Zou jij je paard wegdoen voor 1 miljoen?

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

KarinvdM

Re: Zou jij je paard wegdoen voor 1 miljoen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-07 16:28

Nadya schreef:
ROFL ROFL Haha! (En dat zegt een studentje? Ik ga al wat langer mee. Tong uitsteken )
Aan zulke ontzettend domme posts ga ik mijn energie niet spenderen. De groeten.

Nou ja zeg, moet dat nou zo?? Rolleyes

Je hebt mijn vraag nog niet beantwoord.

KarinvdM schreef:
Waarom hoef jij je daar geen zorgen om te maken??

Venetia

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-07 16:39

Nadya schreef:
Venetia schreef:

Jij bent wel erg overtuigd. Laten we dat maar op onervarenheid met paarden gooien. Want iedereen die langer met paarden omgaat (en met meer dan één) weet dat het zo simpel gewoon niet is.

ROFL ROFL Haha! (En dat zegt een studentje? Ik ga al wat langer mee. Tong uitsteken )
Aan zulke ontzettend domme posts ga ik mijn energie niet spenderen. De groeten.

Grappig trouwens om te zien dat mijn vermoeden inderdaad de juiste is. Leeftijd zegt niks over de ervaring met (bloed-)paarden. In je profiel blijkt niets, maar dan ook niets van enige ervaring met zogenaamde bloedpaarden.

Als je kiest voor een uitdaging, een moeilijker maar kwaliteitsvoller paard, dan heb je grotere kans dat het niet klikt qua rijden, terwijl je op stand een super band hebt en hij overal achter je aan loopt. Rijden is niet hetzelfde als omgang.
Zit je echter goed met het kwaliteitsvollere paard en passen de karakters wél perfect bij elkaar in het rijden, dan ben je iedereen ook gelijk 5 stappen vooruit.

Met rijden bedoel ik trouwens niet een rondje stappen en klaar. Dan bedoel ik echt intensief aan de slag.

Toogfilosoof

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-07 17:14

rebeltje schreef:
Ik denk dat er weinig mensen zijn die voor 1 miljoen hun paard niet weg doen. Wat er nu ook geschreven wordt.. Maar.. ik denk dat er nog minder mensen zijn die ooit een bod krijgen..

Hoe kan je nou voor iemand denken?Jij zult nooit weten wat anderen doen met hun paard als iemand er 1 miljoen voor vraagt.Sommige mensen doen gewoon hun paarden niet weg.Tsja misschien raar om te horen maar het is wel degelijk zo.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-07 17:18

Ik ben het er ook wel mee eens dat klikken onder het zadel niets te maken hoeft te hebben met in de hand.

Met zanda heb ik in de hand een fijne band.
Hij vertrouwd me goed en het is een heerlijke knuffel.
Maar of dat onder het zadel ook zo zal zijn? Dat moet ik toch eerst afwachten vind ik Ja.

Ik heb ook wel eens paarden gereden waarop ik echt heerlijk kon rijden, maar aan de hand vond ik het helemaal geen leuke paarden.
Komt omdat ik wel van kroelen en poetsen hou, maar sommige paarden vinden dat niks. Hebben liever dat je met ze werkt en daarna gewoon weer met rust laat

Vala

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-07 17:37

Ook ik heb een voorbeeld gehad van een paard waar ik aan de hand wel mee overweg kon maar onder het zadel niet. Ik heb met dit paard heel veel les gehad in NH en dat deed ie perfect.
Zodra ik erop ging zitten was het weer als vanouds...
Je kunt er nooit maar dan ook nooit iets van zeggen vantevoren bij een jong paard.
En er is idd niks heroisch aan verongelukken met je paard. Dan kun je em beter wegdoen.(voor een miljoen Haha! )

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-07 18:22

Nadya schreef:
Nou, gelukkig maak ik me geen zorgen over of het straks qua rijden ook zo gaat klikken met mijn Sam.
En hoef ik dat soort beslissingen dus ook niet te nemen.

@Venetia; als je nou eens niet alles alleen maar op jezelf betrekt en eens goed leest wat ik gepost heb, dat zou een hoop venijnige posts schelen. Denk je niet? Clown
Jij begint met termen als 'onervarenheid' en je posts komen nogal denigrerend over (dan krijg je dit soort reacties terug van mij). Jammer.

Ik maak me idd geen zorgen over mijn band met Sam en mij qua rijden. Dat kun je, bij gebrek aan kennis over mij en Sammy, 'gebrek aan ervaring' noemen (in mijn profiel staat vooral wat nu speelt, niet mijn jarenlange ervaringen met diverse paarden), maar ik heb hele andere doelen met mijn paard dan jij met jouw zogenaamde kwaliteitsvollere paard(en). Ik durf mijn hand er voor in het vuur te steken dat Sam en ik een prima combi zijn. Dat jij daar niet van overtuigd bent, jouw probleem. Je kent mij en mijn paard niet en je weet niets maar dan ook niets over mij en mijn paardje en ons verhaal. Ik maak me in elk geval geen zorgen over en dat is het belangrijkste, want wij gaan samen verder.

