[centraal] Een nieuw paard kopen Deel XII

Moderators: Firelight, Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten

Justico

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-13 17:17

Belsje

Re: [centraal] Een nieuw paard kopen Deel XII

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-13 17:18

Zaterdag eindelijk afspraak met verkoper kunnen maken ... Afspraken duidelijk stellen en dan wordt ie gekeurd :)

Mosh

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-13 17:21

Faline schreef:
NWDynamite schreef:
faline? http://www.sporthorses.nl/advertentie/5 ... oop/u.aspx

en deze? oehlalaa: http://www.sporthorses.nl/advertentie/4 ... elise.aspx
Leuk dier maar groot hoofd in verhouding, wel interessant voor de fok (denk ik? :D): http://www.sporthorses.nl/advertentie/5 ... oraya.aspx

Ik vind die eerste juist een mega hoofd hebben :')
Die laatste vind ik leuk :D

Als je oordeelt vanaf 1 foto, dan moet je lekker blijven denken dat ze een mega hoofd heeft :')
Vind dat je erg snel je oordeel klaar hebt hoor, ga eens gewoon bij wat paarden langs. Ik kan je vertellen dat het vaak meevalt met de verhoudingen van het hoofd ;)

jiperdepip

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-13 17:21

Nicole

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-13 17:25

ff offtopic :P Wat vinden jullie van de nieuwe deken? Vandaag snel gemaakt in het laatste beetje zon :))

Raden jullie eens wie de vader van deze merrie is.. Moet niet moeilijk zijn :D

Afbeelding

yvonnepuntnl

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-13 17:28

Gribaldi :D

Mooie deken trouwens :brr:

OdiEtAmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-13 17:28

Mosh schreef:
Als je oordeelt vanaf 1 foto, dan moet je lekker blijven denken dat ze een mega hoofd heeft :')
Vind dat je erg snel je oordeel klaar hebt hoor, ga eens gewoon bij wat paarden langs. Ik kan je vertellen dat het vaak meevalt met de verhoudingen van het hoofd ;)

Volgens mij bedoelt ze het niet 'vervelend' hoor.

OdiEtAmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-13 17:29

yvonnepuntnl schreef:

Sluit ik me bij aan

Nicole

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-13 17:31

yvonnepuntnl schreef:

BAM gelijk goed :') Maar het is zo een kopie van der papa, zelfs het gedrag, karakter soms wat minder leuk :Y) Maar knap model voor mij voor zulke dingen :D

ralphtdw

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-13 17:46

faline wanneer ga je een paar paarden kijken ?
en welke lijkt jou het leukst?

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Re: [centraal] Een nieuw paard kopen Deel XII

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-13 17:51

fokfanaat

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-13 17:59

OdiEtAmo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-13 18:00

fokfanaat schreef:
Cayenne schreef:
Iemand een bont veulen kopen voor weinig? http://www.marktplaats.nl/a/dieren-en-t ... ousPage=lr

is toch wat verkopen met dreigen tot slacht, maar gewoon de merries weer drachtig voor het volgend jaar.....

Ik vind dat zo wagelijk, fok dan niet...

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-13 18:13

Mag ik even binnen vallen :)

Ik ga zeer binnenkort mijn eerste eigen paard kopen.
Dit betreft een 2 jarige haflinger, mijn verzorgpaardje.
De moeder staat er ook nog bij.

De 2 jarige is nog nooit ziek geweest, ziet er heel erg gezond uit, bewegend ook goed.
Ik heb haar zien opgroeien vanaf de geboorte. Ik heb tot heden nog geen enkel gebrek gezien.
Ik ken dus zowat de hele 'geschiedenis' van haar en ook hoe er met haar om is gegaan.
Eigenaar is altijd meer dan goed voor haar geweest en heeft altijd de beste zorg gegeven.

Ik ben al vanaf het begin helemaal verliefd op haar <3
Dus dit is wel soort van mijn penny-droom die uit gaat komen.

Zou het noodzakelijk zijn om haar te laten keuren?
En wat zijn de kosten voor een dergelijke keuring?

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-13 18:17

Nicole schreef:
yvonnepuntnl schreef:

BAM gelijk goed :') Maar het is zo een kopie van der papa, zelfs het gedrag, karakter soms wat minder leuk :Y) Maar knap model voor mij voor zulke dingen :D

Zelfs een Gribali-muts is ergens goed voor :D Want je kunt er inderdaad vanalles van zeggen, maar de meesten zijn best fotogeniek, zeker als de fotograaf een beetje oog heeft voor mooie plaatjes.

Laurie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-13 18:21

Dat zijn ze zeker! Gaat overigens ook wel op voor SH-tjes. :D Ben er in beweging niet zo weg van maar het zijn vaak wel mooie paarden.

