[VOLG] Het tij keren, kan dat?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

vopo914

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-24 12:20

AAhh...Erwin als paardenfluisteraar..
En Callas komt dan toch als eerste he...
Jammer dat Poupette niet even komt kijken
Reageer wat minder maar volg jullie nog steeds hoor :j

Monique1963

Re: [VOLG] Het tij keren, kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-08-24 12:37

Ja, ik had hem dit ooit verteld, niet wetende dat hij het had onthouden. En hij wilde de paarden naar het Nederland hebben, maar ze wilden hem niet volgen en toen dacht hij, why not.

Callas is zooo nieuwsgierig. Maar bijv gisteren. Ze zijn naar binnen gekomen om te lunchen in de schaduw. Dus hooi. In het hooi zit kennelijk een platte koeievla. Callas staat daar smakelijk op te kauwen, jakkes, maar dit terzijde. Ik heb een overheerlijke bananenschil. Zij staat het dichtst bij me. Ik roep haar. Ze denkt ok lekker een bananenschil. Ze laat de plak uit haar mond vallen, die valt met een plof in die rode voerbak die ik daar heb staan, ze schrikt zich wezenloos, springt achteruit, ja echt dat kan echt, het is een nieuw Olympische sport die ik voor ga stellen, daar staat blok beton Prisca, en Quarbonne, paniek in de tent, zucht...

Ik moest gisteren nog aan je denken toen ik de metafoor van de Porsche aanhaalde.

balance
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-24 01:32

Het blijft toch wel een dingetje met Calllas hè. Paniek tussen de paarden lost vaak vanzelf weer op maar als jij of Erwin op de verkeerde plek staan is een ongeluk zo gebeurd.

Latjes op dat grote raam is misschien wel een leuk idee inderdaad. Ik ben benieuwd.

Wespen eten eiwitten. Vaak van kadavers en muggen etc. Zo heel gek is kiezen voor een stukje teen nog niet dus maar ik had er nog niet eerder van gehoord. Ik was bang dat hij zou steken als ik onrustig werd en wachtte dus maar af wat hij zou doen. Hond(je) dat naast me zat vrat hem op gelukkig. De wesp dan. Niet mijn teen.

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-24 08:18

ja dat wespen vleeseters zijn weet ik. De volwassen wespen zijn trouwens vegetariër, maar ze zoeken vlees voor hun larven. De wesp die bij de bbq een stuk vlees komt pikken kennen we inderdaad wel van foto's. Niet van onze bbq's lol. Maar op een mens gaan zitten en de mens gaan opeten is helemaal nieuw voor me. Zouden ze gemuteerd zijn door de klimaatsverandering? Weer een horrorfilm erbij. En ik moest lachen om je laatste opmerking. Gelukkig maar dat je hond je teen niet opvrat. Wel eng trouwens dat hij een wesp op eet. Rocket heeft 3 dagen een dikke wang gehad. Ik stond net op punt naar de d.a. te gaan toen het slonk. Ik vond een dode bij in de keuken.

Callas blijft een heel bijzonder paard. Zo stoer als ze kan zijn met dingen die ik haar vroeg, waarvan men op bokt zei, dat zou ik met mijn paard niet voor elkaar krijgen, (lange tunnels, woeststromende rivieren etc.), zo schrikkerig is ze voor onverwachte dingen. En gelukkig is Prisca nu de aarde factor. Zodra zij wel rustig blijft, is Callas gauw weer goed. Het zijn echt van die "Callas-weer-hoor"-momenten. Want welk paard eet nu om te beginnen een gedroogde koeienvla?

balance
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-24 15:15

Haha, dat laatste was een echte Callas move inderdaad.

Ik weet het niet, wat de wesp betreft. Vlees is vlees denk ik. Misschien scharrelde hij op de grond, kinderen hadden eten geknoeid en zo belandde hij toevallig bij mijn voet?

Is het niet zo dat wespen alleen maar steken maar geen gif hebben? Het was trouwens niet mijn hond die hem te lijf ging.

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-24 20:02

balance schreef:
Haha, dat laatste was een echte Callas move inderdaad.

Ik weet het niet, wat de wesp betreft. Vlees is vlees denk ik. Misschien scharrelde hij op de grond, kinderen hadden eten geknoeid en zo belandde hij toevallig bij mijn voet?

