Wolf, Nl, Be, Du deel 2

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Knolselder

Re: Wolf, Nl, Be, Du deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-24 19:36

Ik vind dat achteraf handelen altijd een beetje vijgen na Pasen. Op ongewenst gedrag moet je meteen handelen zodat de juiste link gelegd wordt. Natuurlijk niet altijd even haalbaar.

Dus maar even flink toeteren wanneer Wolf op je afkomt en als die dan niet gaat lopen heb je gewoon brute pech.

Jessix

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-24 20:59

Ook leuk dat de webpagina bijgewerkt is tot februari 2024! :+
Dus hond aan de korte lijn aan de voet voor de rest van d'r leven, een toeter mee, maar verder mag je de wolf geen pijn doen, en oh ja, je moet wel filmen. :')

Wintu

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-24 21:02

SusanH schreef:
Nou dan zou ik overal in de regio waar ik woon de hond kort aan de voet moeten houden. Veel succes met een jonge jachthond die ook haar energie kwijt moet := dat is toch niet werkbaar.

Nou zeg dat, kan mn honden dan vanuit huis gelijk kort pakken, fijn weer.

Wat ik nog steeds mis, is wart ik moet doen als ik een roedel tegen kom, hier zijn ze al met zn achten op beeld verschenen, wat dan...

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-24 21:05

Nou idd, ik denk dat je dan heel hard mag gaan bidden. Ik bid normaal nooit maar dan wel. Wij wonen op een steenworp afstand van de Heuvelrug en de Veluwe. Ze komen hier gewoon van 2 kanten. Ik maak me echt zorgen om de toekomst. Het worden er alleen maar meer en het beleid lijkt nog niet heel rap te gaan veranderen.

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-24 22:00

Wintu schreef:
SusanH schreef:
Nou dan zou ik overal in de regio waar ik woon de hond kort aan de voet moeten houden. Veel succes met een jonge jachthond die ook haar energie kwijt moet := dat is toch niet werkbaar.

Nou zeg dat, kan mn honden dan vanuit huis gelijk kort pakken, fijn weer.

Wat ik nog steeds mis, is wart ik moet doen als ik een roedel tegen kom, hier zijn ze al met zn achten op beeld verschenen, wat dan...

Zorg dat je hond een goed tuig draagt, een boom in slingeren, er achteraan klimmen, dan 112 bellen.

Wintu

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-24 22:36

tamary schreef:
Zorg dat je hond een goed tuig draagt, een boom in slingeren, er achteraan klimmen, dan 112 bellen.

Mijn ene hond weegt 35 kilo, die slinger ik niet even een boom in :D Die van 8 kilo gaat nog, maar ook beide dames slinger ik met 20 kilo de boom niet in. De meiden hebben een y tuig van ruffwear, de boxer een vijfpuntstuig van zelfde merk

Lanoca

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-24 22:44

Niemand heeft er antwoord op, maar ik ben bang dat 4 honden onder controle hebben en houden ook al moeilijk zal zijn. Of heb jij daar zelf een ander idee over? Ik weet het echt niet, ik hoop dat het mij nooit overkomt. Ik hoop dat er in zo’n geval een stok voorhanden is om om mij heen te slaan. Maar ook dat is met 4 aangelijnde honden in zo’n geval vrijwel onmogelijk ben ik bang.

Wintu

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-24 22:51

Lanoca schreef:
Niemand heeft er antwoord op, maar ik ben bang dat 4 honden onder controle hebben en houden ook al moeilijk zal zijn. Of heb jij daar zelf een ander idee over? Ik weet het echt niet, ik hoop dat het mij nooit overkomt. Ik hoop dat er in zo’n geval een stok voorhanden is om om mij heen te slaan. Maar ook dat is met 4 aangelijnde honden in zo’n geval vrijwel onmogelijk ben ik bang.

Oh, mijn boxer is erg reactief, dus die neem ik alleen mee. Dan loop ik daarna een ronde met mijn 2 meisjes. En dan nog een klein blokje met het oude kleintje. Nooit met 4 tegelijk, juist omdat ik controle wil houden.

