Wie gaat er op zoek naar een paard?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

upendo

Re: Wie gaat er in 2021 op zoek naar een paard?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-02-21 13:36

Volgens mij werd dat wel een aansprekend dier gevonden. :)

Er staat nu ook een schimmelruin van 7 op marktplaats. Het is dat ik een merrie zoek, anders had ik er wel een berichtje aan gewaagd. :)

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-21 13:57

Dayjana wij hebben app contact gehad :D

Heb 3 filmpjes gehad
2 hele korte daar kan men niks mee te slecht voor verkoop

Eentje constant tegen de zon in klopt dat, was jij dat
Laatst bijgewerkt door tita op 03-02-21 13:58, in het totaal 1 keer bewerkt

N0a

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-21 13:57

dynara schreef:
upendo schreef:
Dynara, voor mij heeft het alles te maken met haar geboortejaar.

Ik zoek ze tussen de 4 en 8/9.
Als het ouder wordt moeten ze meer gepresteerd hebben.

Nee dat is zeker ieder voor zich uiteraard.
Maar lijkt me sterk dat er echt helemaal niemand interesse zou hebben. Al zie ik paarden van 20+ wel gaan voor bijna hetzelfde bedrag en alleen nog geschikt voor stapritjes, dan ga ik wel even achter mijn oren krabben uiteraard :')

Ik vind je prijs wel wat aan de hoge kant voor 17, niet uitgebracht en sensibel. Vaak de mensen die wat oudere paarden kopen zijn mensen die een leerpaard zoeken. Of wat minder gevorderde ruiters, dan schrikt het sensibele af denk ik.
Als fokmerrie heb ik geen verstand van, dus daar durf ik geen uitspraak over te doen :+

N0a

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-21 14:05

upendo schreef:
Volgens mij werd dat wel een aansprekend dier gevonden. :)

Er staat nu ook een schimmelruin van 7 op marktplaats. Het is dat ik een merrie zoek, anders had ik er wel een berichtje aan gewaagd. :)

Heel leuk dier. Ben dan wel weer gelijk argwanend waarom die zo goedkoop is, als die röntgen goedgekeurd is en enkel een schoonheidsfoutje heeft :+

miereneter

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-21 14:05

Gefeliciteerd Blaze en Matheno, jullie zullen wel op een roze wolk zitten!
Spannend, Lorette, een veulen dat nog afgebakken moet worden.

Citaat:
Zijn er ook mensen die niet de rug en hals op de foto zetten?

Heb je zeker een punt maar het is een dier van 2.5 begin nu wel te twijfelen hoor

Ik kocht de mijne toen hij 2 was. Wel bij iemand die ik 100% vertrouw en ik kende het paard al een jaar van de stalling van mijn bijrijdpaard. Ik heb hem helemaal niet laten keuren. Hij liep rad, dat kon ik zelf zien. Je kunt op die leeftijd toch maar beperkt keuren, ik vind buigproeven bij zo'n jong dier bijvoorbeeld onnodig belastend. En er nog zoveel gebeuren met zo'n jonkie. Tot nu toe gaat alles perfect met hem. Complimenten van de dierenarts die kwam enten over hoe goed hij liep. Moest hij later toch een mankement blijken te hebben, doe ik hem toch niet meer weg. Deze is voor het leven.

Disclaimer: Niet dat ik adviseer niet te keuren; dat is echt een beslissing die eenieder voor zichzelf moet maken.

ivy_power89

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-21 14:24

Dat vind ik toch anders dan paarden die al langere tijd bij een handelstal te koop staan, waar er dan moeilijk afspraken te maken zijn omdat ze zoveel kijkers hebben en dan vervolgens het paard nog niet verkocht hebben

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-21 14:55

dynara schreef:
Maar lijkt me sterk dat er echt helemaal niemand interesse zou hebben. Al zie ik paarden van 20+ wel gaan voor bijna hetzelfde bedrag en alleen nog geschikt voor stapritjes, dan ga ik wel even achter mijn oren krabben uiteraard :')

Als er daadwerkelijk nog niemand is komen kijken, zou ik stilaan overwegen om d'r terug te halen. Dan gaat er iets niet goed, wat dat verder ook is.

Veraaaaah

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-21 19:16

@Dynara ik heb haar ook voorbij zien komen, sprak me zeker wel aan maar ik zoek toch echt iets jongers. Sommige paarden zijn zo verkocht en andere zie ik inderdaad erg lang te koop staan.

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-21 19:45

ikke schreef:
dynara schreef:

Als er daadwerkelijk nog niemand is komen kijken, zou ik stilaan overwegen om d'r terug te halen. Dan gaat er iets niet goed, wat dat verder ook is.

Gewoon betere filmpjes paard wordt zo in nadeel gereden.
Andere foto’s

kyrkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-21 20:45

Ohh heb er vandaag eentje opgehaald en die is #jekannietalleshouden hahah. Ik vind het wel leuk om in dit topic te zien wat voor verschillende paarden en pony's iedereen zoekt.
En iedereen die andere dingen wil zien en eisen heeft en verschillende dingen verwacht. De ene realistischer dan de andere naar mijn idee.

Sjong

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-21 20:55

Ik ben eigenlijk ook wel benieuwd wat jullie zien aan dat filmpje van Justin (sans Soucis) ( mag ook via pb), ik vind hem namelijk heel leuk. Nu is ze weg maar er stond ook een tijdje een Sofietje dat vond ik ook zo'n aansprekend ding.

dynara

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-21 21:24

tita schreef:
ikke schreef:

Gewoon betere filmpjes paard wordt zo in nadeel gereden.
Andere foto’s

Maar als je geen ruiters heb? Ik zou graag iemand hebben die haar goed rijd. Dus snap goed dat als mensen filmpjes vraagt je heel wat al verwacht maar dat heb ik helaas van haar niet. En mensen zonder filmpje al helemaal niet willen komen.

