Wolf, Nl, Be, Du deel 2

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

xDeena_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-24 07:32

dierenfan schreef:
Horseloverl schreef:
Ziet er voor mij uit als pure wanhoop van de wolf. Las een bericht dat hij er niet goed uit zag. Vanuit mijn oogpunt dus gewoon zo simpel mogelijk prooi proberen te pakken. Vind het in en in triest voor zowel de wolf als de honden. En nee ik ben niet pro wolf maar wel pro fijn leven voor elk dier. Als het wanhoop pogingen zijn van die wolf zouden ze hm af moeten schieten

Heb je bijbehorend filmpje gezien? Zo slecht ziet die wolf er niet uit. Het is een wolf in zomervacht en een wild dier, geen verzorgde huishond. Vind de wolf niet ziek of ondervoed eruit zien

Ik vond ‘m er ook niet slecht uit zien inderdaad..

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-24 07:56

jobamara schreef:
Hannanas schreef:
Goh wat sneu. Las op Facebook dat de gepakte hond van vanmorgen meerdere inwendige bloedingen had/heeft en een geperforeerde luchtpijp. Hoop echt dat de hond er bovenop komt.

Mis wel advies vanuit deskundigen op landelijke tv, wat kun je nu het beste doen. Wegjagen etc. Stel nou dat je zo’n gastoeter meeneemt. Met de hond aan de lijn zou ik dat wel durven, anders ben je je eigen hond ook kwijt als je op die toeter drukt. Echter, de wolf is zo slim die leert binnen no time dat zo’n gastoeter ook niks uithaalt.

Wow flinke verwondingen, luchtpijp perforatie klinkt zeer slecht. Maar nag ik vragen waar je dit hebt meegekregen?

Zie nu dat luchtpijp slokdarm is. Eerder bericht sprak over luchtpijp.
Geen wolf:

Afbeelding

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-24 08:46

Zal wel weer een verbod daar te gaan lopen opleveren plus flinke verwijten naar eigenaar hond...

Horseloverl

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-24 08:53

xDeena_"
[quote="dierenfan schreef:
Horseloverl schreef:
Ziet er voor mij uit als pure wanhoop van de wolf. Las een bericht dat hij er niet goed uit zag. Vanuit mijn oogpunt dus gewoon zo simpel mogelijk prooi proberen te pakken. Vind het in en in triest voor zowel de wolf als de honden. En nee ik ben niet pro wolf maar wel pro fijn leven voor elk dier. Als het wanhoop pogingen zijn van die wolf zouden ze hm af moeten schieten

Heb je bijbehorend filmpje gezien? Zo slecht ziet die wolf er niet uit. Het is een wolf in zomervacht en een wild dier, geen verzorgde huishond. Vind de wolf niet ziek of ondervoed eruit zien

Ik vond ‘m er ook niet slecht uit zien inderdaad..[/quote]

Zie het nu ook idd

Haarbal

Re: Wolf, Nl, Be, Du deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-24 08:56

Waar staat dat filmpje? Kan iemand het wellicht even linken?

En wat vreselijk, het zou je hondje maar zijn... |(

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-24 08:58

Ik hoop echt dat Bruno er bovenop komt. Klinkt niet goed :(:)

Mellow

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-24 09:14

Update over de aangevallen hond.

Afbeelding

Horseloverl

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-24 09:14

jobamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-24 09:21

Dank jullie voor de antwoorden. Inmiddels update over het hondje.
Verschrikkelijk heel veel sterkte en ik duim.

Als er iemand is die haar kent, waarschuw haar dat ze privé beter kan afschermen.
Ik ben blij dat ze voor openheid gaat, maar er zullen ongetwijfeld haat berichten komen. En dat is op dit moment zeker heel triest.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-24 09:27

Verschrikkelijk.

Die bramenstruik had wel erg grote naalden zeker.

Van mij mogen ze de dierenarts rekenening sowieso wel neer leggen bij die zogenaamde experts met hij doet niks.

Wij zeggen hier verdorie al zolang. De vraag is niet of maar wanneer.en ja zo gaat er net zo goed een keer een kleuter mee gegrist worden.
Wil men daar op wachten!

Slmt9

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-24 09:29

Jeetje, wat ontzettend sneu dit. Emotioneel lijkt me dit ook echt vreselijk. Je zou als eigenaar ook dood schrikken van de kosten die hier achterweg komen, kunnen die verhaald worden?

nevica

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-24 09:31

Eigenlijk denk ik inmiddels dat er zelfs weinig gaat gebeuren als er een kind wordt (dood)gebeten. Wellicht dat ze desbetreffende wolf dan schieten maar ik geloof er niet in dat er veel meer zal gebeuren. Ja, dat wij moeten uitwijken, dat wel.

Kaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-24 09:50

Bijzonder om te zien hoe dit weer zo lang mogelijk onder de pet gehouden wordt. Geen enkel nieuwsbericht te vinden.

Sansevieria

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-24 09:53

Slmt9 schreef:
Jeetje, wat ontzettend sneu dit. Emotioneel lijkt me dit ook echt vreselijk. Je zou als eigenaar ook dood schrikken van de kosten die hier achterweg komen, kunnen die verhaald worden?

Nee, die kosten verhalen kun je wel vergeten.
Want zoals altijd zal er wel een behoorlijke portie victim blaming achteraan komen.
Dreigementen naar mensen die iets openbaar durven maken zijn al heel lang niks nieuws.