Is het niet zo dat wespen alleen maar steken maar geen gif hebben? Het was trouwens niet mijn hond die hem te lijf ging.

nee, wespen hebben heel erg vies gemeen gif. Alle wespen in Europa althans. En ze kunnen meermaals steken ze gaan er niet dood van. Hun angel heeft geen weerhaken zoals een bij. Bij een bij blijven de haken van de angel in je huid hangen en rukt het arme beest zijn hele angel uit zijn lichaam, die pompt zijn gif nog in je en de bij gaat dus dood.

balance
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-24 21:48

Ja, dat van bijen dat wist ik. Van wespen eigenlijk ook want vorig jaar ben ik flink gestoken. Toevallig was de smid er toen en die zei gelijk dat ik weegbree er op moest doen. Blad ervan pakken, schoonmaken en op de plek houden. Dat hielp.
Hoewel niet zo leuk is het wel weer hele interessante materie vind ik.
Ik heb hier nu twee nesten die mogen blijven zitten.

Wat ik nog vergat te vragen.. volgden de paarden Erwin nadat hij even was gaan zitten gewoon los?

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-24 21:53

balance schreef:
Ja, dat van bijen dat wist ik. Van wespen eigenlijk ook want vorig jaar ben ik flink gestoken. Toevallig was de smid er toen en die zei gelijk dat ik weegbree er op moest doen. Blad ervan pakken, schoonmaken en op de plek houden. Dat hielp.
Hoewel niet zo leuk is het wel weer hele interessante materie vind ik.
Ik heb hier nu twee nesten die mogen blijven zitten.

Wat ik nog vergat te vragen.. volgden de paarden Erwin nadat hij even was gaan zitten gewoon los?

De insectenwereld is even interessant als gruwelijk. En ik wist niet dat weegbree ook helpt tegen steken. Kleine of grote weegbree?

Hij heeft niet gevraagd of de paarden mee kwamen. Waar hij is gaan zitten moesten ze naar toe, dus toen ze daar waren was het goed. Ik denk niet dat ze hem gevolgd zouden hebben, daar is lekkers voor nodig. ;-)

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-24 22:07

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-24 22:21

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-24 11:17

Ik kan net zo goed mijn paarden ophokken. Ze staan nu al weken in de inloopstal. We hebben best veel gras, ik bescherm ze goed als ik kan tegen vliegen, maar Prisca wil daar eigenlijk niet weg. Nu hebben we bewolkt weer met heel erge regen gehad en staat ze weer binnen. Want regen is ook niet leuk. De andere willen wel naar het land. Doen ook wel pogingen om zelf daarheen te gaan, maar ja, dan mist leider Prisca en gaan ze weer naar binnen. Ik kan ze uitsluiten van het platform en ze kunnen bij een hooiklok buiten onder de bomen als ze vinden dat er te weinig gras is. Maar Prisca vindt het allemaal niets. Wat zouden jullie doen?

Tinka

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-24 11:19

Dat doen die van mij ook. Ik denk dat ze dan in de nacht eten, ze zijn nog steeds veel te dik. Als ze honger hebben gaan ze echt wel eten.

joey2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-24 13:37

Ik zou ze ook t zelf laten uitzoeken. Ik denk dat Prisca tegen de avond en nacht de wei op gaat, en overdag lekker wat hangen bij de inloopstal een beetje weg
bij de vliegen. Prima toch.

assebassie

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-24 14:46

Geen probleem van maken, hier staan ze ook vaak in de stal, op de vlucht voor vliegen en zon. Ik vind het best, geef ze af en toe een pluk hooi. Vliegen zijn zo irritant, dus prima toch?

balance
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-24 16:02

Ik neem aan dag en nacht? Dat kun je via de camera zien toch. Lastig, want ik zou me wat zorgen maken om bloedcirculatie en daarmee om hun voeten. Maar ik denk ook dat ze zelf de beste beslissing nemen.
Als de drang om naar het land te gaan bij de anderen heel hoog wordt zullen ze uiteindelijk wel gaan lijkt me.

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-24 23:15

Dank voor al jullie antwoorden! Jullie zijn het met elkaar eens, ze moeten het zelf maar uitzoeken, er is eten zat, ze zijn niet mager, ja ik weet dat ze 's nachts eten, dan laat ik het maar gewoon zo!

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-24 15:48

En dan weer het weekendfilmpje. Hoogtepunt voor mij is mamaree met haar tweeling weer te zien. Zo blij dat ze er allebei nog zijn! We filmen ze op 5m vanaf het huis! Ongelooflijk. Verder hebben we eng een reusachtige latei getakeld en of we het drama met de rekenfout in de balk opgelost hebben, zie je hier: https://youtu.be/OpDoHWRsnA8

manja39

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-24 20:57

Pff weer zo spannend..
Vullen jullie de latei nog met beton ofzo.

Lekker de druifjes en pruimen,ga je die nog ergens in verwerken.
Jammer dat Carbonne niet even een plons kon nemen in de vijver.
Pffff 45 gr.. ik vond de 34 afgelopen week hier al niet te harden.

