Paarden die in 2021 beleerd gaan worden

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

kellykeuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-21 23:40

@Nobel:: Heb ik weer :') Zo zouden ze het moeten doen?

Rosemarin

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-21 14:21

Hallo iedereen, het was een poosje geleden dat ik op bokt had gezeten en ik had goed veel bij te lezen :o Wat is iedereen goed bezig! En wat een enorm heftig verhaal van Laura, ik duim mee dat alles goed blijft gaan :(:)

Ik heb met Navaro vorige week voor het eerst wat grondwerk gedaan, even in de longeerbak kijken hoe hij op mijn lichaamshouding reageerde. Na eerst wat geshow deed hij het daarna super goed :D Ik merk dat hij gewoon nog echt de rust en ruimte nodig heeft en heeeel veel aanmoediging dat hij het goed doet.

28 maart gaan ook wij verhuizen naar een nieuwe stal, hij komt eerst met zijn opa vriendje van de huidige stal op een paddock paradise te staan. Daar staan nu 6 paarden dus straks in een kudde van 8! Ik hoop dat hij hier lekker gaat bewegen en dat we hier het grondwerk weer rustig op kunnen pakken. Dan eind Mei/begin Juni verhuizen we voor de laatste keer naar een kennis, de stallen in aanbouw zijn dan af en daar zullen we verder ook blijven staan. Dit is ook een soort paddock paradise(maar dan zonder waterplas), hier komt hij snachts wel op stal te staan :o

De reden dat we nu moeten verhuizen is omdat mijn huidige stal te koop is en ik helaas niet gelijk bij mijn kennis terecht kan. Ik ben wel erg blij dat ik zo snel een paddock paradise heb kunnen vinden. Hebben jullie nog tips hoe ik het met zo min mogelijk stress kan laten verlopen?

hierbij nog even een kort filmpje van onze eerste keer in de longeerbak :D

opisop_shop

Re: Paarden die in 2021 beleerd gaan worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-21 14:24

Haha zie hem fier lopen!
Succes met je verhuizing(en).
Ik wou dat hier paddock Paradise stallingen waren, dan zou ik M daar gelijk heen verhuizen.

Rosemarin

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-21 14:25

opisop_shop schreef:
Haha zie hem fier lopen!
Succes met je verhuizing(en).
Ik wou dat hier paddock Paradise stallingen waren, dan zou ik M daar gelijk heen verhuizen.

Ja mooi hè zo trots haha. Ik kom uit Twente dus opzich zit hier wel wat, in Groningen weinig dan?

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-21 14:28

Ik ken hier in de omgeving niks -O-
Ik ken iemand die heeft die van haar wel op een pp staan maar dan zit je 30min. in de auto. Dat vind ik echt veel te ver weg ivm tijd maar ook reiskosten. Zij doet niet zoveel meer met die van haar dus als je bv maar twee keer per week gaat dan valt het te overzien.

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-21 14:46

Rosemarin schreef:
Hallo iedereen, het was een poosje geleden dat ik op bokt had gezeten en ik had goed veel bij te lezen :o Wat is iedereen goed bezig! En wat een enorm heftig verhaal van Laura, ik duim mee dat alles goed blijft gaan :(:)

Ik heb met Navaro vorige week voor het eerst wat grondwerk gedaan, even in de longeerbak kijken hoe hij op mijn lichaamshouding reageerde. Na eerst wat geshow deed hij het daarna super goed :D Ik merk dat hij gewoon nog echt de rust en ruimte nodig heeft en heeeel veel aanmoediging dat hij het goed doet.

