josien_m_ schreef:Ik ben een veel slordiger werker... alles op het oog of hoe diep ik kom met de handgrondboor...
Maar wat is een werkweek nou helemaal? Ik ben al vele maanden af en aan wat uren bezig, net wanneer ik wel tijd heb. Het hoeft niet in één keer klaar zoals eerder gezegd. De hoogte varieert tussen 1.50 en 1.20 aan een slootkant waar geen ruimte is om te springen. Over de financien wil ik nog het volgende zeggen: wanneer het werkelijk zo is dat je maanden moet sparen voor een paar honderd euro, hoe doe je dat dan met onverwachte dierenartskosten?
Dat is niet onze manier van werken - wij hebben (als basis) 2 ha en daar staat een nette omheining omheen. Geen braamstruiken en ook geen 'dat had ik nog liggen'. En ook geen 'stukje bovenop de palen', je blijft bezig immers. Ik vind de verrommeling van het landschap nu al behoorlijk irritant, dus als we het aanpakken doen we het ook direct goed. Af en toe een uurtje is bijzonder inefficiënt. En ik wil ook niet dat de hele boel over 2 jaar instort en ik weer opnieuw kan beginnen.