nieuwe roemeense paarden

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-09 23:28

Ik vind het geweldig wat je voor je paardjes doet potverdikkie. Dat doet niemand je na +:)+

Met javi wàs het dus helemaal geen traumatisch paard :n Goed dat ze nog een laatste kans heeft gekregen van jou bij Annemarie :j

potverdikkie

Re: nieuwe roemeense paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-09 23:40

Ik kreeg gisteren nog een heel lief smsje van Annemarie....
Die had ik wel even nodig!

slimmerik

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-09 23:44

Fijn en deskundig mens :j net als jij. Juist bij zulke mensen komen zulke paarden weer tot hun recht. Moesten er meer van zijn maar helaas, ze komen niet altijd goed terecht :n

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-09 01:03

Ik weet voor zowiezo Roiba inmiddels wel een plek, maar dat is maar net of tatjalove erop in wil gaan, is haar keus.
Ik hoop alleen dat als ze iemand weet dat het in overleg gaat en dat we er nu beide achter staan.
Bij Brainless zou zowiezo helemaal super zijn, of het nou tijdelijk is of niet.
Jolliegirl, het enige wat ik jou wil vragen is of je niet wilt praten alsof jij alles over die paarden weet en je doet echt alsof je zelf die paarden naar NL hebt gehaald. Volgens mij was ik dat en zoals je tegen mij hebt gezegd heb je verder er niks mee te maken, zeg dan ook geen dingen waar je dus ook niks mee te maken hebt.
Overigens jij zegt zelf als het nood is dat ze bij jou kunnen, maar volgens mij kan jij ook niet voor 2 paarden financieel zorgen, dus dan zou dat ook voor tijdelijk zijn, zijn je eigen woorden, dus dan moet je nu niet moeilijk doen als we ergens anders een hele goeie tijdelijke oplossing hebben gevonden mocht het bij tatja niet meer gaan.
We proberen hier alleen maar mee te werken en te helpen, maar door jou bemoeienissen wordt dat gewoon steeds moeilijker gemaakt. Het gaat mij nog altijd op de 1e plaats om deze paarden, die zijn hier de gene die het belangrijkste zijn, niet persoonlijke problemen met mensen of wat dan ook.
De paarden moeten goed terecht komen, ik heb al een goeie plek en het is aan tatja of ze daar op in wil gaan of niet, maakt niet uit verder, maar het is een aanbod.

Ik hoop dat we misschien snel weer wat foto's van ze mogen zien, zodat we ze lekker weer even kunnen zien zoals ze er nu uitzien, vond ze er op de foto's op die website er namelijk fantastisch uitzien en daarvoor wil ik tatja alleen maar heel erg bedanken, want vooral Roiba was een gratenpakhuis en die ziet er echt 100% verbeterd uit, goed in dr vacht, onder het zadel!! Helemaal top.

silverbrumby

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-09 01:22

*Verwijderde quote wederom weggehaald*

Ik heb dit hele topic gevolgd en ben zelf ook in het gelukkige bezit geweest van een roemeentje, welke via mij doorgeplaatst is en heel gelukkig terecht is gekomen bij een vriendin van mij, hopelijk voor hele lange tijd!

Toch kun je nooit mensen verplichten voor altijd een pony te houden. Ook moeten mensen vrij zijn daarin. Je weet namelijk nooit hoe hun persoonlijke omstandigheden kunnen veranderen.

Wat ik niet begrijp is waarom dit bovenstaande, belangrijke bericht van tatjalover is weggehaald. Zei is niet meteen eerlijk geweest, wat erg treurig is, maar ze geeft toe fout gereageerd te hebben. En heeft haar verhaal ook daarna verteld, en geholpen wat erg tof is!

De 2 ponys stonden bij StalDoorstap en werden daar professioneel in de watten gelegd en klaargestoomd voor de enkele reis naar een lieve particulier. Het is niet leuk ze onwetend terug te zien bij een handelsstal, maar dat is niet de fout van melanie ( zei heeft ze immers eerlijk gekocht) maar van Tatjalover die ze aan haar verkocht. Ik denk dat je van staldoorstap zo de adresgegevens van de nieuwe eigenaren had kunnen krijgen, en dan was er niets aan de hand eigenlijk.

Ik weet van Doorstap dat zij ontzettend onder druk gezet zijn door Bokt en de stichting Hach, met name Moniek Bartels om de door hen gekochte ponys gratis af te staan aan de stichting. Ze zijn het toen samen overeengekomen dat de ponys naar Moniek Bartels zouden gaan , ( potverdikke van bokt) en het geld zou misschien later komen van de stichting zelf.

Doorstaps naam zou gezuiverd worden door Moniek Bartels en de dreigmails en telefoontjes zouden stoppen.
Dit is niet gebeurd en Bartels heeft tegen alle afspraken in geldinzamelingsacties gehouden, zogenaamd om de 2 ponys “vrij te kopen” van Doorstap. Dit geld kwam allemaal op de rekening van Bartels ! Zij wilde geld EN de ponys ( ze zouden op haar weide blijven staan en niet meer worden doorgeplaatst naar andere bokkers ofzo) . Het blijkt dat zij vaker in het nieuws is geweest door aanklachten wegens oplichting!

Zie de linken van Tatjalover! Ik kende deze linken maar heb nooit geweten dat dit over Pvd ging, hier schrik ik van hoor! Jeetje slecht!

Tatjalover wordt nu wederom onder grote druk gezet. Dit is voor niemand goed ten laatste voor de ponys!

Ik vind het ongelooflijk hoe mensen onder druk worden gezet door de stichting Hach , ten koste van de dieren!

Als je wilt dat een paard voor altijd goed verzorgd , op jouw manier,blijft moet je daar zelf voor zorgdragen en ze niet weggeven of verkopen. Dan heb je er zelf zeggeschap over.

