Een nieuw paard kopen deel VI

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

_Lorette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-12 11:36

Zonder muziek vind ik het te saai. :7 Dan kijk ik het filmpje niet af. Maar dat is prima op te lossen door zelf muziek aan te zetten. Net zo goed als er storende muziek onder zit. Dan demp ik het geluid en kies ik zelf een ander nummer. Dat is inderdaad heel persoonlijk. Ik heb onder elk filmpje muziek, want dat was voor mij de enige manier om de ruis van de wind uit het filmpje te krijgen, want dat vind ik echt niet om aan te horen. En anderen kunnen dan gewoon het geluid uitzetten. Filmpje van de les zit altijd de stem nog onder, want dat vind ik zelf interessant, maar een stukje van de les als verkoopfilm is natuurlijk niet gebruikelijk.

Vertraagd beeld vind ik niet erg, zolang het maar een klein stukje is.

Special effects in de film of veel teksten tussendoor (begin of eind geen probleem) vind ik echt vreselijk. Het filmpje van de schimmel die door de achtertuin werd gesleept daarom (en om andere redenen) niet echt wat. :P
Laatst bijgewerkt door _Lorette_ op 08-06-12 11:44, in het totaal 1 keer bewerkt

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-12 11:38

ziet er goed uit cath ben benieuwd naar een standfotos en film :D

Pattypaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-12 11:47

Stoer paard Cath! :D. Kan me wel voorstellen dat je die eens wil gaan bekijken.
Ben ook wel benieuwd naar een filmpje maar echt verstand van gangen e.d. heb ik niet.

EsterW

Re: Een nieuw paard kopen deel VI

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-12 12:02

Oeioeioei Cath, wat een vent! Leuk dat je weer die kant op gaat binnenkort. Spannend traject.

Romanoff

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-12 12:25

Wat n prachtbeest cath! Zo op de foto!

LindseyM

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-12 12:26

ik vind die PRE heel erg mooi en wat stoer dat je daar helemaal naartoe gaat!
even een vraagje, hoelang ga je daar dan ongeveer naartoe en hoeveel paarden bekijk je dan?

bertine37 schreef:
Nee, nog 1 nachtje slapen ...(of wakker liggen van de zenuwen :P )

wie nie waagt... heel veel succes vandaag!!!

ik vertrek over een uurtje voor mijn 1e bezichtiging bij de schimmelmerrie die Mobart me voorstelde. :)

Cath

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-12 12:31

Bedankt allemaal, vind hem zelf ook erg leuk!

@Lindsey: Ik ga denk ik een week, vorige keer heb ik er denk ik een stuk of 15 gezien.

Succes zometeen!

Pinda_Dipje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-12 12:39

@bertine37: Veel succes vandaag!
@LindseyM: Spannend! Ben benieuwd!
@cath_16: Wauw ziet er goed uit, imposante en stoere verschijning!

Bekenden zijn recent hun paard verloren en komen deze week bij mijn E-pony kijken, fijne mensen dus aan hen ben ik eventueel wel bereid om te verkopen. Was ik eigenlijk niet van plan, maar ik moet gewoon keuzes maken en inkrimpen. De sportmerrie komt volgende week ook naar huis, eerst maar eens fatsoenlijk toiletteren en weer conditie opbouwen. Spanningen gieren nu al door mijn lijf, dus betwijfel of het een strak plan wordt... Verkopen, houden... Eigenlijk wil ik haar houden, maar ik blijf van mening dat ik zelf op dit moment nog te onzeker ben om haar onder het zadel leiding te geven. Een hippisch vriendinnetje stelde voor om haar volgende week bij terugkomst gelijk op te pakken, niets geen conditie opbouwen aan de longe, gewoon rijden en dan doorzetten. Yep... Ik dub dus nog even lekker verder, moet het gewoon ervaren en misschien heeft die gepensioeneerde sok wel een geruststellend effect op me :) Het blijft moeilijk om afscheid te moeten nemen van je droompaard, ze is zó leuk.

welmoed__

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-06-12 12:49

Oee, ik mis de vind ik leuk knop. :))

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-12 12:53

Zondag om 10 uur ga ik de jazz bekijken

Cath

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-12 12:59

Leuk vonneke! Hopelijk is het wat. :)

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-12 13:29

jij doet niet aan paarden laten zien toch vonneke?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-12 14:22

Nope hihi, heb ze ook niet altijd via inet.

JustSmile

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-12 14:33

Leuk dier Cath! Veel plezier en suc6 daar verweg! Haha

En, en, en? Weten we al een uitslag?

Ohjah en even over filmpje; ik vind vertraagde beelden, overdreven special effects, en wind op de achtergrond ook naar! Ik zag een tijd geleden een filmpje, best leuk beest, maar die ruiter zat de HELE tijd op het Verkeeeerde(!) Been! Dat vind ik toch wel zooo slordig!

Nanno_123

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-12 15:04

leuk beest die hengst!

