Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Kendra schreef:Ik zou het paard bij de eigenaar laten totdat ze helemaal hersteld is. Dan nog een keer - voor zover dat kan - klinisch keuren en meenemen. Herstel bij jou op stal lijkt me ingewikkeld (want wat als er iets niet goed gaat), maar ook ga je je ook vast hechten aan het paard. Een beetje afstand lijkt me van alle kanten verstandig.
PSvanLot schreef:Een tweejarige klinisch keuren is vaak wat beperkt. Buigproeven en longeren op het harde zijn bijna niet te doen als het thuis niet geoefend is. Je wilt natuurlijk je paard en de veearts heel houden. vraag me ook af hoe relevant de buigproeven zijn voor een tweejarige.
Overige tests kunnen wel uitgevoerd worden en ogen, hart, longen vind ik ook zeker belangrijk om te bekijken.
Kendra schreef:Ik zou het paard bij de eigenaar laten totdat ze helemaal hersteld is. Dan nog een keer - voor zover dat kan - klinisch keuren en meenemen. Herstel bij jou op stal lijkt me ingewikkeld (want wat als er iets niet goed gaat), maar ook ga je je ook vast hechten aan het paard. Een beetje afstand lijkt me van alle kanten verstandig.
xRivaldo schreef:Achteraf hè, had ik dat van die rustgevende gel ook wel kunnen bedenken. Maar je vaart zo op het advies van de dierenarts. Zelfs toen ik zei dat ik vanmiddag een paard kwam keuren en een rustgevende gel kwam ophalen, ging er bij hun geen belletje rinkelen. Bij mij dus zeker ook niet.
Jullie zijn echte schattenDenken toch realistisch mee en ik ga jullie advies ter harte nemen. De eigenaresse is onwijs meegaand. We willen beide ‘t beste voor haar.
Avalanche schreef:OCD is trouwens wel echt goed te opereren nu. Vroeger was dat een probleem, nu niet meer.
Evamarie schreef:Gefeliciteert Kimberly en Julia
Ineke bedankt voor je woorden.
Zelf zou ik geen paard kopen dat eerst geopereerd moet worden.
We hebben nu onze schuilstal ook bijna af en ik ben voorzichtig weer aan het rond kijken. Wel zie ik maar weinig goed doorgereden paarden en pony's staan en zit er wel heel veel handel tussen. Het is een moeilijke zoektocht. Juist omdat ik zoek wat bijna iedereen zoekt.
Braaf, braaf en braaf. Gezond en niet te groot. Goed gereden.. Niet te jong en niet te oud..
Emzel12 schreef:Heel voorzichtig wil ik eens gaan kijken voor een gezinspony. Ik wil (nog) niet proactief op Marktplaats berichten reageren omdat ik juist op zoek ben naar iemand die mee wil denken.
We hebben nu twee jaar een leasepony. Deze mag niet verplaatst worden en ook kun je daar geen buitenritten maken en ikzelf kan niet op hem rijden. We hebben de tijd en voordat ik de pony kan kopen wil ik eerst een goede plek hebben (heb al wat voorwerk gedaan). Ik hoop dat ik iemand kan vinden die net zo sentimenteel is met dieren als ik en graag goed wil uitzoeken of de pony bij ons past en wij bij de pony passen. Wie weet lukt het zo!
Ik zoek een pony 15+, wel in fitte staat maar iets ouder vind ik geen enkel probleem, vindt een sprongetje leuk, rijdt leuk in de bak, houdt van relaxte buitenritten zonder anderen, niet te groot maar wel stevig gebouwd zodat ik er ook op kan (vanaf 1m30 tot 1m50), merrie of ruin, en houdt van heel veel liefde en aandacht van mij en mijn drie kinderen (leeftijd 10, 10 & 12 jaar). Omdat de kinderen er ook mee overweg moeten kunnen is het belangrijk dat de pony ook voor hun te hanteren is aan het touw en ik ben onzeker dus ik heb een stevige rots in de branding nodig. Budget is niet megagroot (zeg tot 5.000 euro maar liever rond de 3.000-3.500 euro).
Wat bieden wij? Ik heb de mogelijkheid waarschijnlijk om de pony op een 24/7 stal te zetten, anders op een stal met zoveel mogelijk weidegang. Daarnaast zal de pony niets tekort komen aan liefde en aandacht en de nodige zorg.
We rijden bitloos, met bit, met barebackpad, met zadel, willen ons graag verder ontwikkelen in grondwerk en mijn oudste dochter zou graag wel blijven springen (is nog niet heel ver daarin).
Sorry voor de lap tekst!