slachten??

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Kwanyin

Re: slachten??

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-07 21:22

Whiz schreef:
Mjah ik denk ook dat ieder dat voor zijn eigen paard moet uitmaken.

Ik denk dat wat jij zegt inderdaad voor elk paard verschillend is.
Voor jouw paard geef ik je gelijk. Als hij nog nooit buiten eigen erf geweest is, dan zal hij zowiezo niet weten wat hij overkomt en dan is de kans heel groot dat hij volledig in de stress is als je hem naar een vreemde plek brengt.
Maar mijn paard bijvoorbeeld is al meer dan 15 jaar overal heen geweest. Op honderden plekken, en die kijkt nergens meer vanop. Als ik haar van de trailer afhaal dan kijkt ze niet eens waar we zijn, rustig met haar neus het gras in alsof ze er al jaren staat. Zij heeft meer moeite met een veearts dan met een vreemde plek. Dat is die enge man die haar altijd spuiten zet en een paar keer vervelende dingen met haar heeft gedaan. Ongelofelijk hoe een paard zo'n man kan herkennen, maar als hij langskomt zie je haar humeur omslaan en hoe wantrouwig ze naar hem kijkt. Daarom denk ik dat zij veel geruster is op een vreemde plek dan thuis bij een man die naar dierenarts ruikt.

Maar zoals je zegt, dat is volledig verschillend per paard Lachen .

Perrokai

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-07 21:46

Een paard herkent op geur . En een DA heeft natuurlijk altijd een bepaalde geur bij zich.

Verder snap ik nog steeds niet waarom niemand iets leest voordat hij/zij post. Zoals paard op je broodje of vechten tegen spuit. Niemand leert hier blijkbaar iets van maar ja dat zal de bedoeling dan ook wel niet zijn....

Leentj

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-07 19:18

Ik ben echt tegen slachten! Wat bezielt die mensen toch!? hebben ze dan helemaal geen hart!?

Sunrise_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-07 19:35

Leentj schreef:
Ik ben echt tegen slachten! Wat bezielt die mensen toch!? hebben ze dan helemaal geen hart!?

Misschien laten mensen hun paarden slachten omdat het de snelste manier is en ook pijnloos?
Niet dat ik daarmee wil zeggen dat inslapen niet pijnloos is, begrijp me niet verkeerd Knipoog.

LauraM

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-07 19:40

Slachten is zielig! Moet er niet aan denken als mijn pony dood zou gaan dat hij later door iemand word opgegeten Verdrietig

_rosita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-07 19:55

Leentj schreef:

LauraM schreef:
Slachten is zielig! Moet er niet aan denken als mijn pony dood zou gaan dat hij later door iemand word opgegeten Verdrietig

hihi.... nog geen 3 opmerkingen erboven staat de reactie van perrokai en de volgende reactie, zonder ook maar iets gelezen te hebben, diend zich al weer aan Clown

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-07 20:16

LauraM schreef:

Sorry, ik weet dat het niet heel netjes is, maar ik ga het toch even doen.

JE KAN ALS JE JE PAARD LAAT SLACHTEN KIEZEN ALS HIJ VOOR CONSUMPTIE GEBRUIKT WORDT OF NIET

verder is het inderdaad heel erg zielig. In minder dan een seconde weg zijn, dood zijn voordat je beseft wat je eigenlijk overkomt. Geen enkele pijn want je bent onmiddellijk dood. Bah, ik zou liever langzaam doodgaan, een hongerdood ofzo Boos! . Ja, dat is ironisch Clown

ellen_b

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-07 20:31

nou,als het nu nog niet duidelijk is Cool

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-07 21:07

blijkbaar is het teveel moeite. Ze lezen alleen de titel Slachten?? En dan gaat het verstand op 0.
Ik had voor ik de filmpjes/foto's ook enge/rare gedachten en beelden bij slachten, maar ik vind het 100% meevallen. Als ik voor de keus kom wordt het ws slachten en dan ophalen door rendac. Hoef ik hem zelf niet te zien als hij opgehaald wordt. (mits hij de reis naar slachthuis aan kan op zo'n moment)
En waarom hebben mensen die hun paard laten slachten geen hart voor hun beestje? Je kent je eigen paard allemaal het beste. Ik neem aan dat je in zo'n situatie het ""beste" kiest voor je paard.

