Voor alle aanstaande paardeneigenaren: Deel 2

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Laux

Re: Voor alle aanstaande paardeneigenaren: Deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-11 19:14

Ah wat jammer Romanoff!
Maar wel een slimme keuze van je. :j

bit

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-11 19:38

@ Romanoff: balen zeg! Maar, beter nu dan over een half jaar als je helemaal gehecht bent aan het beestje.

@ Jasmijn:leuke fjord! Reed op de manege vaak op een supereigenwijze fjordenmerrie :) heb ik veel van geleerd.

Morgen neem ik een privelesje bij mijn oude instructrice. Zal haar eens vragen wat voor type paard/pony bij mij past.

Marvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-11 20:09

Lioony schreef:
Jotoma, waarom zou de verkoper dan de kosten van een standaard röntgen keuring al niet willen vergoeden bij afkeuring? Tja, dat is opzich best vreemd, er vanuit gaand dat het paard goed zou zijn en de verkoper dan dus niets hoeft te vergoeden. Ik zou het risico niet nemen, een half jaar is gewoon lang geleden voor foto's.

Dat is mijn eigen invulling he?! Dat hij bij voorbaat al zegt dat de keuringen kosten koper zijn. Dat is eigenlijk iets wat ik veel om me heen zie gebeuren, vooral bij handelstallen. Zij vinden dat als jij ervoor kiest om te keuren, je dat zelf moet betalen. Ik ben er absoluut geen voorstander van, maar 11 vd 13 paarden die ik heb gezien zeggen keuringen k.k.

Misschien zegt hij ook wel gewoon dat het afhankelijk is van goed of afkeuring.
Eers morgenavond het rijden afwachten, daarna bel ik met eigenaar (die is dus op concour) om door te geven of ik er voor ga of niet. Wordt het een ja, dan mag ik gaan onderhandelen!

Marvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-11 20:11

studiemiep schreef:
Ik heb heerlijk gereden op deze geweldige merrie!! Wel nog een beetje jeugdig maar ok ze is pas 3 jaar oud. Reageert goed op de hulpen is af en toe nog wel een beetje zoekende naar haar balans maar echt een fijn dier!

En hoe nu verder? Ga je nog een tweede keer of wil je eerst zoveel mogelijk paarden zien?

Twilight1Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-11 20:56

Tal1977 schreef:
LETS schreef:
en toen ik 12 was was ik eruit gegroeid en ben ik naar de paarden overgestapt.

Wauw, hoe lang was jij dan? Mijn dochter is een ukkie hoor :D Maar jullie hebben wel gelijk. Het is natuurlijk hartstikke jammer dat ze al snel weer afscheid moet nemen... Toch maar richten op een D dan!

Op mijn 11de kreeg ik een D pony van 1.46 en daar heb ik tot mijn 15de opgereden,
nu ik 18 ben zou het er niet meer mooi uitzien maar zou nog wel kunnen (pony is ingeslapen toen ik 15 was)
maar ik denk dat dat maatje toch wel een hele goede is

orkaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-11 21:06

@ Iedereen

Ik ga sowieso nog een x rijden, en er is nu net een telefoontje en email uit naar een hele oude bekende uit mijn pony tijd die echt super paarden fokt (op kleine schaal) en die heb ik nu de links doorgestuurd en om advies gevraagd als hij denkt dat het wat is gaat hij asap ook mee kijken.

Maar hij belt mij vanavond terug.

Ik denk namelijk dat dit wel een paard zou kunnen zijn wat snel verkocht is...(juist omdat ze zo braaf is en ook nog fijn loopt).

KSB

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-11 21:16

Goede avond,

Ik weet niet of ik zomaar mag meepraten in een topic, maar ik heb (op voorbehoud van goedkeuring) mijn droompaard al gekocht en toch een paar vraagjes!

Heeft er iemand net een paard gekocht, en de (sport)naam veranderd?Zo ja, dit gedaan bij KWPN of KNHS?
Omdat mijn (bijna) nieuwe paard nog maar net zadelmak is laat ik hem daar een tijd in training staan (6 weken om precies te zijn), stel dat er iets gebeurd (waar ik niet vanuit ga natuurlijk! :P ) moet je dit dan van te voren zwart op wit zetten of is het eigen risico?

Wieweet heeft iemand van jullie al research gedaan, haha!

Groetjes ksb

Twilight1Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-11 21:27

@Kaitlin je mag gewoon mee praten hoor,
over naam veranderen weet ik niet zo veel dacht dat dit heel veel geld kost,

ik zou een contract op stellen want een ongeluk zit in een klein hoekje en anders mag jij straks alles betalen terwijl het door hun schuld kwam of iets..

KSB

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-11 21:30

Twilight1 schreef:
@ksb je mag gewoon mee praten hoor,
over naam veranderen weet ik niet zo veel dacht dat dit heel veel geld kost,

ik zou een contract op stellen want een ongeluk zit in een klein hoekje en anders mag jij straks alles betalen terwijl het door hun schuld kwam of iets..

Dankje!
Ik heb gebeld, bij de kwpn is het 20 euro (als je al lid bent) en bij de knhs weet ik het niet, vind het al raar dat het bij beide organisaties kan.

En inderdaad is dat mijn angst, stel dat er iets met hem gebeurd, wij betalen voor de dienst om hem klaar te maken voor mij, maar wat nou als..??? Wij hebben dan de papieren, het is ons paard dus onze verantwoording, maar toch vind ik het raar! :P

Mallootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-11 21:33

Ah wat jammer romanoff!
Ga zometeen nog even verder bijlezen!

