[VOLG] Het tij keren, kan dat?

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

-Namiro-

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-24 18:38

Ik wilde een heel verhaal gaan typen maar na de laatste post vat ik het gewoon samen:
Huidige oppas —> puur zakelijk benaderen
Nieuwe penny-meisje —> investeren in contact +:)+

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-07-24 18:51

rocymax schreef:
Ik zou ook niets zeggen over het katje, en het verder gewoon zakelijk houden.

doe ik. Ik ben inmiddels ook gestopt met liken van haar fb postjes. Toch eenrichtingsverkeer.

-Namiro- schreef:
Ik wilde een heel verhaal gaan typen maar na de laatste post vat ik het gewoon samen:
Huidige oppas —> puur zakelijk benaderen
Nieuwe penny-meisje —> investeren in contact +:)+

Ha, ja dat is een goede samenvatting.

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-24 15:38

Oja, er schoot me nog een voorbeeld van haar liegerij te binnen. Een paar weken geleden nog voor de kitten, of ik ook even haar katten kon voeren, want ze moesten onverwacht naar Engeland voor begrafenissen, want het was bizar hoeveel vrienden er overleden waren. Dus ik condoleer en vraag of deze mensen aan kanker zijn overleden, aangezien zijzelf 40 is en het over vrienden heeft. Nee, een was overleden aan kanker en de ander had een bizar ongeluk met paardrijden gehad.

Oké hartstikke banketstaaf, maar dat zijn dus maar 2 vrienden. Ze deed het voorkomen alsof het er meer waren.

Maar die woorden bizar ongeluk paardrijden, dat had ik toch ook hier op bokt gelezen? Dus ik zoeken, ja was er een eventing amazone op de waterbak gevallen en overleden. Dus ik vraag haar, (vanwege dat freak accident) of die vriendin soms díé amazone was. Ja dus. Dus rot natuurlijk als je vriendin idd op zo'n manier om het leven komt. De media wilden verder niet uitwijden over de doodsoorzaak dus ik vraag, of haar vriendin dan op zijn minst op slag dood was en niet heeft hoeven lijden. Dat wist ze niet want dat werd in de media niet verteld. Dus ik denk, dude als het je vriendin is, dan weet je dat toch? Dus ik vraag waarom de familie dan de naaste vrienden zoals zij, daar niet over ingelicht heeft. Nou, toen kwam de aap uit de mouw, ze had haar al een hele tijd niet gezien. Hoelang dan? Bleek al zeker 20 jaar niet meer. Ik vroeg of het contact verloren was door de emigratie naar Frankrijk. Uiteindelijk bleek dat dat ze ooit samen in haar jeugd springconcoursen heeft gereden, waar die vrouw ook deelnemer was.

En weer later bleek dat ze helemaal niet naar de begrafenis van die vrouw is geweest, alleen van die vriend (van haar man, niet van haar) die aan kanker was overleden.

Waarom moet iemand nou zo overdrijven en liegen? Ik snap dat werkelijk niet.

Afijn, back to us. Had ik al verteld dat de boerbuurman hooi is komen wisselen en dat Prisca dat wel graag eet? Daar ben ik blij mee. Hij heeft nu 3 balen gewisseld. Die kunnen we altijd meteen kwijt. 1 in de hooiklok en 2 in de ruif. Hij heeft nu van 2023 gebracht, van zijn land dan, niet van het onze dat hij ook nog heeft liggen voor zijn koeien, maar dat eten die van mij dus niet graag. Ik mag nu iedere keer als deze 3 balen op zijn, bellen, dan komt hij er weer 3 wisselen. En de laatste keer voor de winter wisselt hij met hooi dan van dit jaar. Dat is nu nog te eiwitrijk denk ik voor die van mij. Hij hoopt op een volgende snit omdat dat hooi altijd zachter is. Dát hooi zou ik dan krijgen. Dus ben erg blij!

balance
Moderator Over Paarden

Re: [VOLG] Het tij keren, kan dat?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-24 17:36

Altijd erg, vind ik, die mensen die zo ziekelijk liegen. Ik geloof mensen namelijk bijna altijd. Want waarom zou je liegen? Inmiddels heb ik wel begrip hoor maar ik hou wel een gezonde afstand.