ellen_b

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-07 21:17

ben ik met je eens indian lady,ik denk dat je pas kunt beslissen als je voor de keuze staat en wat er op dat momend met het paard aan de hand is

veer_tjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-07 23:30

ik heb zelf geen eigen paard.
maar ik weet wel als ik het zou hebben, dat ik never nooit naar de slacht zou brengen.
het idee dat het paard waar je dan zoveel van houd opeens bij iemand op zijn boord licht.

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-03-07 23:37

ellen_b schreef:
nou,als het nu nog niet duidelijk is Cool

nee dus Clown

Perrokai

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-07 01:19

veer_tjuh schreef:
maar ik weet wel als ik het zou hebben, dat ik never nooit naar de slacht zou brengen.
het idee dat het paard waar je dan zoveel van houd opeens bij iemand op zijn boord licht.

Lieverd toch, voordat je ooit een paard koopt of krijgt, zorg eerst dat je een brilletje krijgt..... Cool

HummerTime

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-07 01:28

Leentj schreef:

Ik weet het, ik zou me er niet over op moeten winden, maar ik kan het niet helpen. Als iemand de moed zou hebben zoiets recht in mijn gezicht te zeggen............ Echt, het volgende wat ze dan zeggen is dank u wel als de tandarts het kunstgebitje klaar heeft......

Hier kan ik dus zo boos over worden!! (adem in, adem uit.......... diepe zucht.........)

Inderdaad Perrokai, een bezoekje aan de brillenboer zou geen kwaad kunnen Knipoog

maikeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-07 11:31

Perrokai schreef:
veer_tjuh schreef:

Lieverd toch, voordat je ooit een paard koopt of krijgt, zorg eerst dat je een brilletje krijgt..... Cool

ROFL ROFL ROFL

punkielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-07 18:09

ellepel schreef:
beide kanten hebben hun problemen,. de slager kan scheef schieten dan is je paard nog niet dood en de dierenarts kan een te lichte dosis geven dan heb je dus een vechtend paard....
beiden is erg, je paard is dood,weg,voor altijd............ Verdrietig

Mee eens!

ellen_b

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-07 19:18

xKatleentjex schreef:
LauraM schreef:

Sorry, ik weet dat het niet heel netjes is, maar ik ga het toch even doen.

JE KAN ALS JE JE PAARD LAAT SLACHTEN KIEZEN ALS HIJ VOOR CONSUMPTIE GEBRUIKT WORDT OF NIET

verder is het inderdaad heel erg zielig. In minder dan een seconde weg zijn, dood zijn voordat je beseft wat je eigenlijk overkomt. Geen enkele pijn want je bent onmiddellijk dood. Bah, ik zou liever langzaam doodgaan, een hongerdood ofzo Boos! . Ja, dat is ironisch Clown

zal het er nog even een keer neer zetten voor de gene die niet alle 1191 berichten heeft gelezen Slapen

gipsyboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-07 22:21

ik heb ook alle filmpjes en foto's gezien.
walgelijk vind ik het.
en ze zijn niet in 1 keer dood, en ook nog ff als ze vel er al af is en een mes in zijn hart is gestoken om leeg te bloeden dan klopt het hart nog steeds. sorry dat ik het zo grof zeg maar het is de waarheid.

en never nooit dat mijn schat daar heen gaat.
alleen al dat hij moet sterven op een andere plek,
die van mij gaat rustig heen op zijn eigen vertrouwde stukje land, met ze vriendje erbij en ik.
en als ze worden ingeslapen krijgen ze eerst een narcose zodat ze slapen en dan de definitiefe prik.
dus dan vechten ze volgens jullie ook als ze worden geopereerd??!!!?

paarden ruiken het ook als ze in een slachthuis komen dan ruiken ze het bloed van de andere dieren/paarden nog.

en als jullie dood zouden moeten wat zou jij dan kiezen??
op een enge plek zijn en een een pin in je hoofd en dat je weet dat er nog meer dode mensen zijn.
of rustig met een prikje en klaar????
geloof dat niemand dood geschoten wil worden? of wel???

en zeg dan niet dat is anders.
want dat is het niet een paard en mens heeft allebei gevoel een hart en ziel, en hersens

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-07 22:26

Hoeveel paarden heb jij al naar het slachthuis gebracht die het bloed van de andere dieren nog roken?