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-24 10:00

Hoe moet je zoiets betalen dan.
Verzekering denk ik noet.
Als zo iemand geld nodig heeft zou ik helpen..en dat doe ik echt verder nooit met alle crowdfundings enz

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-24 10:36

Kaja schreef:
Bijzonder om te zien hoe dit weer zo lang mogelijk onder de pet gehouden wordt. Geen enkel nieuwsbericht te vinden.

Dat vind ik ook bijzonder.

Wat een nachtmerrie voor de eigenaar... ik hoop dat het hondje het haalt.... en idd de kosten. Weekend, spoed operaties... katjing.

Roodvos

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-24 10:37

Slmt9 schreef:

Waarschijnlijk niet. Maar aangezien BIJ12 op deze pagina grossiert in achterhaalde en tegenstrijdige informatie zou ik de rekening daar neerleggen.
https://www.bij12.nl/onderwerp/wolf/wolf-en-mens/

gillian

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-24 11:00

Ik zou er ook achteraan gaan ja, toch van de gekke dat iedereen waarvan dieren worden gegrepen en verwondt door wolven, dat je alles zelf moet ophoesten.

Nyaleti

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-24 11:22

Enige wat ze gaan zeggen is dat de hond niet aangelijnd was dus eigen schuld.

Woont er hier iemand vlakbij Harderwijk? Ben benieuwd of er lokaal wel gemeld wordt er niet meer met de hond (of kind..) te wandelen?

Als er nergens enige waarschuwing hangt, is het vandaag weer wachten op nieuwe meldingen..

Mellow

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-24 11:31

Wij zijn op vakantie in Ermelo en gaan straks even toeren met de auto. Denk dat wij daar wel langs komen dus kan wel even kijken.

Vd week 1 keer gefietst over de heide en op drukke plekken. Kon het toen redelijk van me af laten glijden maar merk wel dat ik niet meer "onbezorgd" rond fiets.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-24 11:34

Ze liepen in een honden(losloop)bos. Druk ook nog. Er lopen trimmers en meer omstanders zijn getuige geweest en hebben misbaar gemaakt. Reden dat de wolf uiteindelijk heeft losgelaten. Ook de reden dat 2 andere aanvallen daarna zijn mislukt. Maar dat zo'n wolf in zo'n druk gedeelte aanvalt geeft wel aan dat het een probleemwolf is. Geen misverstand over mogelijk. Die moet geruimd.

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-24 11:35

Ongeluk met vrachtwagen veroorzaakt door wolf nabij Kampen
2 koeien dood.

Citaat:
Kampen Overijssel
31-08-2024
01.30 uur

Zaterdag morgen 01:30 heeft een wolf een kudde koeien de N50 opgejaagd.
Een vrachtwagen kon de koeien niet ontwijken.
1 koe direct overleden.
1 koe is uit haar lijden verlost door een veearts.
De vrachtwagen is met veel schade afgesleept. Chauffeur is niet gewond geraakt.

Meldingen over graag zo snel mogelijk aan de beheerders via whatsapp wolvenmeldpunt GW +31 6 17018889

#geenwolf

Afbeelding
Afbeelding
Bron geen wolf
https://www.facebook.com/share/p/KWuf3UZWozFzEt3Q/?

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-24 11:39

2 geiten gedood Elspeet pal naast woonhuis
Citaat:
Elspeet Gelderland
01-09-2024

2 geiten gedood, deze liepen strak naast het woonhuis.

Meldingen over graag zo snel mogelijk aan de beheerders via whatsapp wolvenmeldpunt GW +31 6 17018889

#geenwolf

Afbeelding
Bron geen wolf
https://www.facebook.com/share/p/8J4AX7HtZS6Qx8HW/?

xDeena_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-24 11:47

Wat betreft de kosten eigenlijk best bijzonder dat je wel vergoeding kan krijgen voor aangevallen vee en paarden maar er niks bekend is over honden. Ik blijf erbij dat due vergoeding natuurlijk niet vergelijkbaar is met de emotionele waarde van het verlies van een dier maar het zou wel netjes zijn als een deel van de kosten die mevrouw van de aangevallen hond nu maakt vergoed worden vanuit de gemeente of een andere instantie. Die lopen inderdaad rap op, spoedkosten in het weekend voor een operatie is niet mis

Nyaleti schreef:
Enige wat ze gaan zeggen is dat de hond niet aangelijnd was dus eigen schuld.

Woont er hier iemand vlakbij Harderwijk? Ben benieuwd of er lokaal wel gemeld wordt er niet meer met de hond (of kind..) te wandelen?

Als er nergens enige waarschuwing hangt, is het vandaag weer wachten op nieuwe meldingen..

Ik zag een berichtje van iemand die gisteravond nog in de omgeving waar het 3x misgegaan is gewandeld heeft en zei dat er niks hing of te merken was, zij waren op de hoogte en hebben mensen met loslopende honden gewaarschuwd.

Nyaleti

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-24 11:58

Ja dat van die vrachtwagen.. 'geluk' dat het een vrachtwagen was. Met een personenauto komt die chauffeur er ook niet goed vanaf.

Ik las in de reacties over de gebeten hond dat er mogelijk een crowdfunding wordt opgezet.