De -ellendige- verkoopverhalen... Paarden advertenties

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

DatBenIkNou

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-16 14:03

Esprit4 schreef:
Paard verkocht en aanbetaling gehad en nu kan ze ineens rest niet betalen gelukkig wel een koopcontract opgesteld maar wij gaan hem nu waarschijnlijk morgen ophalen maar wat als ze onraad ruikt en hem dan weghaald zou ik dan aangifte van diefstal kunnen doen?

Huh? Je geeft je paard toch niet mee als m nog niet alles betaald is?

Lienek

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-16 14:04

DatBenIkNou schreef:
Esprit4 schreef:
Paard verkocht en aanbetaling gehad en nu kan ze ineens rest niet betalen gelukkig wel een koopcontract opgesteld maar wij gaan hem nu waarschijnlijk morgen ophalen maar wat als ze onraad ruikt en hem dan weghaald zou ik dan aangifte van diefstal kunnen doen?

Huh? Je geeft je paard toch niet mee als m nog niet alles betaald is?

Idd ik dacht precies hetzelfde!
En geef je de aanbetaling terug als je het paard opgehaald hebt? Zou ik namelijk niet doen.. Dat is haar verlies toch

myk_en_shant

Re: De -ellendige- verkoopverhalen... Paarden advertenties

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-16 14:08

Paarden gaan pas bij mij van de dan af, als ze volledig afbetaald zijn. Eerder niet.

Esprit4

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-16 15:11

Staat in contract dat ze aanbetaling niet terug krijgt.
Is de goedheid van mijn baas omdat mevrouw haar merrie had verkocht als embryo merrie moest ze nog op geld wachten.
Nu achteraf is het ook echt heel stom geweest we weten het
Maar zouden we er wat mee kunnen mocht hij verdwenen zijn?

DatBenIkNou

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-16 19:24

Dat zal moeizaam gaan worden. Heb je het paard al opgehaald?

myk_en_shant

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-16 20:31

Ben ook zeer benieuwd. Hopelijk wel.

Esprit4

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-16 20:54

Paard is nog niet opgehaald wel contact gehad met de staleigenaar en het een en ander besproken ook uiteindelijk contact gehad met desbetreffende mevrouw die eigenlijk op vakantiw was gegaan en een heel warrig verhaal maar geen cent rijker dus even vanavond haar reactie afwachten haar laatste mogelijkheid om duidelijk een verhaal te geven en het resterende geld anders is het eerste wat ik morgen doe is dat paard ophalen
Wat een stress en we hebben ons lesje zo goed geleerd man man man wat een drama

nanoukkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-16 21:07

dat is inderdaad geeeen leuke siuatie...

myk_en_shant

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-16 21:39

Pfff, stressvol zeg. Sterkte ermee.
Hopelijk komen ze nog netjes met de rest van het geld op de proppen en anders weer ophalen.

Ania

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-07-16 14:11

Jammer dat je door dit soort mensen je vertrouwen in de mens verliest.
Ik ben heel benieuwd naar het vervolg, hou je ons op de hoogte?

Overigens kun je inderdaad aangifte doen van diefstal/heling

Esprit4

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-16 14:11

Zo paard opgehaald wat een heisa weer maar we hebben hem mevrouw is op vakantie dus super geholpen door de staleigenaar dus gelukkig is het goed afgelopen

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-16 14:12

Gelukkig esprit.

Wat dat betreft is verkoop bij mij heel simpel.
Al kom je een maand hier elke dag rijden. Prima. Maar op proef gaat hij niet mee.
En op de dag dat hij wel mee gaat is de laatste cent betaald.

petitparis

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-16 15:19

Fish_n_Chips schreef:
Ik las vroeger graag de Volbloed-boekenreeks van Joanna Campbell. Daarin worden paarden zadelmak gemaakt in de lente van het jaar dat ze 2 worden, en doen ze ook mee aan paardenrennen. Ik vraag me af of die jonge zadelmakmaakleeftijd ook de reden is dat ze het altijd maar een paar jaar doen.

Dat ze er zo vroeg uit gaan heeft vooral met de prestaties te maken EN dat het de meeste eigenaren (rijke snobs, die alleen op de dag van de koers komen kijken) niet interesseert of het paard al dan niet lang meegaat, het moet gewoonweg "opbrengen". Ze krijgen maar een paar keer de kans, "niet goed genoeg" verkocht. Wel goed genoeg, zoveel mogelijk in de kijker lopen op 2j tijd en stoppen voor de resultaten beginnen tegenvallen.
Waarentegen mensen die met hun paarden begaan zijn ook wel zo vroeg beginnen, maar minder hard trainen en minder vaak starten. Deze paarden lopen op hun 10de ook nog makkelijk mee. Maar ze hebben in vergelijking niets opgebracht buiten de vreugde van een overwinning, bevestiging dat je goed bezig bent en plezier om samen te trainen.

myk_en_shant

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-16 23:07

Echt sommige mensen.
Had contact met iemand, die heeft een leuk klein tinkertje staan voor letterlijk een spotprijsje. Tja logisch, Ben blij dat ik draf filmpje vroeg.
Arme dier zit zo vast in de achterhand, treed hartstikke kort onder van achteren en de billen blijven als een plank. En dan nog bij hoog en laag beweren dat ze goed loopt en niks aan de hand is.
Haar paarden komen altijd stijf uit het land. Huh whut. Nou de mijne gelukkig niet.
Scheelt mij nu een flinke rit.
Mocht de persoon dit lezen mijn bod blijft staan, totdat ik een geschikte pony vind.

