Wie gaat er op zoek naar een paard?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-22 11:18

Klinkt inderdaad alsof je niet fijn geholpen bent! Als je gek op het dier bent en het paard goed hersteld na de OCD operatie is het de poging waard toch om te herkeuren?

Kendra

Re: Wie gaat er op zoek naar een paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-22 12:29

Ik zou het paard bij de eigenaar laten totdat ze helemaal hersteld is. Dan nog een keer - voor zover dat kan - klinisch keuren en meenemen. Herstel bij jou op stal lijkt me ingewikkeld (want wat als er iets niet goed gaat), maar ook ga je je ook vast hechten aan het paard. Een beetje afstand lijkt me van alle kanten verstandig.

Padoertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-22 12:43

Kendra schreef:
Ik zou het paard bij de eigenaar laten totdat ze helemaal hersteld is. Dan nog een keer - voor zover dat kan - klinisch keuren en meenemen. Herstel bij jou op stal lijkt me ingewikkeld (want wat als er iets niet goed gaat), maar ook ga je je ook vast hechten aan het paard. Een beetje afstand lijkt me van alle kanten verstandig.

Dit zo ik inderdaad ook zo doen. Als je het risico tot aan goed herstel bij de eigenaar kunt laten, dan vooral doen. En pas ophalen als alles achter de rug is. Wel jammer dat je dan zo'n ervaring moet opdoen bij een keuring. Je verheugt je stiekem wel op een goede keuring en dat ze mee naar huis kan.
Ik begrijp uit je verhaal dat de chips op goed operabele locaties zitten en het paard na operatie en herstel helemaal goed is? Als de eigenaresse tegen bovenstaande ook positief staat, en je hebt een goede klik dan zou ik er lekker voor gaan. Al moet je nu nog even geduld hebben dan..

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-22 12:47

PSvanLot schreef:
Een tweejarige klinisch keuren is vaak wat beperkt. Buigproeven en longeren op het harde zijn bijna niet te doen als het thuis niet geoefend is. Je wilt natuurlijk je paard en de veearts heel houden. vraag me ook af hoe relevant de buigproeven zijn voor een tweejarige.

Overige tests kunnen wel uitgevoerd worden en ogen, hart, longen vind ik ook zeker belangrijk om te bekijken.

Als een 2-jarige bekend is met de smid (en dat zijn ze meestal wel) zijn buigproeven geen probleem (bij een beetje handige dierenarts). Die zijn daar overigens prima bekend mee.
Rustgevende pasta mag/moet je inderdaad niet geven bij een keuring. Niet zozeer omdat het invloed heeft op de coordinatie, maar je ziet het ook in het bloed terug.
Bij een normaal klinisch onderzoek kan een beetje sedatie soms juist een beter beeld geven, omdat sommige paarden door hun frisheid soms kreupelheid niet goed tonen.
Maar dat zijn 2 heel verschillende soorten onderzoek.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-22 12:48

Kendra schreef:

Ja dat zou ik ook niet doen.

xRivaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-22 13:39

Achteraf hè, had ik dat van die rustgevende gel ook wel kunnen bedenken. Maar je vaart zo op het advies van de dierenarts. Zelfs toen ik zei dat ik vanmiddag een paard kwam keuren en een rustgevende gel kwam ophalen, ging er bij hun geen belletje rinkelen. Bij mij dus zeker ook niet.

Jullie zijn echte schatten <3 Denken toch realistisch mee en ik ga jullie advies ter harte nemen. De eigenaresse is onwijs meegaand. We willen beide ‘t beste voor haar.

upendo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-02-22 14:38

Ik hoop dat het goed gaat komen na de operatie. Maar -en dan ben ik misschien de pessimistische zeurmiep- houd ook rekening met de optie dat het niet goed komt.

Hecht je pas, hoe moeilijk dat ook is, aan het dier als het goedgekeurd bij je op stal staat.

MariekeS_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-22 16:40

xRivaldo schreef:
Achteraf hè, had ik dat van die rustgevende gel ook wel kunnen bedenken. Maar je vaart zo op het advies van de dierenarts. Zelfs toen ik zei dat ik vanmiddag een paard kwam keuren en een rustgevende gel kwam ophalen, ging er bij hun geen belletje rinkelen. Bij mij dus zeker ook niet.

Jullie zijn echte schatten <3 Denken toch realistisch mee en ik ga jullie advies ter harte nemen. De eigenaresse is onwijs meegaand. We willen beide ‘t beste voor haar.

Goede adviezen allemaal!

Hopelijk ben ik veel te paranoïde en bedoel zeker niet dat een verkoper het ook nooit goed kan doen, maar blijf ook alert op een te welwillende verkoper...
Niet teveel hechten nog :knuffel:

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-22 17:44

OCD is trouwens wel echt goed te opereren nu. Vroeger was dat een probleem, nu niet meer.

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-22 18:01

Avalanche schreef:
OCD is trouwens wel echt goed te opereren nu. Vroeger was dat een probleem, nu niet meer.

Ligt er een beetje aan waar het zit. Of ze groot zijn of klein en of ze geen schade in het gewricht achterlaten. De knie is echt meer risico dan een kogelchipje.
Fijn dat de eigenaresse zo meewerkt, maar uiteindelijk verkoopt ze het paard met OCD in de knie zo ook niet :D

Silverfields

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-22 18:31

Ik heb in plaats van een eigen paard een hartstikke leuk fulltime leasepaard gevonden op een hele mooie stal :D Ook een goede optie voor ons op dit moment; veel ervaring opdoen en met de huidige prijzen vd paarden op het moment is dit prima. Als het goed bevalt en de eigenaar beslist het paard te verkopen kunnen we het paard overkopen als we willen. We hebben afgesproken dat het paard als eerste aan ons aangeboden wordt in dat geval.

