Normaal eigenlijk, ze worden alweer 2 jaar natuurlijk Heb eerder paarden opgefokt en de gene die 1.65 waren rond de 3 jaar waren als 2 jarige rond de 1.60 1 x een grotere dame gehad die was als jaarling ook 1.60 maar groeide met 2 jaar naar 1.68.
Ik hoop eigenlijk dat jelle 1.70 of meer word maar dat verwacht ik niet denk dat we tevreden moeten zijn als hij de 1.68 haalt
Zijn bij jou mannie de ouders aan de maat of rond de 1.60? Jelle zijn moeder was 1.63 vader is 1.68
De vader van onze is 1.62 en de moeder rond de 1.65 dus ja t word spannend. Ik ken wel paarden die rond deze tijd 1.50 waren en toch nog 1.65 werden, afwachten maar.
Afwachten inderdaad of hij in zijn 2 de jaar omhoog schiet
spatter
Geplaatst: 21-12-15 13:16
Zeker ruinen kunnen nog veel doen.
Mijn andere appaloosa was met 2.5 duidelijk nog kleiner als Spatter dus kleiner als 1.58 en werd uiteindelijk 1.64 en dat met ouders van rond de 1.50 dus de genen van voorouders kwamen hier ineens om de hoek. Blue was met 1.5 jaar 1.40 en mijn wels-cob was met 2.5 jaar nog 1.40 en beide zijn 1.56 geworden.
Ik zeg altijd dat er bij mij pokon in de grond zit maar ik heb geen ervaring met merrie veulens en nog minder van muildieren.
Wat een leuk topic. Ik heb in 2014 in het dikke buiken topic gezeten. Nu inmiddels alweer ander half jaar is mijn merrietje en ze is helaas helemaal grijs geworden
Wil jij ook in de OP van het nieuwe (huiskamer) topic? Dan mag je een leuk verhaaltje over je baby sturen met evt foto maar die staat hier ook al haha.