[VOLG] Het tij keren, kan dat?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

-Namiro-

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-24 11:51

De gang is echt prachtig geworden!! Zo zie je maar weer dat hard werken en doorzettingsvermogen loont! _/-\o_

Leuk filmpje weer en wat ben ik jaloers op die temperaturen bij jullie!!! {:} 8-)

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-24 11:55

-Namiro- schreef:
De gang is echt prachtig geworden!! Zo zie je maar weer dat hard werken en doorzettingsvermogen loont! _/-\o_

Leuk filmpje weer en wat ben ik jaloers op die temperaturen bij jullie!!! {:} 8-)

Dank je over de gang. Als je er niet met je neus bovenop ligt, is ie best aardig ja ;-) We zijn over het algemeen tevreden, maar als je alles van te voren weet, dan had ik hem op zand gevlakt, dik echt natuursteen erin gelegd en dat gevoegd. Maar er was iets met kosten ... Erwin moest nu ook wat mopperen omdat hij het voegmiddel zo duur vindt en de ene na de andere zak erin verdwijnt. Van die dingen, als je alles van tevoren weet, dan waren we met natuursteen sneller klaar geweest en ook goedkoper. Ach ja, het houdt ons van de straat.

Wees maar niet jaloers, het is nu iets van 19 graden, maar gevoelstemp is veel kouder want geen zon en een beetje wind. Raar weer. Zal wel weer gaan donderen de komende dag.

Tinka

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-24 14:51

Erg mooi geworden die vloer.
Die padden hebben wij ook, maar piepen toch iets anders. De 1e nacht dat we hier sliepen dachten we ook dat het iets mechanisch was.
Hier nu lekker in het zonnetje, helder blauwe lucht en ruim boven de 20 graden.

Monique1963

Re: [VOLG] Het tij keren, kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-24 15:05

Dank je.

Hahaha, bij jouw spreken die padden Tarns, bij mij Gers.

Het is hier wisselend bewolkt en waterig zonnig.

Tinka

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-24 15:23

Gisteren heeft het hier bijna de hele dag, avond en nacht geregend, en anders wel mist. Vandaag echt super lekker weer, tenminste niet zo warm, dat wordt het komende dagen wel.

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-07-24 15:43

Ja het gaat hier ook heel warm worden de komende dagen, maar het blijft bewolkt

Muga

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-24 15:50

Ik heb weer genoten van je filmpje! Erwin die de dieren uit de stenen de tijd geeft om wakker te worden en ze rustig even filmt... ik was gillend weggerend haha.

Die kikkers moeten nog even toon leren houden, in de leer bij Erwin misschien?

De gang is echt heel gaaf geworden. Je hebt eer van je werk en je stippen!

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-24 18:46

Muga schreef:
Ik heb weer genoten van je filmpje! Erwin die de dieren uit de stenen de tijd geeft om wakker te worden en ze rustig even filmt... ik was gillend weggerend haha.

Die kikkers moeten nog even toon leren houden, in de leer bij Erwin misschien?

De gang is echt heel gaaf geworden. Je hebt eer van je werk en je stippen!

Dank je Muga, en insecten en zo als je buiten woont, dan heb je er maar mee samen te leven ;-) Helaas zijn we wel allebei geprikt door die soort wespen, niet van dat nest, maar van andere nestjes. Ik heb een nestje dood moeten spuiten dat in de slingerbel was gaan zitten. Ik slingerde eraan om Erwin te roepen en ik werd in mijn pink gestoken. Gelukkig geen paarse reactie zoals vorige keer. En ze zitten ook in de schriklintrollers van de flexibele openingen. Dat hebben we dichtgekit. Tja.

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-24 19:07

Ik heb eens een wespennest gehad dat besloot in een handvat van de kruiwagen te willen wonen. Ook niet zo handig. Dierenlogica en de mensenwereld gaan soms lastig samen.

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-07-24 19:10

tamary schreef:
Ik heb eens een wespennest gehad dat besloot in een handvat van de kruiwagen te willen wonen. Ook niet zo handig. Dierenlogica en de mensenwereld gaan soms lastig samen.

Ja, dat. Spannende kleine donkere holletjes ideaal voor insecten. Ik respecteer het zoveel mogelijk, probeer eromheen te leven, maar soms kan dat gewoon niet.

joey2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-24 07:42

Oei de steken kunnen flink pijnlijk zijn.
Vorig jaar stak mijn hond zijn neus in n hol in de grond bleek dat het n wespenhol te zijn.
De hond zat vol met wespen , uit instinct ging ze rollen over de grond . Ik probeerde ook wespen van haar af te slaan.
Ik wist ook dat we zo snel mogelijk weg moesten van hun hol. Dus de hond maar opgetild en weg gerend.
We waren beide n paar keer gestoken. Maar gelukkig geen erge reacties op de steken gehad.

