Wolf, Nl, Be, Du

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Wintu

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-23 23:51

Coby schreef:
Inderdaad moedeloos. Waar gaat dit heen?

Je zou bijna hopen dat een mens flink aangevallen wordt. Je gunt dat vanzelf niemand, maar vrees dat het de enige manier is om mensen wakker te schudden. Dit gaat toch niet meer zo. Al dit dierenleed..

Coby
Moderator Over Paarden
The one and only

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-23 23:57

Ik denk dat dat de enige oplossing is inderdaad. Iets met wakker schudden.
Ik zal morgen de omheining nog eens helemaal nalopen. Gelukkig staan die van mij ‘s nachts verplicht op stal.

Lanoca

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-23 23:59

Als een wolf nu eens een klein hapje zou nemen uit al die fotograferende mensen, dat zou ook al iets zijn.

tine10

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-23 00:11

Wintu schreef:
Coby schreef:
Inderdaad moedeloos. Waar gaat dit heen?

Je zou bijna hopen dat een mens flink aangevallen wordt. Je gunt dat vanzelf niemand, maar vrees dat het de enige manier is om mensen wakker te schudden. Dit gaat toch niet meer zo. Al dit dierenleed..

Dan wel graag iemand die pro is....

Wintu

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-23 00:17

Coby schreef:
Ik denk dat dat de enige oplossing is inderdaad. Iets met wakker schudden.
Ik zal morgen de omheining nog eens helemaal nalopen. Gelukkig staan die van mij ‘s nachts verplicht op stal.

Ze schakelen steeds sneller over op groot vee, de pony in Boijl,een pink hier en nu een pink bij jou. En dat binnen een tijdsbestek van 2.5 weken en dan heb ik nog niet gekeken wat er allemaal nog meer prooi is geworden hier.

pillow

Re: Wolf, Nl, Be, Du

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-23 09:03

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-23 09:04

je bent me een seconde voor, wilde die net plaatsen

Kaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-23 09:08

Wintu schreef:
Coby schreef:
Bij ons in de buurt gisternacht een flinke pink doodgebeten en aangevreten. De roedel was vooral in Boijl. Maar blijkbaar nu over de Tjonger nu weer aanwezig helaas.

Het is om te janken, moedeloos en verdrietig word je er van. Wat kunnen we in vredesnaam doen om de politiek zover te krijgen dat ze hier urgentie in zien.

We hebben een demissionair kabinet. Voorlopig gebeurd er dus helemaal niets…

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-23 09:10

En daarna zal het er aan liggen hoeveel GroenLinks, PvdD en D66 gekozen word
Een van de redenen voor mij om BBB te stemmen, die heeft er al moties voor ingediend, maar kon in het uppie niks.

Kaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-23 09:15

Ik vraag me af of je met droge ogen kunt zeggen dat je op de PvdD stemt. Ik vind dat zo een kwalijke partij geworden. Voor de dieren? Voor de wolven!

Wintu

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-23 09:23

Kaja schreef:
Wintu schreef:

Het is om te janken, moedeloos en verdrietig word je er van. Wat kunnen we in vredesnaam doen om de politiek zover te krijgen dat ze hier urgentie in zien.

We hebben een demissionair kabinet. Voorlopig gebeurd er dus helemaal niets…

Ik weet het, heb dat ook al enkele malen genoemd. We zijn zuur.

sterregoud

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-23 09:26

Kaja schreef:
Ik vraag me af of je met droge ogen kunt zeggen dat je op de PvdD stemt. Ik vind dat zo een kwalijke partij geworden. Voor de dieren? Voor de wolven!

PvdD is tegen het houden van dieren op welke manier dan ook. Tussen tegen vee, tegen paarden voor recreatie of sport en uiteindelijk ook tegen huisdieren houden. En voor van die vreemde ideeën als de OVP.

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-23 09:31

sterregoud schreef:
Kaja schreef:

PvdD is tegen het houden van dieren op welke manier dan ook. Tussen tegen vee, tegen paarden voor recreatie of sport en uiteindelijk ook tegen huisdieren houden. En voor van die vreemde ideeën als de OVP.

precies, rare manier van dierenliefde houden ze er op na.
Begrijp hun standpunten dus ook niet.

Dat ze tegen bio industrie zijn kan ik me nog indenken, maar nu willen ze dus weidedieren ophokken... :?

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-23 09:34

Als er een mens aangevallen wordt zul je vast wel weer rechtszaken krijgen van faunabescherming, dier en recht etc. Je zal het vast zelf uitgelokt hebben. Vergeet niet dat deze clubs ook direct gelinkt zijn aan PvdD. Heel kwalijk vind ik de anti jacht lobby die nu gevoerd wordt door de Faunabescherming voor (radiospotjes) en achter de schermen. Mensen hebben helaas zo'n verkeerd beeld van de jacht. En het lukt oa de KNJV niet om dat goed voor het voetlicht te brengen. Het is ze al gelukt om heel veel soorten (ook potentieel schadelijke voor de landbouw) dicht te zetten waardoor ze dit jaar niet bejaagd mogen worden. We hebben nog een hele lange weg en hele lange adem nodig voor dat dat wat nodig is gedaan mag worden.

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-23 09:54

Ik zag vanmorgen ook weer het nodige voorbij komen op Facebook… wat een ellende weer.

Ik ben wel benieuwd. Voor het reces had vd Plas aangegeven een debat te willen over de aanval en het daarop volgende afschieten van die wolf in Drenthe. Ik ga er vanuit dat dit er komt.

