[centraal] Een nieuw paard kopen Deel XII

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

S_a_f_a_r_i

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-13 01:59

Pion schreef:
Wat doet hij bij de eigenaresse niet meer?
Zijn beweging tonen of het stoppen en omhoog willen komen?

Doet een beetje aan als staakgedrag maar kan ook aangeleerd zijn.
Ik zou absoluut niet voor een staker gaan, kan namelijk ook een medische oorzaak hebben.

Is hij wel goed zadelmak?
Die van mij is ingereden toen ze 5 was, heb er geen hinder van ondervonden behalve dan dat ze zich bewuster zijn van hun lichaam en kracht.
Iets wat ze dus ook tegen je kunnen gebruiken maar het kan ook een voordeel zijn.

Het is niet 'erg' dat hij op deze leeftijd nog wat groen is. Het is maar net wat je zelf verwacht en wil.

Ze heeft hem nu uitgeleend want hij is voor haar te klein. Maar hij laat dat gedrag bij haar niet meer zien. Ze zegt het is meer dat hij je uitprobeerd.

Die mevrouw bij waar die nu staat is geloof ik niet zo zeker van derzelf want ze wou hem ook niet voorrijden. Hij kreeg ook wel in 1x 2,5 kilo brok.

Vooral je benen eraan houden en ze hoofd laag houden. Hij wil wel eens het bit pakken. Was ik ook niet zo blij met het bitje wat erin zat maar oke.

En ze had hem vandaag ook geënt.

_Aine

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-13 06:47

-
Laatst bijgewerkt door _Aine op 13-02-22 16:34, in het totaal 1 keer bewerkt

Nimber

Re: [centraal] Een nieuw paard kopen Deel XII

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-13 07:20

Safari die zou ik ook laten staan. Wat een slechte voorbereiding als ze hem willen verkopen dan ga je m toch niet enten ervoor???
Als ze m al niet eens willen voorrijden ga ik er niet op. Als zij er niet opdurven ga ik mijn nek niet breken.

knetterhard

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-13 07:26

listiglistje schreef:
Leone schreef:
@listiglistje, goede tip had ik nog niet aangedacht. Terug gaan doen we in ieder geval, mischien dat de longe dan even iets meer rust brengt. bijzetje wordt denk ik wat lastig hij kent nog geen hoofdstel. Sterker nog ik denk zelfs dat hij nog nooit gelongeerd is. :D

Kan ook aan het halster als hij het longeren al kent

Ik zou echt niet blij zijn, als iemand mijn paard zomaar longeert aan de bijzet :j
Ik weet uit ervaring, dat de meeste paarden niet gediend zijn van een bijzet op hun eerste keer! en heb liever geen ongelukken..

Romanoff

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-13 07:29

Safari; hoe kundig en zeker ben jij :)?
Ik persoonlijk liet zo'n project staan, ik ben niet zo kundig & projecten heb ik geen behoefte aan.

Kwa leeftijd, die van mij word in juni 6 en is ook onregelmatig gereden, maar braaf :j
Ze is veel bewuster van haar lichaam dan mijn vorige paard. Ik vind iets latere leeftijd nu een klein voordeel ;)

Marus

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-13 08:07

@Safari : ik zou het niet aandurven...Te groot risico.

Ik zal zo aan het werk , en daarna paard bekijken! Zwarte Houston merrie..Oh zo zin in. Maar zoals ik eerder zei er zijn meer kapers op de kust.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-13 09:00

Ik zou het ook niet doen. Het klinkt nu al ingewikkeld en dan heb je er nog niet eens opgezeten.
Lekker laten staan.

Nynke1

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-13 09:06

Zou ik ook niet doen, heb een zeer slechte ervaring met een ub40, zelfde leeftijd had ook een tijd stil gestaan. Drie weken onder t zadel hartstikke braaf ( was voor dat ie stil stond ook gewoon gereden ) en na drie weken ging het goed mis...

