[VOLG] Het tij keren, kan dat?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

manja39

Re: [VOLG] Het tij keren, kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-24 13:21

Ohjee, ongelukje zit in een klein hoekje.
Warmte kan spieren wat helpen ontspannen.
Sterkte voor allebei.

joey2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-24 13:46

Oei ik zou het ook even in de gaten houden dat de pijn in je nek niet erger gaat worden en anders er even naar laten kijken .
Uitglijders zijn snel gebeurt , met pijnlijke gevolgen.

Veel beterschap.

In september word Erwin geopereerd aan zijn voet dacht ik, of zit ik verkeerd?

Muga

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-24 14:29

Monique1963 schreef:
En vandaag gevallen. Uitgegleden op nat vlonder bij het zwembad. So wat een klap zeg. Vol onderuit achterover. Rug nek hoofd. Brrr. Maar geen hersenschudding, geen hoofdpijn. Wel begint het aan alle kanten stijf te worden. Ben wel een beetje bezorgd om mijn nek. Heb altijd erg veel last van mijn nek door artrose die is ontstaan na een auto-ongeluk 25 jaar geleden, en nu voelt het erg pijnlijk. Maar goed, voor ik een jongetje ben zal het wel over zijn. Over jongetjes, morgen voor een gesprek met de anesthesist voor Erwins voet. Van die dingen.

Oh bah wat doe je nou voor enge dingen.. let je wel op jezelf. Je morgen even na laten kijken is misschien geen slecht idee als je nek al niet in al te beste staat is ..

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-24 16:15

JudithO schreef:
Tja, als je er toch bent ;)

Maar pijnlijk! Hopelijk houd je er behalve wat spierpijn niet al te veel aan over.

Hi Juud, nou mijn nek is al zo verrot, slechter dan dit kan het niet worden, hahahaha. Ik hoopte nog dat het misschien de andere kant op was, dat het iets verbetert, soort van megakraker of zo ;-)

manja39 schreef:
Ohjee, ongelukje zit in een klein hoekje.
Warmte kan spieren wat helpen ontspannen.
Sterkte voor allebei.

Hi Manja, ja ongeluk en dat kleine hoekje. Het miezerde vanmorgen, nu stralend weer, maar ik zag dat we bij het zwembad de kussens niet van de ligstoelen gehaald hadden. Nu kunnen die wel een stootje hebben, maar toch. Ik heb nieuwe regenlaarzen, zou je verwachten supergrip. Maar neuh. Ik stap op het vlonder bij het zwembad superglad en zip zo onderuit en voluit plat. Zoals iemand plat op zijn buik duikt, maar dan op je rug. Mijn hoofd kwam gelukkig op het gras naast het vlonder. En ik heb mijn val iets kunnen breken met mijn arm, maar die doet het zeerst nu. Tja.

joey2010 schreef:
Oei ik zou het ook even in de gaten houden dat de pijn in je nek niet erger gaat worden en anders er even naar laten kijken .
Uitglijders zijn snel gebeurt , met pijnlijke gevolgen.

Veel beterschap.

In september word Erwin geopereerd aan zijn voet dacht ik, of zit ik verkeerd?

Hi Sandra, ja goed onthouden. Erwin wordt idd morgen over een maand geopereerd. Morgen is dan het gesprek met de anesthesist wat kennelijk een maand van tevoren moet. Dank voor je beterschap. Op dit moment is het allemaal erg stijf. Maar ik ben wel gewoon doorgegaan vandaag, beter dan stil gaan zitten. Bewegen is beter. Ik vermoed dat het morgen of overmorgen het ergst zal zijn qua spierpijn.

Muga schreef:
Oh bah wat doe je nou voor enge dingen.. let je wel op jezelf. Je morgen even na laten kijken is misschien geen slecht idee als je nek al niet in al te beste staat is ..

Hi Muga, tja zie je, mensen zeggen, kijk je uit op die ladders, pas je op met die enge verrotte vloer etc. En wat doe ik, ik glijd uit. Weinig spectaculair helaas. Zeggen dat je door een vloer gezakt bent is wel leuker natuurlijk ;-) Helaas hebben we geen cam op het zwembad staan anders had het nog een fijne blooper geweest.