Syrianda

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-24 22:52

Vanavond had ik een etentje met collega's, en ik was bijzonder getroffen toen iemand de opmerking maakte dat het wolven probleem schromelijk overdreven wordt.
Ik schrok van deze opmerking en heb nog gepoogd informatie te verstrekken maar merkte al vlot dat er geen gesprek mogelijk was. Niks willen horen over wat de wolf doet.
Zij ziet ook enkel wat in de media wordt gemeld. Zij is dus de persoon die niet beter weet.

Dit vind ik toch wel lastig...als je toch weet wat je op fb leest en in dit topic.

Wintu

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-24 22:56

Syrianda schreef:
Vanavond had ik een etentje met collega's, en ik was bijzonder getroffen toen iemand de opmerking maakte dat het wolven probleem schromelijk overdreven wordt.
Ik schrok van deze opmerking en heb nog gepoogd informatie te verstrekken maar merkte al vlot dat er geen gesprek mogelijk was. Niks willen horen over wat de wolf doet.
Zij ziet ook enkel wat in de media wordt gemeld. Zij is dus de persoon die niet beter weet.

Dit vind ik toch wel lastig...als je toch weet wat je op fb leest en in dit topic.

och ja, ik herken dat hoor, ik ga de discussie niet meer aan. Ik moet met regelmaat of op mijn handen zitten of mijn tong afbijten en mijn gezicht in de plooi houden.

Lanoca

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-24 23:05

Ik had echt gedacht dat als een kind wordt gebeten het hek van de dam zou zijn. Dat die poffertjes zoveel empathie hebben voor de wolf en zo weinig voor de medemens! Dat had ik niet verwacht.

Ik dacht dat je met alle vier honden tegelijk oog in oog met een roedel wolven bedoelde. Maar niemand heeft er een antwoord op. Inderdaad als je ergens omhoog kan klimmen en de hond voor je uit de boom in en om hulp bellen. Maar dat is ook niet eenvoudig. De wolven zijn niet schattig en ze zijn snel en tot de tanden gewapend.

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-24 23:09

Dat is op zich best te begrijpen.
Die vader heeft vast en zeker ook gedacht dat het allemaal wel meeviel omdat de reguliere media bericht dat het allemaal wel meevalt.
Totdat zijn dochter gepakt werd.

En men moet niet vergeten dat de pers en andere media gedomineerd wordt door en onder invloed staat van mensen en organisaties die de wolf een verrijking vinden.
En heel veel burgers weten niet hoe al die grote loterijen, kranten, zenders en programma’s zeer hecht verweven zijn.
En dan kom je weer op het feit wiens brood men eet, diens brood men spreekt.
En veel van de mensen hebben grote vinger bij grote concerns in de pap, dus advertentie inkomsten.

Kijk maar eens naar de berichtgeving van de NOS, ze blijven het halstarrig geen beet noemen.
DPG media ‘vergeet’ belangrijke feiten te noemen als het om de incidenten en aanvallen op de Utrechtse Heuvelrug gaat.

Mijn persoonlijke ervaring op bokt is als ik nieuws meld over een aanval op paarden of pony’s dat meestal pas na lang aandringen wordt geplaatst op VN of pas als ‘echte’ bron het meldt.
Daar word ik dan ook weleens kriegel van.
M.i. is dat 1000 punten paardgerelateerd en belangrijk om te melden op een paardenforum.
(Bovendien meld ik het alleen maar als mijn bron het geverifieerd heeft en toestemming van betrokkenen, anders meldt de bron het ook niet op hun facebook pagina. )

Syrianda

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-24 23:11

Wintu schreef:
Syrianda schreef:

och ja, ik herken dat hoor, ik ga de discussie niet meer aan. Ik moet met regelmaat of op mijn handen zitten of mijn tong afbijten en mijn gezicht in de plooi houden.

Ja ik dacht op een gegeven moment ook laat maar gaan. Dit heeft geen nut.
Maar ik had er wel last van. Wetende wat er allemaal gebeurd. Al die dode dieren, honden die gegrepen worden. Hetgeen met het kindje is gebeurd....
Mijn vriendin durft haar dieren niet naar buiten te doen als ze zelf niet thuis is.
Puur omdat de wolf weer actief is in haar omgeving. (Friesland)
Dat is toch triest..

