Grote mensen, kleine pony's

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Brego93

Re: Grote mensen, kleine pony's

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-16 10:14

Mijn dromen voor het komende jaar zijn om een tweede paardje erbij te nemen, endurance te starten klasse I (waarschijnlijk in Ysselsteyn in maart) en eventing te starten (en dus bijkomend dressuur en springen). Dromen zat, hopelijk ooit mee kunnen rijden in de subtop (of misschien wel hoger hihi). Ach dromen mag als je maar blijft genieten onderweg! :D

fabske

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-16 14:04

Marocje mooi zadel.

Tyracnol Gave oortjes foto's kwamen die ook op die FB pagina voorbij of dat niet? as seen trough a horses ears of vergis ik me nu haha.

Ittheclown lekker aan het rijden, heb je je zadel al binnen ben benieuwd naar foto's

Mooie dromen Brego, wat voor paardje zoek je erbij?

Ik wil graag weer western wedstrijden starten dat mag gewoon op een lager niveau dat maakt me niet uit.
Endurance en ritten zoals de Eersel postel rally wil ik ook graag mee doen.
Verder komen in de Vrijheidsdressuur en ooit demo's in zowel dat als western rijden doen lijkt me leuk.

Ik ben al bezig met les in het laatste haha
En ook het buitenrijden probeer ik uit te bouwen en te zorgen dat zowel pony als ik zelfverzekerder worden samen, zodat we ook aan die endurance en dergelijke kunnen gaan denken.
Alle dromen zijn wel haalbaar dus moet goed komen.
Kost gewoon ff tijd haha.

Maar ja een droom die minder haalbaar is dan aan zoiets als Appasionata mee doen!

ittheclown

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-16 14:26

Ohh Brego wat een luxe een tweede paardje ! En ja Endurance ook mijn droom.. al is voor ons de beginners klassen het eerste stapje en verder denk ik nog niet zou gewoon een ritje af en toe leuk vinden. Alleen lastig als je zelf geen trailer hebt hahah.

Fabske wat leuk ook een endurance droom.. dat word straks nog een grote ruiters kleine paarden endurance team ;p

Toevallig iemand uit omgeving haarlem met een trailer die ook Endurance wilt rijden, zou het leuk vinden om een maatje te hebben om mee te trainen en eventueel ook op vreemd terrein te trainen maar helaas zelf geen trek auto of trailer ( en kunnen we kosten delen ^-^), vriend heeft wel het idee geopperd om een B vrachtwagentje te kopen aangezien mijn pown weinig weegt volgens meetlintjes.. maar dat is wel echt een toekomst iets,

Fabske.. nee helaas niet.. de ptt heeft het verziekt, ik woon in een flat en was speciaal heel de dag thuis geweest ( onrustig en excited voor pakketje haha ik ben dan net een kind) De bezorger beld aan ik neem telefoon op en zeg hallo , ik hoor niks dus loop naar beneden ( ik woon op twee hoog) En ik zie dus net .. het ptt busje wegrijden... wel een briefje in de deur maar half ingevuld.. en tot overmaat van ramp gaat het ook nog om een ander pakketje. Echt die man heeft nog geen paar seconde gewacht .. en tot overmaat van ramp wouw ik dus de status veranderen dat die sukkel het hier bij een postkantoor brengt... heeft hij nog om tijd gelogen ook hahaha Er stond dat wij om 19;30 het pakketje gemist hadden.. terwijl hij er toch echt om 1500 was... mijn vriend en ik zaten om 19;30 onder een deketje op de bank dus hadden hem echt wel gehoor.

Nu zit ik dus al heel de ochtend in de zenuwen.. ik mag na 3 uur pakketjes ophalen bij postkantoor hier.. maar ik had vorige keer al wat problemen omdat er toen ook een half ingevuld briefje in de deur lag en postpunt dat dus eigenlijk niet accepteerd.. ahhh stress stress....dit maakt de lol van online bestellen wel wat minder.. maar we aan er van uit dat we morgen lekker kunnen rijden!

