandurven.

Mac

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-24 21:29

Aranel schreef:
Even hoor, maar op wat wordt gebaseerd dat het opjagen door een wolf kwam?
Mijn man heeft de melding ingezien en niemand spreekt over een wolf. Plus, de eigenaar was niet eens ter plaatse op het moment dat het gebeurde..

Andere automobilisten hebben gezien dat er een wolf achter de koeien aan zat.

Wintu

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-24 21:30

anjali schreef:
Wintu schreef:

Het schijnt dat het enige echte oerbos van heel Europa zich in Polen bevindt.

Klopt, was dat ook niet een schuilplek voor asielzoekers die Europa in wilden komen?

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-24 21:40

Citaat:
Gisteren vertelde mijn buurvrouw, twee huizen verder, het volgende: ongeveer anderhalve week geleden stond er een wolf in haar achtertuin. Ze stond zelf buiten in haar achtertuin (deze is deels open en makkelijk toegankelijk) ineens oog in oog met het dier op 5 meter afstand. Leek op een Duitse herder maar met meer haren bij de bek en grijzer. Hij gromde en blafte vertelde ze. Ze heeft zelfs opgezocht of wolven blaffen.
Ze heeft in haar handen geklapt en de wolf is toen rustig weg gelopen. Ze heeft diezelfde dag bij de garage aan het einde van haar tuin een dode uitgevroten kip gevonden.
Ze heeft melding gedaan bij de gemeente en ik heb met haar besproken dat ik melding ga doen bij dit meld punt. Ze is zich rot geschrokken. Een bejaarde dame..

Afbeelding
Bron geen wolf
https://www.facebook.com/share/p/XNvzcJ ... tid=K35XfP

ikkedus

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-24 21:53

Dat artikel gaat toch juist alleen over Bruno?