Julia

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-22 19:42

Wat balen xRivaldo. Snap je verwarring heel goed. Hopelijk kunnen jullie eruit komen met elkaar, verloopt de operatie en het herstel volgens plan en kan alles doorgaan.

En wat leuk Silverfields! Gefeliciteerd! Klinkt als een fijne overeenkomst. Veel plezier!

Wij hebben vandaag onze nieuwe aanwinst opgehaald. We zouden haar al eerder ophalen, maar ivm de storm/aanhoudende slechte weer toch uitgesteld omdat het een beste onderneming was. Reizen verliep top. Vrolijke, levendige en super dappere pony erbij op stal :)

Afbeelding

Babootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-22 19:59

Leuk hoor Julia. Nogmaals gefeliciteerd!

opisop_shop

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-22 21:47

Wat een leuk koppie

c_alsemgeest

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-22 22:13

Gefeliciteerd met je aankoop!

Charmaine

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-22 22:18

Klinkt als een goed alternatief Silverfields! En Julia gefeliciteerd!
Beiden veel plezier met jullie nieuwe maatjes :)

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-22 22:31

Gefeliciteerd Julia <3

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-22 22:57

Gefeliciteert Kimberly en Julia

Ineke bedankt voor je woorden.

Zelf zou ik geen paard kopen dat eerst geopereerd moet worden.

We hebben nu onze schuilstal ook bijna af en ik ben voorzichtig weer aan het rond kijken. Wel zie ik maar weinig goed doorgereden paarden en pony's staan en zit er wel heel veel handel tussen. Het is een moeilijke zoektocht. Juist omdat ik zoek wat bijna iedereen zoekt.

Braaf, braaf en braaf. Gezond en niet te groot. Goed gereden.. Niet te jong en niet te oud..

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-22 00:07

Gefeliciteerd Julia! wat een leuk dier!

SteffiiY

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-22 00:07

Ik ga donderdag of vrijdag voor de 2e keer bij een paard kijken :D :+:

Padoertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-22 00:09

Gefeliciteerd Julia!

PSvanLot

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-22 00:10

Proficiat Julia!! Spannend Steffi! Succes!

Avalanche

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-22 00:10

Evamarie schreef:
Gefeliciteert Kimberly en Julia

Ineke bedankt voor je woorden.

Zelf zou ik geen paard kopen dat eerst geopereerd moet worden.

We hebben nu onze schuilstal ook bijna af en ik ben voorzichtig weer aan het rond kijken. Wel zie ik maar weinig goed doorgereden paarden en pony's staan en zit er wel heel veel handel tussen. Het is een moeilijke zoektocht. Juist omdat ik zoek wat bijna iedereen zoekt.

Braaf, braaf en braaf. Gezond en niet te groot. Goed gereden.. Niet te jong en niet te oud..

Budget omhoog gooien :j kan je leuke paarden kopen met ook nog wat potentie.

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-22 08:33

Er staat geen budget bij toch of heb ik het bericht verkeerd gelezen?

Ik vind het zelf wel erg dat er ontzettend veel paarden te koop worden aangeboden voor minstens 6000 euro die gewoon echt niet goed lopen of andere bemerkingen. }:0

fensy79

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-22 10:32

Emzel12 schreef:
Heel voorzichtig wil ik eens gaan kijken voor een gezinspony. Ik wil (nog) niet proactief op Marktplaats berichten reageren omdat ik juist op zoek ben naar iemand die mee wil denken.

We hebben nu twee jaar een leasepony. Deze mag niet verplaatst worden en ook kun je daar geen buitenritten maken en ikzelf kan niet op hem rijden. We hebben de tijd en voordat ik de pony kan kopen wil ik eerst een goede plek hebben (heb al wat voorwerk gedaan). Ik hoop dat ik iemand kan vinden die net zo sentimenteel is met dieren als ik en graag goed wil uitzoeken of de pony bij ons past en wij bij de pony passen. Wie weet lukt het zo!

Ik zoek een pony 15+, wel in fitte staat maar iets ouder vind ik geen enkel probleem, vindt een sprongetje leuk, rijdt leuk in de bak, houdt van relaxte buitenritten zonder anderen, niet te groot maar wel stevig gebouwd zodat ik er ook op kan (vanaf 1m30 tot 1m50), merrie of ruin, en houdt van heel veel liefde en aandacht van mij en mijn drie kinderen (leeftijd 10, 10 & 12 jaar). Omdat de kinderen er ook mee overweg moeten kunnen is het belangrijk dat de pony ook voor hun te hanteren is aan het touw en ik ben onzeker dus ik heb een stevige rots in de branding nodig. Budget is niet megagroot (zeg tot 5.000 euro maar liever rond de 3.000-3.500 euro).

Wat bieden wij? Ik heb de mogelijkheid waarschijnlijk om de pony op een 24/7 stal te zetten, anders op een stal met zoveel mogelijk weidegang. Daarnaast zal de pony niets tekort komen aan liefde en aandacht en de nodige zorg.
We rijden bitloos, met bit, met barebackpad, met zadel, willen ons graag verder ontwikkelen in grondwerk en mijn oudste dochter zou graag wel blijven springen (is nog niet heel ver daarin).

Sorry voor de lap tekst!

Kijk eens op de website van het zoete peerd. Bij hun kun je leasen, minimaal 6 mnd en het mag op jouw locatie. Als je wilt kun je je leasepaard hierna kopen. Ik ben er zelf niet geweest maar heb al wel veel goede verhalen gehoord.