En KarinvdM; ik had je graag willen antwoorden, maar gezien de toon in dit topic bedank ik. Daarbij is het ook iets heel persoonlijks en ik hou dat eigenlijk liever voor degenen die mij kennen in real life.
Laatst bijgewerkt door Twiggy2008 op 31-05-07 18:27, in het totaal 1 keer bewerkt

tOmmieliev

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-07 18:25

al onze paarden zijn meer waard dan een miljoen dus NEE

goeroe

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-07 18:29

tOmmieliev schreef:

Jouw profiel is gaaf. *LOL*

tOmmieliev

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-07 18:29

cool he

_rosita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-07 18:45

Venetia schreef:
_

...........een moeilijker maar kwaliteitsvoller paard..........
Zit je echter goed met het kwaliteitsvollere paard en passen de karakters wél perfect bij elkaar in het rijden....

.

is dit een nieuw woord? kwaliteitsvollere paard Vork of hoort dat zo in de paardensport en bij mensen die niet zomaar rondrijden, maar intensief aan de slag gaan? Clown

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-07 18:52

tOmmieliev schreef:

Als dat zo was zouden er vast wel meer arabieren fokkerijen zijn denk je ook niet?? Knipoog

Venetia

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-07 19:11

_rosita_ schreef:
Venetia schreef:
_

...........een moeilijker maar kwaliteitsvoller paard..........
Zit je echter goed met het kwaliteitsvollere paard en passen de karakters wél perfect bij elkaar in het rijden....

.

is dit een nieuw woord? kwaliteitsvollere paard Vork of hoort dat zo in de paardensport en bij mensen die niet zomaar rondrijden, maar intensief aan de slag gaan? Clown

Kwaliteitsvoller paard is correct nederlands Lachen

Kwaliteitsvollere paard is ronduit fout, maar dat heb ik gelukkig niet gezegd Knipoog

_rosita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-07 19:13

pardon? het is je eigen quote!

en een kwaliteitsvoller paard, wat moet ik me daar dan bij voorstellen?

Venetia

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-07 19:27

Let op de -e Knipoog

je moet je een paard voorstellen dat meer kwaliteit dan gemiddeld heeft. Maar dat lijkt me allemaal offtopic, het is perfect nederlands, de bedoeling lijkt me duidelijk!

_rosita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-07 19:30

ja als we toch gaan mierenn**Ken. let dan vooral even op je tweede stukje waarin wel degelijk kwaliteitsvollerE in voorkomt!

een paard met meer kwaliteit dan gemiddeld?
ik geloof dat ik blij ben dat ik van al die poespas niets moet hebben

Pollewoppy

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-07 19:45

Nadya schreef:
@Venetia; als je nou eens niet alles alleen maar op jezelf betrekt en eens goed leest wat ik gepost heb, dat zou een hoop venijnige posts schelen. Denk je niet? Clown
Jij begint met termen als 'onervarenheid' en je posts komen nogal denigrerend over (dan krijg je dit soort reacties terug van mij). Jammer.

Ik maak me idd geen zorgen over mijn band met Sam en mij qua rijden. Dat kun je, bij gebrek aan kennis over mij en Sammy, 'gebrek aan ervaring' noemen (in mijn profiel staat vooral wat nu speelt, niet mijn jarenlange ervaringen met diverse paarden), maar ik heb hele andere doelen met mijn paard dan jij met jouw zogenaamde kwaliteitsvollere paard(en). Ik durf mijn hand er voor in het vuur te steken dat Sam en ik een prima combi zijn. Dat jij daar niet van overtuigd bent, jouw probleem. Je kent mij en mijn paard niet en je weet niets maar dan ook niets over mij en mijn paardje en ons verhaal. Ik maak me in elk geval geen zorgen over en dat is het belangrijkste, want wij gaan samen verder.

En KarinvdM; ik had je graag willen antwoorden, maar gezien de toon in dit topic bedank ik. Daarbij is het ook iets heel persoonlijks en ik hou dat eigenlijk liever voor degenen die mij kennen in real life.

En toch ben ik het wel met Venetia eens. Misschien heeft ze zich niet zo heel handig uitgedrukt, wat op jou denigrerend overkomt, maar ik denk toch zeker wel dat er een heel verschil in zit wat voor type paard je hebt. Bij bloedpaarden heb je denk ik zeker wel meer kans dat het niet klikt. Deze paarden zijn over het algemeen toch veel gevoeliger, zijn minder nuchter, hebben een gecompliceerder karakter en je kan van te voren niet inschatten hoe het met rijden zal gaan.

