[centraal] Een nieuw paard kopen Deel XII

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Cardy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-13 10:21

Lante schreef:
Zoek je ook weer een ander paard als je hem verkocht hebt, of niet?

In de toekomst wel maar momenteel is dat niet mogelijk. Heb daarbij ook veel angst opgebouwd en moet dus eerst daaraan gaan werken. Ik vertrouw geen enkel ander paard, behalve mijn andere merrie.

Lante

Re: [centraal] Een nieuw paard kopen Deel XII

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-13 10:26

Jammer, anders had je hem misschien kunnen ruilen/ in kunnen ruilen tegen een paard waar je beter mee klikt. :)

MariekeS_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-13 10:31

Suelza

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-13 10:33

MariekeS_ schreef:
Dit vind ik ook wel een leuke merrie. Ik denk dat deze met wat training, minder vet en meer spieren heel gaaf kan worden...
http://www.marktplaats.nl/a/dieren-en-t ... ousPage=lr
Het ziet er in ieder geval bijzonder uit :+

Vind het wel een boel centjes, voor de staat waar ze nu in is... Voor een beetje meer kun je al een Z paard kopen in tijden als deze...

En ik snap het wel hoor, een apart kleurtje verkoopt, maar paard moet er wel een beetje goed voorstaan...

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-13 10:33

Cardy zou niet werken, je paard wordt getraind en jij hebt verder geen kosten. Hier is sprake van verlies-wins situatie.

Een beetje ruiter kan wel meerdere paarden rijden. Ik ken wel wat mensen die ZZ-licht starten en je paard willen uitbrengen maar zij gaan dan dus echt niet de stallingskosten betalen.
Wanneer jij bereid ben een goed ruiter te zoeken die niet eens zelf geld vraagt moet je echt zelf de stalling betalen.
Wedstrijd rijden kost ook een prak met geld

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-13 10:35

OMG die merrie vind ik dus echt 10x niks, niet eens leuk bont zo'n wit lijf maar ik zou al gelijk twijfels hebben bij de verkopende partij...aangezien je kan zien welke hengst er gebruikt is voor het veulen.

Cardy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-13 10:43

Lante schreef:
Jammer, anders had je hem misschien kunnen ruilen/ in kunnen ruilen tegen een paard waar je beter mee klikt. :)

Dat heb ik wel al 2x geprobeerd, maar dat wordt op dit moment niks.. Zit veel te gespannen op een paard en door mijn vele twijfels kan ik geen besluit nemen. En dan haak ik weer af. Eerste was een 3,5 jarige ruin en de tweede een 8 jarige ruin. Beide super braaf en erg fijn te rijden. En kon Bhas inruilen.

tita schreef:
Cardy zou niet werken, je paard wordt getraind en jij hebt verder geen kosten. Hier is sprake van verlies-wins situatie.

Een beetje ruiter kan wel meerdere paarden rijden. Ik ken wel wat mensen die ZZ-licht starten en je paard willen uitbrengen maar zij gaan dan dus echt niet de stallingskosten betalen.
Wanneer jij bereid ben een goed ruiter te zoeken die niet eens zelf geld vraagt moet je echt zelf de stalling betalen.
Wedstrijd rijden kost ook een prak met geld

Ik snap wat je bedoelt Tita en heb er verder nog niet echt over nagedacht. Evt. betalen zou niet heel erg zijn, maar heb geen zin om 500+ te moeten betalen en dat is bijna onmogelijk volgens mij :') .
het is jammer dat ik zelf niet meer durf, anders hihi.
Laatst bijgewerkt door Cardy op 11-01-13 11:21, in het totaal 1 keer bewerkt

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-13 10:45

Cardy schreef:
Vind die ub40 ook niet echt een aanrader (maarja tegenwoordig vind ik het al eng als een paard wat frisser is :') ). Bhas is bij mij ook niet altijd even lief geweest, maar wat die ub40 doet dat deed hij gelukkig niet.

Zat trouwens ergens aan te denken.. Ben benieuwd wat jullie ervan vinden. Ben al een tijdje bezig met Bhas te verkopen en qua kijkers gaat dat eigenlijk best goed! Toch lopen ze tegen zijn niveau aan (en alles wat daarbij hoort).
Mocht hij niet verkocht worden, zit ik aan iets anders te denken. Misschien moet ik zoeken naar een goede (,niet bange ruiter) die een paard zoekt, maar geen geld heeft voor de aanschaf. Zodat Bhas lekker doorgetraind wordt, ik geen stallingskosten heb en Bhas hopelijk ook nog eens uitgebracht wordt op wedstrijden. En dan blijft hij zolang nog in eigendom van mij en heb ik geen stress meer.

