Leukste veronderstellingen van niet-paardenmensen II

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Boktpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-13 11:26

eestheer schreef:
Zegt zei: deze heeft lange manen en fjorden hebben een boog. Dus ik uitleggen dat dat geknipt word.. maar ze wilde me niet geloven..

Echt super schattig :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-13 11:27

eestheer schreef:
laatst had ik mn oppaskindje die gek van paarden is meegenomen naar mn fjordje. Komen we daar aan zegt ze tegen mij: maar dat is helemaal geen fjord. Dus ik vraag aan haar; waarom dan niet? Zegt zei: deze heeft lange manen en fjorden hebben een boog. Dus ik uitleggen dat dat geknipt word.. maar ze wilde me niet geloven..

Hihi, ik heb juist het omgekeerde, een zwarte pony (ras onbekend) die zijn manen in fjordencoupe geknipt heeft

"Kijk!! Een zwarte Fjord!!"

Martie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-13 11:57

Blijheid schreef:
eestheer schreef:
laatst had ik mn oppaskindje die gek van paarden is meegenomen naar mn fjordje. Komen we daar aan zegt ze tegen mij: maar dat is helemaal geen fjord. Dus ik vraag aan haar; waarom dan niet? Zegt zei: deze heeft lange manen en fjorden hebben een boog. Dus ik uitleggen dat dat geknipt word.. maar ze wilde me niet geloven..

Hihi, ik heb juist het omgekeerde, een zwarte pony (ras onbekend) die zijn manen in fjordencoupe geknipt heeft

"Kijk!! Een zwarte Fjord!!"

Nee, een wat klein uitgevallen Grieks strijdros! (teminste , daar vond ik ze vroegr altijd op lijken ;) )

Lumi

Re: Leukste veronderstellingen van niet-paardenmensen II

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-13 15:25

één van mijn ruitertjes op de gehandicaptenmanege waar ik vrijwilligster ben was er laatst helemaal van overtuigd dat ik de mama was van zijn rijpony :)

TrIjNiE__

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-13 20:32

Lienie_F schreef:
één van mijn ruitertjes op de gehandicaptenmanege waar ik vrijwilligster ben was er laatst helemaal van overtuigd dat ik de mama was van zijn rijpony :)

Schattig <3

SuperDolly

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-13 16:05

Mijn zusje en ik zaten gisteren op internet te kijken voor een pessoa-teugel. Vraagt mn moeder: wat kost dat? Ik: deze kost €25. Mama: nou dat vind ik behoorlijk duur! Dacht ze dat ik een fles Passoa bedoelde hahaha :P

Nummus

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-13 17:26

SuperDolly: Je wil niet weten hoeveel mensen die gewoon rijden "Passoa" zeggen de hele tijd hoor. :+

Autumnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-13 19:07

Mijn ouders net;

Ik was de Hoefslag aan het lezen en kwam op het stukje van waarin Anne van Olst en Netto de piaffe liet zien.
Wauw Liz, dat is echt een mooi paard zeg, ook wel apart zo'n blauw paard!
Ehm, blauw? 'Ja, kijk maar, daar bij zijn nek (?) en hier. Volgens mij reflecteert dat gewoon van haar rij-jasje.' Vader bemoeide zich ermee. Een blauw paard? Ja, dat kan wel. Arabieren zijn toch ook altijd zwart?
Zucht..

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-13 19:13

Ik zou na dat ik mijn paard had gereden naar mijn vriendin ga. Vriedin belde en vroeg waar ik bleef, ik zei dus dat ik mijn paard nog even moest aftuigen omdat het rijden wat langer had geduurd doordat ze vervelend was geweest. Toen kreeg ik toch een preek hoe zielig het wel niet was dat ik mijn paard in elkaar ging slaan.
Toen ik vertelde dat ik met aftuigen het zadel en hoofdstel eraf halen bedoelde was ze stil, ooh... :Y)

gerlindie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-13 19:16

Kaus schreef:
Ik zou na dat ik mijn paard had gereden naar mijn vriendin ga. Vriedin belde en vroeg waar ik bleef, ik zei dus dat ik mijn paard nog even moest aftuigen omdat het rijden wat langer had geduurd doordat ze vervelend was geweest. Toen kreeg ik toch een preek hoe zielig het wel niet was dat ik mijn paard in elkaar ging slaan.
Toen ik vertelde dat ik met aftuigen het zadel en hoofdstel eraf halen bedoelde was ze stil, ooh... :Y)

tja, als je er niets van weet...