Tinka

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-24 12:25

Wat een narigheid Mo, beterschap.

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-24 12:31

Oei Monique, sterkte met de stijfheid

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-24 19:08

Tinka schreef:
Wat een narigheid Mo, beterschap.

Sintara schreef:
Oei Monique, sterkte met de stijfheid

Dank jullie. En ja het is ernstig stijf. Nek is wel al heel wat beter gelukkig, maar ik maak me wat zorgen om mijn rug. Ik heb een nogal vervelende pijn links onderin. Maar ik vraag me nu af of dat van de val is, of dat het mijn nier is.
Ik heb ooit in de zomer nierstenen gehad, iets met teveel zout en te weinig drinken. Dat was zo'n helse pijn, vreselijk. Toen in het zkh een nacht gecrepeerd, ondanks pijnstilling en aan een infuus met kalkoplossers en toen was het na een dag weg.
Maar ik heb liever nog een keer een dubbele beenbreuk wat ik had, dan dat ik weer nierstenen heb. Dus ik drink me nu wezenloos, maar ik hoop maar dat het van de val is. Als je zo'n rare zwieper maakt, krijg je overal pijn.

-Namiro-

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-24 21:03

Ai.. sterkte Mo! Duim met je mee dat er niets met je nier aan de hand is! :(:)

vopo914

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-24 22:03

ai ai ai...wel een beetje voorzichtig zijn met jezelf he..beterschap :knuffel:

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-24 22:16

Sterkte en beterschap. Hopelijk valt het mee en voel je je snel weer beter.

balance
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-24 23:46

Auw! Ik heb een paar keer nierbekkenontsteking gehad dus ik kan me de pijn voorstellen.
Mijn schoonvader moest water van gekookte prei drinken van zijn huisarts toen hij nierstenen had. Ik weet niet of dat geholpen heeft hoor maar misschien kun je er iets mee.

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-24 18:35

vopo914 schreef:
ai ai ai...wel een beetje voorzichtig zijn met jezelf he..beterschap :knuffel:

-Namiro- schreef:
Ai.. sterkte Mo! Duim met je mee dat er niets met je nier aan de hand is! :(:)

senna21 schreef:
Sterkte en beterschap. Hopelijk valt het mee en voel je je snel weer beter.

balance schreef:
Auw! Ik heb een paar keer nierbekkenontsteking gehad dus ik kan me de pijn voorstellen.
Mijn schoonvader moest water van gekookte prei drinken van zijn huisarts toen hij nierstenen had. Ik weet niet of dat geholpen heeft hoor maar misschien kun je er iets mee.

Hi all, ik weet nog steeds niet of het nou van de klap van de val is. Ik ben misschien wel op mijn nier gevallen, wie zal het zeggen. Ik heb nog steeds een zeurende pijn onder mijn ribben links. Afijn, ik neem even geen alcohol, ik minder zout, heb nierkruidenthee besteld en die prei kan ik ook doen. Ik weet ook peterselie en ik heb een hele lijst op internet gevonden wat je kunt doen om je nieren te verbeteren. Baat het niet, schaadt het niet.

In ieder geval is de smid vandaag weer geweest. Ik heb Mégane (het spiegelbotsingvrouwtje) gevraagd of ze kon komen helpen. Normaal doe ik alles alleen, maar met de pijn in mijn rug zag ik erg op tegen alles. Ze is gekomen, we hebben Callas' sokken ingebandageerd bijvoorbeeld, zodat de smid de sokken niet kan beschadigen. Ik loop mezelf normaal gesproken al voorbij op deze dag, want ik wil hem graag verwennen omdat hij van zover komt (2 uur rijden) Dus ik zorg met de paarden dat alles klaarstaat, uitgekrabd is, voeten schoon en droog zijn, het plateau wil ik glad schoon hebben, ook tijdens dat hij werkt, dus dat hij niet boven de zooi staat te werken en mest opruimen als ze dat doen.

