Paarden die in 2019 beleerd gaan worden!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

KittyDylan

Re: Paarden die in 2019 beleerd gaan worden!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-19 21:21

Goh, klinkt interessant. Eens kijken of die ook in Shetmaten verkrijgbaar is.

Deempjexxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-19 21:47

KittyDylan schreef:
Goh, klinkt interessant. Eens kijken of die ook in Shetmaten verkrijgbaar is.

Volgensmij ook in shet maken. Zijn er toch wel mensen die het net zo interessant vinden als ik om daar mee te werken? :')

KittyDylan

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-19 22:00

Ik ben iemand die graag alle mogelijkheden van bijzetten wil proberen om zo de ideale match of matches voor mijn ponies te vinden :D

Want behalve Fflur wil ik mijn 23 jarige ook weer wat oppakken. Die staat al stil sinds ik te groot ben, en is mede door haar, zeker niet optimale bouw, erg stijf (geworden). Voor een leek stokkreupel. Ik denk dat als ik haar weer licht aan het werk zet, ik dit er deels uit kan trainen.

Goed heeft ze nooit echt gelopen, dat moet ik maar voor lief nemen.
In galop bijvoorbeeld zet ze beide achterbenen gelijk naar voren. Heel debiel.

En volgend jaar mijn nu 2.5 jarige ook aan het werk. Altijd handig als ik dan al spulletjes heb liggen.

Deempjexxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-19 20:54

Eindelijk.. Kamea is thuis!
Direct even haar nieuwe hoofdstel op maat gemaakt, vond ze allemaal best op eigenlijk voor haar vreemd terrein. Toen maar eventjes los in de bak.. kwam helaas niet veel spectaculairs af, ja.. alleen het kijken in het raam een half uur lang, ze zag zichzelf haha.

Morgen komt de zadelpasser en daarna kunnen we zelf officieel van start, ben benieuwd hoe ze zich verder gaat ontwikkelen.

Kameetje met haar nieuwe hoofdstel, je ziet gewoon dat ze er heel erg blij mee is :')

Afbeelding

Jodym

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-19 22:07

Deempjexxx schreef:
Kameetje met haar nieuwe hoofdstel, je ziet gewoon dat ze er heel erg blij mee is :')

:') _O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-19 16:01

Ja! Ik heb vandaag eindelijk weer op Joy gezeten. Paar rondjes gestapt en zo braaf. Was toch alweer een week of 8 geleden. Het is ook zo'n eenkennig ei <<). Ik had een vriendin mee genomen en zij heeft ook even op hem gezeten. Hij liet het braaf toe maar daar was ook alles mee gezegd. Niet willen lopen, behalve als ik er naast liep, of achteruit. Schoppen (nou ja, schoppen) naar de beugels en iedere keer om kijken wie er nu toch op zijn rug zat. Daarna stapte ik er op en liep hij keurig de bak rond.

Duplo

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-19 17:52

Joy heeft dus duidelijk voorkeur :Y)

Hier vandaag met een vriendin samen met Eureka de straat uit gewandeld, het ging heel goed
Toen we gekeerd waren werd ze wel wat ongedurig, schrok ook ineens van ik denk een auto maar geen hele heftige reactie. Bouw zelf ook snel spanning op dus dat helpt dan niet. Zou het liefst dan een rengalop naar stal doen :')
Maar dus weer richting stal ging ze dus wat lastiger doen maar het leek juist of ze weer de andere kant op wilde ipv naar stal
Bleef minder netjes bij me lopen maar zakte steeds wat af, begon ook te hinniken ineens. Denk dat ze toen ineens haar stalgenootje hoorde want ze werd ook weer stil.

Gek ding op de heenweg zo super braaf helemaal alleen. Denk dat ze toch wat veel indrukken had en beetje vol zat. Was blij dat vriendin mee liep zo kon ik wat kalmer blijven dan als ik helemaal alleen was geweest

Deempjexxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-19 20:31

Orchidee: Vind je het niet lastig dat hij eenkennig is? Lijkt mij echt heel vervelend. Ik weet niet hoe jij hier mee om gaat?

Duplo: Haha ze weten wel waar hun eten vandaan komt, ze wou gewoon zo snel mogelijk naar huis waarschijnlijk :')

Vandaag de zadelpasser bij Kamea gehad. Nou echt, een makkelijker 3,5 jarig paard kun je je niet voorstellen. Heb mijn ogen echt uitgekeken naar hoe dit paard de rust zelve is. En wij hadden nog niet eens op haar gezeten.
Verschillende zadels erop, gewiebel aan het zadel etc om te kijken als het goed ligt. Bleef gewoon netjes stilstaan en verzette geen hoef! Daarna beugels aan de zadels die goed lagen en ja toen uhh... rijden maar.
Mijn zusje en ik zijn er denk ik wel een stuk of 12x op en af gestapt. + stukje stap en draf. Paardlief liep gewoon haar rondje en heeft haar geduld 1,5uur vastgehouden.