Wintu

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-23 10:14

Ik heb ook op de BBB gestemd. Ik vind het wel jammer dat het hoofdstuk natuur bijna uit het partijprogramma van BBB Drenthe is verdwenen en ook zie ik niks over de wolf. Behalve dit stukje:

Er komt extra aandacht voor de positie van gezelschapsdieren in verstedelijkt gebied of de (wilde) dieren in natuurgebieden.

Misschien is het er wel, maar kan ik het niet vinden?

Sanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-23 10:28

Hier in Friesland gelukkig wel:
Nummer 2 van hun speerpunten:
2. In Fryslân is geen ruimte voor de wolf

Wintu

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-23 11:07

Sanet schreef:

Misschien kijk ik niet goed hoor, maar kan het niet vinden, ik gaat nog eens zoeken. Ik zie dat er kamervragen over gesteld zijn, maar dat betreft rondzwervende wolven en gaat over het wolvenplan van 2022.
Heb jij misschien een linkje over een duidelijk standpunt in het verkiezingsprogramma of een tip waar ik dan precies moet kijken?

Sanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-23 11:11

Wintu schreef:
Sanet schreef:

Misschien kijk ik niet goed hoor, maar kan het niet vinden, ik gaat nog eens zoeken. Ik zie dat er kamervragen over gesteld zijn, maar dat betreft rondzwervende wolven en gaat over het wolvenplan van 2022.
Heb jij misschien een linkje over een duidelijk standpunt in het verkiezingsprogramma of een tip waar ik dan precies moet kijken?

Pijler 10: De wolf
Er heerst angst in de dorpen in de Provincie Drenthe! Sinds de komst van de wolf zijn vanzelfsprekende dingen, zoals wandelen in het bos, mountainbiken, met de hond uit en te paard het bos in niet meer zo vanzelfsprekend voor sommige mensen als voorheen.

Ik weet niet of het linkje werkt naar de volledige tekst: https://boerburgerbeweging.nl/drenthe/p ... #pijler-10

Wintu

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-23 11:13

Sanet schreef:
Wintu schreef:

Pijler 10: De wolf
Er heerst angst in de dorpen in de Provincie Drenthe! Sinds de komst van de wolf zijn vanzelfsprekende dingen, zoals wandelen in het bos, mountainbiken, met de hond uit en te paard het bos in niet meer zo vanzelfsprekend voor sommige mensen als voorheen.

Ik weet niet of het linkje werkt naar de volledige tekst: https://boerburgerbeweging.nl/drenthe/p ... #pijler-10

Top, dank je!! Ik werd steeds doorgestuurd naar de algemene pagina! Ik ga het even lezen!

Zerena

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-23 11:35

Gatverdamme de aanval in Fochteloo was wel heel dichtbij, echt veeeeel te dichtbij :r

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-23 11:48

Mijn broer en schoonzus zijn veehouder in een gebied waar tot dusver alleen voorbijtrekkende wolf is geweest.
Van de week waren de pinken bij hen ‘s nachts uit gebroken. Overlast van een luchtballon is hierdoor uit te sluiten.
Maar ze hebben alle pinken en kalveren weer op stal gezet.
Melkvee loopt overdag nog wel buiten.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-23 12:11

https://www.wyniasweek.nl/de-faunabesch ... de-dieren/ om nog eens aan te geven wat een club PVdD en Faunabescherming zijn..ik vind het een hele foute lobby.

Via Facebook op Eenvandaag ook een artikel anti jacht aangewakkerd door het bezoek van Bibi Dumon Tak aan Zomergasten. Waarom trapt de media daar massaal in en prikt niemand er doorheen.

DuoPenotti

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-23 12:22

SusanH schreef:
https://www.wyniasweek.nl/de-faunabesch ... de-dieren/ om nog eens aan te geven wat een club PVdD en Faunabescherming zijn..ik vind het een hele foute lobby.

Via Facebook op Eenvandaag ook een artikel anti jacht aangewakkerd door het bezoek van Bibi Dumon Tak aan Zomergasten. Waarom trapt de media daar massaal in en prikt niemand er doorheen.

Zoooo zeg dat is fout..heel fout....
En inderdaad waarom is daar in de politiek geen aandacht voor?

Hier oud stukje van Van der Plas
Maar dan over hoe verrot onze media in elkaar steekt. En dus zelf wel bepalen wat erop tv komt
https://www.huisdieren.nu/over-pvh/wat- ... -der-plas/

Dit gaat dan over de veehouderij. Maar met jacht en wolf is dat gewoon precies zo

En daarom snap ik wel dat iemand die niets te maken heeft met de aanvallen in zijn buurt of er op een andere manier zich er niet echt in verdiept alleen maar mee krijgt wat er in de media komt.
Een eenzijdige berichtgeving die niet op waarheden berust maar op eigen ideeen.

Wintu

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-23 12:51

Ik ben normaliter voor beheer, dus voor de jacht. Momenteel met de wolf in de omgeving vraag ik me af of de jacht niet drastisch op de schop moet.
Als ik hier en daar hoor dat op de Veluwe de stand van edelherten dusdanig keldert, doordat de aanwas door de wolf wordt opgegeten, moeten we de boel dan niet meer op zijn beloop laten, zodat de wolf daadwerkelijk zijn kost in het bos bij elkaar scharrelt en dat de wildstand tevens niet te ver onderuit gaat door wolf en daarbij dan ook nog eens jacht?

Hier in Drenthe mag de jacht om mij wel even stoppen, blijft anders niet veel over zo.