Tegelijkertijd kook ik 3 gangen voor hem. Zorg ook dat zijn natje en droogje, koffie koekje klaar staat. Ook altijd zorgen dat Yoda om 12uur eten krijgt en uitgelaten wordt. Dus Még heeft alles met de paarden gedaan en ik heb binnen gekookt en de rest en ben af en toe even komen kijken. Ze kon niet blijven eten, maar het was erg fijn om terug te kunnen vallen op haar.

We hadden nog wel een vluchteling. Nog voordat Még er was. Ik ben duidelijk niet mezelf, dom, vergeet een lint dicht te doen en Poupette peert hem. Doeiiii, ik ga lekker naar het gras. Stout meisje. Dus met Erwins hulp haar gelokt en beetje opgesloten en bix gegeven en haar halstertje om kunnen doen.

Afijn, het was toch erg goed allemaal vandaag.

joey2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-24 21:42

Vervelend dat je die zeurende pijn hebt.
Even aankijken of de pijn langzaam minder gaat worden.

Dat is wel erg fijn geweest dat Mégane je vandaag heeft kunnen helpen.
Het heeft toen zo moeten zijn met die autospiegel botsing denk ik dan.

Haha en ik moest wel effe lachen om kleine poupette, stiekem snel even ertussen uit peren.
Dat had ik niet van haar verwacht.

Beterschap in elk geval de komende dagen.

Tinka

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-24 21:54

Heb je geen gekneusde ribben door de val? Had ik ook door die val van die stoel. Duurt wel 6 weken voordat het geneest, therapie is er niet, alleen rust houden. Ik heb er nu gelukkig nog amper last van.
Wel fijn dat je hulp had bij de hoefsmid.

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-24 08:26

@Sanda, ja bijzonder hoe van iets rots een vriendschap ontstaan is. En Poupette is een heel deftig dametje, maar ze is wel de stoutste. Ze kan heel erg ondeugend doen en is supereigenwijs.

@Odette, tjee, daar zeg je zoiets. Dat zou natuurlijk ook nog kunnen. Hoewel het wel onder mijn ribben in mijn rug voelt.

Vanmorgen vroeg heeft Yoda weer een aanval gehad. Er zat lang tussen de vorige. Gelukkig. 49 dagen. Het record staat op 55 dagen zonder aanval. 51 dagen hebben we ook gehad. Na de vorige aanval dus 49 dagen geleden, was ik naar de d.a. gegaan en gingen we van 1 1/4 pil naar 1,5. Ik ben ook overgeschakeld op glutenvrij voer. Ik blijf toch maar zo doorgaan. Het lijkt dan toch iets beter.

En ik ben toch een beetje bijgelovig. Ik dacht ik vertel het niemand dat het zo goed gaat, want dat is de duivel verzoeken. Komt dus gisteren Mégane, die vraagt hoe het met Yoda gaat. Dus ik zeg afkloppen, wat ik doe, en vertel dat het goed gaat. Maar Mégane had niet afgeklopt ... Uiteraard gewoon toeval, maar toch ...

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-24 17:51

En de week vliegt voorbij, hier een filmpje. Nog een grappige blooper met de stofbot, mamaree weer met haar nu al tienerbaby's en spannende acties op de to be zolder en een vleermuisje. => https://youtu.be/NjEEu3PWI9c

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-24 21:11

En nog een extra bonusfilmpje dat er niet meer bij paste over d'Artagnan en de 3 musketiers, armagnac, en de franse krekels https://youtu.be/5bxzTsBh6JA

balance
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-24 22:36

Lekker, Armagnac. Prachtig informatief filmpje weer.

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-24 22:41

Weer heerlijke filmpjes. Dank daarvoor.
Die balk is straks sterker dan het hele huis :+
Hoe is het met je rug?

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-24 07:49

balance schreef:
Lekker, Armagnac. Prachtig informatief filmpje weer.