Goeie deal zo met buurboer. Blijft het mooi bij hem opgeslagen totdat je weer een nieuwe lading nodig hebt en jouw hooi ben je dan mooi weer kwijt.

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-24 18:44

balance schreef:
Altijd erg, vind ik, die mensen die zo ziekelijk liegen. Ik geloof mensen namelijk bijna altijd. Want waarom zou je liegen? Inmiddels heb ik wel begrip hoor maar ik hou wel een gezonde afstand.

Goeie deal zo met buurboer. Blijft het mooi bij hem opgeslagen totdat je weer een nieuwe lading nodig hebt en jouw hooi ben je dan mooi weer kwijt.

Nou dat dus. Ik vertrouw mensen graag, heb zelfs nu twee keer hier mensen te logeren gehad, die ik alleen maar via internet kende en ik ben zelf een open boek, dus mensen zoals mijn oppas snap ik gewoon echt niet. En dat terwijl ze iedere keer als ze oppast zegt: Dank dat je het vertrouwen in me hebt. Hahahaa, nou lekker dan. En waarom zou ze dat iedere keer zo benadrukken.

Er schieten me steeds nog voorbeelden te binnen van die leugens, maar daar ga ik jullie niet mee vermoeien, het idee is wel duidelijk. Afijn, na het weekend is het denk ik de laatste keer dat ik haar laat oppassen. Even kijken hoe het gaat. Er hoeft nu verder niets te gebeuren, dus ze hoeft alleen maar te kijken. En eten neer te zetten voor de katten. O en mest uit de inloop weghalen. Kan weinig fout mee gaan.

Ja ik ben blij met de buurboerman. En ook fijn dat ik het dus goed had, dat Prisca het hooi dat van ons land kwam, niet lekker vindt of te scherp vindt. Gelukkig hadden ze tot nu toe door de regen volop gras, dus geen probleem. Nu wordt het heter en droger en nu kunnen ze weer lekker vooruit met hooi.

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-24 19:11

Sneu en lastig, zo'n pathologische leugenaar.
Fijn weekend. {:}

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-24 19:14

Ja gek hè, Senna van die mensen. Mijn moeder was zo. Vreselijk lastig om mee om te gaan.

Jullie ook fijn weekend, ik zal eens kijken van het weekend of er genoeg te vertellen valt in een filmpje.

joey2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-24 19:29

Soms denk ik ook dat zo iemand die heeeel veel liegt het doet om "zielig" gevonden te worden.
Zodat mensen ook denken van :"Jeetje die vrouw maakt wel veel vreselijke dingen mee".

Ook een vorm om aandacht te krijgen.

Lijkt me heel moeilijk om daar mee om te moeten gaan met iemand die vanalles bij elkaar liegt.

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-24 19:37

joey2010 schreef:
Soms denk ik ook dat zo iemand die heeeel veel liegt het doet om "zielig" gevonden te worden.
Zodat mensen ook denken van :"Jeetje die vrouw maakt wel veel vreselijke dingen mee".

Ook een vorm om aandacht te krijgen.

Lijkt me heel moeilijk om daar mee om te moeten gaan met iemand die vanalles bij elkaar liegt.

Het is beslist aandachttrekkerij. Misschien heeft ze een minderwaardigheidscomplex of zo en wil ze toch leuk gevonden worden. Maar dan zou ik als ik haar was een beetje beter liegen, want als ik, die zo goed van vertrouwen is, overal al doorheen prikt, dan is ze toch niet meer geloofwaardig. Dom dom dom. Ze gooit zo haar eigen glazen in.

