Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Rosemarin schreef:Hallo iedereen, het was een poosje geleden dat ik op bokt had gezeten en ik had goed veel bij te lezenWat is iedereen goed bezig! En wat een enorm heftig verhaal van Laura, ik duim mee dat alles goed blijft gaan
![]()
Ik heb met Navaro vorige week voor het eerst wat grondwerk gedaan, even in de longeerbak kijken hoe hij op mijn lichaamshouding reageerde. Na eerst wat geshow deed hij het daarna super goedIk merk dat hij gewoon nog echt de rust en ruimte nodig heeft en heeeel veel aanmoediging dat hij het goed doet.
28 maart gaan ook wij verhuizen naar een nieuwe stal, hij komt eerst met zijn opa vriendje van de huidige stal op een paddock paradise te staan. Daar staan nu 6 paarden dus straks in een kudde van 8! Ik hoop dat hij hier lekker gaat bewegen en dat we hier het grondwerk weer rustig op kunnen pakken. Dan eind Mei/begin Juni verhuizen we voor de laatste keer naar een kennis, de stallen in aanbouw zijn dan af en daar zullen we verder ook blijven staan. Dit is ook een soort paddock paradise(maar dan zonder waterplas), hier komt hij snachts wel op stal te staan![]()
De reden dat we nu moeten verhuizen is omdat mijn huidige stal te koop is en ik helaas niet gelijk bij mijn kennis terecht kan. Ik ben wel erg blij dat ik zo snel een paddock paradise heb kunnen vinden. Hebben jullie nog tips hoe ik het met zo min mogelijk stress kan laten verlopen?
hierbij nog even een kort filmpje van onze eerste keer in de longeerbak![]()
[ Video ]
Qimm schreef:[ [url=m/CeUehT.jpg]Afbeelding[/url] ]
Hallo kijkbuiskinderen! Alle details vallen op natuurlijk
[ Video ]
Longeerles 2
opisop_shop schreef:Hopelijk helpt het.
Fysio is hier ongeveer een maand geleden geweest en dat heeft M veel goeds gedaan. Daarvoor sprong hij rechtsom altijd verkeerd aan in galop maar nu nooit meer. Linksom daarentegen wel dus hij is wat aan het wisselen haha. Ook overkruist linksom maar dan wisselt hij achter alsnog soepeltjes bij.
Volgende maand komt ze weer.
Pivo heeft online een heel groot netwerk waarin je veel tips kunt krijgen over het gebruik.
Liiesjjj schreef:Mmmm, misschien dat ik hem dan ergens tweedehands op de kop probeer te tikken.
Wat goed dat het zo fijn gaat Kim, je zal vast super trots zijn!
@Don: ik volg je nu ook! Volgens mij heb ik iedereen terug gevolgd. Zo niet, laat het me even wetenEn bedankt voor de felicitatie!
@Artiveme: goed dat je hem hebt laten nakijken. Heeft de osteopaat ook nog tips oid meegegeven om mee aan de slag te gaan?
opisop_shop schreef:Fysio doe ik bewust vóór het ruitermak maken aan. Zo krijg je in ieder geval geen pijn associaties.
DonDon schreef:opisop_shop schreef:Fysio doe ik bewust vóór het ruitermak maken aan. Zo krijg je in ieder geval geen pijn associaties.
Daarom heb ik bewust een zadel laten aanmeten en veel grondwerk gedaan. Als we eenmaal aan de slag gaan zullen worden de spieren anders belast dus dan vind ik het ook nodig eens in t jaar