@Balance, dank je, ja lekkere Armagnac idd. Lekkerder dan whisky. En het is pas sinds een jaar of zo dat we onszelf de tijd gunnen om uitjes te maken. En eigenlijk sinds we weten dat die operatie eraan komt, 'verplichten' we onszelf om naast het buffelen in de verbouwing ook echt iets te gaan doen. Beetje de toerist uithangen al is het maar een uurtje, even iets heel anders ook echt doen, is erg goed.

senna21 schreef:
Weer heerlijke filmpjes. Dank daarvoor.
Die balk is straks sterker dan het hele huis :+
Hoe is het met je rug?

Geen dank, ik vind het leuk om ze te maken, wetende dat veel mensen meegenieten. Af en toe kijken we een avondje random wat oude filmpjes en dat is zo leuk! Oja dit Oja dat. Weetjenog-belevingen, hahhaha als een stel oudjes. Ja, die balk moet de sterkste van het huis zijn omdat er op hem een verticale pilaarbalk staat die de nok draagt. We denken dat er onder deze balk een andere steunbalk heeft gestaan. Dus vandaar die draagmuur die we eronder gebouwd hebben. Ik zal in het volgende filmpje dat even laten zien (als ik eraan denk).
Mijn rug vertrouw ik nog steeds niet. Gisterenavond dan een armagnacje en vanmorgen weer rare pijn. Dus geen alcohol nog steeds niet. Beter maar niet.

Muga

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-24 07:53

Wat een fijne werkzaamheden weer, doodeng op die zolder hoor. Gelukkig zijn de planken stevig genoeg gebleken!

De robot dook toch de afgrond in haha. Gelukkig gered!

Lukken de werkzaamheden wel met je rug? En hoe gaat het met Erwin z'n enkel?

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-24 08:18

MUGA!!! Je bent jarig! Heel van harte gefeliciteerd. Wat ga je vandaag doen?

Ja die zolder is wel heel erg opletten. Vandaag gaan we weer een stuk dichtleggen als het goed is.

Dank voor je bezorgdheid. De pijn in mijn rug is niet beperkend qua beweging. Het wordt niet minder of erger met bewegen. Het is gisteren weggeweest. Vanmorgen was het er dan weer.
Erwins voet blijft rot. Je moet door, maar 's avonds is het dik en te pijnlijk voor leuk en soms zelfs paarsig.

Ja hahaha die robot was zooo grappig, net een schildpad die omgevallen was. Het zou niet moeten kunnen. Hij heeft sensors die zeggen dat het een afstapje is. De eerste twee keren werkte dat goed, maar 3x is scheepsrecht. Stofbot dacht: Geronimo!!!!

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-24 10:56

Hi All, weinig over de paarden te vertellen behalve dat sinds vandaag, het kan een vlaag zijn, de twee shetten bij elkaar blijven boven en de 2 meiden helemaal naar beneden zijn gegaan. Quarbonne hinnikt regelmatig, maar hij gaat niet naar hen en zij komen niet terug naar boven.

Wat ik wel als nieuwtje heb, is dat we "gesolliciteerd" hebben als adoptiegezin voor een ex-laboratoriumbeagle. Of we geaccepteerd worden is afwachten.

Fleuribelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-24 11:29

Hoi, wel een beetje apart dat ze niet alle vier bij elkaar zijn. Kan Poupette de kudde nog wel volgen?

En wat leuk dat misschien een lekkere eigenwijze beagle bij jullie mag komen wonen.

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-08-24 12:06

Hi Fleuribelle. Poupette kán de kudde nog wel volgen, maar daar heeft ze geen zin in. Veel te veel moeite voor die ene hap gras, die zij ook boven wel kan eten, haar buik is toch zo vol. Ik vroeg me eerder af of er iets met Quarbonne is, maar hij ziet er puik uit en doet normaal. Misschien had hij ook gewoon geen zin. Het is hierboven tenslotte el dorado, hooi, schuil, water. De grote meiden zijn inmiddels voor de lunch nu naar boven gekomen. Als je vanmiddag weer naar beneden gaan en hij gaat weer niet mee, dan begin ik het echt gek te vinden en ga ik temperaturen.