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-16 07:16

bruintje123 schreef:
Gelukkig esprit.

Wat dat betreft is verkoop bij mij heel simpel.
Al kom je een maand hier elke dag rijden. Prima. Maar op proef gaat hij niet mee.
En op de dag dat hij wel mee gaat is de laatste cent betaald.

hier ook maar in die maand tijd dat de eventuele kopers willen rijden houd ik hem alsnog niet achter, als er iemand komt en die wil paardje meenemen houd ik hem niet achter.

Donna89

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-16 08:58

Ik hou ook 1 dag vast. Je mag onbeperkt komen proberen maar wanneer iemand wel snel kan beslissen is hij ook weg.
Te vaak paarden gereserveerd en nooit meer wat gehoord. heel vervelend

Anomien

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-16 10:46

Precies aan reserveren doe ik ook niet.

Gister een vrouw aan de telefoon die koste wat kost eerste keuze wou hebben.
Omdat ik tussen het telefoongesprek en de afspraak druk was met hooi halen heb ik aangegeven dat de kans dat ie tussentijds verkocht zou worden zeer nihil is.

En toen versliep ze zich.... Heel erg. En ik maar wachten en kon haar niet bereiken.

CarinaR

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-16 11:42

Zo, dat is even lekker zeg.

Anomien

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-16 13:25

Nou ja.. Kan de beste overkomen.
Intussen ook nauwelijks van gehoord.

Denk dat ze toch niet geinstresseerd is.
Zeg dat dan.. Richt ik me op de mensen die dat wel zijn.

Memere

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-08-16 13:28

Had een paard te koop staan en mogelijke koper wist dat dit een vaste prijs was, spreken een dag en uur af + ik geef mijn gegevens door zodat die weet waar te zijn.. koper komt niet opdagen en stuur een berichtje in de zin van; "ik neem aan dat u niet meer komt?". Krijg gelijk antwoord terug van nee, vinden de prijs toch te hoog. Heb beantwoord dat ik het zeer jammer vind dat die dan een afspraak maakt, als die wist dat dit een vaste prijs was en ik nu onnodig mijn adres heb doorgegeven aan een onbekende.

Donna89

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-16 08:15

Van de week wel een hele snelle verkoop gehad. Iemand belde, wilde afstamming weten en kon direct beslissen. Ongezien paard gekocht. We hebben haar netjes gebracht. Man helemaal gelukkig. Wij ook blij.

Met de jazz loopt het wat minder soepel helaas. Ja, mensen die NU willen komen kijken. Eh ja ik ben aan het werk dus word niet eerder dan vanavond. Of er niet iemand anders bij kan zijn... Nou nee, ik verkoop een paard, niet iemand anders... Als het echt zo graag wil komen dan kan je ook een andere x denk ik dan...

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-16 10:23

hier is onze pony ook verkocht heeft even geduurd maar zat in verkeerde maat 1.38 maar wat een belachelijke biedingen zeg heb er veel ook maar genegeerd en vele of ze niet ergens een getal waren vergeten. we vroegen al niet veel dat is wat wij nooit doen.

nu weer op zoek naar wat nieuws even op mp rond gekeken maar wat een belachelijke prijzen voor 2/3/4 jarige onbeleerd. d pony niks bijzonders qua afstammelingen of pony zelf 4 jaar ook al 2300 euro. en zo nog wel meer prijzen

myk_en_shant

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-16 10:37

StalNollie schreef:
hier is onze pony ook verkocht heeft even geduurd maar zat in verkeerde maat 1.38 maar wat een belachelijke biedingen zeg heb er veel ook maar genegeerd en vele of ze niet ergens een getal waren vergeten. we vroegen al niet veel dat is wat wij nooit doen.

nu weer op zoek naar wat nieuws even op mp rond gekeken maar wat een belachelijke prijzen voor 2/3/4 jarige onbeleerd. d pony niks bijzonders qua afstammelingen of pony zelf 4 jaar ook al 2300 euro. en zo nog wel meer prijzen

Vertel mij wat, ik zoek voor mijn kleine lesgeef stal een simpel ongecompliceerde brave kinderpony, waar je vorig jaar met 1000 euro te kust en te keur had, red je vandaag de dag nog niet met 2000 euro.
Tja helaas is mijn budget nu 1000 En geen cent meer. Denk dat ik mijn zoektocht maar op een lager pitje zet en wachten tot stalseizoen.

Krijg op zich genoeg pony's aangeboden, maar zijn of te oud, of hebben gebreken zoals eczeem, bevangen en bokvoeten.
Eczeem is bij een bosrijke omgeving niet handig, bevangen is niet handig ivm 24/7 weidegang in de zomer, bokvoetje is slijtage gevoeliger.
Tja leeftijd is wel logisch, ga geen 20 jarige nog in de lessen inzetten.

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-16 10:40

Ik heb nog nooit een simpele ongecompliceerde kinderpony gezien in een normale gezonde leeftijds categorie onder gebreken voor €1000,-. Wellicht een A/B pony en een verdwaalde C maar zeker geen D maat. Ook vorig jaar niet :=

StalNollie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-16 10:45

inderdaad ik denk dat je dan echt meer naar de 1500 gaat. al hebben wij onze pony voor een lagere prijs verkocht als 1500 (vroegen wel 1450,00 maar niet voor gekregen) 3 jaar super braaf en aangereden alleen verkeerde maat geen papieren en verder geen bijzondere gangen

1000,- is gewoon niet realistisch in mijn ogen.