En dat is wat de gemiddelde Nederland niet weet.

Syrianda

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-24 23:13

tienus63 schreef:
Dat is op zich best te begrijpen.
Die vader heeft vast en zeker ook gedacht dat het allemaal wel meeviel omdat de reguliere media bericht dat het allemaal wel meevalt.
Totdat zijn dochter gepakt werd.

En men moet niet vergeten dat de pers en andere media gedomineerd wordt door en onder invloed staat van mensen en organisaties die de wolf een verrijking vinden.
En heel veel burgers weten niet hoe al die grote loterijen, kranten, zenders en programma’s zeer hecht verweven zijn.
En dan kom je weer op het feit wiens brood men eet, diens brood men spreekt.
En veel van de mensen hebben grote vinger bij grote concerns in de pap, dus advertentie inkomsten.

Kijk maar eens naar de berichtgeving van de NOS, ze blijven het halstarrig geen beet noemen.
DPG media ‘vergeet’ belangrijke feiten te noemen als het om de incidenten en aanvallen op de Utrechtse Heuvelrug gaat.

Mijn persoonlijke ervaring op bokt is als ik nieuws meld over een aanval op paarden of pony’s dat meestal pas na lang aandringen wordt geplaatst op VN of pas als ‘echte’ bron het meldt.
Daar word ik dan ook weleens kriegel van.
M.i. is dat 1000 punten paardgerelateerd en belangrijk om te melden op een paardenforum.
(Bovendien meld ik het alleen maar als mijn bron het geverifieerd heeft en toestemming van betrokkenen, anders meldt de bron het ook niet op hun facebook pagina. )

Klopt je hebt gelijk hoor.
Maar toch overviel het me hoe laks erover gesproken wordt.
Als je ziet wat er allemaal is gebeurd.

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-24 23:13

Denk maar zo, het loopt de spuigaten uit.
Over maand of 6 piept men wel anders.

Lanoca

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-24 23:19

Ja tienus, dat alles zo intiem achter de schermen met elkaar verweven zit, daar ben ik dankzij die topic achtergekomen. Toch goed dat je het nogmaals benoemd hebt. Het kan niet anders dan dat er meer achter zit. En ik ben geen complot denker, sta nuchter met 2 voeten op de grond. Al die rechtszaken ben ik hartstikke beu. Het feit dat het zo moeilijk is om de wolven die problemen veroorzaken te zenderen of op een andere manier af te schrikken, dat laat toch wel zien dat er iets ergens niet klopt.

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-24 23:36

Ik ben geen complotdenker of wappie.

Maar ik denk nu wel n.a.v. woo verzoek dat Annemieke naar boven heeft gehaald, als TG-houder inderdaad betekent wat ik denk dat het betekent, toezicht groen, wat een functie bij rijksvastgoedbedrijf, dan geloof ik oprecht niet meer dat ze hier naar toe zijn gewandeld.
Dan zijn op zijn minst de omstandigheden geoptimaliseerd voor de wolf.
En lijkt het erop dat dieren op terreinen van RVB, dus SBB ook willens en wetens worden ingezet als lokvoer.
Mensen in de omgeving van schaapskooien of die veeartsen spreken in wolven gebied, weten allemaal dat de beheerders van begrazingsprojecten hun mond moeten houden over de dode en gewonde dieren.
Dat is niet te doen, niet voor de schepers en zeker niet voor de behandelende veeartsen.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-24 23:57

Dat het zooitje eng verweven zat wist ik wel. Puur door de zo foute berichtgeving over de veehouderij.
Daar word ook zonder schroom oude beelden, beelden uit het buitenland of gemanipuleerde beelden de media ingeslingerd.
En ja die verhaaltjes geloven mensen ook.

Ook als je uitlegt hoe het zit. Bewijzen dat er bijvoorbeeld voor camera mensen dingen gedaan hebben op een niet kloppende plek voor 1000,-
Maar dat staat nergens.
Logisch want dat is allemaal hetsenberg en Koffeman kliek.

Hopelijk gaan wat dat betreft meer mensen de link leggen hoe het zit.

