In de hoefslag stond een hele pagona hoe je een schimmel weer wit krijgt. Oa. Citroensap en zon bleekt (in staart spuiten met plantenspuit bv.) Aardappel doorsnijden, erover wrijven laten drogen en dan eraf borstelen. Houtskool erover en inwrijven geloof ik, en dan eraf borstelen. Van cowboy magig heb je yellow out shampoo (werkt bij mij goed), en green spot remover (werkt ook). En er was nog wat maar dat weet ik niet meer uit mn hoofd.
@Hinke was dat in Nigtevecht die clinic van Lammert Laseur?
Scheren jullie je schimmel? de mijne zit nu zo ontzettend dik in zijn haar, dat ie er zelf last van heeft. Zie bij andere kleuren paarden zoveel leuke figuren voorbij komen... en bij een schimmel zie je dat zeker bijna niet door dat lichte haar...
Mijn paard wordt altijd geschoren ja maar helaas, sommige zien het niet eens haha Wel krijgt ze er een mooiere kleur van vind ik zelf. (mooi licht grijs)
De zilvershampoo gaat inderdaad hard hier. Ook de biotex..
Voor het wit maken is een combi van Cowboymagic green sport remover mét biotex bij mijn paard een uitkomst even laten intrekken en spierwit
original_
Geplaatst: 20-10-14 16:15
De mijne gaat van de week ook weer kaal, zit nu ook al redelijk in haar vacht Hier gaan we met twee schimmels hard door de cowboy magic en biotex heen, en ook de andrelon blond shampoo gebruiken we vaak
Veulen84
Geplaatst: 20-10-14 17:57
Mijn twee lelijkerds
Anoniem
Geplaatst: 20-10-14 19:13
...Al zie je niet dat het mn schimpie is
Thirza
Geplaatst: 20-10-14 20:47
Leuk, gemaakt door Michiel Vorige week zaterdag heeft ie ook weer foto's van mijn schimpie gemaakt.
Hier nog n foto van onze laatste wedstrijd
As donderdag gaat ie kaal en jammer genoeg wordt ie daar altijd weer zo wit van.
hier mijn schimmel, die nog steeds met de dag lichter word
Anoniem
Geplaatst: 21-10-14 13:07
Ik heb trouwens nog wel een leuke vergelijkingsfoto van de veranderlijk,e en in dit geval ook opgroeiende, schimmel Zit ongeveer één jaar tussen deze foto's!
@ dreamer, het is wel echt een mooie schimmel. Is kijken of ik wat vergelijkingsfoto's heb. Die van mijn is nog vrij donker, heb hem vanaf 1 jaar. Zijn kop is vooral lichter geworden
SamCas
Geplaatst: 21-10-14 13:25
@_Dreamer dat is ook al een groot verschil, bij die van mij ging het echt heel hard ineens
@Batlow gaaf is dat als je hem vanaf 1 jaar hebt, kun je hem echt zien veranderen die van mij heb ik gekocht toen hij een half jaar was, als een klein bruin beestje met een grote witte bles