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-21 21:33

Neem je tijd voor filmpje de eerste 2 zijn echte te kort.
Doe wat simpele dingen naar voren rijden ..... niet te terug.

Op je filmpje tegen de zon zit een andere Amazone op wat beter.

dynara

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-21 21:36

tita schreef:
Neem je tijd voor filmpje de eerste 2 zijn echte te kort.
Doe wat simpele dingen naar voren rijden ..... niet te terug.

Op je filmpje tegen de zon zit een andere Amazone op wat beter.

Ja ik zal daar proberen nog iets van te kunnen filmen.

Twirrewyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-21 21:36

Net bericht van de mensen waar ik de Andalusiër onder voorbehoud heb gekocht. Hij is goedgekeurd maar wordt morgen wel geopereerd om een bult in de Lies te verwijderen, deze gaat steeds open door het rijden. Zij willen het paard nog niet aan mij verkopen zolang ze nog niet weten wat die bult is dus dit is erg netjes. We wachten de operatie af en de uitslag. Dan pas kunnen we een beslissing nemen. Wel beetje balen want we hadden zo gehoopt dat we hem dit weekend konden meenemen. Nu weer in spanning afwachten.. het zit ons niet mee :(

N0a

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-21 21:38

Twirrewyn schreef:
Net bericht van de mensen waar ik de Andalusiër onder voorbehoud heb gekocht. Hij is goedgekeurd maar wordt morgen wel geopereerd om een bult in de Lies te verwijderen, deze gaat steeds open door het rijden. Zij willen het paard nog niet aan mij verkopen zolang ze nog niet weten wat die bult is dus dit is erg netjes. We wachten de operatie af en de uitslag. Dan pas kunnen we een beslissing nemen. Wel beetje balen want we hadden zo gehoopt dat we hem dit weekend konden meenemen. Nu weer in spanning afwachten.. het zit ons niet mee :(

Oei. Is het een schimmel?

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-21 21:41

Twirrewyn schreef:

He balen :( nu nog een poosje afwachten dus.

Sjong

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-21 21:44

Twirrewyn schreef:

He wat vervelend.

Twirrewyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-21 22:27

N0a schreef:
Twirrewyn schreef:

Oei. Is het een schimmel?

Ja is een schimmel

Djoena

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-21 22:51

dynara schreef:
Het gaat over de staatspremie merrie van pour plaisir

Ik vind haar prachtig <3 Ik denk dat het met haar leeftijd te maken heeft.

Het is ook zo jammer dat vossen niet zo populair zijn bij de meeste mensen. Ik ben zelf echt een vos-fan. In het verleden hadden wij wat veulens (eigen fok) en fokmerries lopen, maar de minste interesse ging toen ook al naar de vosjes. Terwijl de bezichtigingen voor de kleuren zwart, bruin, palomino en valk wel gewoon binnen kwamen. Wij fokte toen C D en E pony's (Welsh en NRPS).

Twirrewyn wat netjes dat het allemaal gemeld is en dat het paard eerst geopereerd wordt. Aan de andere kant natuurlijk ontzettend poedersuiker, want je hebt je er op verheugd :(:)

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-21 22:54

Ik heb eigenlijk geen kleur die me meer trekt.
Al was mijn vos wel heel erg leuk :o
Maar is er een reden dat vossen niet populair zijn? Is toch maar een kleur lijkt mij?

Djoena

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-21 22:55

Dilan93 schreef:
Maar is er een reden dat vossen niet populair zijn? Is toch maar een kleur lijkt mij?

Ja zo denk ik er ook over :j

Autumnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-21 22:55

Autumnn schreef:
Hoi allemaal, ik kruip even onder mijn meeleessteen vandaan. Gefeliciteerd iedereen met de nieuwe aanwinsten!
Ik vroeg me even of er hier mensen zijn die ervaring hebben met de Ype.nburghoeve? Mag ook in PB. Lees voornamelijk ervaring met de manege maar niet specifiek met de handelsstal

Niemand? :o

Selina

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-21 22:56

Dilan93 schreef:

Ik ben juist gek op vosjes <3

Twirrewyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-21 22:56

Djoena schreef:
dynara schreef:
Het gaat over de staatspremie merrie van pour plaisir

Ik vind haar prachtig <3 Ik denk dat het met haar leeftijd te maken heeft.

Het is ook zo jammer dat vossen niet zo populair zijn bij de meeste mensen. Ik ben zelf echt een vos-fan. In het verleden hadden wij wat veulens (eigen fok) en fokmerries lopen, maar de minste interesse ging toen ook al naar de vosjes. Terwijl de bezichtigingen voor de kleuren zwart, bruin, palomino en valk wel gewoon binnen kwamen. Wij fokte toen C D en E pony's (Welsh en NRPS).

Twirrewyn wat netjes dat het allemaal gemeld is en dat het paard eerst geopereerd wordt. Aan de andere kant natuurlijk ontzettend poedersuiker, want je hebt je er op verheugd :(:)

Ja klopt had zo gehoopt hem deze week te kunnen ophalen. Hij heeft ook zo'n lief karakter en lekker speels. Ik hoop zo dat er niks ergs achter weg komt. :(