Ik was vanmorgen al een uur voor mn wekker wakker: 06:30 om precies te zijn, en niet omdat het mn eerste werkdag was maar omdat ik zo erg hoop dat de dierenarts vandaag belt en de foto's heeft bekeken en alles goed is.. oliebol wat haat ik wachten!!!!

als iemand nog opzoek is naar een leuk JONG paard dan kan je zeker stal Mook is gaan bekijken! hebben veel paarden te staan, ook 5 jarige maar meestal 3/4 jarige!

Cath

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-12 15:27

Sterkte met wachten Nanno...

Heb nu nog een hengst doorgekregen ook met een filmpje en deze wil ik ook graag bekijken.
Afbeelding

bertine37

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-12 15:32

Ik heb slecht nieuws en weet niet wat ik moet doen. Hij liep niet goed op de harde volte rechtsom. we hebben het been op de foto gezet en er kwam uit dat er kalk zit op een pees. Het is niet meer de jongste, ze vroegen er ook geen wereldprijs voor en zijn nog bereid om te zakken. Met de andere benen kwam hij goed door de buigproef.
Ik zit in dubio. Dit dier is zo lief ! Op de zachte volte en rechtuit op het harde liep hij helemaal goed. Ik weet dat het een risico is. Ondanks dat ik het liefst een dier koop wat helemaal goed is, garantie krijg je nooit. Ik weet even niet wat ik moet doen..... |(

Nellekeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-12 15:35

Nou zeg dit topic brengt ongeluk deze week. Wat waren de risico's bertine? Wat zei de dierenarts? En wat is niet de hoofdprijs? voor 500 euro kan je het risico nemen. Maar wil je dat met je kinderen die zich eraan hechten en dan misschien over 2 maanden al fscheid moeten nemen? (nou kan dat altijd gebeuren maar met deze is het risico verhoogd.)

Jeeetje wat balen voor je.. Goed overnadenken! Lijstje maken met voor en nadelen van dit paard met zijn gebreken hier eventueel een weging aanhangen werkt bij mij altijd goed, dan is het niet aleen mijn gevoel wat beslist.

De belangrijkste vraag is wat wil jij met dit dier doen en wat voor verhoogd risico geeft die kalk op zijn pees voor dit doel? Daar kan de dierenarts je vast een goed en duidelijk antwoord op geven..

Cath

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-12 15:42

Wat balen zeg Bertine..
Dit is alleen een beslissing die je zelf kan maken, maar ik zelf zou het niet doen.

Pattypaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-12 15:43

Oeh Bertine wat balen zeg!! Zonde!
Ben ook heel benieuwd naar datgeen wat Nellekeee vraagt.

We hebben wel wat deze week..

Linni_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-12 15:44

Jeetje, weer een die niet goedgekeurd is.. wat balen Bertine!
Idd wat Nelleke al zegt, wat is precies het risico? wat zei de veearts er over? goed over nadenken! kan me wel heel goed voorstellen dat je flink baalt.

bertine37

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-12 15:53

Verschikkelijk, was weer goed van slag....
De dierenarts had het over suplementen en een zooltje van rubber wat evt. kan dempen. Ze dacht dat ik best een grote kans heb om met dit dier nog jaren recreatief plezier te hebben. Ik wil zeg maar 2 a 3 x per week een bosrit maken, maar als het weer slecht is en het is winter, dan rijd ik af en toe in de bak. En mijn kinderen rijden er ook op. Hij heeft op zijn huidige adres nog nooit kreupel gelopen, maar daar loopt hij alleen op het zachte en dan rechtuit. Ik ga straks nog een dierenarts bellen voor een second opinion. Ik denk dat ik me goed moet realiseren dat als hij echt gaat kreupelen het einde oefening is en dit ook met mijn kinderen moet bespreken.

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-12 15:58

Wat jammer Bertine.
Ik zou er niet aan beginnen, er zijn ook genoeg gezonde dieren. Wat als je pech hebt en al snel met een blijvend kreupel paard zit?

Nellekeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-12 16:01

Supplementen en een zooltje kan maandelijks aardig in de kosten lopen, als hij nog nooit kreupel is geweest hierop op oudere leeftijd (dit moet je dan natuurlijk op goed vertrouwen geloven) en hij is niet al te duur dan zou ik denk ik voor een recreatiepaard het risico wel durven nemen helemaal omdat hij niet heel hard aan het werk hoeft. Verstandig die second opinion. Aan de andere kant, er staat zo veel te koop en waarom dan een kopen die niet goed is.. Waar tegenover weer staat, paarden op leeftijd hebben bijna allemaal wel iets en of het ooit tot uiting komt is maar de vraag. Erg lastig heel veel succes..

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-12 16:04

@Bertine: wat een rot nieuws zeg je moet inderdaad kijken wat wil je er mee, en is de prijs erna?
Paard is al op leeftijd, dus kans word kleiner en kleiner dat paarden helemaal gezond zijn..