Die mensen die hun 23-jrige Z2-paard verkopen 'wegens gebrek aan tijd'.... Zoiets doé je niet. Je hoort je paard niet meer op zijn 23ste te willen verslepen... Verdrietig hoor.
Emm, geen van beide paarden zouden mij verlokken om in de auto te stappen om er naar toe te rijden. Die eerste is mooi maar daar zit iets raars in de bouw waardoor ik denk "slap achter". Die tweede is imo helemaal niets
Seven, wat leuk dat je de schimmel mag gaan rijden! Ik heb hier een fokmerrie staan, ook eigenlijk 'voor de lol' en die is gust. Ik ben maar wat blij dat er nu iemand is die er wat mee wil rijden op recreatief niveau. Goed voor de merrie! Dus ik begrijp dat wel hoor, een paard hebben terwijl een ander er op rijdt. En ik heb ze vroeger ook wel eens op een andere plek gestald zodat de ruiter er meer mee kon doen. Vind daar niets raars aan.
Leuk beestje, Pletje! Vind de bouw mooier dan het hoofd. Doet me sterk denken aan een NRPS-merrie waar ik vroeger op reed. Die was heet
ik vind ook dat je niet met een oud paard moet gaan slepen als je hem jaren hebt gehad, maar ik heb hetzelfde gedaan in april toen ik plotseling moest stoppen met mijn manege.. maar gebrek aan tijd is toch wel wat anders
Ik snap dat ook niet dat je zo'n paard nog weer op MP zet. Zet hem dan zelf op de wei of zoek wellicht in de directe omgeving naar iemand die er nog plezier aan kan hebben.
ik vind het jammer voor dat paard, ben bang dat die bij de verkeerde terecht komt omdat ze blijkbaar dit jaar gust is gebleven.
Emm, De eerste spreekt me niet aan ook de SUPER bewegingen zie ik niet. Bij de 2de valt direct de vreselijk stijle schouder me op Beide geen paarden waar ik voor zal gaan.
Ik hoop dat het door gaat dees, de man moets naar t ziekenhuis die had dus even geen rijd met me naar de paarden te lopen dus ik mocht zelf wel even kijken. Ruin kwam direct knuffelen ontzettend lief dier
oabrm
Geplaatst: 03-08-12 21:05
Ben hele tijd terug wel eens bij een merrie wezen kijken bij van den hurk. Was uiteindelijk niet geworden. Maar werd netjes en relaxed behandeld en ze hadden toen meerdere goeie paarden staan.
Een steil schouder hoeft niet eens een probleem te zijn, zolang er maar lengte in zit Maar bij dat paard lijkt het op stand of de bovenlijn niet vloeiend verloopt. Alsof er een kleine hapering zit net voor de lendenen.
Ik wil alleen geen veulen meer kopen. Tot nog toe is dat bij ons nooit echt meegevallen. Je weet niet hoe het straks ohz is en ook met keuringen ben je beperkt..
Een BW x Ferro veulen... Hoe zal die op het beenwerk zijn bij de PROK over 2-3 jaar? Wel een heel mooi veulen om te zien
Alane
Geplaatst: 03-08-12 22:01
Misschien kunnen jullie helpen? Ik wil inkrimpen en heb daarom al eentje te koop gezet, mischien al gezien op marktplaats Ronaldo x Weltmeyer. Nu wil ik er nog eentje minder gaan houden maar twijfel tussen verkoop of bruikleen. Enerzijds verkocht is verkocht, andere kant wil ik hem niet uit het oog verliezen. Hij is een beetje speciaal voor mij.
Johnnydepony
Geplaatst: 03-08-12 22:06
Ik ga ook geen veulen kopen, als er plek aan huis was geweest wellicht wel. Maar de investering in 3 jaar opfok en dan nog eens een rijpaard ernaast in pension wordt me te gek. Maar helaas de oudjes hebben het te goed en vallen maar niet om
Dees, Ferro wel eens wat van gehoord dat de fotos niet altijd even mooi zijn, maar BW ook ?
Alane, bruileen/lease etc zou ik alleen doen bij goede bekenden. Misschien iemand van de vereniging oid? Zelden dat je helemaal met iemand op één lijn zit qua verzorging ed. Er komt altijd heibel van.
Daar zit ik dus ook aan te denken... Is wel moeilijk hoor. Ik heb er eerder eentje in bruikleen gedaan, met mogelijkheid tot koop, ze hebben de pony na een maand al gekocht Hij gaat eerst nog mee op wedstrijd in september en mischien dat dan de beslising makkelijker wordt...
Ankie2011
Geplaatst: 03-08-12 22:40
Graag even voor de kenners van new foresters?
Is 3.000 euro duur voor een 12-jarige brave new forester? Zouden jullie dat er voor geven, ben gewoon even benieuwd naar jullie meningen, voordat ik daar eventueel zou gaan kijken, afdingen kan immers altijd nog,
New foresters zijn erg gewild en dit vind ik wel een normale prijs. Veel goedkoper vind je ze helaas niet.
Romanoff
Geplaatst: 03-08-12 22:46
Voor n echt bomproof leerpony die verder gezond is, ja Mss als je wilt kopen kun je evt wat lager bieden. Tis een vraagprijs. Maar 3000 vind ik opzich niet schrikbarend hoog.
Ankie2011
Geplaatst: 03-08-12 22:52
Ik ben zelf niet zo thuis in de wereld van new forester, dus vandaar dat ik graag even hoor van kenners wat gangbare prijzen zijn
loriene
Geplaatst: 03-08-12 22:55
Wij hebben ook een New forest op stal staan. Zulke fijne karakters. Lijkt zo op de foto`s een fijne pony en ik vind het dier ook niet echt duur.