Wolf, Nl, Be, Du

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Kaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-23 13:25

sterregoud schreef:
Kaja schreef:
Ik vraag me af of je met droge ogen kunt zeggen dat je op de PvdD stemt. Ik vind dat zo een kwalijke partij geworden. Voor de dieren? Voor de wolven!

PvdD is tegen het houden van dieren op welke manier dan ook. Tussen tegen vee, tegen paarden voor recreatie of sport en uiteindelijk ook tegen huisdieren houden. En voor van die vreemde ideeën als de OVP.

Wat een onzin!

Onali

Re: Wolf, Nl, Be, Du

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-23 13:29

Daar is anders genoeg bewijs materiaal voor :+

Kaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-23 13:35

Onali schreef:
Daar is anders genoeg bewijs materiaal voor :+

Vast en zeker indirect.

Sanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-23 13:37

Kaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-23 13:44

Alhoewel ik het een flapdrollenpartij vind, is enige nuance wel op z’n plek.

Kendra

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-23 13:51

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-23 13:54

PvdD heeft alle 200 sponsoren van Military Boekelo schriftelijk benaderd om te stoppen met het steunen van de cross.

Politieke partij roept sponsors Military Boekelo op te stoppen met financiering: ‘Dit zou u niet moeten doen’ https://www.tubantia.nl/enschede/politi ... haring_web

Bron: Tubantia.nl

Kaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-23 14:08

Daar heb ik echt geen moeite mee. Ook al vind ik er het mijne van. We hebben elk ons eigen gedachte over alles en hun pijlers als voorkomen en hard straffen van dierenleed, juiste manier van huisvesten tot het verplicht stellen van het chippen van dieren daar kan ik me echt wel in vinden.
Ook al slaan ze soms wat door, je kunt niet iedereen tevreden stellen.
Echter met hun standpunt mbt de wolf of bijvoorbeeld de OVP, slaan ze de plank flink mis.

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-23 14:17

Mooi overzichtskaart je van de twee roedels in Drenthe.
Bron: Nowolves benelux

Verdeling op de kaart is gemaakt naar aanleiding van laatste overzicht wolf schade 11-8-23 door Bij12.

Op het kaartje lijkt nu de A28 scheidslijn te zijn tussen de twee roedels.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

pillow

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-23 14:39

Wintu schreef:
Ik ben normaliter voor beheer, dus voor de jacht. Momenteel met de wolf in de omgeving vraag ik me af of de jacht niet drastisch op de schop moet.
Als ik hier en daar hoor dat op de Veluwe de stand van edelherten dusdanig keldert, doordat de aanwas door de wolf wordt opgegeten, moeten we de boel dan niet meer op zijn beloop laten, zodat de wolf daadwerkelijk zijn kost in het bos bij elkaar scharrelt en dat de wildstand tevens niet te ver onderuit gaat door wolf en daarbij dan ook nog eens jacht?

Hier in Drenthe mag de jacht om mij wel even stoppen, blijft anders niet veel over zo.

Ik begin in herhaling te vallen. Jagers doen eerst wild tellingen en aan de hand daarvan mag er een percentage geschoten worden. Als de wildstand dusdanig laag is dat dit niet verantwoord is, wordt er niets geschoten.

Kendra

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-23 14:52

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-23 16:41

Wintu schreef:
Ik ben normaliter voor beheer, dus voor de jacht. Momenteel met de wolf in de omgeving vraag ik me af of de jacht niet drastisch op de schop moet.
Als ik hier en daar hoor dat op de Veluwe de stand van edelherten dusdanig keldert, doordat de aanwas door de wolf wordt opgegeten, moeten we de boel dan niet meer op zijn beloop laten, zodat de wolf daadwerkelijk zijn kost in het bos bij elkaar scharrelt en dat de wildstand tevens niet te ver onderuit gaat door wolf en daarbij dan ook nog eens jacht?

