Wie gaat er op zoek naar een paard?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-22 23:24

Wat leuk linda Arnold. Klinkt als een verstandige keuze! Fjorden zijn echt tof. Gio ook zeker(wat ik v hem gezien heb)

Zelf inschatten of het paard bij jou wel de draai kan vinden is wel een goede idd.

Bij ons staan ze veel buiten. De pony die een tijdje bij mij geweest is was 1 bonk stress in de stal waar ik hem weghaalde. Hij leek ook wel wat gekke trekjes te vertonen in het begin. (weven/lucht weg happen) dit werd met de tijd veel minder. Er was veel meer ontspanning omdat hij in een rustige kudde stond en niet meer op stal hoefde. Dus geen ge-heen en weer op een dag (daar werd hij al zenuwachtig van) .

Avalanche

Re: Wie gaat er op zoek naar een paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-22 23:41

Linda: ik kom nooit thuis met wat ik zoek. Ik zocht een vosse ruin met 4 hoge witte benen, en een bles.

Ik kwam thuis met Madammeke :')

Mijn ouders willen nog steeds weten wanneer ik eens een normaal paard koop :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-22 23:48

Hoe oud is je madammeke?

Heb je die uit de handel weg gehaald of via via gevonden?

Dat is idd wel echt totaal iets anders dan een vosruin :D

Ania

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-22 00:30

Die prachtige appaloosa PRE waar Earth en ik over aan het bonden waren staat nog steeds te koop (sinds 4 oktober..) de prijs valt me mee maar ik vraag me dan af of er iets mis mee is?

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-22 01:17

Via via. En idd totaal iets anders :')

Maar ze is me zo dierbaar nu, en ze past veel beter bij me :+:

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-22 01:18

Ania schreef:
Die prachtige appaloosa PRE waar Earth en ik over aan het bonden waren staat nog steeds te koop (sinds 4 oktober..) de prijs valt me mee maar ik vraag me dan af of er iets mis mee is?

Kan zijn dat ze een specifieke match willen. Gewoon een belletje aan wagen zou ik zeggen.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-22 11:37

Avalanche schreef:
Linda: ik kom nooit thuis met wat ik zoek. Ik zocht een vosse ruin met 4 hoge witte benen, en een bles.

Dan had je nog even moeten wachten, want dan had ik er eentje voor je gehad die (bijna) aan al je eisen had beantwoord. Vos, ruin, bles, ongecompliceerd karakter, wordt groot, maar 1 hoog wit been. :D :D

Maar dan kies je wat anders en blijkt het toch je droompaard te zijn.
In ons geval wisten we altijd meteen of er een klik is of niet. Zonder erop te hebben gezeten. (Kan ook niet als ze onbeleerd zijn :D) Gewoon op basis van uitstraling, oogopslag, hoe ze in de hand zijn en bewegen.
Laatst bijgewerkt door Babootje op 25-02-22 11:41, in het totaal 1 keer bewerkt

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-22 11:39

Babootje schreef:
Avalanche schreef:

Dan had je nog even moeten wachten, want dan had ik er eentje voor je gehad die (bijna) aan al je eisen had beantwoord. Vos, ruin, bles, ongecompliceerd karakter, wordt groot, maar 1 hoog wit been. :D :D

Ik had er een staan die exact aan de eisen voldeed. Maar was niet jong toen ik hem verkocht. Was 11 en liep ZZL. Die mis ik stiekem nog iedere dag!

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-22 11:43

Evamarie schreef:
MyWishMax schreef:
Oh, ik dacht dat jullie op bokt bedoelden. Want je mag wel topic openen op e&d natuurlijk.

Tips geen idee, volgens mij in het andere topic wel. Lijkt mij trouwens dat je toch wel zou mogen waarschuwen als iemand ergens langs wil gaan?

Ik houdt mijn mond :D ;)

Waarschuw maar niet hier op bokt...voor oplichting of een paard met spat, foute handel en verkeerde mensen. Doe maar niet... Doe maar niet... :D

Dat was een compleet andere situatie. Waarmee je ook een volledig topic aan het verpesten was door er continu op terug te komen en ook andere mensen aan te vallen. Dat is dus absoluut geen voorbeeld van wat ik bedoel.

Ik, en anderen heb toch wel eens aangegeven dat mensen ergens moesten laten keuren en heel kritisch te zijn of een ervaren persoon mee te nemen. Omdat de ervaring niet heel positief was. Dat mocht allemaal. Zal wel aan de manier waarop liggen

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-22 11:45

Was dat die met die grote bles, psvanlot?

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-22 11:46

MyWishMax schreef:
Was dat die met die grote bles, psvanlot?

Jaaaa!!!

