Paarden die in 2015 beleerd gaan worden

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Babootje

Re: Paarden die in 2015 beleerd gaan worden

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-15 16:43

Wat een leuk dier Moniek. Gefeliciteerd! (Ben jij dat die erop zit bij de filmpjes?)

Coberlina

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-15 16:56

Mallootje schreef:
En dan denken wij dat onze 3-jarigen al een heel eind kunnen lopen: http://www.horses.nl/sport/fiebelkorn-m ... hampionat/
(Of het nog gezond is, is een andere kwestie..)

:') en dan was ik idd al blij met de mijn :')
Zo lopen, dat is toch ni normaal! En dan prijsuitreiking effe met muziek en extra lawaai. Dat zie ik mezelf nog nie doen ze }:0

Mallootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-15 17:02

No offense, maar ik vraag mij af hoe die beestjes getraind worden om zo spectaculair te lopen.. Veronderstel dat die niet standaard zo door de wei sluffen :P (Natuurlijk zit er wel al beweging uit zichzelf in, maar om dat er dan al zo onder het zadel uit te krijgen..)

Leonie_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-15 17:08

Daar moeten inderdaad toch al heel wat trainingsrondjes inzitten.
Ik ben al blij als ik een volte kan rijden in draf en galop :D

We vliegen nog regelmatig uit de bocht :+
https://youtu.be/LowdDYs4AU8

_Zoe

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-15 17:24

Zag vandaag toevallig nog een filmpje van Fürst William maart dit jaar voorbij komen, die is echt al heel veel verbeterd in zo'n korte tijd al kon hij al wel lopen.. Maar zal inderdaad een stuk meer training in zitten dan de meeste hier.

Edit:

Filmpje: https://www.youtube.com/watch?v=pLaczQnSV8c

Mallootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-15 17:42

Hoh weet je, ik ben echt niet van het 'laat ze lopen tot ze 5 zijn' en 'met 3 zadelmak maken is dierenmishandeling', anders zou ik ook nog niet op die van mij zitten, maar ik vind het toch jammer als ze zo jong al zo ver staan.. Moet toch érgens ten koste van de gezondheid komen vrees ik, of zien jullie dat anders?

moniek21

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-15 17:47

@babootje .. Ja klopt dat ben ik hihi ;)

Je kunt ze gewoon beter klein houden want ze lopen zichzelf geheid stuk als ze zo groot bewegen ... Zou zonde zijn ik vind het een leuk dier.. Had hem al eerder op een filmpje gezien op een hengstenshow.. Daar liep hij ook echt heel groot .. Spectaculair maar zeker niet goed voor zon jong dier .

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-15 18:05

moniek21 schreef:
@babootje .. Ja klopt dat ben ik hihi ;)

Nou dan zijn jullie een leuke combi :D :D

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-15 18:13

_Zoe schreef:
Zag vandaag toevallig nog een filmpje van Fürst William maart dit jaar voorbij komen, die is echt al heel veel verbeterd in zo'n korte tijd al kon hij al wel lopen.. Maar zal inderdaad een stuk meer training in zitten dan de meeste hier.

Edit:

Filmpje: https://www.youtube.com/watch?v=pLaczQnSV8c

Ik denk dat dat wel meevalt. Ik zie een paard dat netjes linksom en rechtsom wordt voorgesteld.
Talentvolle paarden lopen al snel zo (op hun talent). Zeker met een talentvolle ruiter/amazone erop.
Daar hoeft niet veel training in te zitten. Je ziet nog dat hij nog niet heel veel kracht achter heeft (blijft nog achter bij het voorbeen). En de amazone probeert hem niet met opzet "groot" te laten lopen (eerder probeert ze het nog klein te houden, wat ook iets zegt over zijn graad van africhting). Al met al erg netjes. Ik heb het wel anders gezien (tijdens de laatste hengstenkeuring in Den Bosch).

Leonie_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-15 21:48

yeentll schreef:
Wat is ze braaf he Dewi! Mooi paard is t hoor :)

Weten jullie misschien waar ik een agenda met clinics kan vinden voor zuid-holland? Ik zou graag in augustus een clinic mee willen rijden ergens voor de ervaring, maar kan niks vinden. Brabant is ook goed eventueel!