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-07-24 11:45

Wauw, dat is wel erg eng ja, dat je je hond zo moet optillen en met wespen achter je aan, moet rennen. Brrr. Ik vind het altijd ongelooflijk hoe zo'n klein beestje met nog veel minder gif, zoveel kwaad kan doen. Een van de minder leuke dingen van de natuur, maar wel heel bijzonder.
Maar hopen dat het voor iedereen een wespensteekvrije zomer wordt.

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-24 22:11

manja39

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-24 21:43

Geweldig weer de rondleiding door Frankrijk. En idd wel heul erg smal. Spannend hoor om daar met de camper over te rijden.

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-07-24 21:52

Hi Manja, ja het was ernstig smal, maar wel supergaaf en zooo prachtig. Ik hoop idd dat ik met mijn filmpjes anderen kan laten meegenieten en inspireren.

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-24 23:58

Dank voor de mooie beelden van de reis en de Pyreneeën. Geweldig! Ik heb er zeker van genoten.

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-24 00:23

Dank je Muga, fijn dat je ervan kon genieten. Ik heb ongeveer 4 uur filmmateriaal hahaha, of 4 dagen dashcam ... Maar dit waren de highlights

-Namiro-

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-24 07:37

Zo.. mijn maandagochtend begonnen met een mini-vakantie *\o/* superleuke beelden!

Van harte gefeliciteerd met jullie jubileum! Op naar de volgende 36 jaar! **\O/**

En Geocaching! Leuk hè! Doe ik zelf ook.. brengt je op de mooiste plekjes.

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-24 08:07

-Namiro- schreef:
Zo.. mijn maandagochtend begonnen met een mini-vakantie *\o/* superleuke beelden!

Van harte gefeliciteerd met jullie jubileum! Op naar de volgende 36 jaar! **\O/**

En Geocaching! Leuk hè! Doe ik zelf ook.. brengt je op de mooiste plekjes.

Hey wat grappig dat jij ook Geocachet. Ja we zijn ermee begonnen toen we een jaar of 9 in Frankrijk woonden in maart 2009 meen ik of rond die cours. Een paar jaar redelijk fanatiek geweest, verslaafd zelfs, maar als ze in je omgeving "op" zijn, vonden we dat we te ver moesten gaan rijden en dat wilden we om meerdere redenen niet. We vonden het ook minder leuk worden met serie caches die alleen eigenlijk geplaatst worden om nummertjes te scoren. Dus toen werd het een vakantieding.

En sindsdien gebruik ik het eigenlijk alleen nog maar om naar onverwachte cultuur gebracht te worden. We loggen ook niet meer op Geocaching, maar alleen in het logboek. Deze laatste vakantie hebben we zelfs geen moeite gedaan om de caches zelf te vinden bij een meer en bij dat badhuis. Te veel muggles en het ernaar toe geleid worden en te genieten van wat je ziet is al voldoende.

We hebben wel een travelbug op de camper nog steeds. En er zijn ook travelcoins van ons nog aan het reizen, maar die komen niet verder, ik vermoed dat ze gejat zijn. Waren specials. We hebben zelf ook nog een aantal geocaches. We hebben een stuk of 4 earthcaches en eentje daarvan loopt nog steeds erg goed. De andere worden erg weinig bezocht. Zijn allemaal in Spanje. We hebben ook nog wat fysieke caches, maar die liggen bij ons eerste huis in Frankrijk in de buurt en die hebben dringend onderhoud nodig, maar die liggen op eilanden in een meer en die worden zo weinig gevonden, dat andere cachers geen moeite doen om te vervangen.

Cache jij ook in het buitenland?

Afijn on topic, het paardenvrouwtje, Mégane heet ze, van de autospiegels, benaderde ons gisteren of we misschien een oplossing wisten voor een mislukt hek, in de vorm van lassen. Dus we zijn even wezen kijken. En ik heb haar hengsten gezien. Poeh. Mager vond ik. Nu zijn ze allebei in de groei de een is een tinkerhengst van 3 jaar die nu al 155 is en nog 10 cm moet groeien, de ander is een Iberische zwarte een kruising van PRE en nog wat en ook niet al te vet. Beide kennen alleen nog maar grondwerk. Dus met haar samen gaan rijden zit er nog niet in. Ik denk ook niet dat het handig is om hengsten rondom onze merries te hebben, dus vooralsnog blijft het bij kletsen. Ook leuk ;-)

-Namiro-

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-24 12:56

Oh wat leuk dat jullie ook eigen caches hebben! Dat heb ik nooit gedaan.

In verband met tijdgebrek is cachen nu voornamelijk een vakantieding geworden. Ik vind het leuk om minimaal 1 cache te zoeken bij een plaats waar we op vakantie zijn. Zo wordt het een soort logboek van waar we allemaal geweest zijn.

Jammer van de travelcoins!! Misschien gevonden door muggles en meegenomen.. of toch door cachers die ze vervolgens kwijtraken of vergeten.. zonde in ieder geval!!