S_a_f_a_r_i

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-13 09:08

Ik heb er wel zelf opgezeten en de eigenaresse heeft hem ook voor gereden. Verder is die heel netjes aan de hulpen.

Het is alleen dat ene dingetje. Eigenaresse zei je bent wel kundig genoeg om dat eruit te rijden.

Het was even wennen aan elkaar. En als ik me been niet genoeg eraan hield dan ging die het uitproberen. Heb het evt wel op film voor de echte geïnteresseerden.

Nynke1

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-13 09:16

Het hoeft natuurlijk niet mis te gaan maar ik zou het niet doen. Deze was de eerste weken ook braaf. Maar ik kan je vertellen dat drie gebroken rugwervels wel het laatste is waar je op zit te wachten. En dat paard had geen enkele reden om zich out of the blue achterover te laten vallen. Stond nog naast het opstap krukje m'n rechtervoet goed in de beugel te doen.

BiancUgo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-13 09:20

Nicole schreef:
Seven schreef:
daarin herken ik ook veel van bloem :j gribaldi drukt inderdaad een stempel zelfs op de vos van mn nicht. Bloem heeft wel het karakter van moeder (die dus van gribaldi is) mee gekregen werkwillig, veel go maar toch zeer vriendelijk en aanhankelijk en ietsjes onzeker. Die eigenschappen zie ik ook weer terug in die van mn nichtje. Top merrie zeer vriendelijk maar wel wat onzeker dus niet geschikt voor een onzekere ruiter.

Deken ziet er goed uit, waterdicht??

Ja, hier moet je ook absoluut niet gaan op zitten als je niet beetje kan sturen en onzeker bent want dan gaat zij met jou aan de rit.. Voor de rest best een behoorlijke merrie in omgang, en ook zeer WERKWILLIG met hoofdletters maar kan ook erg goed bewegen, omgang als je langs loopt kan ze best wel raar uit de hoek komen maar sta je in stal doet ze niks verkeerd.. Het is er 1 letterlijk in chinees geschreven gebruiksaanwijzing, maar een andere Gribaldi daar op stal is weer TOTAAL tegenpool kwa karakter een goed zak hem zelf maar wel ERG werkwillig idd..

Jap 100% waterdicht (5000 mm/m2 per 24 uur) Gemaakt van Ballistic Nylon (zoals Buces en de andere Horseware dekens)
Stuur je ff link per PB

Mooie deken heb je voor mij ook de link en prijs?!

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-13 09:24

Nynke1 schreef:
Zou ik ook niet doen, heb een zeer slechte ervaring met een ub40, zelfde leeftijd had ook een tijd stil gestaan. Drie weken onder t zadel hartstikke braaf ( was voor dat ie stil stond ook gewoon gereden ) en na drie weken ging het goed mis...

Hmm ja, ik heb twee UB40's gereden en daar kon je eigenlijk zo op klimmen en weg rijden. Hele fijne dieren.

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-13 09:30

Ik wil wel het filmpje zien.voor ik mijn mening ga geven :)

Nynke1

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-13 09:37

Cayenne schreef:
Nynke1 schreef:

Hmm ja, ik heb twee UB40's gereden en daar kon je eigenlijk zo op klimmen en weg rijden. Hele fijne dieren.

Er zullen ook heus brave zijn ook, overal zitten rotte appels tussen. Maar aangezien dit verhaal heel erg overeen komt met die van haar ( leeftijd, vader, stil gestaan ) word ik daar gewoon niet zo vrolijk van. Maar goed, da's ook logisch denk ik.

Belsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-13 09:39

Alja schreef:
Belsje schreef:
Zaterdag eindelijk afspraak met verkoper kunnen maken ... Afspraken duidelijk stellen en dan wordt ie gekeurd :)

de leuke bruine ruin die je een paar keer gereden hebt?

Jup, zaterdag eindelijk gesprek met de eigenaar/verkoper (tot nu toe altijd zijn dochter gezien, zij "gebruikt" het paard), de man woont in Nederland en ook niet direct bij de deur. Dan kunnen we volgende week laten keuren.
Hij is echt zoooooo braaf!

