Gert van het hof op ons paard !!!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

mang

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-13 11:16

Nou dat viel eigenlijk wel mee maar aangezien ik van alle kanten wordt belaagd door mensen die me belachelijk vinden wijdde ik me nog maar wat verder uit ;)

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-13 11:17

mang schreef:
Nou dat viel eigenlijk wel mee maar aangezien ik van alle kanten wordt belaagd door mensen die me belachelijk vinden wijdde ik me nog maar wat verder uit ;)

En dan gaat er nog geen belletje bij je rinkelen?

mang

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-13 11:17

Cassidy schreef:
mang schreef:
Wat weet jij woorden toch ook altijd heerlijk te verdraaien he Cassidy :D Ik heb het niet over een slecht karakter, ik heb het over een karakter. Wat jij beschrijft over het nemen van de ruimte die hij krijgt doet niet ieder paard zo extreem als deze, en valt dus onder karakter.

Een paard met karakter heeft vaak een vechtersmentaliteit, als je die voor je kunt winnen zodat hij zijn energie voor je ipv tegen je gaat gebruiken, zijn de paarden waar je hoog mee kunt eindigen. Jij kunt misschien niet op zoek zijn naar een dergelijk paard, een ander wil dat misschien wel. Dus ga geen dingen beslissen voor een ander. Niet hoe hij zijn paard aanprijst, niet wat voor informatie hij al dan niet in een advertentie zet of filmpjes die op prive komen te staan.

Prima maar dan hoor je dat gewoon eerlijk in de advertentie te zetten mijns inziens. Ik beslis niks voor een ander. Ik geef mijn mening over iets wat een ander doet.

Edit: Nah ik ken jou al langer dan vandaag, dus niet echt nee ;)

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-13 11:19

Aha, zeg dan niet "van alle kanten belaagd door mensen", maar "door Cassidy belaagd" :D

Als er van meer kanten reacties zouden komen, zou je je dingen af kunnen vragen. Mij hoef je niet serieus te nemen :D

Maar nu ben je zelf bezig met het verkeerd voor- en inlichten van mensen :D

En door je mening te geven over een ander, ben je dingen al aan het beslissen. Je beslist namelijk dat het fout is wat degene doet. Nee, het is niet fout. Jij wilt meer info zien in die advertentie dan de verkoper op dat moment kwijt wil. En dat is geen verkeerde voorlichting....echt niet.
Laatst bijgewerkt door Cassidy op 05-05-13 12:04, in het totaal 1 keer bewerkt

XLeandrosX

Re: Gert van het hof op ons paard !!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-13 11:24

Een eventuele koper heeft zelf ook verantwoordelijkheid en zal ook door moeten vragen na het lezen van de advertentie. Als er staat paard met karakter...ieder paar heeft een karakter, eentje een lief karakter, de ander een ondeugend karakter, een ander gemeen karakter (al geloof ik dat er weinig paarden in hun hart gemeen zijn) en zo zullen er nog tig verschillende karakters zijn.
Als je als koper zo iets leest dan vraag je toch: Goh wat bedoel je daar mee en hoe uit zich dat dan?

Marus

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-13 11:46

Ik begrijp best dat ze het niet in de advertentie plaats, als mensen interesse hebben bellen ze wel en dan kun je duidelijk uitleggen wat het evt. probleem was of is.Want leg dat maar eens uit in een paar woorden in een advertentie.
En hoeveel paarden hebben wel niet een behoorlijk uittestfase gehad?Dat word toch ook niet vermeld.
Ken meer paarden waarbij de ruiter een half jaar lang er vaak naast lag en een enorme uittestfase moesten doorstaan.
Kan best zijn dat het nu zometeen klaar is met een hele consequente ruiter.

Amaryllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-13 12:15

Noem het onderzoeksplicht.. Zoek inderdaad uit wat het "karakter" betekend. Een paard komt niet met een gebruiksaanwijzing maar dit lijkt mij voldoende als advertentietekst/toelichting. Je zult zelf hier op in moeten haken.

piezze

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-13 12:16

In praktijk kom je maar weinig advertenties tegen waarin staat dat het gaat om een pismerrie, probleemgedrag of paard met ernstig gebrek gaat. De echte paardenmens weet dat en leest zulke informatie tussen de regels door. Als koper moet je zelf ook actief zijn in het vragen naar informatie en het uitproberen en laten keuren. Ik vind het een nette advertentie die de lading goed dekt. Ik snap het punt van Mang ook wel maar in praktijk zal het zo dus niet werken.
Ik hoop dat het paard een fijne nieuwe baas vindt die de grenzen goed kan aangeven en dan heb je er ongetwijfeld een super paard aan. Het is een plaatje en kan goed lopen. Voor de TS en haar zus hoop ik dat ze een andere topper vinden die goed bij ze past.

maikeltje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-13 12:22

Dan daarbij weet je dat als je voor die prijs een paard koopt die geschikt is voor de hogere sport, dat er een verhaal aan zit. Anders stond er wel een 2 voor dat bedrag.

En ik zou het zelf ook niet uitgebreid vermelden in de advertentie, als was het alleen maar om de wannabee monty Robertsen van mijn erf te houden.

Wat cassidy al zegt; een paardenkenner leest die advertentie zoals ie bedoeld is en vraagt door.

Mousmous

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-13 12:26

Ik heb net de advertentie gezien, en in mijn ogen is deze wel heel duidelijk, Er staat niet alleen dat het paard een sterk karakter heeft maar ook niet geschikt is voor bange ruiters en overwicht nodig heeft. Nou, dan moet je wel heel simpel en/of heel onervaren zijn om niet te kunnen bedenken dat dit geen makkelijke jongen is.

geerke

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-13 12:29

Mousmous schreef:
Ik heb net de advertentie gezien, en in mijn ogen is deze wel heel duidelijk, Er staat niet alleen dat het paard een sterk karakter heeft maar ook niet geschikt is voor bange ruiters en overwicht nodig heeft. Nou, dan moet je wel heel simpel en/of heel onervaren zijn om niet te kunnen bedenken dat dit geen makkelijke jongen is.

of misschien jezelf te hoog inschatten?Zoals ik wel ongeveer vijf x per dag meemaak op Bokt :+

piezze

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-13 12:31

geerke schreef:
Mousmous schreef:

of misschien jezelf te hoog inschatten?Zoals ik wel ongeveer vijf x per dag meemaak op Bokt :+

In dat geval moeten de kopers zich eerst maar wat meer bekwamen voordat ze grote jongens aan gaan schaffen toch?
Wie zijn billen brandt zal op de blaren moeten zitten.

Gini

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-13 12:32

Tja, ze zou ook in de advertentie kunnen zetten dat zijzelf met geen mogelijkheid op het paard komt, dat die dan begint de steigeren en twintig rondjes achterwaarts door de piste loopt totdat zij er dan maar huilend afstapt en het dier terug naar stal brengt.

Eens zien hoeveel kopers er dan zouden komen. :D In een advertentietekst probeer je je dier te verkopen, op zijn best voor te stellen zonder te liegen of dingen te verzwijgen. Ze geeft al aan dat dit een moeilijk paard is en dat vind ik voldoende voor nu. Mensen die een makkelijk paard zoeken zouden nu al moeten afhaken (en oeh, daar loert het gevaar op overschatting). Bij verder mailcontact of zelfs persoonlijk contact kan je dan concreter op de zaken ingaan.

maralyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-13 13:19

Dat mensen zichzelf te hoog inschatten is ook niet ons probleem.

Het hele verkoop van het paard niet eens.

Waarom wordt deze discussie voort getrokken terwijl het er eigenlijks niets toe doet.....?

