Praat jij tegen je paard?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Praat jij tegen je paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-09-09 22:30

ik vandaag, kwam met een sappig appeltje bij mn paard : * har strondhommeltje heb je daar weer een lekkere stinkdrol neergelegd dan ja, dat komt van die sappige appeltjes waar jij altijd zo'n lelijk smoelwerk van krijgt he ja * en mn paard keek me echt zo aan jaaa baasje met een lekker appeltje was ze toch lief

Lunapoes

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-09 13:24

ik praat de oren van haar hoofd af, haha als iemand ooir iets van mij wil weten moeten ze mijn paard ondervragen, die weet meer dan mijn eigen vriend.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-09 13:27

haha ja mijn peerden weten ook alles van me, als die konden praten en iets door konden vertellen nou...hahahhaa maar als ik iets aan t vertellen ben zie je ze ook echt luisteren :) vooral de kleine shet van me vind t heel interessant wat ik allemaal te vertellen heb hahaha

vickylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-09 22:09

ik praat ook tegen me paard .
als ze iets spannend vind aai ik haar en zeg lieve dingen .
dan vind ze het best en loop weer achter me aan :D

gummie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-09 08:29

Ik praat iedere dag ontzettend veel tegen mijn paard, en als gevolg daarvan praat hij ook tegen mij. Klinkt stom, maar ik kan verschillende geluiden van hem herkennen: goedemorgen, ik wil eten, ik wil drinken, etc. de ene keer hinnikt hij, de andere keer knort hij... En dan kan ie echt een heel verhaal houden. Zo leuk! Onze oude merrie, die 24 jaar bij ons is geweest en 32 jaar oud is geworden (helaas inmiddels overleden) deed precies hetzelfde. Ik denk echt dat je door te praten met het dier een betere band opbouwt en dat je echt communiceert met elkaar!

Overigens: als hij in de wei staat en ik roep hem, dan roept hij ook altijd terug *D

Leonyr

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-09 15:44

Ik praat eigenlijk altijd tegen mijn paardje.
Aangezien hij soms nogal gespannen is, en hij altijd kalmeert wanneer hij mij stem hoort.
Wanneer ik praat, kan ik zelf ook ontspannen, en ik praat meetsla ook gewoon kalmerend.
En dat helpt bij Ricky echt :)

Niien_S

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-09 15:51

Ik praat ook wel tegen mn paardje, gewoon als ik aan het poetsen ben of tijdens het rijden als het goed gaat, maar ook als ze bijv. erg vervelend doet.

humid

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-09 16:21

Ja, ik communiceer ook door middel van praten. Dat werkt echt heel goed als je een band met ze wilt opbouwen. Je moet vooral niet schreeuwen, wat wel vaak gebeurd in de springsport, waar ik in zit. Dat is echt niet goed voor je paard.

Allejandro

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-09 20:45

Schreeuwen heeft nog nooit gewerkt. :)
Stem verheffen daar in tegen wel :D
Ik praat ook altijd met mijn paardjes en als ik mijn stem verhef weten ze precies hoe laat het is. (en dat betekend dat de grens dichtbij is en ze zich wel "gedragen" ) :) :)

Marjolein29

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-09 21:09

Ik praat tegen mijn paard, hond, planten, cavia's, tv, computer en het meest verontrustende is dat ik ook tegen mezelf praat.

Ik ben heel gelukkig hoor, maar ik word nog weleens vreemd aangekeken als ik 'goedemorgen druifje' zeg tegen mijn kleine blauwe autootje.haha.

Marjolein.

_Luuc_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-09 12:43

hahah...die is wel grappig hoor. 'goedemorgen druifje' :P
Maar goed, ja ik praat ook tegen mijn paard en alle andere dieren. Maar ook in stilte, denken de dieren goed met je mee ;)

sporten

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-09 12:48

jazeker praat altijd naar onze paarden

vooral met rijden

kan ook zien dat zelf ook fijn vinden

Misslolliex

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-09 21:10

je krijgt je paard rustiger door te praten wat je doet (bij het begin) of als die schrikt dat het goed is balablba

Zitosh

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-09 00:50

Ik praat ook wel tegen de paarden die ik rijd, hoe raar mensen me mogen aankijken.. :P

luciene

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-09 16:13

ik wel voel ik me zelf beter bij en stelt me paard ook meer gerust

UvantesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-09 12:24

Op de poetsplaats soms, of als ik hem knuffel. :o

En tijdens het rijden als hij wat goed doet zeg ik zachtjes 'braaf'

of als ie stout is 'eh eh' ofzo? xd

diana1

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-09 12:30

Ik praat vaak tegen mijn paarden. Als ik 's ochtends ga voeren is het: goedemorgen meissies....en als ik bij hun in de buurt of met hun bezig ben hebben we vaak genoeg te "babbelen" :D gezellig.

Anders_Amigo

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-09 17:51

Ik praat opzich best veel met me paard. Ik merk dat ze ook rustiger word als ik met dr praat ( als ze zo druk is )

EAW

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-09 22:17

Ik kan me niet voorstellen dat het slecht kan zijn om met je paard te praten, het wordt toch routine voor je paard, iets vertrouwelijks , dus als er dan iets engs aan komt en jij begint te praten over je nieuwe kamerplant is hij gerustgsteld:'
het baasje doet iets uit de routine, dus er zal wel niks aan de hand zijn.
Dat denk ik ;)

Bruintje_87

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-09 09:43

Ik praat heel veel tegen mijn paard, bijna de hele tijd :D
Zelfs onder het rijden vaak nog.

Ik kan mijn paard door middel van mijn stem ook goed gerust stellen, laten merken als ze iets doet wat ze niet mag, of juist laten merken dat ze iets goed doet.

Ik zelf ben van mening dat het wel belangrijk is dat je veel praat met je paard, een band opbouwen, en hem leren vertrouwen op je stem.

Mijn moeder zegt welleens voordat we gaan rijden, denk erom Annebell, goed je best doen anders ga je naar de slager (aan grapje natuurlijk he ;) )
En als Annebell dan goed loopt, zegt ze welleens voor de grap, zie je wel dat dat helpt! :D

Saleisha

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-09 17:20

Ik praat ook heel veel! onder het rijden, tijdens borstelen,altijd eigenlijk. dan heb je voor mijn gevoel meer contact met je paardje.
Kben het wel met Noortje_44 eens!

:)

TheMagicLine

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-09 17:56

Wij praten heel veel met alle paarden/veulens :D

maxfrits

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-09 18:52

Ik denk dat er maar weinig mensen zijn die niet met hun paarden praten.
Ze reageren ook echt op je en dat maakt het alleen nog maar leuker om met paarden om tegaan.

_Marianne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-09 21:57

Ik praat ook tegen mijn paard :o
Tja het gaat gewoon automatisch bij mij als ik bij iemand of een dier in de buurt ben. Heeft ook een vertrouwend gevoel voor het paard denk ik. En ja gewoon, dan heb je om iemand tegen je te babbelen en hij kan het toch niet verder vertellen :D

Miss_meee

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-10-09 17:26

J ik praat alleen maar tegen mijn paard :-) Hij reageert er prima op dus :-)