Lanoca

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-24 00:03

Ja, op zijn minst geoptimaliseerd. In het begin dacht ik dat het zo’n vaart niet zo lopen, en dat niemand ze zou vangen en uitzetten. Maar als je ziet wat er allemaal gesmokkeld wordt en welke dieren over de hele wereld versleept worden. Ik kijk weleens naar border control, en zie daar toch ook rare taferelen voorbij komen.

Ja, ik hoop ook dat er bij meer mensen de ogen open gaan. We worden gewoon bedonderd waar we zelf bij staan.

Hoelang voordat de wolven in de Oostvaardersplassen gesignaleerd worden?

Syrianda

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-24 00:50

tienus63 schreef:
Denk maar zo, het loopt de spuigaten uit.
Over maand of 6 piept men wel anders.

Ik hoop oprecht dat we dit snel gaan zien.

Het is toch geen doen zo.

Onali

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-08-24 05:17

Doet me denken aan die film, Don't Look Up.

Wat is de boodschap van Don t Look Up?
Symboliek. De film gaat over een dreiging die door media en politici niet ernstig genomen wordt. Voor velen staat deze dreiging, in dit geval een aanstormende komeet, symbool voor de klimaatcrisis

dierenfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-24 05:45

Vroeger liep ik kilometers alleen door het bos met onze roedel van 6 grote honden. Netjes opgevoed, luisterend en sociaal. Helaas inmiddels allen overleden. Huidige roedel is netjes opgevoed, luisterd aangelijnd maar niet sociaal. Loop eigenlijk nooit met alle 4 in mijn eentje tenzij erg slecht weer en ziekte oid en dan op overzichtelijk terrein buitenaf om problemen te voorkomen. Ik hou ze wel zonder moeite maar komt een vreemde hond de roedel in dan een groot probleem. Maar 1 is echt agressief echter het blijft een roedel. Wij lopen nu soms nog wel samen in het bos. Ondanks niet zeker te weten dat er 1 of meer wolven zijn loopt het gewoon niet meer ontspannen. Er is waarschijnlijk geen gevestigde wolf maar wel zeer regelmatig wolven op doortocht aanwezig daar. Ik heb geen idee wat ik doe bij serieuze dreiging. Ik heb al benoemd mijn agressieve herder los te laten en proberen met de rest weg te komen. Mijn maag draait al om bij alleen het idee...maar vervolgens lagen we toch wel in een deuk. Hij is agressief maar absoluut niet gek. De kans dat als ik hem los laat hij z'n poten breekt om in 1 streep naar de auto terug te vliegen is eigenlijk groter dan dat hij de confrontatie aan gaat ;)

tienus63

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-24 07:40

Sommige media mogen ook gekleurd zijn, die laten weten dat ze een bepaalde ideologie en opvattingen hebben, veel media pretenderen onafhankelijk te zijn, maar lichten er maar laten alleen hun visie horen.

Wbt wolf, sinds het eerste topic op bokt verscheen is mijn mening gelijk gebleven.
Prachtig beest, maar het is niet voor niets dat hij uit west Europa verdreven is.
En ik vind dat hij hier niet hoort en ik ben voor afschot van de wolf.

Sanet

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-24 07:49

Ik had het er laatst over met een collega, die begon dus met: valt allemaal wel meeee en zo erg is het niet. Nu weet ik dat er in zijn regio steeds meer zichtmeldingen zijn, dus ik had laatst wat linkjes doorgestuurd. Op 5 minuten vanaf zijn huis 3 wolven. En veel dode schapen inclusief alle beelden van die schapen die dan uit elkaar getrokken met de organen eruit etc.
Dus die krabbelde wel terug en vond het niet fijn dat in het bos waar hij wel wandelde nu toch dat gebeurde. Dat dus, dat vind ik ook niet tof…

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-24 07:53

paar jaar terug hier iemand die hooi kwam halen.
Nee voor zijn paarden was hij niet bang, die waren groot.
2 km van zijn huis waren toen de melkkoeien aangevallen en 1 daarvan dood. En 4 nog jongere scotse hooglanders, maar dat is ook groter dan schaap.
Daar schrok hij ook van wat had hij niet meegekregen... mensen volgen ook zo het nieuws niet...