Al iets gevonden?

Trouwens als jullie lessen. Hoe lang dan? En houden jullie jonkies dat al vol?

Mallootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-15 21:51

Ik volg eens in de 3 weken een half uurtje les, dat is incl instappen (waarbij we ook al kleine oefeningetjes doen). Ongeveer 20 minuten draf/galop. Langer kan ie echt nog niet, mentaal noch fysiek :)

Coberlina

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-15 22:10

Ik ben meestal langer bezig. Eerst linksom en rechtsom even aan de longe. Dan stap ik op, nog even zelfde tijdspanne aan de longe erop. En dan los nog beetje sturen.
Denk alles bij elkaar toch 40 tot 45 min.
Ze had wel op voorhand wat conditie, doordat ze langere tijd gelongeerd werd met dubbele longe.
Toen ik nog aan het revalideren was, heeft mijn vriend haar ongeveer 3 keer per week gelongeerd. Dus dat scheelt misschien.

Leonie_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-15 22:15

Die van mij is na 20 min / half uurtje echt op. Dus twijfel of ik al moet gaan lessen.

Heb je trouwens nergens meer last van Coberlina?

moniek21

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-15 22:28

Hahaha ik mag blij zijn als Hudson het een kwartier volhoud haha, ik stap hem vervolgens aan de hand uit ;)

Orsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-15 00:10

Vandaag weer een hele fijne les achter de rug! Langzaam bouwen we wat conditie op, dus vandaag reden we een groepsles van een uurtje. Hier werk ik voornamelijk aan het mondje soepel houden en goed sturen. Sinds een weekje gaan we met zeer grote stappen vooruit. Kreeg dus ook veel complimentjes van mijn lesgeefster. Ik heb nu eindelijk voor mezelf de rust in mijn armen en schouders gevonden. Sindsdien is onze aanleuning veel zachter en blijft History lekker los voren. Dus figuren rijden gaat hiermee ook veel fijner. Zelfs onze rechter kant die we twee weken geleden plat en stijf rondreden, gaat nu veel soepeler met zelfs wat binnenstelling en buiging om het been. Hier viel hij extreem tegenaan. Nu houd ik hem netter tussen me in en begeleid beter. Dus raken nu weer netjes de hoefslag aan!

Wat een heerlijk paard. Hij heeft de les super vol gehouden. Zelfs nauwelijks gezweet, enkel onder het zadel. Veel gestapt, gedraafd en overgangen. Galop doen we nog niet, maar zoals we nu gaan, gaat deze wel in de planning binnenkort! Op het einde werden we beide wat moe en merkte ik aan mezelf dat ik weer zwaar in me armen werd en History weer wat platter door de bocht. Dus gewoon lekker gestopt. Heeft hij toch maar even 50 minuten gedaan. Normaal rijden we half uurtje met kort longeren erbij. Vandaag het longeren voor het eerst weggelaten en direct opgestapt.

Wat ben ik toch trots op mijn knappert!
Afbeelding
Laatst bijgewerkt door Orsje op 30-07-15 00:12, in het totaal 1 keer bewerkt

kyrkelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-15 00:11

En ik vraag me af hoeveel gewicht die Furst William in zijn springschoenen oid heeft zitten.
Loopt namelijk absoluut niet normaal en met een beetje lood kan je heeeeel veel.
Moet je eens kijken hoe hij op dit filmpje de hal binnen komt.

En als dit wel zijn "normale"gang is vraag ik me toch echt af wat ze met hem gedaan hebben.
Want normaal en gezond is dit zeker niet.

denisesilver

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-15 00:51

Net of ie voor het eerst beenbeschermers aan heeft

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-15 07:34

denisesilver schreef:
Net of ie voor het eerst beenbeschermers aan heeft

Hahaha, ja daar moest ik ook aan denken.

Maar nee joh, dit is gewoon een heel kwaliteitsvol paard met flink wat peper in zijn kont.

HuppeltjeZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-15 11:56

Hallo allemaal, mag ik mij hier ook melden? :)

Ik heb een 3 jarige ruin in mijn bezit en we zijn begonnen met het longeren op te pakken. Mijn plan is om hem ook nog te laten kennis maken met hoofdstel (bit) en zadel maar beleren zal pas voor volgend jaar zijn gezien ik hem nog wat puppy vind en het rustig aan wil doen. Ik weet niet of jullie geïnteresseerd zijn in ons achtergrondverhaal en verdere informatie van mijn paard? Want het is best wel een lang verhaal, maar ik kan het wel inkorten?

@Moniek: ik weet niet hoe lang jou paard op de filmpjes al onder het zadel is, maar wat ziet het er ontzettend relaxed en werkwillig uit zeg! Fijn team lijkt me :j
@Leonie: dat uit de bocht vliegen valt wel mee hoor, ziet er toch al goed uit!
@Orsje: ziet er erg netjes uit

pol013

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-15 12:03

Moniek: als ik jou filmpje zo bekijk kan ik mij bijna niet voorstellen dat je ander paard zo schieterig werd van jou houding. Je zit hartsikke netjes stil. Dan is hij wel echt extreem geweest

Coberlina

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-15 15:51

Leonie: nee rijden gaat prima, nergens last van. Enkel als het weer omslaat en het gaat regenen, gaat dat bot pijn doen. }:0 echt stom! Maar voor de rest kan ik alles weer normaal :)

Orsje, super van de les!

Die 3 jarige hengst loopt idd abnormaal. Maar dat binnenkomen in de piste kan ook zijn dat hij even moet wennen aan het zand, heb nog al paarden een wedstrijdjasje zo zien binnenkomen. Zeker als de inrijpiste een ander kleur zand heeft!

Welkom Amber!

xBostonx

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-15 16:06

We timmeren hier lekker aan de weg, Takoda en ik :) Het hangen gaat goed aan beide kanten. Ook als ik helemaal over haar heen hang stapt ze rustig op haar gemakje de bak door. Soms kijkt ze eens achterom of voelt ze met haar neus even aan mijn voet of aan mn handen :D Mijn instructrice vind het ook fantastisch om te zien hoe ontspannen en nieuwsgierig ze is, ze vind het totaal niet eng. Takoda is stormbestendig haha, toen het hier stormde kon ik haar netjes longeren terwijl mn oude ruin van 22 als een debiel amper normaal van de wei naar stal te krijgen was. De dag dat ik er voor het eerst op kan komt stiekem steeds dichterbij. Nog even geduld hebben hihi :+
Afbeelding

Leonie_M

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-15 16:33

Coberlina schreef:
Leonie: nee rijden gaat prima, nergens last van. Enkel als het weer omslaat en het gaat regenen, gaat dat bot pijn doen. }:0 echt stom! Maar voor de rest kan ik alles weer normaal :)

Wat goed zeg!

Ik heb er gelukkig ook weinig aan over gehouden

Nu ruim een jaar na dato merk ik nog wel dat mijn heup wat instabieler is. Gelukkig heb ik met paardrijden daar geen last van. Wordt het eigenlijk alleen maar beter van. Maar een flinke boswandeling (ongelijk terrein) vind mijn bekken / heup toch nog niet zo leuk

Coberlina

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-15 17:32

Dat geloof ik! Op een harde stoel zitten, is bij mij ook nog altijd niet zo fijn.
Wat had jij? Gebroken heup dan?

moniek21

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-15 18:13

Dank jullie wel allemaal voor de fijne reacties ,

Met Haydn was het niet zozeer mijn houding maar de spanning tussen ons beide die niet afgevloeid kon worden .. En hij was daarin heel extreem heb dat nog niet eerder meegemaakt .

Welkom Amber , Hudson is nu enkele wk onder het zadel, en sinds 2 wk weer opgepakt nadat hij even stil heeft gestaan na zijn castratie... Ik ben wel benieuwd wat voor dier je hebt , heb je hem al lang ?