grauwman schreef:Maar lijkt het je niet veel leuker om op een paard te rijden zonder een strijd aan te gaan. Dus gewoon erop stappen en zo kunnen wegrijden. Dat heb ik voor ogen als iemand een leerpaard zoekt.
Ik ben gewoon bang dat als ze een betere conditie krijgt ze alles zal aangrijpen om in protest te gaan.
Helemaal mee eens. Mijn merrie heeft een veulen gehad afgelopen jaar. Mevrouw was tijdens dracht en de veulentijd poeslief en deed alles voor me, aan de hand, op de trailer, in verschillende binnen- en buitenbakken, in het bos. Daarna heeft ze een tijdje niet zo lekker in haar vel gezeten ivm verstoorde stofwisseling.
Daar zijn we nu doorheen, mevrouw heeft zichzelf teruggevonden, is kerngezond, heeft energie.. En nu ze weer echt aan het werk moet, komt de trukendoos uit de kast, waarvan ik niet wist dat er die nog was.

Ik zie echt een paard waarbij de basis nog bevestigd moet worden en daarbij mis ik een beetje de voorwaartse drang en werklust (toch wel erg belangrijk in mijn ogen)