Hier in Drenthe mag de jacht om mij wel even stoppen, blijft anders niet veel over zo.

Wolf vreet bij voorkeur wild van 2 dagen tot 6 maanden oud en daarna drachtige vrouwtjes. Dan is er al weinig aanwas in zo'n populatie. Die ontwikkelingen zie je in alle gebieden waar de wolf zonder beheer de wildstand mag "reguleren". Populate implodeerd, deel wild trekt weg en wolf trekt er achteraan, want voedsel is op bejaagd. De mens doet (en mag) dat niet. Veel vaker zie je als gevolg van menselijk beheer van hun ook toekomstige vleesvoorraad eerder een groeiende populatie. Qua Veluwe zitten we al in het stadium edelhert trekt weg, kans is heel groot dat wolf er zometeen achteraan gaat.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-23 16:44

Maar op de Veluwe is er minder schaap neem ik aan, dan zal hij automatisch meer wild eten.
Maar waar de snackbar om de hoek zit, weinig energie, altijd resultaat.
Gaat hij echt niet achter een zwijn met grote tanden aan of achter een snelle ree.

De dood gereden wolf in Belgie had ook heel toevallig de maag vol met schaap...toevallig....

Overigens dat artikel hierboven, ook 1 wolf pakt grotere runderen.
GW1625 heeft dat al bewezen in zijn uppie
https://www.stal-en-akker.nl/artikel/47 ... d-someren/
Laatst bijgewerkt door DuoPenotti op 17-08-23 16:52, in het totaal 1 keer bewerkt

Sanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-23 16:46

Misschien vergis ik me, maar zoveel wild is hier (Friesland) helemaal niet? We hebben reeen, maar die worden dus niet gegeten door wolven, want teveel moeite en te weinig vlees. En damherten misschien, die zitten hier wat zuidelijker? Maar geen everzwijnen ofzo. Dassen wel, maar die zijn zelf ook nog wel vrij pittig en vaak in groepsverband. Misschien een haas, maar dat is ook hap slik weg, dus ik weet niet wat voor wild een wolf dan moet eten.

Wintu

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-23 16:48

pillow schreef:
Wintu schreef:

Ik begin in herhaling te vallen. Jagers doen eerst wild tellingen en aan de hand daarvan mag er een percentage geschoten worden. Als de wildstand dusdanig laag is dat dit niet verantwoord is, wordt er niets geschoten.

Joh, als je zo een moeite hebt met mijn posts telkens, hou dan gewoon op met op me te reageren. Verder hoef je me niet in te lichten hoe het normaliter gaat.

In het veld hier werd nog geen rekening gehouden met de daling van het aantal reeën, omdat fluctuatie wel vaker voorkwam en ze niet met zekerheid konden zeggen dat dit veroorzaakt werd door de wolf.

Wintu

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-23 16:54

Sanet schreef:
Misschien vergis ik me, maar zoveel wild is hier (Friesland) helemaal niet? We hebben reeen, maar die worden dus niet gegeten door wolven, want teveel moeite en te weinig vlees. En damherten misschien, die zitten hier wat zuidelijker? Maar geen everzwijnen ofzo. Dassen wel, maar die zijn zelf ook nog wel vrij pittig en vaak in groepsverband. Misschien een haas, maar dat is ook hap slik weg, dus ik weet niet wat voor wild een wolf dan moet eten.

Reeën eten ze wel hoor, vraag enkel of het voldoende is.

Sanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-23 16:57

Kendra schreef:
Klopt, wat hier eerder is gezegd: een ree is meer een snackje voor een wolf en ze vinden het lastig jagen in het bos. Dan liever een schaap, kalf of pony ......
https://www.rtvdrenthe.nl/nieuws/155855 ... in-drenthe

Volgens dit artikel dus maar amper. Populatie blijft gelijk in ieder geval.

