Angsthazen verzamel u!!!!

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

jenn0dv

Re: Angsthazen verzamel u!!!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-03-12 22:38

Alleen mn jonkie van 2,5 krijgt ong 3x per week 1 kilo jonge paardenbrok + vitamines
De andere 2 niks, 4-5x pd hooi. En ze zijn echt niet mager !

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-12 08:25

Sochtends een schep muslie en savonds ook een schep.

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-12 08:41

Die van mij krijgt iets van een halve schep muesli in de avond, staat hele dagen buiten en krijgt ook nog kuil, heeft ook echt niet meer nodig.

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-12 08:43

Die van mij staat ook 24/7 buiten. :))

nathalie2302

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-03-12 10:08

En die van ons staan ook 24/7 buiten :)

MarjaG

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-12 10:47

Die van mij krijgt 3 keer per dag voer:
ochtend: kwart schep cavalor pianissimo en handje cavalor top action en een paar wortelen en een grote portie voordroog
middag en avond: kwart schep cavalor pianissimo en handje cavalor top action en een paar wortelen en een portie voordroog.

Inoterry

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-12 12:12

MarjaG schreef:
Daar sluit ik me helemaal bij aan.
Bij onze stal hebben we een hockeyvereniging als buren. We hebben al eens ballen op het dak van de rijhal gehad ook wel eens door het dak (waarna alle paarden in de binnenbak aan de kletter gingen). Zowieso is het als er getraind wordt redelijk lawaaierig en hoor je natuurlijk regelmatig een harde plok. Overdag reageert mijn paard daar absoluut niet op, maar 's avonds is het toch wel een ander verhaal. Sinds we nu weer aan het lessen zijn met hem is hij gelukkig een stuk meer gefocusd op ons, veel minder kijkerig en schrikkerig. Ikke helemaal blij en ontspannener met het rijden in de buitenbak.

Wij hebben een halfopen binnenbak, met de korte, dichte kant aan een voetbalveld. Nu word er, gelukkig, niet zo veel meer gevoetbald, maar zelfs Goldz schrok zich het apensnot toen er inneens iemand langs de bak liep om een bal terug te halen := .
Vroeger was daar de buitenbak, en werd er veel meer gevoetbald. Normaal was dat geen probleem, onze paarden waren het gewend. Net zoals de hondentraining naast de bak, inculsief schietoefeningen :D . 1 Keer ben ik van ellende wel het bos in gegaan, na 1 kwartier was het al 15/0, en de verliezende partij zat bij de bak. Daar werd Ino toen knap kriegelig van, zo vaak die bal richting hem met daarna een hoop kabaal.

Odje krijgt bij elkaar ongeveer een halve kilo krachtvoer, en dat is een beetje een mengeling tussen merriebrok, energy control en muesli. Dat heb ik nog liggen van Goldz, en moet ook nog op :D

Romanoff

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-12 12:39

Whaa zo;n voetbalveld! Eng! hahah!
Wij hebben een binnenbak en een buitenbak.
Vant zomer wil ik wel weer graag in de buitenbak gaan rijden maar mijn jonkie heeft nogal een handje van meerennen met de paardne in de wei.. leuk.. :=

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-12 12:46

Mijn paard staat bij een kampeerboerderij, nu begint het seizoen weer dus zal wel druk worden.
Naast de bak, met een stukje gras ertussen is de speeltuin...feest dus.
Aan de andere kant zit een heg, daarnaast een grasveld waar ze soms van die rollenspellen doen. En dan riddergevechten nadoen enzo....ook feest.
Het bos is door de weeks nog het rustigst, ben er altijd tussen 5 uur en half 6, dan heb je bijna het bos voor je zelf want iedereen is aan het eten, het enige wat je tegen komt zijn reeen en vogels. Zeer relaxed dus.