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-13 18:24

top urobi, is het opgestuurd voor de prok?

Ik herken het gribaldi oog inderdaad in die merrie Nicole, mijn dame heeft het zelfde oog en uitstraling.

Ik denk dat faline ook wel kritisch mag zijn met de prijsklasse waarin ze zoekt, maar ben het er wel mee eens dat een dier zo anders kan ogen op sommige fotos.

Liess__

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-13 18:29

-
Laatst bijgewerkt door Liess__ op 10-01-13 18:39, in het totaal 1 keer bewerkt

NWDynamite

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-13 18:30

Mosh schreef:
NWDynamite schreef:
faline? http://www.sporthorses.nl/advertentie/5 ... oop/u.aspx

en deze? oehlalaa: http://www.sporthorses.nl/advertentie/4 ... elise.aspx
Leuk dier maar groot hoofd in verhouding, wel interessant voor de fok (denk ik? :D): http://www.sporthorses.nl/advertentie/5 ... oraya.aspx

Niet zo fel joh :') ik zeg alleen wat ik zie, paard lijkt een groot hoofd te hebben, vind ik nog steeds zo lijken, BOEIEND? Is het jouw paard of zo? :')

Nicole

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-13 18:31

Seven schreef:
top urobi, is het opgestuurd voor de prok?

Ik herken het gribaldi oog inderdaad in die merrie Nicole, mijn dame heeft het zelfde oog en uitstraling.

Ik denk dat faline ook wel kritisch mag zijn met de prijsklasse waarin ze zoekt, maar ben het er wel mee eens dat een dier zo anders kan ogen op sommige fotos.

ze heeft idd best wel een vriendelijke uitstraling *kan ze goed voordoen*, ze staat vaak model voor me, ook zo echt dat gribaldi aftekening bij haar neus.. Maar het is toch een donder dit.. }> }:)

Afbeelding

Kan je zien dat Gribaldi best wel zijn stempel kan plaatsen op zijn nakomelingen van hem.. Sommige lijken totaal niet maar ken echt kopietjes echt wel mooie paarden vind ik..

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-13 18:35

Belsje schreef:
Zaterdag eindelijk afspraak met verkoper kunnen maken ... Afspraken duidelijk stellen en dan wordt ie gekeurd :)

de leuke bruine ruin die je een paar keer gereden hebt?

Laurie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-13 18:35

Is dat die deken waar je hier laatst over vertelde Nicole? Ziet er mooi uit in ieder geval!

Seven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-13 18:37

daarin herken ik ook veel van bloem :j gribaldi drukt inderdaad een stempel zelfs op de vos van mn nicht. Bloem heeft wel het karakter van moeder (die dus van gribaldi is) mee gekregen werkwillig, veel go maar toch zeer vriendelijk en aanhankelijk en ietsjes onzeker. Die eigenschappen zie ik ook weer terug in die van mn nichtje. Top merrie zeer vriendelijk maar wel wat onzeker dus niet geschikt voor een onzekere ruiter.

Deken ziet er goed uit, waterdicht??

Mosh

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-13 18:38

Ik vind het nogal respectloos overkomen. Je schrijft namelijk niet groot hoofd maar Mega. Je moet een beetje oppassen met wat je schrijft, daar maak je niet echt vrienden mee en het paardenwereldje is klein.

Nicole

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-13 18:40

Seven schreef:
daarin herken ik ook veel van bloem :j gribaldi drukt inderdaad een stempel zelfs op de vos van mn nicht. Bloem heeft wel het karakter van moeder (die dus van gribaldi is) mee gekregen werkwillig, veel go maar toch zeer vriendelijk en aanhankelijk en ietsjes onzeker. Die eigenschappen zie ik ook weer terug in die van mn nichtje. Top merrie zeer vriendelijk maar wel wat onzeker dus niet geschikt voor een onzekere ruiter.

Deken ziet er goed uit, waterdicht??

Ja, hier moet je ook absoluut niet gaan op zitten als je niet beetje kan sturen en onzeker bent want dan gaat zij met jou aan de rit.. Voor de rest best een behoorlijke merrie in omgang, en ook zeer WERKWILLIG met hoofdletters maar kan ook erg goed bewegen, omgang als je langs loopt kan ze best wel raar uit de hoek komen maar sta je in stal doet ze niks verkeerd.. Het is er 1 letterlijk in chinees geschreven gebruiksaanwijzing, maar een andere Gribaldi daar op stal is weer TOTAAL tegenpool kwa karakter een goed zak hem zelf maar wel ERG werkwillig idd..

Jap 100% waterdicht (5000 mm/m2 per 24 uur) Gemaakt van Ballistic Nylon (zoals Buces en de andere Horseware dekens)
Stuur je ff link per PB