Vandaag eerste dressuurles gehad met de nieuwerd. Snel een paar fotootjes ;)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Twilight1Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-11 21:36

ziet er erg leuk uit JulieDR!
leuke combi zijn jullie

Mallootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-11 21:37

Zo, 15.000 is een heel bedrag Lauste! En nu een bonte gezien, ben benieuwd, heb je 'n linkje?

Fijn dat het meeviel Studiemiep! Spannend als je nog eens gaat kijken!

Dat ik het jammer vind voor Romanoff zei ik eerder al ;)

Welkom Kaitlin! Zou toch ook eventjes iets op papier laten zetten, voor als er wat fout gaat tijdens de training.. Naam heb ik officieel nog nooit laten veranderen, ik veranderde wel gewoon de roepnaam thuis :)

Siddieqje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-11 21:40

Amai, ik moet hier altijd mijn best doen om bij te lezen. Jullie gaan snel :)

De zoektochten draaien op volle toeren. Ik ben superblij met mijn paardje, maar vind het wel jammer
dat de zoektocht voorbij is.Vond ik wel leuke periode.

Vandaag zadelmaker gekomen, is KN geworden zoals ik al had, gereden na 1 week stilstaan, gewoon erop gesprongen. Paardjes naast haar in wei waren aan het crossen, ze heeft er gewoon niet op gereageerd. Helemaal blij met mijn paard maar ik moet dringend lessen...

@ Romanoff jammer dat ze niet fijn liep, maar inderdaad beter geen risico nemen.

@ JulieDR, ziet er al goed uit om haar nog maar zo een korte tijd te hebben.

Mallootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-11 21:41

't is een hij, hihi ;)

Fijn dat die van jou ook zo koel in het hoofd is! Altijd leuk!

KSB

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-11 21:42

Dankje JulieDR!
Hij heeft écht een hele stomme naam, Cupido! :P
Heb het al een keer eerder laten doen, maar dat is echt al 5 jaar geleden ofzo! Dus vandaar mijn verwarring! :D

Jammer dat er geen foto's van potentiele paarden geplaatst mogen worden in het topic, ben erg nieuwschierig naar welke paarden iedereen is gaan kijken, haha! :D

Heb zelf ook zo'n 12 paarden gezien, kom uit brabant en ben zelfs naar Friesland geweest! Gelukkig staat mijn (bijna) paard maar een uurtje hier vandaan!

Siddiegje:
Jouw (bijna :P ) paard vond ik ook geweldig toen ik hem? op internet zag staan, helemaal mn type! Maar helaas te klein voor wat ik zoek/zocht! (tot de goedkeuring spreek ik in zoek :P )
Laatst bijgewerkt door KSB op 23-06-11 21:44, in het totaal 1 keer bewerkt

Marvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-11 21:43

Wat een aansprekend hoofdje! Hoe ging de eerste les? En hoe lang heb je haar? Ben ook wel benieuwd naar een paspoortje :).

@kaitlin: je kan ook alleen de roepnaam wijzigen als geen lid bent van kwpn. Voor lidmastschap betaal je jaarlijks 90 euro, als je bv niet wil gaan fokken zou ik dat zonde vh geld vinden. Om het paard bij kwpn om te laten zetten op jou naam betaal je ook nog weer wat tientjes + lidmaatschap

Mallootje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-06-11 21:45

Ik heb hem sinds vorige maandag, dit was de 4de keer dat ik thuis reed, en ervoor 2x geprobeerd.
Is een 10 jarige ruin, springgefokt maar ik wil hem allround gaan gebruiken als sportpaard voor mezelf, en als leerpaard voor m'n vriend. Hij is echt heel braaf, en met mn vriend is hij echt heel voorzichtig. Voorlopig dus echt wat we zochten :) Hij moet nu wel nog wat spiertjes krijgen, en dressuurmatig een beetje sterker worden, maar we nemen de tijd :)

KSB

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-11 21:45

Jotoma schreef:
Wat een aansprekend hoofdje! Hoe ging de eerste les? En hoe lang heb je haar? Ben ook wel benieuwd naar een paspoortje :).

@ksb: je kan ook alleen de roepnaam wijzigen als geen lid bent van kwpn. Voor lidmastschap betaal je jaarlijks 90 euro, als je bv niet wil gaan fokken zou ik dat zonde vh geld vinden. Om het paard bij kwpn om te laten zetten op jou naam betaal je ook nog weer wat tientjes + lidmaatschap

Ik ben lid van het kwpn, het is nu 20 euro, dus vind ik wel rendabel voor een paard waar ik zeker nog 3/4 jaar mee op wedstrijd wil! :D

xJasmijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-11 21:58

Wat een leuk paard, julieDR !

Siddieqje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-11 22:12

@ kaitlin : Is al echt mijn paard :) of bedoel je qua grootte ? Ik vind deze groot genoeg. Mijn vorige was 1m55 en echt ponybouw en deze is voor mij al een reus.

Ik heb er overlaatst nog bij stilsgestaan, volgens dat vele iewat hetzelfde zoeken in gelijklopende prijsklasse, valt iedereen op iets anders. En gelukkig maar of we stonden hier te vechten om hetzelfde paard.

Twilight1Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-11 22:18

@siddieqje hoe 'groot' is die dan?

Sunnygirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-11 22:18

de tinker die wij hebben gekocht is nu 1.55 maar hij is pas net 2 hoe groot denken jullie dat hij gaat worden? :D

Twilight1Jarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-11 22:22

vanaf 3 jaar reken ik er altijd zo'n 6 a 7 cm bij,
dus denk zo'n 1.65 ofzo

Siddieqje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-11 22:24

ze is 1m65

Laux

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-11 22:26

Leuk paard zeg! Mooi stel en ziet er heel braaf uit. :j