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-22 11:48

Die was knap, ja! :+: snap wel dat je die mist, daar kon je heel veel mee toch?

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-22 11:52

MyWishMax schreef:
Die was knap, ja! :+: snap wel dat je die mist, daar kon je heel veel mee toch?

Werkelijk alles. Die ging alleen mee op wedstrijd. Ik reed hem op ma/wo/vr een halfuurtje en dan gingen we in het weekend naar het bos. Heerlijk aan een lange teugel. Die was voor mij echt geweldig, al was ie wel wat eenkennig en moest hij wat wennen met een vreemde er op. Maar was echt meer dan braaf.

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-22 11:56

Afbeelding

Ja ik ben ook fan van vossen met veel wit (en een dikke nek :') )
Jam voldeed in alles aan het perfecte plaatje. Qua uiterlijk, karakter en kwaliteit van lopen.
Maar helaas had hij een onoverkomelijke ziekte.

Ik weet dat ik zoiets niet meer ga vinden.
Maar al tikt een paard 75% van de hokjes aan ben ik meer dan tevreden :+

Ania

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-22 12:00

c_alsemgeest schreef:
[ [url=m/jTRRcV.jpg]Afbeelding[/url] ]

Jam voldeed in alles aan het perfecte plaatje. Qua uiterlijk, karakter en kwaliteit van lopen.

Wat een gaaf dier! :9

Charmaine

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-22 12:14

Hier ook fan van vos met veel wit <3 Dit was echt mijn once in a lifetime paard Mad Max. Zo jammer dat ik maar zo kort van hem heb mogen genieten....

Afbeelding

ynskek
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-22 12:19

c_alsemgeest schreef:
[ [url=m/jTRRcV.jpg]Afbeelding[/url] ]

Jam was echt een plaatje :j

Volgens mij heb ik jullie op Almelo een aantal keer in de ring gehad :)

Koekie73

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-22 12:23

Ja zo 1 heb ik in pony versie :knuffel:

Afbeelding

Gouden dier. Helaas wordt dochter veel te groot. Dat wordt heeeeel veel zakdoekjes als we hem te koop zetten over een paar maanden.
Ik hou van vosjes met veel wit.

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-22 12:46

Ania schreef:

Ze wachten gewoon tot wij hem kopen <3 <3 <3 :')

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-22 12:48

Babootje schreef:
Avalanche schreef:

Maar dan kies je wat anders en blijkt het toch je droompaard te zijn.
In ons geval wisten we altijd meteen of er een klik is of niet. Zonder erop te hebben gezeten. (Kan ook niet als ze onbeleerd zijn :D) Gewoon op basis van uitstraling, oogopslag, hoe ze in de hand zijn en bewegen.

Oh dat vosje kunnen we het nog weleens over hebben hoor. Dat is een lekker ding, en fijn nuchter idd :D

Grapje, voorlopig heb ik er net eens tijd voor......

Maar ze is idd perfect voor mij. Niet wat ik zocht, maar soms vind je elkaar. Maar een braaf paard zou soms wel makkelijk zijn :j ik heb nooit brave paarden :')

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-22 13:02

Afbeelding

Hier ook lid van de vos club, met 4 witte benen, bles en vlek onder de buik :+: maar ik vond mijn saaie bruine met 4 zwarte benen ook gaaf

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-22 13:21

Verder ga ik er niet op in. Is het niet waard. ;) Mijn mening is daar toch echt anders over.

Vinden jullie 7000 een redelijke prijs voor een 15 jarige E pony rijpaard L niveau? Hoor toch verschillende meningen daarover.

Wat is nu tegenwoordig een normale vraagprijs. Kom ook een paard van 35000 tegen waar ikzelf toch echt geen bijzondere gevoelens bij krijg. Dat paard staat ookal langer te koop.

Het paard/pony, dat ik zoek hoeft helemaal geen ster te zijn in de ring, maar wel vlot en gezond kunnen lopen. Dus goed geschikt voor trektochten en lange ritten.

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-22 13:40

Als je een pony wilt die je en op wedstrijden wilt uitbrengen, en buiten braaf, vind ik 7000 super redelijk. Ook voor de leeftijd.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-22 13:51

Moderatoropmerking:
Dit bericht voldoet niet aan de aanwijzingen in de openingspost en is daarom verwijderd

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-22 15:04

Bedankt voor de tips.

De E die ik op het oog heb is niet uitgebracht in Dressuur, dat stukje moet ik nader onderzoeken. Ik heb nog nooit gehoord dat E pony's niet geliefd zijn trouwens.

Mocht iemand een brave Epony weten, goed geschikt om alleen mee langs de weg te gaan, dan houdt ik mij van harte aanbevolen!