Martie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-13 09:06

Begrijpelijk, zelfde categorie als de zielige licht aangereden paarden... :D
En overigens bestaan er naast blauwe paarden ook groene paarden, ook erg verwarrend voor leken....

xMyrth

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-13 09:14

ik was laatst in het bos met Risse (Fries). Komen er zo'n oude mensen voorbij "wauw, wat een mooi blinkend paard. die zullen jullie wel minstens twee keer per dag poetsen!".

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-13 09:54

Op buitenrit kwam ik een klein meisje tegen, ze zag de peesbeschermers en springschoenen die mijn pony om had: "Heeft jou paard koude voeten?"

Koper

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-13 11:03

Kaus schreef:

Ik snap de vriendin wel. Je paard draagt geen tuig. Koetspaarden dragen tuig, en die tuig je af. Rijpaarden dragen harnachement, en die zadel/toom je af.

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-13 11:11

Ze bedoelde waarschijnlijk aftuigen in se trant van slaan enzo....

Kaus

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-13 14:46

Ja dat weet ik, maar ik noem het altijd aftuigen omdat iedereen dat in mijn omgeving zegt. Als ik zeg dat ik een paard afzadel kijkt iedereen me altijd aan alsof ik zonder hoofdstel rijd.
Ik denk dat ik vanaf nu maar gewoon zeg dat ik het hoofdstel en zadel van mijn paard af ga halen :j

MoriMann

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-13 15:49

Ik hou het meestal op 'mijn paard uikleden', wat ook voor leuke blikke nzorgt. Tenminste, van die 3 mensen die nog steeds niet aan mij gewend zijn :D

fleempje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-13 16:07

mijn zusje reed een L2 proef en haar vriendinnetjes waren komen kijken, zegt er een onder de proef in een keer moet ze ook pilaf? :p

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-13 14:54

Kaus schreef:
Ja dat weet ik, maar ik noem het altijd aftuigen omdat iedereen dat in mijn omgeving zegt. Als ik zeg dat ik een paard afzadel kijkt iedereen me altijd aan alsof ik zonder hoofdstel rijd.
Ik denk dat ik vanaf nu maar gewoon zeg dat ik het hoofdstel en zadel van mijn paard af ga halen :j

Het leek erop dat Koper hem niet echt snapte ;) Want als je op die manier aftuigen ook opvat, is dat geen enkele vorm van mishandeling lijkt me.

Hopke89

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-13 21:22

Blijheid schreef:
Op buitenrit kwam ik een klein meisje tegen, ze zag de peesbeschermers en springschoenen die mijn pony om had: "Heeft jou paard koude voeten?"

_O-

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-13 08:13

mijn papa begrijpt niet waarom een paard duvel noemt, want dat is toch iets om te drinken?

Emkediv

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-13 21:31

Ik ging nadat ik mijn pony had gelongeerd even met haar langs de weg wandelen, fietste zo'n man langs "laat je nou je paard uit?!?" +:)+

annemerel

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-13 23:47

Ook weer zoiets, vraagt iemand waarom ze geen deken om heeft omdat de wind toch best koud kan zijn .. Haha :p

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-13 00:41

als ik zonder zadel voorbij een huis in de buurt kom (en echt alleen zonder zadel, met zadel niet) "amai die kan goed paardrijden"

mijn moeder zei zo eens over rahere en flint tijdens iets te drinken op buitenrit: we hebben vader en zoon bij & toen we vertrokken vonden de mensen echt wel dat ze op elkaar leken (en het zijn beide ruinen & rahere is al langer gecastreert dan dat flint nu oud is ze zijn nu de helft van elkaar (8 en 4

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-13 10:11

Eh, heeft uw paard nou een eh....zonnebril op?

(vliegenmasker :+ )