[centraal] Een nieuw paard kopen Deel XII

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

urobi

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-13 18:41

Seven schreef:
top urobi, is het opgestuurd voor de prok?

Ik herken het gribaldi oog inderdaad in die merrie Nicole, mijn dame heeft het zelfde oog en uitstraling.

Ik denk dat faline ook wel kritisch mag zijn met de prijsklasse waarin ze zoekt, maar ben het er wel mee eens dat een dier zo anders kan ogen op sommige fotos.

Ja ze sturen het op, ik weet alleen niet wanneer ze het beoordelen aangezien vorige week de commissie bij elkaar geweest is.

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-13 18:45

De woord keuze is misschien niet handig nee, ik zag ergens ook een post over at als die boerenknol := terwijl ze helemaal geen mega grove merrie is. Een oordeel is er snel met 1 foto beoordelen kun je pas als je het dier hebt gezien :D

Dat werkwillige hebben ze allemaal wel volgens mij daar moet je wel mee omkunnen gaan, kan ook zeker tegen je werken.
Deken klinkt goed ben benieuwd wil 2 anderen hebben die ik nu heb bevallen me niet zo :=

Gaat vast goed komen met die prok, ben benieuwd

NWDynamite

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-13 18:47

Nou sorry hoor maar ik speculeer niet dat ze afgekeurd is of ziek is of ongeschikt of wat dan ook, dingen die hier wel door anderen worden gezegd in dit topic. Ik zeg alleen wat ik zie en wat ik vind. Als iemand mij gaat afbranden in 'de paardenwereld' omdat ik vind dat een paard een mega hoofd heeft in verhouding tot het lichaam dan is diegene raar bezig en niet ik. Ik zeg alleen wat ik zie, klaar.

OdiEtAmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-13 18:50

Een mening is toch een mening?
Als iemand het een 'mega hoofd' vindt, prima toch? Moeten ze lekker zelf weten.

Ieder zijn smaak.
Er zullen vast ook mensen zijn die mijn paard maar een raar beest vinden. :')

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-13 18:54

Mosh schreef:
Ik vind het nogal respectloos overkomen. Je schrijft namelijk niet groot hoofd maar Mega. Je moet een beetje oppassen met wat je schrijft, daar maak je niet echt vrienden mee en het paardenwereldje is klein.

Als je door zo'n opmerking al van de kaart bent, zegt dat wellicht meer over die persoon dan van degene die gewoon een mening ventileert.

Zoals al eens eerder gezegd, je mag hier blijkbaar alleen een mening ventileren die anderen welgevallig is....

Nynke1

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-13 18:56

Mosh schreef:
Ik vind het nogal respectloos overkomen. Je schrijft namelijk niet groot hoofd maar Mega. Je moet een beetje oppassen met wat je schrijft, daar maak je niet echt vrienden mee en het paardenwereldje is klein.

Overdrijven is ook een vak, tsjonge. Ik had die vos ook al gezien. Op de eerste foto denk je; gave bok. Bij de 2e foto vond ik haar al een stuk minder aansprekend en daar lijkt haar hoofd inderdaad groot en niet mooi. Dat is een mening, om dan te gaan zeggen dat je moet oppassen met wat je schrijft en daar geen vriendin mee maakt in het paardenwereldje slaat echt helemaal nergens op.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-13 18:59

Nynke1 schreef:
Mosh schreef:

Overdrijven is ook een vak, tsjonge. Ik had die vos ook al gezien. Op de eerste foto denk je; gave bok. Bij de 2e foto vond ik haar al een stuk minder aansprekend en daar lijkt haar hoofd inderdaad groot en niet mooi. Dat is een mening, om dan te gaan zeggen dat je moet oppassen met wat je schrijft en daar geen vriendin mee maakt in het paardenwereldje slaat echt helemaal nergens op.

Idd, je maakt met wel meer dingen geen vrienden, maar de meeste geven weinig om een mening van een onbekend iemand. :)

NWDynamite

Re: [centraal] Een nieuw paard kopen Deel XII

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-13 19:03

We gaan beetje langs elkaar heen, heb niet goed gelezen. (Dankzij pbtje :D)

Mosh

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-13 19:26

Ik ben helemaal niet van de kaart. Maar je mening geven is niet zomaar alles naar buiten pleuren en andere mensen daarmee op het hart trappen. En dat je het nog normaal vind zegt denk ik wel iets over de kennelijk asociale wereld waarin je leeft.