Ik wil het voordeel van een eerlijke discussie op bokt, laat dit nu niet gesloten en weggehaald worden!
Laatst bijgewerkt door Leo op 25-09-09 11:56, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Quote verwijderd

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-09 01:29

Zo Silverbrumby, dit verhaal neemt een rare wending aan moet ik zeggen....Dit had ik niet verwacht ookal weet ik natuurlijk niet zeker of PVD deze Moniek Bartels is...

Het is en blijft internet en zolang je niet alle personen in real life kent kun je hier natuurlijk niets over zeggen maar dit neemt echt een rare wending!

silverbrumby

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-09 01:35

Nee maar Google is soms je grote vriend: *knip*
Ja het neemt een hele rare wending, en dit had ik echt nooit gedacht.. Jammer dit...
Laatst bijgewerkt door Leo op 25-09-09 11:58, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Link verwijderd

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-09 01:40

Je laatste link kan ik helaas niet afluisteren of bekijken maar echt heel erg dit. Je zou denken dat mensen die zo'n stichting hebben het beste voor hebben met de dieren maar hier blijkt het tegendeel....

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-09 02:05

Neen, hier doet 1 persoon, de vriendin van zelfs, beweren dat het tegendeel blijkt.... Of het ook zo is valt nog af te wachten IMO.
De artikels zijn insinuerend en geven nergens feiten weer. Enkel vermoedens van 1 partij... Da's gemakkelijk :j

Heb me nog niet gemoeid hier, wel meegelezen, sta neutraal in deze discussie want ik ken geen van beide partijen. Maar dit vind ik er over gaan. ;)
Laatst bijgewerkt door Ayasha op 25-09-09 02:08, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-09 02:08

pharagirlke schreef:
Neen, hier doet 1 persoon, de vriendin van zelfs, beweren dat het tegendeel blijkt.... Of het ook zo is valt nog af te wachten IMO.

Nu snap ik het niet meer hoor. Bedoel je nu Silverbrumby? Ik snap het echt ff niet ( is dan ook al 2 uur en heb ik net hard gewerkt)

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-09 02:08

Ja, ik bedoel silverbrumby. Vind je die artikels werkelijk overtuigend?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-09 02:13

Nee niet echt heb ik dat dan gezegt? Het lijkt mij meer op een ruzie tussen 2 exen. Zoals ik al eerder zei weet je pas wat er echt aan de hand is als je alle partijen kent en het hele verhaal kent. En ik weet ik ook niet of PVD ook Moniek Bartels is...

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-09 02:15

?? de afspraak was: dat als je om wat voor reden ook de pony's weg moest doen dit mag, maar niet in de handel, en dat Rockwitch daar op de hoogte van werd gesteld. Dit ivm dat ze graag weet waar de pony's zijn gebleven.

Doorstap wilde het geld dat hun voor de paardjes gegeven hadden terug (wat logisch is). Daar was dat geld voor bedoeld.
Ze konden bij PVD terecht, maar er waren ook al aanbiedingen gekomen voor een vaste plek. Waar zeker gebruik van zou zijn gemaakt.

De zaak ivm de artikelen loopt nog steeds. En iemand is nog steeds onschuldig totdat het tegendeel bewezen is.

Hoeze heeft PVD tegen alle afspraken in een inzameling gehouden (over welke afspraken heb je het???). Er was een prijs afgesproken met Doorstap en PVD kreeg even de tijd omdat geld bij elkaar te krijgen. (dus dat geld was voor Doorstap!!)
Ondertussen heeft Tatjalove de pony's terug gekocht, omdat ook zij niet wist dat ze de handel in waren gegaan. Zij heeft de pony's verkocht in de veronderstelling dat ze direct bij een particulier zouden komen.

tatjalove wordt helemaal niet onder druk gezet door de HACH.
Rockwitch wil graag tot een oplossing komen omdat Tatjalove al had aangegeven dat ze straks geen plek heeft voor de pony's.
Maar het is aan TAtjalove om daar gebruik van te maken of niet.

En hoezo klinkt hier het tegendeel???
Laatst bijgewerkt door Brainless op 25-09-09 02:20, in het totaal 1 keer bewerkt

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-09 02:19

Het spijt me dat ik het zeg. Maar ik proef stemmingmakerij silverbrumby.... Zeer jammer dat het over de rug van twee onschuldige dieren moet die hier helemaal niet om gevraagd hebben. IPV gewoon open en eerlijk te zijn over hoe het gegaan is, waar de dieren staan en hoe ze er bij staan. Zoals in eerste instantie, nog voor de dieren uberhaupt hier waren, afgesproken was. Als men zich in eerste instantie aan die afspraken gehouden had, was er niets aan de hand geweest. Nu word ineens de HACH zwart gemaakt en PVD er bij, dat slaat toch helemaal nergens op? :? Wat denk je te bereiken met deze artikelen (waar je helemaal niets van af weet) naar boven te halen? En wat doen ze er toe in dit topic?
Laatst bijgewerkt door Ayasha op 25-09-09 02:24, in het totaal 1 keer bewerkt

Brainless

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-09 02:22

@Silverbrumby,
Het topic van Tatjalover was niet voor niks naar de mesthoop gedaan door Bokt.

potverdikkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-09 07:00

Het is dus duidelijk dat ze willens en wetens het topic op slot willen hebben. Er is nu ook geen ontkomen meer aan.
Ik ga mezelf hierin niet eens verdedigen :D
Wil wel even vermelden dat het iets anders is gegaan (het telefoontje naar de stal) dan hierboven beschreven staat, maar ik zal de eer aan mezelf houden. ;)

Fnanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-09 07:05

Slotje voor overleg.