Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Zertab schreef:@Muronia: ziet er al goed uit![]()
Pharon vindt dingen de eerste keer spannend. De tweede keer is hij nog arelaxed zeg maar en de derde keer is het gewoon goed. Zo is het ook met het krukje gegaan en het hangen nu.
Ik merk alleen dat ik stijf ben in mijn heup. Dus voor het echte opstappen ga ik hem denk ik net raken op zijn billen. Misschien dat het helpt als ik mijn beugel korter maak of mijn hefboom minder groot door mijn onderbeen gebogen te houden. Even mee oefenen.
Wil hem namelijk de eerste paar keren niet raken op zijn billen, al ben ik hem wel, als ik hang, al aan het aanraken op zijn billen
jitskenienke schreef:Fijne updates allemaal! Jullie gaan sneelll!
Ik heb vorige week zaterdag super succesvol een stukje gewandeld met Goofy, en ik dacht gister, dat doen we nog een keer! Nou dat ging dus even niet goed..Ik denk door de wind en gister heb ik ook een grondwerk les gehad (wat echt suuuper goed ging!) dus misschien was het allemaal een beetje te veel
![]()
Stomme vraag, hoe leren jullie je paarden dat voetjes afspuiten niet eng is? Op de een of andere manier wil het me niet lukken.. Maar hij heeft toch een beetje mok wat ik graag wil behandelen..
snorkel1986 schreef:Ik zou zelf zorgen dat de slang lang genoeg is en op been blijven spuiten zo lang hij loopt.. stil staan is spuit weg koek er in en op nieuw tot dat ze stil blijven staan.
SandraWierda schreef:snorkel1986 schreef:Ik zou zelf zorgen dat de slang lang genoeg is en op been blijven spuiten zo lang hij loopt.. stil staan is spuit weg koek er in en op nieuw tot dat ze stil blijven staan.
Ik doe het idd ook op deze manier. Al heel snel bleef Fred beter staan. Nu vind hij de slang en het water opzich niet eng, want hij neemt de slang gewoon in zijn mond om ermee te spelen. Maar op zijn benen vond hij in het begin ook een Big No-Go. Gaat nu al een stuk beter, al moet ik het nodig weer een keertje doen, maar ja met al die regen en vorst niet het eerst waar je aan denkt
jitskenienke schreef:Ja, ik ben al een paar maanden met van alles aan het smeren.. Wil niet echt helpen helaas.. vandaar dat ik zijn voetje wilde wassen met jodium shampoo.. Maar meneer vind het heeeelemaal niks. vandaar..
SunnyDayss schreef:Hoi hoi! Voor mij mijn eerste post hier in deze groep! Afgelopen zomer mijn eerste paardje gekocht van 2022. Nu is hij dus pas deze maand 2 geworden maar toch al stiekem meekijken en omdat ik hem al zoveel mogelijk voorbereidend werk wil laten zien. We zijn bijvoorbeeld al de hele winter bezig met af en toe wat nieuws, zo zijn we deze week begonnen met een dekensingeltje en peeskappen. Hij vind vooral mij volgensmij gek maar lijkt alsof hij het al jaren doet. Alleen soms een beetje inspiratieloos. Dus mochten jullie gekke en leuke ideeën hebben om hem te laten zien of voelen, alles is welkom
Hieronder alvast onze ontwikkeling van 25 november tot gisteren.
[ [url=m/XeR1oZ.png]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/kuigAr.png]Afbeelding[/url] ]
Groetjes van mij en Duux
Rose_Sonny schreef:SunnyDayss
Mooie vooruitgang te zien! Met een 2 jarige zou ik vooral oppassen dat je niet te snel gaat, met name als ze het aanbieden. Ik zou lekker beginnen met grondwerk, wandelen etc. Meestal is 10 a 15 minuten 'werken' per keer wel genoeg, kan mentaal of fysiek zijn.
Daarnaast heb ik geleerd dat je als vuistregel kunt aanhouden, leeftijd van het paard is maximale trainingen per week; oftewel die van jou is 2, dus ik zou niet meer dan 2x per week met hem werken. Borstelen kan natuurlijk altijd
____
Komende vrijdag komt de zadelpasser. Het zadeltje moet nog iets aangepast voordat hij helemaal past, maar ik moet zeggen dat zo'n zadel hem wel heel goed staat
[ [url=m/TLxx1E.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/GsGGYp.jpg]Afbeelding[/url] ]