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-13 09:41

Leuk belsje, hoop dat jullie eruit gaan komen :)

indriss

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-13 09:45

gisteren mijn jonge ruin op sporthorses gezet.
Misschien voor een van jullie,echt een toppaard.Heel braaf en super te rijden.

http://www.sporthorses.nl/advertentie/5 ... libur.aspx

In de advertentie staan een aantal linkjes met videos.Of op mijn youtubekanaal.

Bij interesse even een mailtje sturen of bellen

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-13 09:48

Liess__ schreef:
Ik probeer het nog een keer, heb bij het wijzigen iets verkeerds gedaan waardoor er alleen een streepje staat?

Paar pagina's geleden postte ik dat k opzoek ben naar:

-dressuur gefokt merrie veulen
-geen schimmel
-leuk papier om later evt mee te fokken
-moet wel goed kunnen bewegen

Budget: tot ongeveer 3000 euro

Als iemand een leuk veulen weet hoor ik dat graag!!

Alikesflame hier op bokt heeft een goed veulen uit een top stam te koop (Yranta stam), misschien iets voor jou?

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-13 09:53

@Safari: Ik zou zeggen: Niet doen, je rijdt voor je plezier toch..? Zou ik dan vooral ook zo willen houden.

Cardy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-13 09:56

Vind die ub40 ook niet echt een aanrader (maarja tegenwoordig vind ik het al eng als een paard wat frisser is :') ). Bhas is bij mij ook niet altijd even lief geweest, maar wat die ub40 doet dat deed hij gelukkig niet.

Zat trouwens ergens aan te denken.. Ben benieuwd wat jullie ervan vinden. Ben al een tijdje bezig met Bhas te verkopen en qua kijkers gaat dat eigenlijk best goed! Toch lopen ze tegen zijn niveau aan (en alles wat daarbij hoort).
Mocht hij niet verkocht worden, zit ik aan iets anders te denken. Misschien moet ik zoeken naar een goede (,niet bange ruiter) die een paard zoekt, maar geen geld heeft voor de aanschaf. Zodat Bhas lekker doorgetraind wordt, ik geen stallingskosten heb en Bhas hopelijk ook nog eens uitgebracht wordt op wedstrijden. En dan blijft hij zolang nog in eigendom van mij en heb ik geen stress meer.

Zou dit haalbaar zijn?

Johnnydepony

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-13 10:01

Moeilijk hoor, hier komt dat wel eens voor binnen de vereniging, maar ook vaak met wat gezeur en vooral vele ruiter wissels. Zo gaan die paarden dan de hele vereniging over. Zou het alleen doen met iemand die je goed kent en vertrouwd. Anders heb je straks je paard zo weer op de stoep staan. En hij wordt er ook niet beter van als er over 3 maanden 4 ruiters mee gereden hebben.

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-13 10:07

Mijn ervaring is ook dat het geen zak waard is. Zodra er maar wat tegenzit heb je het paard weer gestrest en wel thuis staan. Dat is mijn ervaringen met uitlenen van paarden voor de sport, ik doe het niet weer.
Dan breng ik ze liever een paar maanden naar een prof, die hebben het paard zo in het M en de mijne in 5 maanden zelfs Z (maar die was zeker niet groen meer en van nature een opvallend paard).

Cardy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-13 10:09

Hij wordt momenteel al getraind door iemand. Zou eventueel kunnen bekijken of hij hem officieel zou kunnen en willen uitbrengen.. Vind het zo lastig hihi.

Lante

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-13 10:13

Zoek je ook weer een ander paard als je hem verkocht hebt, of niet?

ralphtdw

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-13 10:13

die ub40 had ik toch eens goed over na gedacht als je er wel aan zal beginnen.
als het paard dit al gelijk bij de eerste keer doet dan is het ook geen makkelijk paard.
maar het ligt er ook aan.
ben jij kundig met rijden?
als het paard een vermogen kost had ik hem al helemaal lekker laten staan

want waarom zou je het probleem opzoeken.