Authentic

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-07 22:34

Citaat:
en ze zijn niet in 1 keer dood, en ook nog ff als ze vel er al af is en een mes in zijn hart is gestoken om leeg te bloeden dan klopt het hart nog steeds.

Leegbloeden gebeurd na het schieten en dus voor het villen, overigens zijn de dan hersendood en worden ze niet in het hart gestoken maar in de halsslagader (no offence, wat weet jij van dit onderwerp?).

Citaat:
sorry dat ik het zo grof zeg maar het is de waarheid.

Wiens waarheid, jouw waarheid?

Citaat:
paarden ruiken het ook als ze in een slachthuis komen dan ruiken ze het bloed van de andere dieren/paarden nog.

Als er iets goed schoongemaakt wordt is het wel een paardenslachthuis, daarnaast is op het filmpje van de excursie een kalm dier te zien, wat een doodsangsten moet die hebben doorstaan. Rolleyes

Citaat:
en als jullie dood zouden moeten wat zou jij dan kiezen??
op een enge plek zijn en een een pin in je hoofd en dat je weet dat er nog meer dode mensen zijn.
of rustig met een prikje en klaar????
geloof dat niemand dood geschoten wil worden? of wel???

Godzijdank denken paarden ook zo, als ze een prikje krijgen en voelen dat ze moeten gaan liggen dan denken ze meestal niet "he sjit dit gaat tegen m'n instinct in maar laat ik toch maar gaan liggen" (paarden die geestelijk en lichamelijk gezond zijn gaan namelijk echt niet zomaar liggen als ze voelen dat ze wel moeten, dat gaat tegen hun instinct in), bij een pin door je hoofd is er niks om tegen te vechten, hoe bot het ook klinkt.

Citaat:
en zeg dan niet dat is anders.
want dat is het niet een paard en mens heeft allebei gevoel een hart en ziel, en hersens

Een paard gaat eerder op z'n instinct af dan op z'n gevoel. Paarden ruiken geen dood, denken niet oh sjit m'n baasje laat me in de steek en wat voor ons humaan inslapen lijkt hoeft dat niet te zijn voor elk paard.

gipsyboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-07 22:46

het is wel duidelijk dat jij hem naar de slacht brengt.
goh goh wat hou jij veel van je paard.
je gunt hem een ''goed'' einde.
triest hoor, terwijl hij wel alles voor jou doet.
maar daar denken jullie natuurlijk niet bij na.
gewoon naar de slacht hoor, mischien VERDIEN je nog wat geld, inplaats van dat het wat kost.
het is natuurlijk ook zonde van je geld als hij toch dood moet en er niks meer mee kan, waarom dan geld uitgeven!! toch?
zo denken jullie toch??

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-07 22:48

Ja hoor, zo denk ik. Gelukkig hecht ik niet zoveel waarde aan het oordeel van iemand die als een kip zonder kop loopt te kakelen ipv te praten over iets waar ze verstand van heeft. Je doet je onderschrift iig eer aan.

gipsyboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-07 22:52

@lielle
heb jij ook het filmpje gezien???????
volgens mij niet.
dan ben je echt heel hard/bot als je dan nog steeds voor het slachten gaat.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-07 22:53

Ja hoor, ik heb het filmpje gezien + ik heb mijn eigen paard weggebracht. Ik weet dus waar ik over praat.

gipsyboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-07 22:54

dan weet ik niet waar jij je hart hebt zitten, maar iig niet op de goeie plek.

en die aap zegt ook genoeg over jou!!