[VOLG] Ons gelders geweld het jaar door

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

nimbletje

Re: [VOLG] Ons gelders geweld het jaar door

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-25 22:11

Wat ontzettend verdrietig en wat een pech |( . Hopelijk putten jullie wat kracht uit het rond dartelende jonge spul. Ze zijn allemaal zo mooi en goed gelukt. Veel sterkte

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-25 22:23

Wat een bizarre dood, echt een pech situatie waarin niemand iets had kunnen doen. Hele dikke knuffel....

suffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-25 22:31

Watveen ontzettend verdrietig nieuws, de zwarte parel waar jij zo in geloofde :knuffel:
Je schrijft longembolie, kan dat nog wegkomen van zijn castratie?

Muronia

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-25 22:35

Jeetje lieve Cheyenne dit is zo oneerlijk. Man het moet toch eens klaar zijn met deze rot-pech. Dat doet toch elke keer zoveel pijn, dat hebben jullie echt niet verdiend. Nogmaals sterkte.

denisesilver

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-25 22:42

Heel veel sterkte! :(:)

Noisy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-25 22:58

Jeetje…Wat ontzettend heftig en verdrietig ;(
Heel veel sterkte :(:)

Cheytjuh
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2024

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-04-25 22:59

suffie schreef:
Watveen ontzettend verdrietig nieuws, de zwarte parel waar jij zo in geloofde :knuffel:
Je schrijft longembolie, kan dat nog wegkomen van zijn castratie?

Nee, dit is ook een vraag die ik gesteld heb aan de verschillende artsen, maar zij zagen geen verband. Vorige week nog controle gehad waarbij hij weer 100% gezond was verklaard en we dus weer groen licht hadden om langzaam het werk weer te gaan opbouwen.

En hij was zo blij op de wei, eindelijk weer ‘normaal’ neuzen met Torbjorn en Skye en Ralph, elke ochtend even alle buurpaarden langs en neuzen en dan lekker de hele dag gras eten. Je zag hem met de dag meer opbloeien……. Zo oneerlijk dit

@Muronia: dat had ik ook gehoopt, nu eens een jaar zonder die pech, een jaar van echt genieten. Dit is dan weer zo’n onwerkelijk harde klap….

Het leven is hard, een laatste kus en een groet tot zo, het kunnen zomaar je laatste zijn ;(

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-25 23:14

Jeetje, een longembolie. Dat geeft in elk geval aan dat jullie niets te verwijten is, hoe zuur het ook is. Erg jammer dat hem geen langer leven gegund is, maar je weet nu wel dat jullie dit niet hadden kunnen voorkomen.

Mijn duimen draaien in elk geval voor de veulens die nog geboren moeten worden en de veulens die er al zijn, hopelijk mogen zij allemaal helemaal gezond opgroeien!

Dikke :(:) van me!

mala26

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-25 23:41

Jeetje wat een botte pech. Wist niet eens dat paarden ook een longembolie konden krijgen.
Opzich "fijn" dat dit het was en dat het dus niet iets erfelijks is, dus geen ander risico voor je veulens van hem.

En al heb je 20 gezonde veulens dat maakt dit verlies niet minder. Dit doet pijn en dat mag /moet ook. Elk paard verdient dat als ze er niet meer zijn dat er om ze gehuild wordt en dat ze gemist worden.
Nogmaals veel sterkte

boyca

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-25 06:46

Heel veel sterkte met het verlies van Onyx. Helemaal eens met Mala26

different1

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-25 07:19

Ontzettend veel sterkte gewenst!
Het gaat zo fijn dit jaar met de veulentjes en nu dit... Bizar |(

kinel

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-25 07:27

Pffff wat een dikke ontzettende pech.
Dat is een grote domper op zo’n mooie start.
Heel veel sterkte.

shaddy82

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-25 08:05

Jeetje wat een bizar bericht, heel veel sterkte met het verlies van Onyx :(:)

Mirjam79

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-25 08:44

Hè? Dit is toch echt te erg voor woorden. Onbegrijpelijk wat een pech hebben jullie. Heel veel sterkte met het verlies van jullie Onyx... :(:)

charootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-25 08:46

Jeetje wat een pech. Heel veel sterkte met het verlies van je mooie kanjer!

Eelmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-25 13:17

Nee, wat heftig en wat een pech. Het was jullie zo gegund. Heel veel sterkte :(:)

Het maakt zijn zoon extra speciaal, al doet dat niets af aan je verdriet natuurlijk.

Pallatin

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-25 18:27

Wat een verschrikkelijk bericht, ik weet gewoon niet wat ik moet schrijven…woorden schieten tekort Y;(

Charisma

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-25 14:14

Veel sterkte Cheyenne!! Dikke dikke knuffel!

Cheytjuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-25 14:51

Dank jullie wel…. Het is nog steeds zo onwerkelijk… bah…

Die lege stal, die stilte tijdens het paarden naar buiten doen. Onyx moest zich dan altijd even laten horen, de weg naar de paddock of weide, met zijn gebrul, zo van: here I am, the boss…..

Pfff, ik ben heel blij met de afleiding van de veulens, dat brengt toch vrolijkheid.

Maar het besef is er ergens gewoon nog niet ofzo, ik heb het idee dat hij straks gewoon weer op stal staat, dat ik wakker word uit een nare droom…. Ik voel op dit moment ook even helemaal niks meer, misschien onbewust in de overlevingsstand , want ja, de rest heeft me gewoon nodig, er staan nog 3 merries op knappen, de stallen moeten uitgemest, life goes on……

Tegelijkertijd voel ik de behoefte om weg te kruipen in een hoekje en gewoon dom keihard te gaan janken, want het is gewoon zo oneerlijk….

Volgende week heb ik vakantie, ik denk dat dan de echte klap pas gaat komen, want dan zouden we lekker weer echt bezig gaan en ben ik veel op stal omdat de stalhouder op vakantie is.

Bedankt voor al jullie lieve berichten en jullie steun…. Wordt onwijs gewaardeerd

Eelmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-25 15:35

Cheytjuh schreef:
Dank jullie wel…. Het is nog steeds zo onwerkelijk… bah…

Die lege stal, die stilte tijdens het paarden naar buiten doen. Onyx moest zich dan altijd even laten horen, de weg naar de paddock of weide, met zijn gebrul, zo van: here I am, the boss…..

Pfff, ik ben heel blij met de afleiding van de veulens, dat brengt toch vrolijkheid.

Maar het besef is er ergens gewoon nog niet ofzo, ik heb het idee dat hij straks gewoon weer op stal staat, dat ik wakker word uit een nare droom…. Ik voel op dit moment ook even helemaal niks meer, misschien onbewust in de overlevingsstand , want ja, de rest heeft me gewoon nodig, er staan nog 3 merries op knappen, de stallen moeten uitgemest, life goes on……

Tegelijkertijd voel ik de behoefte om weg te kruipen in een hoekje en gewoon dom keihard te gaan janken, want het is gewoon zo oneerlijk….

Volgende week heb ik vakantie, ik denk dat dan de echte klap pas gaat komen, want dan zouden we lekker weer echt bezig gaan en ben ik veel op stal omdat de stalhouder op vakantie is.

Bedankt voor al jullie lieve berichten en jullie steun…. Wordt onwijs gewaardeerd

Maar dat is toch niet dom? :(:) Lijkt mij een volledig logische reactie op zo'n verlies. Dus kruip vooral lekker even in je hoekje en gooi het er uit. Want het ís oneerlijk, je kon er immers helemaal niets aan doen. En de rest heeft je nodig, dus wees lief voor jezelf.

Ik zat laatst nog 'dom in een hoekje te janken' om mijn merrie en het is inmiddels 3 jaar geleden dat ik haar heb moeten laten gaan. En dat voelde idd even heel dom. Maar het lucht wel op.

Cheytjuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-25 11:24

Prachtig zwart merrieveulen voor Klarrissa vanochtend. Ga even proberen te slapen , na de nachtdienst direct door want ze was bezig.

Zal vanmiddag foto’s spammen, alles goed gegaan

Pallatin

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-25 11:53

Wat fijn Cheytjuh, gefeliciteerd! Eerst lekker slapen! Wat zal je in een rollercoaster zitten op dit moment: heen en weer geslingerd tussen vreugde en verdriet om Onyx

Rocamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-25 12:10

Proficiat met de nieuwste aanwinst.
Welterusten

Cheytjuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-25 14:34

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Rocamor

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-25 14:44

Wat een lief snuutje <3 (en dan niet a la Herman F)