Met mijn moeder was tijdens mijn leven al een drama, maar toen ik al lang geen contact meer met haar had, werd ik nog steeds geconfronteerd met de leugens die zij me heeft verteld en ik voor waar had aangenomen. Bijv over dingen die haar vader, mijn opa gedaan zou hebben voor het verzet. Tuurlijk waren dat stoere verhalen, maar de kern moest waar zijn toch? Nog niet zo lang geleden zat ik in een gezelschap met iemand die niet alleen mensen uit dat verzet in zijn familie heeft gehad, maar ook een grote kenner van alles van de tweede wereldoorlog is. Dus we hadden een gespreksonderwerp samen. De anderen in het gezelschap luisterden mee. Dus ik vertel van opa x en y. Zegt die kenner, weet je dat zeker, ja tuurlijk wist ik dat zeker. Met feiten ontkrachtte hij het verhaal, op een nette manier overigens. Ik kreeg een kop als een boei, vreselijk zat ik iets te vertellen wat nergens op sloeg en dus weer een leugen van mijn moeder was geweest. Precies hetzelfde als mijn oppas, liegen om aandacht. Brrr.

rocymax

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-24 20:43

Oh, Mo, wat rot dat je moeder zo was. En dat je zelfs nadat je geen contact meer had nog met de feiten geconfronteerd wordt.

Het lijkt me ook helemaal niet leuk als iemand maar constant tegen je liegt, bah.

Ik hoop voor jullie dat je goed contact kan leggen met het penny meisje en dat jullie wederzijds iets voor elkaar kunnen betekenen.

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-07-24 21:23

Ja, Astrid, het was een heel rottige tijd. Mijn moeder heeft wiggen gedreven tussen families met haar leugens en veel leed berokkend. Ze gebruikte mij als haar object om aandacht te krijgen. Liefst van medische mensen.

Vlekjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-24 10:17

Is dit de boerenbuurman die eerst die eerst wat moeilijk deed?

Naar van je moeder zeg, nam je vader het wel voor je op?
Wat zul je je af en toe alleen hebben gevoeld

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-24 10:22

Vlekjes schreef:
Is dit de boerenbuurman die eerst die eerst wat moeilijk deed?

Naar van je moeder zeg, nam je vader het wel voor je op?
Wat zul je je af en toe alleen hebben gevoeld

Hi Vlekjes, ja idd dit is de boerbuurman die in het begin helemaal niet wilde meewerken. Maar we wonen nu al bijna 4 jaar hier en komen nu ook bij elkaar over de vloer en eten ook bij elkaar, dus nu is het fijn. Zijn vrouw heeft ook paard gereden vroeger en ze hebben zelf ook paarden gehad, dus hij weet er wel wat van.

En ja, erg rot van mijn moeder en nee, helaas mijn vader nam het niet voor me op, omdat mijn moeder zo goed kon liegen, dat hij haar altijd geloofde. Het heet Münchhausen by Proxy.

Ik heb het wel verwerkt. Door er een boek over te schrijven. Is nog een bestseller ook geweest in NL. Maar daar mag ik geen reclame voor maken hier, dus mocht je belangstelling hebben, dan kun je het via de pb vragen.

lukka63

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-24 10:27

Wat erg,Monique :knuffel:
Wat heb jij je leven goed opgepakt zeg na zo'n slechte jeugd.

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-24 11:24

lukka63 schreef:
Wat erg,Monique :knuffel:
Wat heb jij je leven goed opgepakt zeg na zo'n slechte jeugd.

Dank je. Het was erg rot, ja. Heel zwarte periode geweest, maar ik sta erg positief in het leven en denk goed te kunnen relativeren. Ik ben heel erg goed eruit gekomen. Ik weet van mensen die nu nog in een rolstoel zitten door zo'n moeder.

Muga

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-24 11:54

Zoveel respect had ik al voor jullie maar het wordt alleen maar meer door de verhalen die je deelt.