Gatverdamme wat is dit een smerig en ongezellig forum geworden in de afgelopen 10 jaar :n Eigenlijk wil ik daar niet eens meer mee geassocieerd worden :r
Zo, ik heb mijn zegje gedaan. Ik hoop dat de mensen die wel op een nette manier over andermans paarden kunnen praten een fijn paard vinden :)

NWDynamite

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-13 19:32

Hahahahaha, er wordt alleen gezegd dat het lijkt alsof het dier een mega hoofd heeft en jij vind dat daarme iemand op zn hart wordt getrapt en dat degene die dat zegt in een asociale wereld leeft. Je gaat een beetje ver imo.

urobi

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-13 19:33

ik zie dat we weer op hetzelfde zijn geeindigd als een paar bladzijdes terug.Iedereen mag een mening geven over een paard maar ik vindt wel dat het soms net iets anders uitgedrukt kan worden als je iets negatiefs van een paard vindt op een foto kan een paard heel anders overkomen dan in het echt.Dit topic gaat over mensen die paarden zoeken en sommige willen een mening horen over een eventueel kanshebbend paard dan mag iedereen een mening geven op een nette manier aangezien er toch mensen zijn die het verkeerd kunnen op vatten.Soms kan de bewoording net iets anders geformuleerd worden.

NWDynamite

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-13 19:35

Er wordt alleen gezegd 'een mega hoofd' en 'een groot hoofd'. Er wordt niet gezegd of het lelijk is of niet of dat het dier spuuglelijk is.

BSSK

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-13 19:41

urobi schreef:
ik zie dat we weer op hetzelfde zijn geeindigd als een paar bladzijdes terug.Iedereen mag een mening geven over een paard maar ik vindt wel dat het soms net iets anders uitgedrukt kan worden als je iets negatiefs van een paard vindt op een foto kan een paard heel anders overkomen dan in het echt.Dit topic gaat over mensen die paarden zoeken en sommige willen een mening horen over een eventueel kanshebbend paard dan mag iedereen een mening geven op een nette manier aangezien er toch mensen zijn die het verkeerd kunnen op vatten.Soms kan de bewoording net iets anders geformuleerd worden.

_/-\o_
Ik ging hetzelfde zeggen. Ik volg het topic ook mee, maar zo'n aantal bladzijden discussie is allesbehalve leuk om lezen.
Zo dingen kunnen ook via pb besproken en opgelost worden.

Terug on topic: Mocht er iemand interesse hebben in een goed springpaard, een vriendin van me heeft een fantastische ruin te koop.
Even wat meer info :
Stamboek Westfalen
Afstamming (Contender x Pilot)
Geboortejaar 2001
1.70 hoog en bruin van kleur
Het is een ongelofelijk lieve ruin, springt super en heeft tevens genoeg capaciteiten om als all rounder gebruikt te worden.
Hij is RX en klinisch goedgekeurd voor de sport. Gaat alleen naar een goede thuis waar hij de aandacht krijgt die hij verdient.

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-13 19:42

Laten we het daar maar bij houden, ieder zn mening geen probleem lijkt me :D

knetterhard

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-13 20:13

Leven en laten leven :D

Ik vond het ook geen erge opmerking en de paardenwereld is nou eenmaal een hard wereldje :j
Ik heb vanmiddag foto's gemaakt, moet nog even kijken hoe ze zijn geworden :+

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-13 20:19

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-13 20:24

ikke schreef:
Nynke1 schreef:

Ik zie de prijsindikatie van die paarden eerlijk gezegd niet onderbouwd door het bijgeleverde beeldmateriaal. Iemand die me dat nu eens uit kan leggen, wat ik dan anders zou moeten zien?

Geen idee. Van die 2e, die grijze :D, zou ik wel een filmpje willen zien, maar die hebben ze jammer genoeg niet. Die andere twee is niks mis mee, maar ik zie idd niet in waarom ze in die prijsklasse vallen. Belofte/verwachting waarschijnlijk?