Ik ben blij voor jou dat je je geen zorgen maakt. Is ook vast niet nodig. Maar wat Venetia ook zegt, er zit gewoon een heel verschil in een band/klik hebben met een paard onder het zadel of gewoon zo in de omgang. Een paard dat aan het werk moet kan heel anders zijn dan zo op stal.

Wat venetia denk ik met kwalitietsvol bedoeld is dat die paarden hoger in het bloed staan, paarden die net even iets meer hebben om goed te presteren in de sport. Wat maakt deze paarden kwaliteitsvol? Juist hun karakter...
Als je inderdaad zoveel ervaring hebt zoals je aangaf (je schreef ik draai al langer mee ofzo), dan had je i.m.o. toch kunnen begrijpen dat ze dit ongeveer bedoelde.

Ik heb ook even in jou profiel gekeken en jou paardje is toch een heel ander soort dan het type sportpaard. Dat kan je niet ontkennen. Over het algemeen zijn zulke type paarden vrij nuchter. Dat is absoluut niet negatief bedoeld, maar kan wel verklaren waarom jij alle vertrouwen in je paardje hebt en je geen zorgen maakt. Mooi toch? Vooral zo houden, want de kans is natuurlijk ook groot dat het wel klikt en dat gunt ook iedereen je lijkt mij Knipoog

maikeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-07 20:14

_rosita_ schreef:
ja als we toch gaan mierenn**Ken. let dan vooral even op je tweede stukje waarin wel degelijk kwaliteitsvollerE in voorkomt!

Als je de hele zin leest, dan is het correct geschreven. Maar we zitten hier niet op Nederlandse les gelukkig want als ik me moet gaan ergeren aan spelfouten her en der, dan kom ik niet meer aan lezen toe Clown

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-07 20:14

Pollewoppy; ik had het dus ook over mijn eigen paard (lees mijn originele post maar), hoor. Lachen
Niet over anderman's paarden. Maar blijkbaar voelde iemand zich ernstig aangesproken.

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-07 20:18

_rosita_ schreef:

Dank je wel, Rosita!
Ze gebruikt zelf ook het woord 'kwaliteitsvollerE'. Haha!
Goh, wat een kinderachtig gezeur weer. Gaaaap

En ik ben het met je eens. De kwaliteiten die zij in haar paarden zoekt, zijn niet bepaald de kwaliteiten die IK in een paard zoek. Ieder zijn ding, hoor, maar om dan meteen zo hoog van de toren te blazen over kwaliteitsvollerE paarden, tja...
Voor mij is Sam mijn alles (naast mijn gezin natuurlijk). Die nog steeds niet voor een miljoen weggaat. Tong uitsteken

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-07 21:03

Nadya schreef:
_rosita_ schreef:

Dank je wel, Rosita!
Ze gebruikt zelf ook het woord 'kwaliteitsvollerE'. Haha!
Goh, wat een kinderachtig gezeur weer. Gaaaap

En ik ben het met je eens. De kwaliteiten die zij in haar paarden zoekt, zijn niet bepaald de kwaliteiten die IK in een paard zoek. Ieder zijn ding, hoor, maar om dan meteen zo hoog van de toren te blazen over kwaliteitsvollerE paarden, tja...
Voor mij is Sam mijn alles (naast mijn gezin natuurlijk). Die nog steeds niet voor een miljoen weggaat. Tong uitsteken

Jij gaat anders ook mooi mee in dat kinderachtige gezeur.. Gestoord

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-07 21:12

Nadya schreef:

Een beetje flauw, maar goed.

Ik hoop dat je niet teleurgesteld wordt...

DaniPlonk

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-07 21:17

KarinvdM schreef:
Maar dan heb je dus ook geen band met dat paard. Dat lijkt me dan wel duidelijk.
En als je die klik niet hebt, is het idd wel beter als je een beter tehuisje voor hem/haar gaat zoeken.

Nee, heb je dan geen band?
Ik heb een tijdje geleden een zelf gefokte merrie verkocht waar ik heel erg wijs mee was, ik vond het verschrikkelijk om haar weg te moeten doen.[/quote]

Er staat toch dat er geen klik is
Laat maar lees de rest pas later..
Laatst bijgewerkt door DaniPlonk op 31-05-07 21:19, in het totaal 1 keer bewerkt

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-07 21:19

Kort maar krachtig: Nee!
Mijn pony is mijn maatje, mijn knuffel, mijn vriendin.. en een vriendin wil je niet kwijt toch Knipoog

Tooske

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-07 21:28

Nee ik zou hem nooit wegdoen dat paard is alles voor mij.
Maar sommige mensen hebben met hun dier niet zo'n band of kunnen er makkelijker afscheid van nemen dat snap ik ook.
En zeker voor een miljoen..

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-07 21:31

DanioPlonk, repareer je quote aub even!