Wolf, Nl, Be, Du deel 2

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-24 16:57

xDeena_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-24 16:59

Wesco schreef:
xDeena_ schreef:
Dat is de veluwe appgroep Wesco!

Hoe meld ik mij daar voor aan?

Poeh dat durf ik niet te zeggen, volgens mij staat er wel ergens in dit topic of het oude topic een nummer dat je kan appen. Zou je even moeten zoeken op “appgroep” in deze groep dan vind je het misschien wel!

Rivendell

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-24 17:02

Vrienden van mij hebben een vakantiehuisje bij Nijkerk in de buurt. Zij verhuren dit voornamelijk aan mensen die met hun honden even een weekje willen genieten in het bos.
Met het groeiende aantal wolven daar in de buurt, zullen er steeds minder mensen gaan huren.
Uiteindelijk zullen mijn vrienden het huisje dan moeten verkopen

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-24 17:06

Ik ben benieuwd hoe de zogenaamde experts dit gedrag nu weer gaan verklaren. Het is nu niet meer een wolf die zo reageert op honden. Imo kun je hieraan zien dat wolven steeds brutaler worden omdat ze gewend zijn aan mensen en ze niets van ze te vrezen hebben.

Maar dat zal ik vast mis hebben. ;)

Wintu

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-24 17:56

Jessix schreef:
Ik ben benieuwd hoe de zogenaamde experts dit gedrag nu weer gaan verklaren. Het is nu niet meer een wolf die zo reageert op honden. Imo kun je hieraan zien dat wolven steeds brutaler worden omdat ze gewend zijn aan mensen en ze niets van ze te vrezen hebben.

Maar dat zal ik vast mis hebben. ;)

Ik heb eens rond geneusd op wolven in nederland en groep wolf, nou dan hebben we nog een eind te gaan, die mensen staan mijlen van de realiteit.

Jessix

Re: Wolf, Nl, Be, Du deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-24 19:16

Ja dat zal. Dat zie ik ook als ik de reacties onder een artikel lees. Om verdrietig van te worden.

Tancreda4

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-24 19:47

Aai, 2 honden op 1 dag. En dus een 3e wolf die dat gedrag vertoont. En nu zouden ze het niet meer op "beschermd de jongen" kunnen gooien want doordat ze ouder zijn ging den treek juist weer open...

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-24 20:20

Krijg net melding nr 3 binnen van Harderwijk. Man met hond achtervolgd in hetzelfde losloopgebied.

Knolselder

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-24 20:21

Wat ik me afvraag, na het afnemen van DNA weten ze soms over welke wolf het gaat. Hoe weten ze dat? Hebben ze van alle wolven DNA genomen dan? Iemand die mij daar uitleg over kan geven?

Knolselder

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-24 20:25

Tancreda4 schreef:
Aai, 2 honden op 1 dag. En dus een 3e wolf die dat gedrag vertoont. En nu zouden ze het niet meer op "beschermd de jongen" kunnen gooien want doordat ze ouder zijn ging den treek juist weer open...

Ik zag een filmpje dat iemand de wolf gefilmd heeft. Best dichtbij en de wolf was ook niet onder de indruk. Op zo een moment zou die wolf dus juist heel erg bang gemaakt moeten worden ipv gewoon acceptabel rond te hangen in elkaars buurt. Ik snap niet waarom dat niet mag. Men creëert alleen maar meer en meer tamme gevaarlijke wolven op deze manier.

Het zou veel leed besparen aan mensen en aan de wolf zelf. Die zelf nu waarschijnlijk ook (terecht) slachtoffer wordt.

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-24 20:28

Knolselder schreef:
Wat ik me afvraag, na het afnemen van DNA weten ze soms over welke wolf het gaat. Hoe weten ze dat? Hebben ze van alle wolven DNA genomen dan? Iemand die mij daar uitleg over kan geven?

Elk DNA krijgt een nummer en als je dan meerdere keren hetzelfde DNA afneemt kun je dat dus herkennen. Zo zie je dus of een bepaalde wolf zich ergens gevestigd heeft en/of waar hij vandaan is gekomen.

Nyaleti

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-24 21:33

Citaat:
Harderwijk Gelderland
31-08-2024
10.30 uur

Melding nr 3 is ook binnen..

Vanochtend om10. 30 kwam ik een flinke wolf tegen. Deze stond op 5mtr afstand van mijn Golden Retriever en op 10 mtr van mij. Ik schrok erg, hij bleef ons nog een tijd achtervolgen, maar droop later af. Was totaal niet schuw. Dit was aan het begin van het bospad plaggeweg, wat paralel loopt aan de leuvenumse weg, waar ook het mountainbike pad loopt. Wolf liep richting de Koeweg.