28 maart gaan ook wij verhuizen naar een nieuwe stal, hij komt eerst met zijn opa vriendje van de huidige stal op een paddock paradise te staan. Daar staan nu 6 paarden dus straks in een kudde van 8! Ik hoop dat hij hier lekker gaat bewegen en dat we hier het grondwerk weer rustig op kunnen pakken. Dan eind Mei/begin Juni verhuizen we voor de laatste keer naar een kennis, de stallen in aanbouw zijn dan af en daar zullen we verder ook blijven staan. Dit is ook een soort paddock paradise(maar dan zonder waterplas), hier komt hij snachts wel op stal te staan :o

De reden dat we nu moeten verhuizen is omdat mijn huidige stal te koop is en ik helaas niet gelijk bij mijn kennis terecht kan. Ik ben wel erg blij dat ik zo snel een paddock paradise heb kunnen vinden. Hebben jullie nog tips hoe ik het met zo min mogelijk stress kan laten verlopen?

hierbij nog even een kort filmpje van onze eerste keer in de longeerbak :D

[ Video ]

Haha wat een lekkere 'aansteller' :D knappert hoor <3

DonDon

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-21 18:08

@Plutolove Heb je helemaal gelijk, als het paard nuchter is idd kan je het eerst zelf proberen. Mocht het niet gaan kan je ze altijd nog wegbrengen, zo sta ik er ook in. Met rust en regelmaat kom je al een heel eind.
@K_nolan het is inderdaad kijken naar het paard. Ik merkte dat 4 voor Don een geschikte leeftijd was.
@Phuddle haha gelukkig maar dat er meer van dit soort mensen zijn!
@Nobel01 dat ziet er goed uit zeg! Heel fijn dat het wat beter gaat.
@loveslimpie dat snap ik dan wel maar misschien is longeren voor jou heel gemakkelijk maar voor het paard niet? Don wilde het eerst ook niet maar ik help toen hulp gekregen en die zei, iets duidelijker zijn en nu loopt heel gemakkelijk.
@Kellykeuhh leuke filmpjes zeg! En idd net zoals iedereen zegt, scheelt per paard!
@Rosemarin tips tsjah trek een duidelijk plan en blijf communiceren met diegene die helpen. Ik had ook een duidelijk plan getrokken maar door invloeden van andere ging het toch weer anders als dat ik had gehoopt. Wees gewoon duidelijk hoe je het wilt gaan aanpakken. En dan nog gaat het wss niet zoals je had gewild. Super spannend het verhuizen! Haha lekker showen in de longeerbak!

Ik heb weer op Don gezeten en dit keer gedraafd. Echt super leuk, hij doet het zo goed. Alles weer gefilmd dus kan ik straks weer op YouTube zetten.

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-21 20:19

Zijn er meer mensen met een Pivo pod om te filmen? Ik heb hem in december gekocht voor mijn verjaardag. Tot nu toe nog weinig gebruikt ivm winter natuurlijk. Straks met rijden hoop ik hem goed te kunnen gebruiken, hij werkt het best als je hem op x plaatst en dat werkt niet met longeren. Buiten de omheining kan ook maar dan focust hij op één van onze twee tuinhuizen die om de bak heen staan.
Anders misschien een tip voor mensen die nog een leuke gadget zoeken hiervoor ( hij draait 360 graden met je mee incl tracking, in combinatie met je telefoon).

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-21 20:30

Ik heb de pivo silver en die werkt bij mij prima. Maaarrrr hij match echt niet met alle telefoons. Met mijn oude telefoon ging hij de oprit naast de bak filmen := Met de telefoon van mijn man en met mijn nieuwe telefoon gaat het ook prima. Ik zet hem niet op X, want daar heb ik geen goede standaard voor, dus ik zet hem op de omheining.

Nieuwe telefoon
https://www.instagram.com/tv/CK60cE8nbn ... 04cfiq33uh

Telefoon van mijn man

Oude telefoon :=

En longeren
Qimm schreef:
[ [url=m/CeUehT.jpg]Afbeelding[/url] ]
Hallo kijkbuiskinderen! Alle details vallen op natuurlijk

[ Video ]

Longeerles 2 :D

Monte_Cristo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-03-21 21:34

Ik heb ook de pivo zilver maar nog niet gebruikt

Liiesjjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-21 23:09

Zo’n pivo denk ik ook serieus over na, maar het is best een smak geld. Is dat het waard?

Mascha ga ik ook op een paddock paradise zetten. Ons voordeel is dat mijn stal zowel een pp heeft als overdag buiten, snachts op stal. Dus hoef maar 5 stappen te zetten en ze staat er al. Volgende maand gaan we de switch maken.