Romanoff

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-12 12:53

Oh een bos dicht bij huis.. dat hebben wij hier helaas niet :(!
Schijnt dat paarden daar makkelijker in zijn dan over de weg met allemaal fietsers en auto's e.d.
Of hebi k dat mis :P?

bethje31

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-12 12:57

Gek genoeg is mijn ervaring dat de paarden braver zijn op straat dan op de ruiterpaden. Ik moet dwars door de stad om bij het strand te komen. Zolang ze op het harde zijn, weten ze dat ze zich moeten gedragen (trams, bussen, vrachtwagens, fietsers, kinderwagens etc etc geen probleem) maar als ze het zand van de ruiterpaden of het strand onder de voeten voelen, moet je een beetje gaan opletten. Dan weten ze gewoon dat ze veilig meer kunnen doen dus dan gaan letterlijk de voetjes van de vloer.

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-12 13:38

Gelukkig was mijn paard voor we hierheen verhuisd zijn nog nooit in een bos geweest, dus hij kijkt zijn ogen nog uit en het is vooral stappen, beetje draven. Misschien vandaag voor het eerst een galopje.
Wil hem aanleren dat het geen cross partijen worden in het bos.

Inoterry

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-12 13:40

Bij de meeste mensen is het zo dat ze zelf relaxter zijn in het bos dan op de weg, waardoor het paard juist in het bos meer gaat ontspannen. Ik heb dat ook :D .
Odje heeft ook nog nooit een bos gezien, hij zal het wel spannend vinden hem kennende :=

bethje31

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-12 14:01

Ik denk dat mijn paard dan een echt stadspaard is! ze schrikt meer van dingen in het bos(hondjes, stronken, duiven etc.) dan van een tram of een grote stadsbus!

Emita

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-12 17:07

okee ik had net een heel bericht getypt op mn telefoon maar blijkbaar is het niet goed aan gekomen.

Wat een drama weer net zeg! Ik reed op mijn bijrijdpaard in de bak (er is alleen maar een buitenbak) en er vloog een vliegtuig over. Ik wist niet hoe ze erop zou reageren maar ik was bang dat ze op hol zou slaan ofzo, dus ik helemaal in paniek, zette mijn paard vanuit een vlotte draf in één keer stil, midden op de hoefslag, en ik sprong er letterlijk af :') Alle mensen die in de bak waren en op het erg rondliepen zaten me raar aan te staren wat ik aan het doen was, dus ik deed maar alsof de singel niet goed zat hahahah. Wat een afgang.
EDIT: paard deed overigens niks toen het vliegtuig over vloog

@ Bethje31: jij woont in Den Haag las ik? Ik heb me altijd al afgevraagd hoe een paard zou reageren op de trams haha (Ik woon ook in Den Haag) maar ben nog nooit door de stad heen gereden. Dat zou ik alleen maar eng vinden denk ik!

bethje31

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-12 17:33

Kaniche klopt! Ik rij op een manege vlakbij het strand maar ik moet er wel voor door de stad om er te komen. De eerste keer dat ik met de manege mee naar buiten ging, keek ik mijn ogen uit (ik was Zutphen en omstreken gewend qua rijden). Bussen, trams, tramrails, joelende mensen (scheveningen), kitesurfers!, en die paarden deden echt helemaal niets, waren totaal gewend aan alle "spannende" dingen. Soms lijken het meer politiepaarden dan manegepaarden. Maar ja ze zijn het natuurlijk gewoon gewend en zolang de leiders, twee voorste paarden relaxed blijven dan maakt de rest zich ook niet druk. Vond het echt een eyeopener. Ik had nooit gedacht dat paarden zo ontspannen konden zijn in verkeer (en toch nog heel erg snel op het strand!!) Heb nu een bijrijdpaard en ik ben meteen met haar meegegaan met de manegepaarden en daar heeft ze denk ik al veel van geleerd, hoewel ze van zichzelf al een ontspannen paard is . Gevolg is dat ze al heel veel heeft gezien in haar jonge levendje. Het enige wat nog lastig is, is een groot bewegend reclamebord onder een viaduct en de zee! Dat laatste vooral moeten we nog aan werken...