Meldingen over graag zo snel mogelijk aan de beheerders via whatsapp wolvenmeldpunt GW +31 6 17018889

#geenwolf

Sanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-24 21:56

Jessix schreef:
Knolselder schreef:

Elk DNA krijgt een nummer en als je dan meerdere keren hetzelfde DNA afneemt kun je dat dus herkennen. Zo zie je dus of een bepaalde wolf zich ergens gevestigd heeft en/of waar hij vandaan is gekomen.

Maar het is niet dat als je hem ziet lopen, dat je kunt zeggen: “Oooh daar is 1234m”

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-24 22:08

Zo zeg was heftig!
Echt niet meer normaal.
Wat gaan we nu weer voor belachelijk berichtje op X vinden

Horseloverl

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-24 23:01

Ziet er voor mij uit als pure wanhoop van de wolf. Las een bericht dat hij er niet goed uit zag. Vanuit mijn oogpunt dus gewoon zo simpel mogelijk prooi proberen te pakken. Vind het in en in triest voor zowel de wolf als de honden. En nee ik ben niet pro wolf maar wel pro fijn leven voor elk dier. Als het wanhoop pogingen zijn van die wolf zouden ze hm af moeten schieten

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-24 23:05

Goh wat sneu. Las op Facebook dat de gepakte hond van vanmorgen meerdere inwendige bloedingen had/heeft en een geperforeerde luchtpijp. Hoop echt dat de hond er bovenop komt.

Mis wel advies vanuit deskundigen op landelijke tv, wat kun je nu het beste doen. Wegjagen etc. Stel nou dat je zo’n gastoeter meeneemt. Met de hond aan de lijn zou ik dat wel durven, anders ben je je eigen hond ook kwijt als je op die toeter drukt. Echter, de wolf is zo slim die leert binnen no time dat zo’n gastoeter ook niks uithaalt.

Rivendell

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-24 23:47

Zo'n cattleprod zou wat zijn. Zo'n stroomstoot stok. Maar dat zal ook wel niet mogen.

Wintu

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-24 23:54

Rivendell schreef:
Zo'n cattleprod zou wat zijn. Zo'n stroomstoot stok. Maar dat zal ook wel niet mogen.

Ik zie nooit handhavers in het bos, gewoon doen.

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-24 23:59

Sanet schreef:
Maar het is niet dat als je hem ziet lopen, dat je kunt zeggen: “Oooh daar is 1234m”

Nee al zou je ze natuurlijk wel herkennen als je ze vaak genoeg ziet.

gillian

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-24 00:00

Gewoon zo'n K9 tuigje omdoen met een klittebandje met z'n nummer erop.
Zijn ze tam genoeg voor inmiddels.

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-24 00:03

Ik loop met een personen- of senioren alarm. Trek het pinnetje eruit en geeft een alarm van 130 decibel. Ik heb mijn hond gedesensibiliseerd dus die raakt er niet van in paniek. Als het nog onveiliger wordt neem ik een wapen mee. Stroomstoot lijkt me inderdaad een goed idee.

jobamara

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-24 02:12

Hannanas schreef:
Goh wat sneu. Las op Facebook dat de gepakte hond van vanmorgen meerdere inwendige bloedingen had/heeft en een geperforeerde luchtpijp. Hoop echt dat de hond er bovenop komt.

Mis wel advies vanuit deskundigen op landelijke tv, wat kun je nu het beste doen. Wegjagen etc. Stel nou dat je zo’n gastoeter meeneemt. Met de hond aan de lijn zou ik dat wel durven, anders ben je je eigen hond ook kwijt als je op die toeter drukt. Echter, de wolf is zo slim die leert binnen no time dat zo’n gastoeter ook niks uithaalt.

Wow flinke verwondingen, luchtpijp perforatie klinkt zeer slecht. Maar nag ik vragen waar je dit hebt meegekregen?

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-24 06:04

Horseloverl schreef:
Ziet er voor mij uit als pure wanhoop van de wolf. Las een bericht dat hij er niet goed uit zag. Vanuit mijn oogpunt dus gewoon zo simpel mogelijk prooi proberen te pakken. Vind het in en in triest voor zowel de wolf als de honden. En nee ik ben niet pro wolf maar wel pro fijn leven voor elk dier. Als het wanhoop pogingen zijn van die wolf zouden ze hm af moeten schieten

Heb je bijbehorend filmpje gezien? Zo slecht ziet die wolf er niet uit. Het is een wolf in zomervacht en een wild dier, geen verzorgde huishond. Vind de wolf niet ziek of ondervoed eruit zien

Linnie050

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-24 06:18

Het stond op fb jobamara

In de reacties wolf gezien op de veluwe

xDeena_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-24 07:31

jobamara schreef:
Hannanas schreef:

Wow flinke verwondingen, luchtpijp perforatie klinkt zeer slecht. Maar nag ik vragen waar je dit hebt meegekregen?

Ik heb de reacties op FB van eigenaresse van het hondje gezien, waar deze informatie in stond. Hond ligt in Utrecht in de kliniek voor behandeling.