Ik heb ook een instagram pagina aangemaakt voor het proces met Mascha. Misschien vind iemand van jullie het ook leuk om dat te volgen.

https://www.instagram.com/invites/conta ... nt=lbm01ro

En als jullie ook een insta pagina hebben voor je paard, laat het me weten! Leuk om te volgen

Joltsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-21 23:09

ik heb ook een pivo maar die ligt nog ongebruikt in de kast..

Phuddle

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-21 23:10

Ik dacht altijd dat een pivo veel soepeler zou volgen zeg maar, het komt bij mij nogal schokkerig over... is dat zo? Of ligt het aan mij?

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-21 23:16

Ik vind het heel acceptabel voor een klein apparaatje die aan object tracking doet. Ik heb hem vooral om dingen voor mezelf vast te leggen en terug te kijken

Kimvicious

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-21 09:18

Ik zet gewoon m’n telefoon op de bakrand als ik iets wil filmen. Vind de kwaliteit van de pivo niet hoog genoeg om de prijs te verantwoorden. Om wat kleine dingen na te kijken werkt dit prima en als er iemand in de buurt is vraag ik gewoon om normaal te filmen. Problem solved haha.

Hier weer zo belachelijk fijn bezig geweest gisteren. Meneer is helemaal zen in z'n hoofd. Hij word ook echt enthousiast nu haha.
Dit vonden we ervan vandaag :P echt als hij klaar is met wisselen maar die tong capriolen blijven dan kun je mij op vegen. Gekke henkie :D
Afbeelding

DonDon

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-21 09:34

@Liiessjjj naamgenoot!! Ik heb je gevolgd op insta,super leuk! Gefeliciteerd met je verjaardag

Ik gebruik de gopro. Ik heb wel een keer een ander video camera gezien die ook tracking doet en die schokt niet zo. Dat is de pixio maar onbetaalbaar haha

_activeme

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-21 09:46

Wow ik kan het niet meer bijhouden :'). net zoals de vorige keren. Of ben ik gewoon zo slecht met updaten 8)7. Ik ga proberen om wat actiever te reageren op iedereen. Het moet immers van twee kanten komen :').

Een aantal van jullie gaan echt met sprongen vooruit super leuk!
Wat een positiviteit over het inrijden super zeg! Vaak is het wel een discussie punt. Ik heb ook wat langer gewacht gewoon omdat Alano er nog niet klaar voor was.

Alano heeft een paar dagen vrijdag gehad. Osteopaat is langs geweest. Stukje van mijn inta gepakt.

Zijn linker bekken staat iets lager waardoor hij heel iets scheef stond. Dit was mijn instructrice ook opgevallen en ook wel logisch aangezien hij nog in de groei is. Het SI-gewricht zat ook iets vast. Hij hield de Thoracaal (borstholte) en Lumbaal (lendenwervels) ook iets wat vast. In draf wat stuwend met zijn achterbenen.

Hij had wat lichte spanning in de rugspieren en bij de bekkenrand. Deze zijn behandeld dmv Dry Needling voornamelijk de M. Brachiocephalicus (halsspier) en M. Gluteus (bilspier). Verder zijn de rugspieren en bekken gemobiliseerd dmv massage en bindweefseltechnieken.

Verstarring van bindweefsel rondom dikke- en blinde darm. De blinde darm was erg onrustig. Dat is logisch aangezien ik nu heel erg bezig ben naar vinden van deze problemen.

We hebben een paar tips/oefeningen mee gekregen om de buikspieren en het kantelen van de bekken. Hier waren we al mee bezig zijn onze lessen 'werken aan de hand'. We kunnen nog een aantal oefeningen toevoegen, zoals meer overgangen maken, meer galloperen en achterwaarts lopen met zijn hoofd omlaag.

De Dry Needling bij zijn billen vond hij geen pretje. De eerst keer dat hij de naald voelde spande hij zijn billen zo erg aan dat de naald er met geen mogelijkheid verder in ging. Hij draaide telkens zijn kont naar ons toe en deed zijn achterbeen omhoog, soort trap reactie. Twee keer sprong de naald er gewoon uit. Krachtpatser.

Gisteren na een paar dagen hebben we een blokje gewandeld even zijn koppie leeg maken. Vandaag even kijken wat ik ga doen en morgen weer les. Dan kijken we wat ik dit weekend nog ga doen met hem.

