Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
SusanH schreef:Nou dan zou ik overal in de regio waar ik woon de hond kort aan de voet moeten houden. Veel succes met een jonge jachthond die ook haar energie kwijt moetdat is toch niet werkbaar.
Wintu schreef:SusanH schreef:Nou dan zou ik overal in de regio waar ik woon de hond kort aan de voet moeten houden. Veel succes met een jonge jachthond die ook haar energie kwijt moetdat is toch niet werkbaar.
Nou zeg dat, kan mn honden dan vanuit huis gelijk kort pakken, fijn weer.
Wat ik nog steeds mis, is wart ik moet doen als ik een roedel tegen kom, hier zijn ze al met zn achten op beeld verschenen, wat dan...
tamary schreef:Zorg dat je hond een goed tuig draagt, een boom in slingeren, er achteraan klimmen, dan 112 bellen.
Lanoca schreef:Niemand heeft er antwoord op, maar ik ben bang dat 4 honden onder controle hebben en houden ook al moeilijk zal zijn. Of heb jij daar zelf een ander idee over? Ik weet het echt niet, ik hoop dat het mij nooit overkomt. Ik hoop dat er in zo’n geval een stok voorhanden is om om mij heen te slaan. Maar ook dat is met 4 aangelijnde honden in zo’n geval vrijwel onmogelijk ben ik bang.
Syrianda schreef:Vanavond had ik een etentje met collega's, en ik was bijzonder getroffen toen iemand de opmerking maakte dat het wolven probleem schromelijk overdreven wordt.
Ik schrok van deze opmerking en heb nog gepoogd informatie te verstrekken maar merkte al vlot dat er geen gesprek mogelijk was. Niks willen horen over wat de wolf doet.
Zij ziet ook enkel wat in de media wordt gemeld. Zij is dus de persoon die niet beter weet.
Dit vind ik toch wel lastig...als je toch weet wat je op fb leest en in dit topic.
Wintu schreef:Syrianda schreef:Vanavond had ik een etentje met collega's, en ik was bijzonder getroffen toen iemand de opmerking maakte dat het wolven probleem schromelijk overdreven wordt.
Ik schrok van deze opmerking en heb nog gepoogd informatie te verstrekken maar merkte al vlot dat er geen gesprek mogelijk was. Niks willen horen over wat de wolf doet.
Zij ziet ook enkel wat in de media wordt gemeld. Zij is dus de persoon die niet beter weet.
Dit vind ik toch wel lastig...als je toch weet wat je op fb leest en in dit topic.
och ja, ik herken dat hoor, ik ga de discussie niet meer aan. Ik moet met regelmaat of op mijn handen zitten of mijn tong afbijten en mijn gezicht in de plooi houden.
tienus63 schreef:Dat is op zich best te begrijpen.
Die vader heeft vast en zeker ook gedacht dat het allemaal wel meeviel omdat de reguliere media bericht dat het allemaal wel meevalt.
Totdat zijn dochter gepakt werd.
En men moet niet vergeten dat de pers en andere media gedomineerd wordt door en onder invloed staat van mensen en organisaties die de wolf een verrijking vinden.
En heel veel burgers weten niet hoe al die grote loterijen, kranten, zenders en programma’s zeer hecht verweven zijn.
En dan kom je weer op het feit wiens brood men eet, diens brood men spreekt.
En veel van de mensen hebben grote vinger bij grote concerns in de pap, dus advertentie inkomsten.
Kijk maar eens naar de berichtgeving van de NOS, ze blijven het halstarrig geen beet noemen.
DPG media ‘vergeet’ belangrijke feiten te noemen als het om de incidenten en aanvallen op de Utrechtse Heuvelrug gaat.
Mijn persoonlijke ervaring op bokt is als ik nieuws meld over een aanval op paarden of pony’s dat meestal pas na lang aandringen wordt geplaatst op VN of pas als ‘echte’ bron het meldt.
Daar word ik dan ook weleens kriegel van.
M.i. is dat 1000 punten paardgerelateerd en belangrijk om te melden op een paardenforum.
(Bovendien meld ik het alleen maar als mijn bron het geverifieerd heeft en toestemming van betrokkenen, anders meldt de bron het ook niet op hun facebook pagina. )