Emma_s_girl

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-12 17:36

Hoe gaat het nu met Odje, de ruin?

Emita

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-12 18:15

kaniche schreef:
okee ik had net een heel bericht getypt op mn telefoon maar blijkbaar is het niet goed aan gekomen.

Wat een drama weer net zeg! Ik reed op mijn bijrijdpaard in de bak (er is alleen maar een buitenbak) en er vloog een vliegtuig over. Ik wist niet hoe ze erop zou reageren maar ik was bang dat ze op hol zou slaan ofzo, dus ik helemaal in paniek, zette mijn paard vanuit een vlotte draf in één keer stil, midden op de hoefslag, en ik sprong er letterlijk af :') Alle mensen die in de bak waren en op het erg rondliepen zaten me raar aan te staren wat ik aan het doen was, dus ik deed maar alsof de singel niet goed zat hahahah. Wat een afgang.
EDIT: paard deed overigens niks toen het vliegtuig over vloog

@ Bethje31: jij woont in Den Haag las ik? Ik heb me altijd al afgevraagd hoe een paard zou reageren op de trams haha (Ik woon ook in Den Haag) maar ben nog nooit door de stad heen gereden. Dat zou ik alleen maar eng vinden denk ik!

Goh, wat leuk dan! Moet ik ook maar eens proberen, alleen niet met mijn bijrijdpaard (levensgevaarlijk buiten helaas..). Bij welke manege rijd je? Ik heb al eens gekeken bij Berestein, en Wittebrug leek me ook wel leuk maar uiteindelijk ben ik overgestapt op western en nu rijd ik dus bij de Madepolder. Alleen nog geen buitenritten gedaan.. Ik had trouwens ook gezien dat die paarden van manege Wittebrug meereden in de Sinterklaastocht in Scheveningen! Super grappig om te zien (ik herkende de paarden van de foto's hahah). En ook daar waren ze echt super braaf!

bethje31

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-12 18:39

Kaniche heb je een PB gestuurd!

Calypso84

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-12 18:41

Ik ben een gematigde angsthaas. De ene keer ben ik heel zeker en geef ik mijn rijpaard (paard is van mijn zwager - een Ferro) op zijn donder als ze het niet goed doet.. andere keren schijt ik 7 kleuren str..

Nu is ons brave paard van 21 afgelopen week overleden en ik mis het geknuffel en getut. Ook kon ik daar gewoon opspringen, niets aan de hand! SUper leuk en rustig paard (ook al was het een Rex Magna).
Ik ben eens gaan zoeken naar een ander paard, jong (want ja, ik wil er nog wel een heel leven mee doen), maar het paard moet wel lekker rustig en mak zijn. Helaas vind je geen 8 jarige paarden waar ze al 3 jaar mee rijden voor een leuk laag prijsje te koop. Paarden met 'net onder het zadel' vind je veel.
En wil ook geen paard van +10 want daar doe je minder lang mee.. althans, daar gaan we maar ff vanuit..

En dit vind ik dus niks.. ben geen held en ga niet voor een eerste keer met een paard naar buiten. Ook al wordt hij langs 3 kanten vastgehouden en met nog meer andere paarden... Ook ben ik zelf heel onzeker en dat verdubbelt af en toe de angst als er iets gebeurd...

Dusss, ik meld me ook. Vind het trouwens wel fijn dat er meerdere angsthazen zijn _O-

Romanoff

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-12 19:49

@ Calypso; Je bent niet de enigste hoor :P Ik dacht dat eerst altijd wel haha!

Denk dat je gewoon veel paardjes moet gaan bekijken en rijden.
Sommige 8jarige zijn nog gemener dan 4 jarige hoor ;)!