Wintu

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-23 17:03

Sanet schreef:
Kendra schreef:
Klopt, wat hier eerder is gezegd: een ree is meer een snackje voor een wolf en ze vinden het lastig jagen in het bos. Dan liever een schaap, kalf of pony ......
https://www.rtvdrenthe.nl/nieuws/155855 ... in-drenthe

Volgens dit artikel dus maar amper. Populatie blijft gelijk in ieder geval.

Ik vind de wolven in Drenthe maar een klasse apart. Vind ze niet passen in alle beschrijvingen van hoe een wolf zich normaliter gedraagt. Ben benieuwd of we ook nog op schrift krijgen waar de wolf in Drenthe dan vooral van leeft. Ik hoop dat wanneer het zwart op wit staat dat ze hier vooral van vee leven, men toch meer ammunitie in handen heeft dat de situatie hier ongewenst is en dat maatregelen moeten worden genomen.

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-23 17:35

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-23 17:58

Wellicht maakt onderstaande kaart duidelijk waarom de roedels in DFW en Midden-Drenthe zoveel slachtoffers maken onder de landbouwhuisdieren.
Nedersaksen grenst aan Noord-Nederland.
De roedels in Nedersaksen waren voor ongeveer een kwart van de aanvallen, totale aantal ruim 4300 slachtoffers, op Duitse landbouwhuisdieren verantwoordlijk.
andere kwart kwam op het conto te staan van de roedels in Brandenburg.

Afbeelding

Bron: die Deutschen Bauern

https://m.facebook.com/story.php?story_ ... 4306944746

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-23 18:08

Wintu afschot wordt gepleegd na tellingen. Dikke kans dat er geen of heel weinig afschot plaats gaat vinden dit jaar. En idd die PvdD heeft een hele kliek. Men geeft vanuit linkse hoek af op de lobby in de landbouw, op graaiende VVD'ers etc maar zelf kunnen ze er ook wat van, lobbyen en vriendjespolitiek.

Dagahra

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-23 18:26

tienus63 schreef:
In Overijssel wordt geen subsidie toegekend voor wolfwerende rasters indien de hoefdierhouder een weide heeft in of binnen een straal van 500 meter van een natuurgebied.

Bron: boerderij.nl
https://www.boerderij.nl/geen-subsidie- ... 3Oe2SZq_Wc

Nou lekker dan. Ik heb er ook niet voor gekozen dat onze boerderij al generaties lang, naast een natuurgebied ligt.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-23 18:27

Wat is dat weer voor idioterie....
Ons land lijkt wel met de dag gekker te worden.

Wintu

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-23 18:37

SusanH schreef:
Wintu afschot wordt gepleegd na tellingen. Dikke kans dat er geen of heel weinig afschot plaats gaat vinden dit jaar. En idd die PvdD heeft een hele kliek. Men geeft vanuit linkse hoek af op de lobby in de landbouw, op graaiende VVD'ers etc maar zelf kunnen ze er ook wat van, lobbyen en vriendjespolitiek.

Normaliter wel!!
Het jachtveld hier echter niet. Daarom verbaasde ik me er zo over. Ze wisten alleen nog niet of ze het aantal dat ze mogen afschieten gingen volmaken.

Maar ondanks tellingen, zou men de voorjaarsstand sowieso niet moeten ophogen ivm de wolf.

sterregoud

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-23 18:37

Dagahra schreef:
tienus63 schreef:
In Overijssel wordt geen subsidie toegekend voor wolfwerende rasters indien de hoefdierhouder een weide heeft in of binnen een straal van 500 meter van een natuurgebied.

Bron: boerderij.nl
https://www.boerderij.nl/geen-subsidie- ... 3Oe2SZq_Wc

Nou lekker dan. Ik heb er ook niet voor gekozen dat onze boerderij al generaties lang, naast een natuurgebied ligt.

Dan lijkt het dus toch om ontmoedigingsbeleid te gaan. Raar dat zoiets kan in Nederland.