Liiesjjj

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-21 10:22

Mmmm, misschien dat ik hem dan ergens tweedehands op de kop probeer te tikken.

Wat goed dat het zo fijn gaat Kim, je zal vast super trots zijn!

@Don: ik volg je nu ook! Volgens mij heb ik iedereen terug gevolgd. Zo niet, laat het me even weten :D En bedankt voor de felicitatie!

@Artiveme: goed dat je hem hebt laten nakijken. Heeft de osteopaat ook nog tips oid meegegeven om mee aan de slag te gaan?

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-21 10:24

Hopelijk helpt het.
Fysio is hier ongeveer een maand geleden geweest en dat heeft M veel goeds gedaan. Daarvoor sprong hij rechtsom altijd verkeerd aan in galop maar nu nooit meer. Linksom daarentegen wel dus hij is wat aan het wisselen haha. Ook overkruist linksom maar dan wisselt hij achter alsnog soepeltjes bij.
Volgende maand komt ze weer.

Pivo heeft online een heel groot netwerk waarin je veel tips kunt krijgen over het gebruik.

DonDon

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-21 10:35

opisop_shop schreef:
Hopelijk helpt het.
Fysio is hier ongeveer een maand geleden geweest en dat heeft M veel goeds gedaan. Daarvoor sprong hij rechtsom altijd verkeerd aan in galop maar nu nooit meer. Linksom daarentegen wel dus hij is wat aan het wisselen haha. Ook overkruist linksom maar dan wisselt hij achter alsnog soepeltjes bij.
Volgende maand komt ze weer.

Pivo heeft online een heel groot netwerk waarin je veel tips kunt krijgen over het gebruik.

Heeft Don ook last van! Ben nu bezig met grondwerk om hem recht te richten. Wil tegen die tijd als hij ingereden is ook de fysio langs laten komen.

@_activeme hopelijk helpt het wat!

_activeme

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-21 10:58

Liiesjjj schreef:
Mmmm, misschien dat ik hem dan ergens tweedehands op de kop probeer te tikken.

Wat goed dat het zo fijn gaat Kim, je zal vast super trots zijn!

@Don: ik volg je nu ook! Volgens mij heb ik iedereen terug gevolgd. Zo niet, laat het me even weten :D En bedankt voor de felicitatie!

@Artiveme: goed dat je hem hebt laten nakijken. Heeft de osteopaat ook nog tips oid meegegeven om mee aan de slag te gaan?

Ja moesten meer de achterhand trainen. Achteruit lopen heel veel galopperen, balkjes lopen. Galopperen pak ik nog niet echt mee in de training omdat Alano dit onwijs lastig vind en hij hele goede dagen ertussen heeft zitten en soms mindere. Als hij een goede dag heeft pak ik heel even de galop mee. Hierin zijn we nog niet ver maar het commando en het begin is er wel.

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-21 12:26

Fysio doe ik bewust vóór het ruitermak maken aan. Zo krijg je in ieder geval geen pijn associaties.

DonDon

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-21 12:33

opisop_shop schreef:
Fysio doe ik bewust vóór het ruitermak maken aan. Zo krijg je in ieder geval geen pijn associaties.

Daarom heb ik bewust een zadel laten aanmeten en veel grondwerk gedaan. Als we eenmaal aan de slag gaan zullen worden de spieren anders belast dus dan vind ik het ook nodig eens in t jaar

_activeme

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-21 13:13

DonDon schreef:
opisop_shop schreef:

Daarom heb ik bewust een zadel laten aanmeten en veel grondwerk gedaan. Als we eenmaal aan de slag gaan zullen worden de spieren anders belast dus dan vind ik het ook nodig eens in t jaar

Dit heb ik ook gedaan. Eerst zadel laten nakijken, paar keer erop gezeten, toen osteopaat. Nu kunnen we lekker aan de slag. Over een half jaar het zadel weer laten checken en wellicht weer een osteopaat.

plutolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-21 17:32

Ik vind zadel erg lastig... ben nog steeds opzoek naar de geschikte zadelmaker voor kort gebouwde paarden en dan niet maar 1 merk hebben maar meerdere...