Tja en wat vind jij een leuk laag prijsje :D?

jendemen25

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-12 22:31

het topic: angstige ruiter is gestopt...
ik wilde toch even m`n verhaal kwijt. het ging weer zo goed! en afgelopen zondag ben ik in het land gaan rijden en ze schrok 2 x van een vogel oid iets in de bosjes in elk geval. en echt ervan door gaan gewoon! en ik ben gewoon doorgereden en meteen weer naar "het enge" stuk. ik vond het helemaal stoer van mezelf!!

vandaag lekker optijd op stal. lekker rustig op de weg. ik dacht hup erop en niet zeuren! eerst dacht ik waaahhhaa en bevlogen aan alle kanten de kriebels. ik ben erop gaan zitten en heel rustig al zittend m`n handschoentjes aangedaan. ademhaling rustig weten te krijgen en bij mezelf kunnen nadenken: ok, het is mooi weer. ik vind paardrijden heerlijk en ik heeb een paard gekocht om op te rijden en niet om naast te wandelen of ernaar te gaan kijken.
en daar ging ik! en misschien een halve minuut mega kriebels gehad en daarna waren ze weg en ik heb heerlijk een rondje door het dorp gemaakt. want in m`n achterhoofd had ik wel; als ik eraf val vangt iemand hem wel, dat is in de polder wel anders!
succes allemaal!!

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-12 08:27

Bos was ook weer zalig gisteren. Wel wat fris, maar mijn paard niet haha. Alleen is hij wel constant aan het rondkijken en dan is het soms net of ik op een banaan zit zo scheef gaat hij dan lopen.
Maar we hebben lekker wat stukken stevig doorgedraafd en ik zie mezelf binnekort wel een galopje door het bos doen.

XLeandrosX

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-12 12:01

Hallo angsthazen..... Mag deze angsthaas zich ook melden? Ik zal me even kort voorstellen. Ik ben xleandrosx 36 jaar oud en woonachtig in Frankrijk sinds 7 jaar. Toen ik nog in Nederland woonde had ik mijn liefste leandros al en had ik 2x per week les. Voor de rest deed ik van alles met hem. Buitenrijden, dressuren, beetje springen, een beetje van alles wat. Leo is gewoon een schat en die vertrouwde ik volledig. Ik keek er dan ook enorm naar uit om hier in Frankrijk in de natuur rond te rijden. Echter kwam toen mijn angst meer naar buiten (was nooit een held geweest). Ik miste mijn lessen en kon hier niets vinden wat mij paste. Ook kwamen er steeds minder mogelijkheden om te rijden. In de winter durfde ik niet meer door de bossen omdat er zeer intensief gejaagd word bij ons. Leo wordt daar nogal heet van.
In de zomer ben ik heel druk met de camping en heb ik nauwelijks tijd. En iedere x als ik er weer op stapte was de angst groter. Vorige winter lelijk uit gegleden en dikke tranen, zo wordt het nooit wat, ik wil een rijbak, met een goede omheining en een goede bodem!
Manlief gaf hier aan toe.... Kosten.... 10.000 euro..... En daar zou ik gaan.... Niet dus! Angst angst en nog eens angst. Zo balen! Maar nu ben ik er mee klaar en wil ik ondanks mijn angst doorzetten! Ik heb vandaag mijn jongste paardje gepakt en het gevecht van het longeren aangegaan. En..... Ik heb gewonnen! Hij deed wat ik wilde en hij deed het zelfs twee keer. Ik was woest, boos, verdrietig en teleurgesteld dat t niet wilde lukken maar de glorie was ook super groot toen het uiteindelijk wel goed ging. Morgen weer!

Romanoff

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-12 12:20

Is daar helemaal geen instructreur??
Zonde dat je zoveel angst heb, zeker nu zon mooie rijbak erbij!
Hoop dat je snel iemand vind die je daarbij kan helpen!

@ sb; klinkt super! Jaloers!