Zou dit haalbaar zijn?

ja hoor, dat is goed haalbaar maar zoals Tita al aangeeft: hoeveel geld heb je ervoor over?
Ik ken wel iemand die dat doet, alleen daar hangt een prijskaartje aan..........

Cardy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-13 10:46

Daar was ik al beetje bang voor Ikke :P ... prijskaartje wordt momenteel even lastig door omstandigheden.

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-13 10:57

Ik ken ook iemand die het doet, met veel plezier binnen de korste keren loopt dat beest. Geen prijskaartje maar wel stalling en wedstrijden

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-13 11:37

Mwah, ik vind die bonte zo verkeerd nog niet. Daar kan iemand best een leuk paard aan hebben.
Alleen voor een fokker niet zo interessant.

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-13 11:53

Als ik een stal over had gehad had je Bash zo kunnen brengen, maar wie weet heeft mijn nicht hier wel oren naar ik kan het voor je na vragen als je interesse hebt :D

Ik zal je even pben met meer info

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-13 12:02

steinstein

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-13 12:05

Die Sandreo is verkocht staat in de advertentie Cayenne

Cayenne

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-13 12:06

Oh sorry, niet gezien en hij stond net nog op de eerste verkooppagina van Marktplaats :?

MariekeS_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-13 12:10

Cayenne schreef:
Mwah, ik vind die bonte zo verkeerd nog niet. Daar kan iemand best een leuk paard aan hebben.
Alleen voor een fokker niet zo interessant.

Dat bedoelde ik ook :) Ik denk dat daar wel echt een leuke allrounder van te maken is.
Zeker voor de recreatievere ruiter (natuurlijk niet iemand met subtop ambities...)
Volgens mij zijn de foto's uit allerlei tijdsperiodes geplukt, je hebt geen idee hoe ze er nu voor staat...

tita schreef:
OMG die merrie vind ik dus echt 10x niks, niet eens leuk bont zo'n wit lijf maar ik zou al gelijk twijfels hebben bij de verkopende partij...aangezien je kan zien welke hengst er gebruikt is voor het veulen.

Ik vind het dus juist wel een gave bonte. Eens wat anders!
Laatst bijgewerkt door MariekeS_ op 11-01-13 12:14, in het totaal 1 keer bewerkt

steinstein

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-13 12:13

Cayenne schreef:
Oh sorry, niet gezien en hij stond net nog op de eerste verkooppagina van Marktplaats :?

Ja, en dat is volgens mij al een tijdje zo.
Raar.

x_tico

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-13 12:39

Wat zouden jullie doen, ik probeer al een paar dagen een stal te bereiken over een paard wat hun hebben staan. Heb gemaild, gebelt, smsje verzonden maar nog steeds geen reactie. Terwijl ik op whatsapp kan zien dat hij wel online is geweest dus het gezien moet hebben..

jiperdepip

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-13 12:50

x_tico schreef:
Wat zouden jullie doen, ik probeer al een paar dagen een stal te bereiken over een paard wat hun hebben staan. Heb gemaild, gebelt, smsje verzonden maar nog steeds geen reactie. Terwijl ik op whatsapp kan zien dat hij wel online is geweest dus het gezien moet hebben..

Ik zou afhaken

x_tico

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-13 12:52

Afhaken sowieso niet want dat paard is dus precies wat we zoeken, en het is ook geen handelstal ofzo.

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-13 13:12

Het enige wat je kan doen is nogmaals bellen voicemail inspreken en afwachten :j

Snuupke

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-13 13:16

tsja denk dat je niet veel meer opties hebt dan nogmaals bellen etc en afwachten...zoals seven zegt.

SerikaIekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-13 13:25

HappyHorse33 schreef:
Even uit de meeleesmode:
Weet iemand nog een goede dierenarts in de omgeving van donderen?

Dierenklinniek Aa en Hunze te Schoonloo is een echte aanrader

Marus

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-13 13:57

Denk ook gewoon afwachten. meer kun je idd niet.Laatst ook een leuk paard gezien en had een aantal keren gebeld en ook de voice ingesproken.maar niks meer gehoord, k ga dan gewoon maar door met mijn zoektocht.En een super leuke merrie waar ik helemaal weg van ben , heb me them gemaild want heb zn nr niet maar hij laat niks meer horen ondanks dat we eigenlijk al hadden afgesproken voor zondag.Maar ik zet mijn zoektocht gewoon voort.....

SophievdV

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-13 14:00

Zo deed ik het ook :) Gewoon je eigen gang gaan hoor!

Al kreeg ik dus een nogal vreemde reactie toen ik een afspraak afbelde omdat ik BP gevonden had. Die verkoper was dus serieus beledigd dat ik zomaar een ander paard was gaan bekijken en had gekocht. Tussen het maken van de afspraak en de afspraak zelf zat ruim een week...