Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola
Yvank_ schreef:Peesblessure is echt niet einde oefening.. Mijn paard heeft bijna 2 jaar geleden een peesblessure gehad. Helemaal genezen en loopt gewoon Z dressuur heeft nooit meer een pas kreupel gelopen, dik been of wat dan ook.
tot uiting→ door stilstaan risico op hoefbevangenheid begon te spelen, terwijl paard gewoon op een zeer sobere wei gehouden werd 7x24 uur buiten. Die problemen zullen er altijd zijn. Dus nu de peesblessure allang totaal verdwenen is, zitten wij nog steeds met die andere problemen die erg hardnekkig zijn.
. Maar, ook al is dat moeilijk, zoveel geld uitgeven om paard maar pijnvrij te houden, dat is nog niet eens het ergste. Het ergste is de voortdurende zorgen, de angst als je 's ochtends wakker wordt met de vraag→ hoe zal ik haar nu weer vinden
, het verdriet als paardje weer eens een slechte dag heeft. Want wij houden zo verschrikkelijk veel van onze paardjes. Ze echt onze vrienden. Dus als er dan iets mee is, dan bepaald dat echt het geluksgevoel van mij. Het niet meer rijden, heb ik los gelaten dat verdriet, maar al 4 jaar rijden wij hier amper of niet op haar want elke keer is er iets anders, vandaar de keuze gemaakt om te gaan voor pijnvrij leven en dat is dat. Nu gaat het goed, ze is een blij ei, draaft en galoppeert op de wei, altijd oortjes erop. De ene dag doet ze dat wat onregelmatig de andere dag is ze hartstikke recht. Maar de zorgen de aandacht , dat blijft.Nicje87 schreef:https://www.facebook.com/groups/4076826 ... 745502498/
Misschien totaal iets anders als wat je zoekt, maar voldoet wel aan je eisen.
emilyslaluna schreef:Besje schreef:Eerlijk: ik vind hem niet 100% lopen zoals zou moeten... Lijkt heel stijf, geen kracht achter in galop...
Ik wilde net hetzelfde zeggen. Ik zou het niet doen TS...
k_m schreef:Echt? Dat idee had ik zelf totaal niet, sprong ook gewoon zelfs mooi een wissel op de diagonaal, ik vroeg amper iets, bood hij gewoon aan. Dat zou een hele stijve toch niet doen? Ik ben blij met een kritische blik hoor zeker!! Maar had zelf dat gevoel niet direct..
Paard was ook een maand niet gereden hiervoor. Maar ik wil zeker geen excuses zoeken voor mezelf op voorhand. Merk gewoon dat ik er echt wel een goed gevoel bij had
maar ik vind hem niet 100%
hij wisselt idd ook enkel vanvoor, wat voor mij bevestigt dat hij achter kracht mist. Geen idee of dit aan de blessure, gebrek aan training, of iets anders ligt
idd zal enkel keuren hiervoor uitsluitsel kunnen geven