Jammer dat het rijden er dus niet inzit met de nieuwe paardendame! Waren de paarden wel goed verzorgd?

balance
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-24 20:08

Ik heb het opgegeven maar vond geocachen ook erg leuk.
Leuk filmpje weer en een aparte anekdote over de kat over de brug zeg.

joey2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-24 20:52

Prachtig filmpje weer. Heerlijk dat we zo kunnen meegenieten.

Jammer dat samen rijden er ( voorlopig) niet in zit.
Ze blijven ook hengst ?

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-24 20:56

-Namiro- schreef:
Oh wat leuk dat jullie ook eigen caches hebben! Dat heb ik nooit gedaan.

In verband met tijdgebrek is cachen nu voornamelijk een vakantieding geworden. Ik vind het leuk om minimaal 1 cache te zoeken bij een plaats waar we op vakantie zijn. Zo wordt het een soort logboek van waar we allemaal geweest zijn.

Jammer van de travelcoins!! Misschien gevonden door muggles en meegenomen.. of toch door cachers die ze vervolgens kwijtraken of vergeten.. zonde in ieder geval!!

Jammer dat het rijden er dus niet inzit met de nieuwe paardendame! Waren de paarden wel goed verzorgd?

Ja, de paarden waren gezien het feit dat ze pas 2 maanden hier wonen, goed verzorgd. Ze krijgen duidelijk voorrang op alles, ze hebben een geweldig heining neer laten zetten van schapengaas met 4cm schriklint. Boxen met poetsplaats en douche staan op de planning. Het stukje bos dat ze erbij hebben gaat dienen voor seizoensbegrazing en voor de natuurlijke trails. Ze hadden ook een erg lieve en supergoed afgerichte hond. Dat geeft wel vertrouwen.

Dat is leuk dat je zo een soort log bijhoudt van al je vakanties.

Als je een keer in Frankrijk of Spanje op vakantie bent, moet je het maar zeggen, misschien zit je wel in de buurt van een van onze geocaches. Het zijn er maar een paar hoor.

De travelcoins zijn waarschijnlijk gewoon gepikt door geocachers. Het waren echt heel erg mooie die voor speciale gelegenheden worden uitgegeven en die worden verzameld door geocachers. Tja. Flauw, maar ja. We hadden er eentje gedropt in Gibraltar en de opdracht was om hem naar de noordkaap te laten reizen. Maar ik denk dat sommige mensen niet weten waar dat ligt, want hij ging compleet de verkeerde kant op en is nu pleite.

balance schreef:
Ik heb het opgegeven maar vond geocachen ook erg leuk.
Leuk filmpje weer en een aparte anekdote over de kat over de brug zeg.

O wat grappig dat jullie het ook gedaan hebben. Wie weet pak je het wel weer eens op, gewoon eentje of zo.

Ja, vreemde mythes gaan daar rond. Er zijn in Frankrijk enorm veel antieke bruggen die Pont du Diable heten. Allemaal hebben ze wel een bepaalde mythe, heel bijzonder.

joey2010 schreef:
Prachtig filmpje weer. Heerlijk dat we zo kunnen meegenieten.

Jammer dat samen rijden er ( voorlopig) niet in zit.
Ze blijven ook hengst ?

Dank je voor het compliment op het filmpje, het was een fijne tijd, maar 2 dagen weg en een heen- en terugweg, maar het voelt als weken.

De paarden blijven hengst. De tinker heeft papieren en daar wil ze zeker een veulen van zien komen. Ze zegt omdat ze niet gedekt hebben dat ze heel lief met merries zijn, ze hebben ook op pensionstallingen gestaan met merries.

Hier gaan we van de ene wespenprik naar de andere. Erwin in zijn arm, ik in mijn hand, nek, kin. Gaat lekker. Ze zitten overal die kleine nestjes, toch maar weer een spray gekocht. Triest, maar ik kan niet eens aardbeitjes plukken, er zit daar een nest in de grond. Erwin heeft met graven met Pelle ook nesten verstoord en had ze in zijn cabine. Not funny.

De dazen vieren feest ook nog eens. Niet die kleintjes maar die supergrote, Tabanus sudeticus, Prisca kwam daarstraks hard om hoog galopperen, maar hij bleef gewoon bij haar, dus gaan sprayen en proberen hem te meppen, maar dat lukte niet eens, zo slim.

balance
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-24 21:23

Oeh, dazen zijn zo lelijk. Ik ben er zelf bang van. Ook van wespen trouwens. Ik was aan de slag met de bosmaaier, gras stond wel meer dan twee kontjes hoog. Ik zag verschillende gaten in de grond maar heb gelukkig geen wespen gezien.
Ja, gek is dat hè? Je hoeft er echt maar een paar dagen op uit te trekken om echt een vakantie gevoel te krijgen.
Fijn om te zien dat de hengsten er zo goed bijstaan. Het zijn toch vaak echte slungels, die twenters.

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-24 22:23

Tja, arme beesten kunnen er ook niets aan doen dat ze moeten steken om te overleven, maar tja.

Ja heerlijk er zo echt helemaal uit zijn.