Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Wesco schreef:xDeena_ schreef:Dat is de veluwe appgroep Wesco!
Hoe meld ik mij daar voor aan?
Jessix schreef:Ik ben benieuwd hoe de zogenaamde experts dit gedrag nu weer gaan verklaren. Het is nu niet meer een wolf die zo reageert op honden. Imo kun je hieraan zien dat wolven steeds brutaler worden omdat ze gewend zijn aan mensen en ze niets van ze te vrezen hebben.
Maar dat zal ik vast mis hebben.
Tancreda4 schreef:Aai, 2 honden op 1 dag. En dus een 3e wolf die dat gedrag vertoont. En nu zouden ze het niet meer op "beschermd de jongen" kunnen gooien want doordat ze ouder zijn ging den treek juist weer open...
Knolselder schreef:Wat ik me afvraag, na het afnemen van DNA weten ze soms over welke wolf het gaat. Hoe weten ze dat? Hebben ze van alle wolven DNA genomen dan? Iemand die mij daar uitleg over kan geven?
Citaat:Harderwijk Gelderland
31-08-2024
10.30 uur
Melding nr 3 is ook binnen..
Vanochtend om10. 30 kwam ik een flinke wolf tegen. Deze stond op 5mtr afstand van mijn Golden Retriever en op 10 mtr van mij. Ik schrok erg, hij bleef ons nog een tijd achtervolgen, maar droop later af. Was totaal niet schuw. Dit was aan het begin van het bospad plaggeweg, wat paralel loopt aan de leuvenumse weg, waar ook het mountainbike pad loopt. Wolf liep richting de Koeweg.
Meldingen over graag zo snel mogelijk aan de beheerders via whatsapp wolvenmeldpunt GW +31 6 17018889
#geenwolf
Jessix schreef:Knolselder schreef:Wat ik me afvraag, na het afnemen van DNA weten ze soms over welke wolf het gaat. Hoe weten ze dat? Hebben ze van alle wolven DNA genomen dan? Iemand die mij daar uitleg over kan geven?
Elk DNA krijgt een nummer en als je dan meerdere keren hetzelfde DNA afneemt kun je dat dus herkennen. Zo zie je dus of een bepaalde wolf zich ergens gevestigd heeft en/of waar hij vandaan is gekomen.
Hannanas schreef:Goh wat sneu. Las op Facebook dat de gepakte hond van vanmorgen meerdere inwendige bloedingen had/heeft en een geperforeerde luchtpijp. Hoop echt dat de hond er bovenop komt.
Mis wel advies vanuit deskundigen op landelijke tv, wat kun je nu het beste doen. Wegjagen etc. Stel nou dat je zo’n gastoeter meeneemt. Met de hond aan de lijn zou ik dat wel durven, anders ben je je eigen hond ook kwijt als je op die toeter drukt. Echter, de wolf is zo slim die leert binnen no time dat zo’n gastoeter ook niks uithaalt.
Horseloverl schreef:Ziet er voor mij uit als pure wanhoop van de wolf. Las een bericht dat hij er niet goed uit zag. Vanuit mijn oogpunt dus gewoon zo simpel mogelijk prooi proberen te pakken. Vind het in en in triest voor zowel de wolf als de honden. En nee ik ben niet pro wolf maar wel pro fijn leven voor elk dier. Als het wanhoop pogingen zijn van die wolf zouden ze hm af moeten schieten
jobamara schreef:Hannanas schreef:Goh wat sneu. Las op Facebook dat de gepakte hond van vanmorgen meerdere inwendige bloedingen had/heeft en een geperforeerde luchtpijp. Hoop echt dat de hond er bovenop komt.
Mis wel advies vanuit deskundigen op landelijke tv, wat kun je nu het beste doen. Wegjagen etc. Stel nou dat je zo’n gastoeter meeneemt. Met de hond aan de lijn zou ik dat wel durven, anders ben je je eigen hond ook kwijt als je op die toeter drukt. Echter, de wolf is zo slim die leert binnen no time dat zo’n gastoeter ook niks uithaalt.
Wow flinke verwondingen, luchtpijp perforatie klinkt zeer slecht. Maar nag ik vragen waar je dit hebt meegekregen?