Nog iemand van jullie die vrijheids dressuur doet ? Ik ben voor de lol begonnen hij snapt nu achteruit super goed voedselweigeren zit er ook toppie in wat ik erg fijn vind. Vanochtend met de bal begonnen en na een keer of 5 werd hij fanatiek en begon hem echt met zijn snoet weg te duwen hahah dus gaat goed, natuurlijk gestopt nadat hij het goed deed. Ik had ook een vraagje, gebruiken jullie ook stem commandos voor zulke dingen ? Achteruit is gewoon achteruit.. en bij de bal bedacht ik push... ehrm .. maar dat is op een of andere manier vreemd hahah. Ben wel benieuwd welke commandos jullie gebruiken, ik train overgens met een klikker en wat lekkers ( 3 bixjes per keer ofzo hahah ))

Marocje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-16 15:17

Ik was wel begonnen, maar leer niet echt nieuwe dingen aan nu. Heb wel het voedselweigeren erin, touch (handig met uit de wei halen: hand omhoog en hij kont aanlopen om hem aan te raken). Verder doe ik meer met WADH, en daar gebruik je ook wat commando's voor zoals 'terug'. Was begonnen met de jambette maar nooit verder gegaan.

fabske

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-16 15:37

Pablo kent
Back ( achteruit)
Stay
Kom
Volg
Spaanse pas zowel los als onder de man gaat redelijk goed.
Steigeren zowel los ( alleen met trainster) als onder de man.
Spagaat en buiging begint te komen.

Ik heb 1x per 2 maanden les nu.

ittheclown

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-16 19:18

Ohh volg vind ik ook een goede ! Kom kent hij al gelukkig alleen af en toe dan moet hij eventjes aangemoedigd worden hahaha.

Ja ik gebruikte bij de bal ook touch denk dat ik dat er toch maar in hou ik weet alleen niet goed hoe ik hem dan moet leren wat hij aan moet raken, de bal waar we soms mee spelen is enorm dus dat lukt wel.

Stijgeren ga ik denk ik niet doen, en spaanse pas twijfel ik over... ik denk dat hij dan wat te vrolijk van word en het ook in de strijd gooit bij dagelijkse bezigheden hahah.

Mischien moet ik ook maar eventjes kijken voor les, van wie heb je les als ik vragen mag fabske ? Al woon je wel flink uit mijn buurt vandaan hahah.

fabske

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-16 20:16

Van Nikki van olst.

Marocje

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-11-16 21:05

Ik heb alleen het boek van haar.

ittheclown

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-16 08:27

Ohh dat ga ik eventjes googeling bedankt Fabske , volgens mij vind die van mij het enorm leuk... al is het natuurlijk een paarden ras.. karakter is toch echt pony eigen.. eten !! Daar doen ze alles voor hahaha. Gisteren mijn zadel opgehaald bij het postkantoor ! Hij heeft echt eventjes een schoonmaak beurtje nodig, dat doe ik straks even en dan ga ik daarna poging doen tot rijden ! als ik het niet vergeet zal ik eventjes een foto maken van onze nieuwe troon ;p

ittheclown

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-16 14:51

Ja vanmiddag in de bak gereden zo een 10 minuutjes vond ik wel even genoeg het kost voor ons beide energy, hij weet echt nog niet in welk tempo hij moet lopen zelfs in stap niet, dus gehouden bij een beetje stap en een paar korte stukjes draf en nu rustig opbouwen. Hij deed het wel super knap hij is wat plakkerig naar andere paarden maar ik kon hem nu prima bij het andere paardje weg houden , het gaat even duren maar we komen er wel.