Van dezelfde adverteerder als die 2e:
http://www.sporthorses.nl/advertentie/5 ... O8HYKyoTAk

Als ik op zoek was, zou ik die 2 wel willen bekijken daar.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-13 20:30

Ik denk op basis van de foto's en filmpje ook niet dat het geen goede paarden zijn, maar ik zie toch ook niet waarom die paarden bovengemiddeld geprijsd zouden moeten zijn.
Dat is toch mede waarom je goed beeldmateriaal bijvoegd; om de prijsindikatie te onderbouwen. Het beeldmateriaal is best goed..........

Nynke1

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-13 20:30

Ikke: Bij die jonge paarden zal het een stuk verwachtingswaarde zijn en die 10 jarige merrie niveau en predicaten.

Al denk ik dat die geschoren zwarte geen hele aparte beweger zal zijn gezien zijn prijsklasse, maar vind hem zo vanaf de foto wel leuk.

Nynke1

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-13 20:35

ikke schreef:
Ik denk op basis van de foto's en filmpje ook niet dat het geen goede paarden zijn, maar ik zie toch ook niet waarom die paarden bovengemiddeld geprijsd zouden moeten zijn.
Dat is toch mede waarom je goed beeldmateriaal bijvoegd; om de prijsindikatie te onderbouwen. Het beeldmateriaal is best goed..........

Wat vind jij van die vos dan? Mij lijkt dat wel een fijn paard. Zie het M niveau er op dit filmpje niet vanaf maar dat maakt mij dan weer niet zo veel uit. Beetje kort voorbeen maar vind wel dat ie fijn beweegt. Ze laten in het filmpje niet veel bijzonders zien, dus zou je er op moeten gaan zitten en gaan voelen. Denk dat dat best wel een aparte kan worden als hij meer kracht en balans heeft en gaat 'zitten'.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-13 20:38

Nynke1 schreef:
ikke schreef:

Wat vind jij van die vos dan? Mij lijkt dat wel een fijn paard. Zie het M niveau er op dit filmpje niet vanaf maar dat maakt mij dan weer niet zo veel uit. Beetje kort voorbeen maar vind wel dat ie fijn beweegt. Ze laten in het filmpje niet veel bijzonders zien, dus zou je er op moeten gaan zitten en gaan voelen. Denk dat dat best wel een aparte kan worden als hij meer kracht en balans heeft en gaat 'zitten'.

:j En over die zwarte merrie denk ik dat je gelijk kan hebben, ik denk er hetzelfde over.

Marus

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-13 20:39

Ik zit nu al in spanning :brr: .....
Heb achter de Houston aangebeld, maar er zijn nogal wat gegadigden :( .
Ik heb gevraagd wanneer ik zo snel mogelijk kan komen kijken, morgenavond!! Maar hij wist niet of degene dan aanwezig was om haar voor te rijden. Hij houd verder niet vast, verkocht = verkocht,

ladyrosa

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-13 20:39

Vanaf juli heb ik plaats voor een eigen paard, maar ik ben nu alvast wat aan het rondneuzen, misschien dat jullie de ogen ook alvast een beetje open willen houden?

Waar het paard aan moet voldoen:
- Ruin of merrie
- tussen de 6 en 14 jaar
- MOET SUPER BRAAF ZIJN (mijn moeder is sinds kort ook begonnen met lessen en zij moet er ook op kunnen. Het paard mag best als er wat moeilijkere worden gevraagd iets voorwaatser zijn, maar liever flegmatiek als sensibel)
- het liefst een beetje stevig gebouwd, stokmaat maakt niet echt uit, als hij/zij maar wel minimaal 1.60 is (ik ben zelf namelijk 1.83)
- dressuurniveau minimaal L, dus ook een beetje wedstrijdervaring
- klein sprongetje en buitenritje kunnen maken zou fijn zijn
- trailer-, hoefsmid- etc mak
- kleur/ras enz maakt niet uit
- geen gebreken/(stal)ondeugden

ooh ja en vrijheidsdressuur (nog geen ervaring mee, maar sta ik voor open) en lol met je knol vind ik ook leuk :D

yvet31

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-13 20:43

meld mij!
net me paardje verkocht jammer genoeg.
Maar opzoek naar een andere, zondag even kijken (:
gelukkig staat me paardje wel op een fantastisch plekje.