Laat ieder mens in zijn waarde, ook al lever er zoveel op aarde......

lady62

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-13 15:03

Ik heb gelezen dat het paard te koop staat.
Als het niet gaat is dit de juiste keuze niets op aan te merken.
Dat het geen makkelijk paard is word aangegeven in de advertentie ook niets op aan te merken.
Ik begrijp dat dit paard bedoelt is voor een ervaren ruiter die overwicht heeft en denk dan ook dat zo'n ruiter er nog heel wat uit kan halen.
zo'n ruiter kijkt dan ook heen door zijn protesten en kan daar mee overweg.
Je hoeft echt niet alles in een advertentie te zetten ik ga er vanuit dat de eigenaar op een eerlijke manier wil zorgen dat het paard goed terechtkomt.
Ik vind het nog steeds een prachtpaard.
heel veel succes met de verkoop.

frunnik

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-13 17:24

Aangezien Gert hem binnen een paar dagen aan de wandel had en het paard toch zeker wel een bepaald trainingsnivo heeft denk ik dat dit echt een koopje is voor de juiste ruiter.
Tuurlijk is het een paard wat uit probeert, maar met de juiste ruiter is dat prima op te lossen en heb je voor een leuke prijs een topper onder je kont. Alleen moet dat inderdaad een ruiter zijn zonder angst en met de juiste dosis overwicht en rijtechniek.
Vind de advertentie prima, paard heeft karakter, maar is ook weer niet levensgevaarlijk. En zoals Gert heeft laten zien, prima rijtechnisch op te lossen. Er is nu gewoon sprake van een verkeerde combinatie. Prima paard en prima ruiter, alleen geen passend stel. Voor de juiste ruiter is dit gewoon een buitenkansje en dan is het te hopen dat deze amazone ook gewoon weer een leuk paard vind wat bij haar past.
Als de klik er niet is is het gewoon zonde om een paard aan te houden. Beesten zijn veel te duur om er geen plezier aan te beleven. Een passend baasje zoeken is dan het beste wat je voor jezelf en voor je paard kunt doen. Dat siert de huidige eigenaresse alleen maar! _/-\o_

IKbenEllen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-13 17:59

Ik ben wel benieuwd Mang, wat jij precies in de advertentie zou zetten. Hoe zou jij dit omschrijven als het jouw paard betrof?

romancehorse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-13 18:03

Voor alle mensen die er een mening over hebben.Hij is vandaag verkocht naar België.
De mensen kennen het hele verhaal en niks over gezwegen . Op een advertentie ga je niet de hele toestand neerzetten. Hij is door een olympische ruiter meegenomen die denkt er wel mee overweg te kunnen.
Want het is nog steeds een geweldig paard. Wij zijn er klaar mee. Paardrijden doe je voor je plezier , je geeft er immers genoeg geld mee uit. Bij Gert ging het redelijk goed , maar thuis niet . Vandaar deze keus.

maralyn

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-13 18:05

Ik vind het een goede keuze....

Je hoort ook blij te rijden. Want met blij rijden bereik je meer. Maar als het niet kan, dan houd dat ook op natuurlijk.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-13 18:06

Gefeliciteerd met de verkoop, romance en hopelijk gaan we nog veel van hem horen want hij was echt gaaf!

Gaat je zus op zoek naar een ander paard?

romancehorse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-05-13 18:08

Ja waarschijnlijk wel, hopelijk met meer succes.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-13 18:08

Gefeliciteerd met de verkoop, en begrijpelijk dat je dan de filmpjes van Youtube haalt. Ik ga met mijn voorganger mee, hopelijk horen we nog wat van hem. Succes met het zoeken naar een geschikt paard voor je zus.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-13 18:09

Succes met de zoektocht, dat moet vast goedkomen :)

Collie2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-13 18:10

Snap ook dat je de filmpjes hebt wegghaald. Jullie hebben gedaan wat jullie konden. Hoop dat jullie een nieuwe eigenaar gaan vinden die lekker gaat knallen met dit dier. En uiteraard dat je zus een fijn passend paard mag vinden.

rea

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-13 18:15

Leuk TS, misschien komt hij dan op termijn nog uit op wedstrijden ? Dressuur of jumping ?
Blij voor jullie dat je met een gerust hart je paard ziet vertrekken ! Succes met de opvolger :)