Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
ynskek schreef:c_alsemgeest schreef:[ [url=m/jTRRcV.jpg]Afbeelding[/url] ]
Ja ik ben ook fan van vossen met veel wit (en een dikke nek)
Jam voldeed in alles aan het perfecte plaatje. Qua uiterlijk, karakter en kwaliteit van lopen.
Maar helaas had hij een onoverkomelijke ziekte.
Ik weet dat ik zoiets niet meer ga vinden.
Maar al tikt een paard 75% van de hokjes aan ben ik meer dan tevreden
Jam was echt een plaatje![]()
Volgens mij heb ik jullie op Almelo een aantal keer in de ring gehad
anjali schreef:"Vroeger" heette een E-pony een tussenmaatje en waren ze haast niets waard.Vanwege ponyclubs en landelijke rijverenigingen.Een grote D-pony was duur maar zogauw hij meer dan 1.48 was mocht hij bij de ponies niet meer starten en had bij de grote paarden zeg maar vanaf 1.58 weinig kans.De grens is zelfs ooit 1.47,5 geweest en er werd toen flink geknoeid met heel kort bekappen of onnodige ijzers (dan mocht je wat van de hoogte aftrekken nl.) om een pony binnen de vereiste stokmaat te houden.Ik ben wel blij dat dat tegenwoordig niet meer zo is.
anjali schreef:"Vroeger" heette een E-pony een tussenmaatje en waren ze haast niets waard.Vanwege ponyclubs en landelijke rijverenigingen.Een grote D-pony was duur maar zogauw hij meer dan 1.48 was mocht hij bij de ponies niet meer starten en had bij de grote paarden zeg maar vanaf 1.58 weinig kans.De grens is zelfs ooit 1.47,5 geweest en er werd toen flink geknoeid met heel kort bekappen of onnodige ijzers (dan mocht je wat van de hoogte aftrekken nl.) om een pony binnen de vereiste stokmaat te houden.Ik ben wel blij dat dat tegenwoordig niet meer zo is.
Brainless schreef:anjali schreef:"Vroeger" heette een E-pony een tussenmaatje en waren ze haast niets waard.Vanwege ponyclubs en landelijke rijverenigingen.Een grote D-pony was duur maar zogauw hij meer dan 1.48 was mocht hij bij de ponies niet meer starten en had bij de grote paarden zeg maar vanaf 1.58 weinig kans.De grens is zelfs ooit 1.47,5 geweest en er werd toen flink geknoeid met heel kort bekappen of onnodige ijzers (dan mocht je wat van de hoogte aftrekken nl.) om een pony binnen de vereiste stokmaat te houden.Ik ben wel blij dat dat tegenwoordig niet meer zo is.
Dat gebeurd nu juist om een E-pony binnen de pony maat te houden.
Het probleem is 10cm opgeschoven.
Ik heb een paardje gehad die binnen de E-pony was gemeten, diverse jaren lang, maar eigenlijk dik 1,60 was.
Kort bekappen, blikken ijzers en wat suf spuiten blijkt dan ook voor te komen.
c_alsemgeest schreef:Maar een E is toch alleen een probleem wanneer je internationaal wil starten? Of zie ik dat verkeerd?
c_alsemgeest schreef:Maar een E is toch alleen een probleem wanneer je internationaal wil starten? Of zie ik dat verkeerd?
Alja schreef:anjali schreef:"Vroeger" heette een E-pony een tussenmaatje en waren ze haast niets waard.Vanwege ponyclubs en landelijke rijverenigingen.Een grote D-pony was duur maar zogauw hij meer dan 1.48 was mocht hij bij de ponies niet meer starten en had bij de grote paarden zeg maar vanaf 1.58 weinig kans.De grens is zelfs ooit 1.47,5 geweest en er werd toen flink geknoeid met heel kort bekappen of onnodige ijzers (dan mocht je wat van de hoogte aftrekken nl.) om een pony binnen de vereiste stokmaat te houden.Ik ben wel blij dat dat tegenwoordig niet meer zo is.
Vroeger/ tegenwoordig?
Volgens mij praat je echt over meer dan 30 jaar geleden