Heb ook nog haar baard eraf geschoren, scheerapparaat kon overal komen. Wat een makkie (tot nu toe) ze laat echt alles toe *\%/*

Hoppit

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-19 20:45

Lol jullie gaan best wel hard allemaal! Iedereen alvast gefeliciteerd met alle stappen!

Wij hadden vandaag deze mijlpaal :) Incl 10s stappen, want toen gleed hij er af omdat het dekje draaide. Juffrouw mag een singeltje kleiner :D
Afbeelding

Berryz

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-19 21:31

Ondanks dat we in 2018 al begonnen waren, hebben we een 'vakantie' van bijna 2 maand achter de rug door verhuis.

Ze begint zich meer en meer te ontspannen op het erf, waardoor het kriebelt om terug te rijden.

Momenteel wandelen we vooral, stap voor stap verkeersmak maken (ookal hebben we heel erg weinig verkeer in het bos)

Stilaan probeer ik er buiten ook op te gaan. Momenteel nog met m'n vader er naast als steun voor haar.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-19 01:09

Deempjexxx schreef:
Orchidee: Vind je het niet lastig dat hij eenkennig is? Lijkt mij echt heel vervelend. Ik weet niet hoe jij hier mee omgaat

Het is soms lastig maar ook niet zo raar aangezien ik hem al van veulen af aan heb. Bovendien schijnt het ook echt iets Welsh Cob eigen te zijn. Ik laat wel bewust anderen zoveel mogelijk zelf doen zodat hij leert dat hij ook met anderen moet werken en meestal is het na een keer of drie goed, dan kent hij ze.

SBravour

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-19 09:31

Komt vanzelf goed, gewoon lekker veel doen en dan worden ze vanzelf makkelijker. En af en toe inderdaad wat laten doen door een ander. Mijn merrie ging in de staak als iemand anders haar mee wilde nemen, dan bleef ze bij mij in de ankers staan. Iedere les neemt mijn instructrice haar even een rondje mee, gewoon aan de hand. Ze wordt nu ook hanteerbaar voor anderen :) En dat ze zich het meest op hun gemak voelen bij jou, is geen probleem, dat mag.

Granoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-19 11:20

Wij zouden dit weekend met Ben verder gaan maar mijn vriend ligt ziek in bed :')

Gimme_Joy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-19 12:03

Ik heb trouwens besloten J9y toch te laten keuren. Klinisch en röntgologisch. Ik zou het niet ober mijn hart kunnen verkrijgen om het niet te doen en haar met eventuele ocd te laten lopen. Plus ze heeft een schiefel vanuit een wondje (aan de buitenkant, hoe ze dat voor elkaar heeft gekregen) opgelopen en die wil ik ook uitsluiten.

Maar ik vind het loeispannend... straks heeft ze iets en moet ze weer geopereerd. Dan ga ik echt huilen. En dan gaat ze een jaar het land op. Dat beleren komt dan volgend jaar wel een keer.

Granoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-19 12:16

Haal je nu vooral nog geen doemscenario’s in je hoofd hoor, daar word je zelf alleen maar gek van!

Zorg dat je voorbereid bent en laat gewoon de resultaten spreken. Meer dan haar laten keuren kun je nu toch niet doen en als ze gekeurd is weet je meer en kun je er mee verder :)

Komt goed joh! Dadelijk wordt ze helemaal goedgekeurd en heb je je voor niks laten gek maken ;)

Gimme_Joy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-19 12:21

I know. Daar moeten we maar vanuit gaan. :)

Hoppit

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-19 12:50

Komt goed :) ben ook altijd goed in doemscenario's en dan komt er een DA die je met moeite niet uitlacht :') t zijn toch je kinderen he :P

Apple is ook zo eenkennig. Met de dooi moesten ze even 2 dagen op de paddock ipv land en heb ik haar gehalsterd en uit de paddock gehaald zodat ze konden rausen in de losgooibak... Of ze water zag branden :') heb me helemaal opnieuw mogen voorstellen en moeten uitleggen wat een halster was XD Beest ziet/kroelt met me natuurlijk alleen maar elke dag :')

Nynkster

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-19 13:04

Zekerheid is goed maar laat je niet gek maken!
Mijn pony heeft een verdikte plek op haar bot, wond geweest waarop het bot is gaan reageren. Het zit er al vanaf dat ze een jaar is en ze heeft er geen last van. Ook op de foto geweest als jonge pony maar bleek weinig mis mee te zijn. Het lijkt soms ook erger dan dat het is. Vind goed na laten kijken door de osteopaat wel belangrijk en de tandarts

Gimme_Joy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-19 13:11

Ja tandarts gaat ze sowieso al sinds ze anderhalf is ieder half jaar. Dat was namelijk de reden van de verstoppingskoliek... Ik ben een beetje hypochonder, we hebben nigal wat meegemaakt namelijk :x #)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-19 15:17