Na het in de bak rijden nog even langs de weg een stukje gedraafd en uitgestapt dat vind hij toch heel wat leuker hahaha, verder vond ik hem vandaag zoiezo een beetje energyloos mischien omdat ze nog de rangorden aan het bepalen zijn op hun winter plekje ofzo.. geen idee.. anyway hier een foto van ons zadeltje en hoofdstel ( ik weet hoofdstel is bruin en zadel zwart.. maar levertijd bruine barefoot is enorm lang, dus we gaan eventjes met deze rijden tot we zeker weten een nieuwe te willen dan bestel ik een bruine)

Afbeelding
Afbeelding

En ja .. ik moet andere beugelriemen deze zaten erbij en ik zit zowat op het kortste gaatje :') Daardoor krijg je zo een lange flap... en daarnaast vind ik deze beugels ook wat eng zijn IJslander beugels maar omdat ghost een dichte riem sluiting heb denk ik dat ik mischien beter beugels met een korf ofzo kan zoeken dus als iemand nog tips heeft voor fijne met een iets breder voetbed en bij voorkeur wat lichter in het gewicht houden we ons graag aanbevolen *\o/*

ittheclown

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-16 16:47

En nog eentje van ons saampjes

Afbeelding

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-16 17:17

Wat een mooi ijsje!
Verbaas me er altijd over dat het er bij ijsjes niet eens raar uit ziet als daar een volwassenen op zit.
Hoe groot is hij?

ittheclown

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-16 19:26

We hebben hem twee keer gemeten maar blijkbaar is de grond bij ons super ongelijk.. de eerste keer was hij ongeveer 135 en de laatste keer 138 Naast een IJslander van 140 scheelt het niet veel dus ik denk dat 138 wel aardig klopt. Hij is daarbij ook vanaf voren nog aardig smal voor een IJslander haha maar ik ben zelf ook maar rond de 166 dus ook niet enorm lang. En ik denk dat mijn lengte vooral in mijn boven lichaam zit ... haha helaas niet gezegend met mooie lange benen maar dat is voor kleinere paardjes natuurlijk alleen maar fijner.

Marocje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-16 23:55

Afbeelding
Deze heb ik, van Barefoot. Met gedraaide 'beugelophanging' (hoe heet dat, waar de beugel doorheen gaat)
En lichtgewicht! Heel fijn, beugels die niet zwaarder zijn dan mijn zadel zelf :+

(Meisje mocht ff stappen, rijdt niet dus vandaar dat ze wat raar in de beugel zit.

spatter

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-16 00:11

ittheclown dat geeft wel hoop, Tika zou ook rond die maat moeten worden en ik ben 1.70

fabske

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-16 07:34

Mooi ittheclown ziet er goed uit.
Ik heb best lange benen maar blijkbaar ook langer bovenlijf
Vind dan wel mezelf ook daardoor al snel groot ogen voor Pablo.

Ik weet dat dit zadel te lang is voor Pablo we rijden hier normaal niet mee.
Maar nu was het ff 1x
Even voor het voorbeeld ik op een korte kleine Pablo.

Afbeelding

ittheclown

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-16 08:01

Marocje schreef:
[ [url=m/lSanGK.png]Afbeelding[/url] ]
Deze heb ik, van Barefoot. Met gedraaide 'beugelophanging' (hoe heet dat, waar de beugel doorheen gaat)
En lichtgewicht! Heel fijn, beugels die niet zwaarder zijn dan mijn zadel zelf :+

(Meisje mocht ff stappen, rijdt niet dus vandaar dat ze wat raar in de beugel zit.

Ohh dat zijn precies de beugels die ik erg raag wil, maar ik hoorde van iemand dat je het voetbed enorm voelt omdat hij ovaal is , wat is jou ervaring daar mee ? Ik rij zoals op de foto te zien ook soms met winterlaarzen en die zijn een stuk breder dan normaale, mijn stalgenootje heeft van die kunsstof beugels composit ofzo ? Die vind ik echt veel te small voor wat bredere laarzen.