Tinka

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-24 12:25

Leuk dat je een ander paardenmeisje hebt ontmoet.
Naar zo'n moeder, mijn moeder loog niet echt, maar hield wel graag van overdrijven en alle aandacht naar zich toe trekken. Vooral als het ging om haar medische problemen.
Hadden jullie vannacht ook zoveel last van onweer?

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-24 15:24

Muga schreef:
Zoveel respect had ik al voor jullie maar het wordt alleen maar meer door de verhalen die je deelt.

Da's lief, gelukkig houdt het hier wel bij op geloof ik, dus helaas ik kan niet meer respect scoren ;-) O wacht, ik kan natuurlijk net als de oppas een lekker verhaal opdissen. Mwah ...

Tinka schreef:
Leuk dat je een ander paardenmeisje hebt ontmoet.
Naar zo'n moeder, mijn moeder loog niet echt, maar hield wel graag van overdrijven en alle aandacht naar zich toe trekken. Vooral als het ging om haar medische problemen.
Hadden jullie vannacht ook zoveel last van onweer?

Ja ik ben heel benieuwd of dat contact wat wordt. Zou leuk zijn. Jouw moeder klinkt ook als een gezellige hypochondra. En over het onweer heb ik net wat geschreven in jouw topic, hahahaa gaat lekker. Maar ja, we hadden slecht weer, dit keer gelukkig, want een dorp 10km verder had een dorpsfeest met echt veel te harde muziek. En dat mag dan tot 23u en dan moet het zachter tot 1u. Nouou... dat doen ze meestal niet en iedereen in de wijde omgeving kan dat dan nog tot binnen horen. Maar het noodweer brak om een uur of 23 los en de muziek stopte, dat vonden wij niet erg ;-)

Tinka

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-24 15:35

Mijn moeder had ook echt wel altijd wat. Maar daarmee stond ze graag in het middelpunt van de belangstelling, lekker zwelgen in zelfmedelijden, en altijd maar klagen. Zodra ze bij een dokter was geweest ging ze eerst alle familie bellen om uitgebreid verslag te doen.

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-24 17:16

Ja vreemd is dat. Voor zulke mensen is het kennelijk zo belangrijk om gehoord te worden.

rocymax

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-24 18:25

Citaat:
Mo schreef; Ja, Astrid, het was een heel rottige tijd. Mijn moeder heeft wiggen gedreven tussen families met haar leugens en veel leed berokkend. Ze gebruikte mij als haar object om aandacht te krijgen. Liefst van medische mensen.

Wat erg en wat knap van je om dingen te verwerken en een boek te schrijven. Ik stuur je zo even een pb.

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-24 18:31

Het was wel grappig, als ik nog in NL gewoond had, had ik (toen ik hulp wilde) naar een praatvrouw of zo gegaan. Maar we woonden in Frankrijk en ik zag een franse psych niet zitten en van me afschrijven werkte erg goed. Ik had kans om alles op een rijtje te zetten. Ik had kennelijk enorm veel weggedrukt en toen ik mezelf toestond erover na te denken kwam er een waterval van herinneringen naar boven en trok ik een beerput open. Ben toen een zoektocht naar het verleden begonnen en dat werd zoveel, dat een vriendin zei, zet het in een boek en geef het uit. Toen werd ik 'ontdekt' door een uitgever en zo ging het rollen. Ik heb gelukkig veel mensen kunnen helpen met het boek en heb een stichting opgericht, lezingen gegeven etc. Dus uit mijn ellende zijn toch weer heel goede dingen gekomen.

Vlekjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-24 21:49

Heb je nog broers en zussen?

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-24 22:01

Nee, ik ben enig kind. Iemand die ik door mijn boek heb leren kennen, heeft nog altijd schuldgevoelens dat ze blij was als haar moeder zich weer op een ander kind uit het gezin richtte.

Monique1963

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-07-24 22:03