Afbeelding

Weer een kleine overwinning vandaag. Hij heeft de spuit in zijn mond gehad. Lang leven de wortel! Nog een paar keer oefenen en dan de wormenpasta erin.

goldenarrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-19 17:45

Vaak valt het allemaal wel mee. In mijn ervaring zijn de kleinste wondjes vaak de heftigste, en de wonden waarbij ik alleen maar bloed zie zijn dan oppervlakkig :=

Morgen ga ik weer met Lady Brown rijden! Ben benieuwd hoe ze het doet, ze heeft toch weer een aantal weken stilgestaan ivm mijn knie en daarna het slechte weer. Ik heb wel nog een trainingspaardje erbij gekregen die ik zadelmak mag gaan maken, dus daar ben ik nu bezig met longeren. Ze is lekker ontspannen, maar mist wel nog de balans in galop. Maargoed, dat is gewoon een kwestie van veel doen en spiertjes kweken :)

Retjethorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-19 15:40

Sorry dat ik niet op iedereen ga reageren, ik heb een hele drukke week achter de rug, waar jullie heel erg veel gekletst hebben. :')

Deempjexxx: Leuk dat ze thuis is! *\o/* En tja, volgens mij worden de baasjes toch echt blijer van een nieuw hoofdstel dan de paardjes. :')
Geweldig zeg dat ze zo braaf was tijdens het zadelpassen! Alleen al van al dat op en af stappen zou je je geduld verliezen. Top paardje! +:)+

Orchidee14: Stiekem is dat eenkennig zijn best leuk toch, lekker Penny momentje! :D

Duplo: Dat heb ik met de mijne in het begin toen we gingen wandelen ook gehad, dat ze op een bepaald moment 'vol' leek te zitten van de nieuwe indrukken. Gewoon rustig opbouwen en niet te ver willen gaan in het begin. :) Kan er iemand anders met een rustig paard meewandelen? Dat wilt ook wel eens helpen.

Hoppit: Hahaha, dat afglijden... _O- Volgens mij is ze ook vrij rond gebouwd waardoor je nog zo snel gaat glijden, nee? :')

Berryz: Leuk dat je vader mee gaat als steun! Die oortjes foto is leuk! :D

Granoek: Beterschap aan je vriend, maar uitstel is nog geen afstel he! :D

Gimme_Joy: Ik kan me voorstellen dat je het enorm spannend vindt... Joy heeft best al wat pech gehad toch?
Maar inderdaad gewoon verstandig om het te doen. Ik ben van plan om Aliaa ook röntgenologisch te laten keuren. Bij de aankoop heb ik het niet gedaan, maar voordat we echt aan de slag gaan, wil ik ook uitsluiten dat ze geen OCD heeft. :j

goldenarrow: Hoe ging het rijden? :D

Morgen komt hier iemand langs om de Freemax Western te passen! *\o/* Het is alweer een week geleden dat ik Aliaa gelongeerd heb, maar ik wou haar vandaag ook niet te hard aan het werk zetten. Aliaa zal morgen genoeg geduld moeten hebben en ze had wat last van haar hengstigheid (al is dat sinds gisteren aan de betere hand). Dus dacht ik, laten we iets leuks voor Aliaa (plastic!!!) combineren met longeren. :D
Afbeelding

Afbeelding

Oh en ik heb nog een leuk filmpje van vorige week woensdag dat ik nog niet met jullie gedeeld heb! :oo

Duplo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-19 17:13

Wat een super filmpje <3

Ja ga het gewoon regelmatig blijven doen, steeds herhalen en evt een stukje verder

Gimme_Joy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-02-19 17:33

Wat een leuke foto's en een super filmpje! De liefde en het pkezier spat ervan af! <3 *\o/*

En inderdaad, we hebben al flink wat pech gehad... Navelbreuk operatie was daarvan het minst erg. Vorig jaar koliek operatie en afgelopen november door toedoen van de DA een mega abces in haar hals. -O- . Ik vind dat we ons portie wel gehad hebben voorlopig.

Gelukkig (en verbazingewekkend bijna) is Joy een stuk veerkrachtiger dan ik en is het nog steeds een lollig paard af en toe :+

Afbeelding

KittyDylan

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-19 19:13

Wat leuk die pech... met mijn 2016 mormel ben ik ook al kliniek in-en-uit geweest. Maar bij neergelegd dat het altijd een hoestertje is. Gaat geen druppel medicatie meer in als het niet nodig is.

Fflur heeft niet heel veel gedaan meer. Pas nog aan de dubbele lijnen en dat deed ze super. Zondag geschoren

Afbeelding

Afbeelding

Vandaag helaas weer gezakt voor mijn rijexamen... ik ben mezelf even aan het troosten door een nieuw hoofdstel te kopen :') Deze hierboven is nu, nu het haar weg is, te ruim bij de neusriem _O-