Spatter, het heeft vooral ook veel te maken met de hoogte van hun hals en hoe rond hun ribben zijn vind ik zelf. Dæll is smal van voren en heeft dus ook niet zo een breede ribbenkast er zijn mensen van mijn lengte maar met langere benen en dat zie er al snel te groot uit. Ijslanders kunnen natuurlijk veel hebben maar het oog wilt ook wat natuurlijk ;p
Ik heb ook op een IJslander gereden met een enorm hooge halshouding dat gaf ook al een heel ander beeld terwijl die een stuk kleiner was nog.

Fabske ik vind het helemaal niet misstaan hoor kan prima alleen zou ik denk ik zelf wel lekkerder zitten met de beugels een gaatje langer, al ziet het er op de foto uit dat de beugelophanging wat ver naar voren zit bij jullie zadeltje maar mischien dat dat bij western zadels altijd zo is ?Verder vind ik het zadeltje niet enorm veel te groot hoor vertekend ook door die losse flappen achter die westernzadels altijd hebben, Hahaha ik heb er ook geen verstand van en een idee hoe alles heet bij zulke zadels :o

fabske

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-16 18:56

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Ff oefenen ging goed.

Afbeelding
Afbeelding
En de dekens Ff met een van de zadels van daar mijn eigenste zadel is iets kleiner dus past mooier.
De reflecterende valt erg smal bij het zitvlak. Maar kijk nog een keer met mijn eigen zadel.

KittyDylan

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-16 19:07

Lekker geoefend fabske! Ziet er mooi uit!
---------------
Oeps, vandaag in de Ruitersportzaak geweest. Moest een nieuwe jas hebben, en hé, ik had dus echt niet toevallig een nieuw halster nodig O:)

Afbeelding

Helaas, past niet. Morgen maar even ruilen _O- (dit is maat Shet. Lekker verwarrend, het rainbow dat ze nu draagt (en precies past) is ook maat Shet)

fabske

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-16 19:51

Ik weet wat je bedoeld ittheclown ik heb zelf een ander zadel.
Dat ligt er beter op :)

En thnx allemaal :)

Brego93

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-16 21:46

Wat een mooie dromen allemaal! :D

Bij endurance zijn er best wel wat kleine(re) pony's en paarden dus dat grote mensen kleine pony's team komt helemaal goed haha!

Stiekem is een van mijn dromen al uit gekomen, sinds deze week een tweede paardje erbij :D :D! Een volbloed Arabier, heel toevallig delen ze dezelfde naam.. Even voorstellen: dit is King of Queens, 7 jaar oud, schofthoogte 1.51 en hengst. Hij heeft een hele tijd stil gestaan dus de bespiering en conditie opbouwen is de komende tijd het speerpunt

Afbeelding

KittyDylan

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-16 22:13

Endurance is echt geweldig om te doen! Maar stiekem vindt ik groomen net wat leuker :D
Heb het van mam meegekregen, die reed vroeger ook heel hoog mee. "Vroegahh" ook onze oude buurvrouw mee gegroomd, en mam kent ook mensen zoals Carmen Römer (komt onze hond ook vandaan)

Gefeliciteerd met King || :P Leuk zo'n hengstje!

Mijn oudje en dikkerd vandaag.

Afbeelding
Afbeelding

Hmm ja... Fflur mag wel wat minder :=

Jasmijnvbx

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-16 14:16

jolmer20 schreef:
Wat een leuk topic!

Wat een leuke beestjes komen er voorbij <3

Ik ben bijna 21 en heb een b-pony van 1.23
[ [url=m/RO9UbI.png]Afbeelding[/url] ]

Wouw wat een mooi en aparte pony heb je! Rij je daar op? Ik heb ook een b pony en hoop daar nog heel lang op te kunnen rijden, dus vandaar mijn vraag.

ittheclown

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-16 14:21

Wat een enorm knappe paardjes hierboven <3

fabske

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-16 05:56

Ik zie de foto's van jolmer20 niet net zo min als haar bericht lol.
Maar nu ben ik wel erg benieuwd

Ff opgezocht in haar profiel en denken dat flinn er mee bedoeld wordt
Bekende pony hier op bokt.
En inderdaad erg stoer!!