-Namiro-

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-24 21:25

Wat mooi om mama en haar tweeling weer te zien! <3 Zo bijzonder de dieren die allemaal bij jullie om het huis wonen!

Wat een temperatuur zeg.. pff.
Prima om binnen te werken.. zowel bij regen als bij 45+ graden!

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-24 12:05

manja39 schreef:
Pff weer zo spannend..
Vullen jullie de latei nog met beton ofzo.

Lekker de druifjes en pruimen,ga je die nog ergens in verwerken.
Jammer dat Carbonne niet even een plons kon nemen in de vijver.
Pffff 45 gr.. ik vond de 34 afgelopen week hier al niet te harden.

Hi, je bent me voor, Manja, ja het was spannend en er zit nu sinds gisterenavond beton en ijzer in de latei. Dat staat nu uit te harden en morgen kunnen we daar weer op verder metselen.

Als ik tijd heb ga ik wel de vijgen weer tot jam verwerken. Pruimen weet ik nog niet, nu even nog niet.

Gelukkig dat Q niet bij de vijver kan! Ik moet er niet aan denken, het arme beest zou er nooit meer uitkomen.

-Namiro- schreef:
Wat mooi om mama en haar tweeling weer te zien! <3 Zo bijzonder de dieren die allemaal bij jullie om het huis wonen!

Wat een temperatuur zeg.. pff.
Prima om binnen te werken.. zowel bij regen als bij 45+ graden!

Hi Namiro, die tweeling vinden we ook zooo bijzonder! We voelen ons alweer bevoorrecht dat we dit kunnen meemaken.

Het is inmiddels afgekoeld, naar motregen en bewolkt vandaag :-(

Ik zet straks nog een bonusfilmpje weer on line, voor de kasteelliefhebbers.

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-24 13:20

Voilà: Bonusfilmpje met grappige weetjes. Weet je bijvoorbeeld waarom wastafels heel vroeger zo laag waren? zie: https://youtu.be/22UTO-o1Lv0

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-24 11:04

En vandaag gevallen. Uitgegleden op nat vlonder bij het zwembad. So wat een klap zeg. Vol onderuit achterover. Rug nek hoofd. Brrr. Maar geen hersenschudding, geen hoofdpijn. Wel begint het aan alle kanten stijf te worden. Ben wel een beetje bezorgd om mijn nek. Heb altijd erg veel last van mijn nek door artrose die is ontstaan na een auto-ongeluk 25 jaar geleden, en nu voelt het erg pijnlijk. Maar goed, voor ik een jongetje ben zal het wel over zijn. Over jongetjes, morgen voor een gesprek met de anesthesist voor Erwins voet. Van die dingen.
Laatst bijgewerkt door Monique1963 op 21-08-24 11:11, in het totaal 1 keer bewerkt

lukka63

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-24 11:09

Monique1963 schreef:
En vandaag gevallen. Uitgegleden op nat vlonder bij het zwembad. So wat een klap zeg. Vol onderuit achterover. Rug nek hoofd. Brrr. Maar geen hersenschudding, geen hoofdpijn. Wel begin het aan alle kanten stijf te worden. Ben wel een beetje bezorgd om mijn nek. Heb altijd erg veel last van mijn nek door artrose die is ontstaan na een auto-ongeluk 25 jaar geleden, en nu voelt het erg pijnlijk. Maar goed, voor ik een jongetje ben zal het wel over zijn. Over jongetjes, morgen voor een gesprek met de anesthesist voor Erwins voet. Van die dingen.

Sterkte, als pijn toch erger wordt morgen meteen even laten checken in ziekenhuis.

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-24 11:11

lukka63 schreef:
Monique1963 schreef:
En vandaag gevallen. Uitgegleden op nat vlonder bij het zwembad. So wat een klap zeg. Vol onderuit achterover. Rug nek hoofd. Brrr. Maar geen hersenschudding, geen hoofdpijn. Wel begin het aan alle kanten stijf te worden. Ben wel een beetje bezorgd om mijn nek. Heb altijd erg veel last van mijn nek door artrose die is ontstaan na een auto-ongeluk 25 jaar geleden, en nu voelt het erg pijnlijk. Maar goed, voor ik een jongetje ben zal het wel over zijn. Over jongetjes, morgen voor een gesprek met de anesthesist voor Erwins voet. Van die dingen.

Sterkte, als pijn toch erger wordt morgen meteen even laten checken in ziekenhuis.

LOL, kan morgen bij de EHBO gaan zitten als Erwin bij de anesthesist is ;-)

JudithO

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-24 11:42

Tja, als je er toch bent ;)

Maar pijnlijk! Hopelijk houd je er behalve wat spierpijn niet al te veel aan over.